Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nismoman

nakunakutusta?? S13 ca18det

Recommended Posts

elikkäs nissani on ruvennut pitämään nakutusta kun ajaa tasakaasulla 3000rpm-4500rpm mutta kun antaa vetoja niin ääni loppuu. Olisiko nostajat

kenties? kellään kokemusta samasta. Ajattelin käyttää autoa motor flush käsittelyssä jos auttaisi. Ei vilkuta öljynpaine valoa

se tekee sen tosiaan vaan tasakaasulla k.o kierros alueilla moottori öljynä olen kyttänyt mobil1 rally formulaa. Jos joku viitsisi vihjaista mikä olisi oikeasti hyvää öljyä moiselle koneelle mittarilukema 234tkm.... APUVA kiitos!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Mitä ikinä teetkin, niin älä aja sillä enää ennen kun vika on löytynyt. Jos on kk. laakerit, niin menee kampiakseli kuralle.

Kk.laakeriääni kuullostaa lähes aina tulevan kannesta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Tollastako naputusta se pitää?

Kyllä se sillä mobilillakin pelaa, omas kikottimes käytän 10w60 tws (kesäauto)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Tollastako naputusta se pitää?

Kyllä se sillä mobilillakin pelaa, omas kikottimes käytän 10w60 tws (kesäauto)

ei se ihan tuollainen ääni ole paljon pienempi ja nyt kylmillä keleillä tekee herkemmin tuossa yksi tuttava sanoi että nostajista voisi kadota paine tai sit ne pienet öljt kanavat olis tukossa. Ja öljyn vaihdon jälkeen ei ääntä juuri kuulu. Kesällä kun ajeli ja lämpimillä keleillä ei niin herkästi naputa. Minkähän hintaisia uudet nostajat on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Mitä ikinä teetkin, niin älä aja sillä enää ennen kun vika on löytynyt. Jos on kk. laakerit, niin menee kampiakseli kuralle.

Kk.laakeriääni kuullostaa lähes aina tulevan kannesta...

Helposti menee kiertokangen alasilmäkin soikeaksi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Mulla oli viime kesänä venttiilin-nostin jumissa ja piti kanssa aikamoista naputusta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Helposti menee kiertokangen alasilmäkin soikeaksi. ;)

Menköön, niitä nyt suorastaan kasvaa puissa verrattuna ehjiin kamppareihin. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Mulla oli viime kesänä venttiilin-nostin jumissa ja piti kanssa aikamoista naputusta..

niin ja eiköhän se kk kolisisi myös tyhjäkäynnillä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Mulla oli viime kesänä venttiilin-nostin jumissa ja piti kanssa aikamoista naputusta..

niin ja eiköhän se kk kolisisi myös tyhjäkäynnillä

Kyllä, jos sielä ei enää ole sitä laakeriliuskaa. ;D

Juurikin tuola 4000 kieppeillä kuuluu alkava kk-laakerivika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Mulla oli viime kesänä venttiilin-nostin jumissa ja piti kanssa aikamoista naputusta..

niin ja eiköhän se kk kolisisi myös tyhjäkäynnillä

Kyllä, jos sielä ei enää ole sitä laakeriliuskaa. ;D

Juurikin tuola 4000 kieppeillä kuuluu alkava kk-laakerivika.

Ja myöhemmin siinä n. 3000 paikkeilla, kun nostaa tasakaasulle.

Kilometreistä päätellen, on laakereiden vaihdon aika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Mulla oli viime kesänä venttiilin-nostin jumissa ja piti kanssa aikamoista naputusta..

niin ja eiköhän se kk kolisisi myös tyhjäkäynnillä

Pistänpä minäkin kommenttini vaikka muut jo sanoivatkin, mutta aika monta laakerivikaista s13:a tullut kuunneltua..

Alkava kk-laakerivika alkaa yleensä kuulua kun esim paikallaan kaasuttelee ja päästää kierrokset laskemaan jostain 4000rpm alaspäin, kaasu nostamalla siis.. Siinä jossain 3000rpm kohdalla kuuluu rallatus ja sitten loppuu kun tippuu tyhjäkäynnille.

Sitten kun vähän pahenee niin ääni alkaa kuulua ajossa, mutta yleensä vain tasakaasulla ajaessa tuossa 3000rpm tienoilla.. Yhtään jos painaa kaasua enemmän niin rallatus loppuu.

