Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
app

Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Recommended Posts

Etkö tiedä mikä on pulttijako? Onko 235/45/17 korkeampi kuin 395/30/18? Kuinka katsotaan lampulla ajoituksia? Mikä on tönäri? Miten ahtopainemittari asennetaan? Mistä voin ostaa 16mm jakoavaimen tai rasvatonta levitettä?

On kysymyksesi sitten kuinka tyhmä, hassu, amatöörimäinen tai hoopo tahansa niin täällä sitä ei dissata. Nopeimmat vastaa ja homma on sillä selvä. Topicciin on tervetulleita kaikki välineet, merkit, mallit, tekniikka ja talous.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Helvetti, tää o muute asiallinen topic, App:lle kyllä iso peukalo ideasta :D BTW: mikä vittu on tönäri? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

HKS ssqv:n tulppaaminen, riitääkö että otan irti ohjauspaine letkun ja tulppaan sen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

HKS ssqv:n tulppaaminen, riitääkö että otan irti ohjauspaine letkun ja tulppaan sen?

Riittää, pysyy kiinni ilman ohjauspainetta toisin kuin monet muut dumpit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Voiko vesipumppu vuotaa niin, että menisi vihreäksi kammenpyörän juuri? Vai vuotaako kammenpyörästä joku tiiviste? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

http://www.blackdiamondperformance.com/pdf/pad_shapes_07_05.pdf

sopiiko PP438 takapaloiksi R32 GTR? Ei ole bremboja.

heti kun vastaus tulee niin tilaukseen laitan... Autoa en pääse tutkimaan joten jos joku joka on vaihtanut palat tai tietää minkä näköiset ne on olis apu tarpeen... kiitos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Minkä väriset on s14 mallin virtalukossa

volt ignition -

volt accessory -

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Voiko vesipumppu vuotaa niin, että menisi vihreäksi kammenpyörän juuri? Vai vuotaako kammenpyörästä joku tiiviste? ;D

Jos sopivasti tiputtaa nestettä alahihnapyörän päälle pitkän aikaa,niin kyllähän siihen silloin vihreää "tahnaa" jää. Olettaen että käytät vihreää jäähdytinnestettä. Alahihnapyörän tiivisteen välistä pitäisi tulla öljyä jos vuotaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.

Kun pinta on matta, voi lakata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.

Kun pinta on matta, voi lakata.

Riippuen tietysti on lakalle tarkoitettu väri. veikkaisin noin 5-8 tuntia riippuen ilman kosteudesta yms, kaveri ainakin yleensä yön yli kuivattaa (automaalari siis ammatiltaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rs Power

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Kummassa on enemmän voimaa vakiona,uudessa M5 Bemarissa vai Nissan GTR 35:ssa?Onko olemassa jotain nettisivua,mistä löytää eri autojen dynokäyriä,mielellään vakioautojen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Nissan GT-R n. 480hv (jokainen kone uniikki) ja tarkistamatta muistaisin että uusin M5 kehittää nappi pohjassa 507hv ainakin paperilla.

Wikipedia on aika kova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Perjantaina-Lauantaina on Rovaniemellä huhupuheiden mukaan "kiihdytyskilpailu" Eli tarkemmin 201metrin rykäisy. Kisaan on osallistumassa yksi vuoden 2005 subaru impreza, Imprezasta penkitetty viimeviikonloppuna 420hv, Sekä omistaja on tämän alkuviikon riisunut autostaan "ylimääräistä"painoa pois. (poppivehkeet) Ja on lähdössä kisaan "tosissaan". Mitkä olisi minun kalustollani helpoin tapa varmistaa subarumiehen tappio?

Autossani on penkitetty 433hv ja 507Nm, rev.limitti on 8500rpm. ja ahtopaineet 1.1BAR. Moottorina R33-RB26DETT-N1, ahtimet on N1. Autossani on myös apexin pover fc, sekä greddyn elektroninen ahtopaineensäädin (profec b?). Suuttimet on 543cc.

Olisiko järkevin tapa saada lisää etua nostamalla ahtopainetta? Ja tarvitseeko apexia säätää jos ahtopainetta muuttelee creddyn säätimestä? Itse en ole irroittamassa autostani mitään pois. eli tuolla "vakio"auton painolla pitäisi kiihdyttää. (Poppeja ei ole). Jos on moottoririkon suuri vaara niin kiihdytän sitten tuolla 1.1BAR ahdolla ja katson mihin se riittää. Renkaissa on pitoa vielä, Teho vaan tuntuu loppuvan.