Ja tosiaan, jos tyhjäkäynnillä rallattaa niin silloin siellä ei enää ole laakereita ollenkaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Juu eli futurezin kuppa kuumaksi ja kk laakerit tilukseen ja taidampa samalla tilata Greddyn jakohihnan ja jonkun paremman kanspahvin. Sitku kone kasassa Z-Powerille säätöön :) ku laittaa vaparin ja coolerin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Juu eli futurezin kuppa kuumaksi ja kk laakerit tilukseen ja taidampa samalla tilata Greddyn jakohihnan ja jonkun paremman kanspahvin. Sitku kone kasassa Z-Powerille säätöön :) ku laittaa vaparin ja coolerin

Älä tilaa laakereita ennenkuin on mitattu se kampura että millä lakereilla se kasataan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Juu eli futurezin kuppa kuumaksi ja kk laakerit tilukseen ja taidampa samalla tilata Greddyn jakohihnan ja jonkun paremman kanspahvin. Sitku kone kasassa Z-Powerille säätöön :) ku laittaa vaparin ja coolerin

Älä tilaa laakereita ennenkuin on mitattu se kampura että millä lakereilla se kasataan.

Juu tiedän kävin kolmevuotisen kotteron asennus koulun:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Juu eli futurezin kuppa kuumaksi ja kk laakerit tilukseen ja taidampa samalla tilata Greddyn jakohihnan ja jonkun paremman kanspahvin. Sitku kone kasassa Z-Powerille säätöön :) ku laittaa vaparin ja coolerin

Älä tilaa laakereita ennenkuin on mitattu se kampura että millä lakereilla se kasataan.

Juu tiedän kävin kolmevuotisen kotteron asennus koulun:D:D

Samaa linjaa käyneitä kun tunnen, sanon ettei tuo kerro vielä taidosta yhtään mitään. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: nakunakutusta?? S13 ca18det

Juu eli futurezin kuppa kuumaksi ja kk laakerit tilukseen ja taidampa samalla tilata Greddyn jakohihnan ja jonkun paremman kanspahvin. Sitku kone kasassa Z-Powerille säätöön :) ku laittaa vaparin ja coolerin

Älä tilaa laakereita ennenkuin on mitattu se kampura että millä lakereilla se kasataan.

Juu tiedän kävin kolmevuotisen kotteron asennus koulun:D:D

Samaa linjaa käyneitä kun tunnen, sanon ettei tuo kerro vielä taidosta yhtään mitään. ;)

Kyllä ja aina pitää kysellä ja opetella uutta ja kysymällähän sitä oppii:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ihan samanlainen ääni 2200-2700rpm... :/ Eli onko se sit kk-laakerivika? Ihmeellistä jos on ku moottori on uusi ja ajettu se 350km :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pystyisikö tätä kk laakeri vikaa testaamaan tai toteamaan jotenkin ennenkuin lähtee purkamaan. Tietäisi varmuudeksi vian olevan noissa laakereissa ettei epätietoisuudessa pura toimivia laakereita ja vika onkin muualla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos laakerit selvästi kulahtaneet niin pystyy eli tulpat pois ja painat jollain tikulla siitä tulpan reiästä mäntää alaspäin ei pitäis liikkua inahdustakaan itse ainakin tällä konstilla pari laakeri vikaa selvittänyt ja heti tiennyt minkä pytyn laakeri mennyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei kiitti neuvosta, ei muutakuin mäntiä tökkimään. Emännän autossa kanssatuollaista kalkatusta ollut jo useamman tuhannenkilsan ajan. Itse epäilin jakopäätä tai vaihteistoa, mutta nuo kk laakerin tunnukset kyllä täytyy tossa hälyttävästi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jos laakerit selvästi kulahtaneet niin pystyy eli tulpat pois ja painat jollain tikulla siitä tulpan reiästä mäntää alaspäin ei pitäis liikkua inahdustakaan itse ainakin tällä konstilla pari laakeri vikaa selvittänyt ja heti tiennyt minkä pytyn laakeri mennyt.

Tässä kannattaa muistaa se, että pyörittää käsin konetta kunnes veivi vetää mäntää alaspäin. Jos menet mäntää tökkimään kun se on tulossa ylöspäin, on sieltä jo muutenkin painunut se mahdollinen välys pois, joten mäntä ei inahdakaan kun sitä tökit, vaikka laakeri olisikin vainaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ei se naputus aina kk-laakereista johdu. Itellä viimeiset 3 ja puol vuotta naputtanu siinä 2000-3000 kierrosta ja ihan pikkasen tyhjäkäynnillä, mutta sinä aikana ajettu 20tkm eikä ääni muuttunu mikskään. Elikkä luultavasti mulla nostajat vähän ääntää. Startatessa ne kans naputtaa jonkin verran mut loppuu melkein kokonaa noin 5s jälkee. Jos kk-laakerit kestää 20tkm muuttumatta pahemmaks nii saatan tietenkin olla väärässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×