Auttakaa niin saadaan Nissanisteille voitto tästä "pyrähdyksestä" :D Vaikkakin se kyllä jollekin jenkille hävitään kuitenkin.??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Varmin tapa pärjätä kisassa on harjoitella lähtöjä, paljon. Mielellään kellon tai vastaavan kanssa, että opit nopeimman tavan etkä vain "parhaimman tuntuista". Yleensä jälkimmäiset on aika sutimisvoittoisia, siihen aikaa kuluu kosolti. Katso myös että Attesa toimii. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Tulet luultavasti saamaan tukkaan ihan kunnolla. Noilla tehoilla kevyempi subbe on jo todella raaka peli. Kun Xenon sanoi, treenaa lähtöjä. Vähintään 4500-5000rpm kierroksia alle, kannattaa antaa vähän jopa sutaista niin se hemmetin Attesa tajuaa laittaa vedot eteen heti eikä 20 metriä myöhemmin. Tarkkana ykkös-kakkos vaihdossa, siinä on hyvä kämmiä kun aika nopeasti se rajoitin sieltä poksuttaa vastaan. Kakkonen ajoissa sisään ja sitten onkin jo 201m ohi. Siinä ja siinä ehditkö heittää edes kolmosta pesään. Jos ehdit niin hyvin meni.

Ahtoihin ei auta koskea. Korkeampi ahto noin "pienillä" ahtimilla piikittää vääntöä ja mutta samalla kaventaa aluetta. Vääntö ei autoa kiihdytä vaan teho, luultavasti hyytyy yläkierroksilla nykyistä enemmän vaikka vetoja perskannikalla tuntuisikin olevan. Parempi ajaa tutulla setupilla, osaat vaihtaa oikeassa kohdassa jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Perjantaina-Lauantaina on Rovaniemellä huhupuheiden mukaan "kiihdytyskilpailu" Eli tarkemmin 201metrin rykäisy. Kisaan on osallistumassa yksi vuoden 2005 subaru impreza, Imprezasta penkitetty viimeviikonloppuna 420hv, Sekä omistaja on tämän alkuviikon riisunut autostaan "ylimääräistä"painoa pois. (poppivehkeet) Ja on lähdössä kisaan "tosissaan". Mitkä olisi minun kalustollani helpoin tapa varmistaa subarumiehen tappio?

Liikkeelle kakkosella ja kierrosta pohjalle ~vääntöhuipun lukeman verran. Tossa ei kuitenkaan ehdi kolmosta hakemaan niin jää vaihdemissi pois välistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Mistä saisin ostettua M12x1.5 pultin, jossa olisi keskellä 1/8 NPT kierre ?

Motonetistä löytyy, pitäisi mittarien kanssa olla samassa hyllyssä.

Toinen paikka mistä löytynee on hydrauliikkaliikkeet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Mistäs löytäsin r32:een sellasen keskiön et hicas:ki toimis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?

edit.

ilmeisesti 15.85mm jos wiki puhuu totta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?

Nopea googletus 5/8" = 15,9mm

edit.

Kävimpä muuten tallissa vielä mittaamassa niin sain 14mm. Ota tosta nyt sitten selvää :D

edit.2

Taitaapi olla tuo 5/8" ulkohalkaisija, sisähalkaisija voi ilmeisesti vaihdella letkun mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?

edit.

ilmeisesti 15.85mm jos wiki puhuu totta

Mulla on tällanen lappu missä on ilmotettu noin letkut, ja samassa lapussa on an kierteitä vastaavat hydrauliikka jic kierteet

koko sisämitta(mm) ulkomitta(mm)

an4 5 11,2

an6 8 13,8

an8 10,2 16,3

an10 13,8 20,1

an12 17,3 24,4

an16 22,2 29,4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Missä SR20Di koneessa on öljynpainevalon anturi ??? Öljynpainemittaria olisin asentelemassa, mihin minä sen mittarin anturin sitte laitan, ainaki sunnyssä oli öljynsuodattimen alla se anturi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×