Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
samsel

Joutokäynti talvella

Recommended Posts

Hei,

Onko muilla nyt samanlainen tilanne tuon joutokäynnin suhteen että kun kylmemmät ilmat nyt on 0 ja -2 astetta pakkasta niin joutokäynti kun esim. valoihin jää oottamaan tipahtaa 500- 600 kierroksen kohdalle, syksyllä ja kesällä 750 kierrosta....ei muuta mutta välillä tulee sellainen olo että sammuuko kohta auto...teki tämän koko viime talven kertaakaan ei sammunut mutta tosiaan nuo kiekat tippui alemmas normaalista. 300zx tt automaatti kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

Putoaako kierrokset samalla lailla kylmällä ja lämpimällä laatikolla kun jäät valoihin vaihde päällä+jarrut? Omasta tomaatista (eri merkkiä) olen huomannut että ensimmäiset risteykset kylmäkäynnistyksen jälkeen ruksuttaa normaalia matalammilla kierroksilla kun öljyt on vielä kovin jähmeitä.

Mun auto sammahteli yhteen aikaan helposti juuri valoissa ja viaksi paljastui silloin tyhjäkäynnin askelmoottori. Zetasta en ole varma miten siinä tuo on toteutettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

jep, eli kylmällä säällä eli 0 tai -2 astetta kun auto on vielä kylmä kierrokset normaalit mutta kun auto lämpenee kokonaan niin sen jälkeen nuo kierrokset putoavat juuri tuohon 500 tai 600 tietämiin....tänään esim. just 500 kierroksen viivalla ja ajattelin jo että kohta sammuu mutta ei...piti kierrokset siinä eikä sammunut...tämä siis on ongelma tai ihan normaalia siitä ei tietoa sama juttu oli viime vuonna. kun sää lämpenee esim +2 asteesta ylöspäin myös kierrokset nousevat 750 vaikka kone on täysin lämmennyt....kertokaas nyt viisaat ja zetan omistajat mistä johtuu...ja tosiaankin autoni on automaatti mallia oleva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

sehän tuossa omituista onkin että kierrokset tosiaan kylmällä kelillä ihan normaalit niin pitkään kun kone lämpenee kunnolla sen jälkeen tippuu tuonn 500 kiekkaan just valoissa...huomasin myös että kesällä econ näppäintä painaessa kierrokset tippuvat vähän normaalista lämpöisellä säälläkin...miten saisin nyt talvella että kiekat eivät tippuisi tuonne 500 hujakoille että täytyy pelätä kokoajan että sammuuko kohta auto valoissa...voi prkl...tänään varsinkin huomasin että vitutus alkoi kun ilma oli maagiset -1 astetta...ja kone lämmin ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

sehän tuossa omituista onkin että kierrokset tosiaan kylmällä kelillä ihan normaalit niin pitkään kun kone lämpenee kunnolla sen jälkeen tippuu tuonn 500 kiekkaan just valoissa...huomasin myös että kesällä econ näppäintä painaessa kierrokset tippuvat vähän normaalista lämpöisellä säälläkin...miten saisin nyt talvella että kiekat eivät tippuisi tuonne 500 hujakoille että täytyy pelätä kokoajan että sammuuko kohta auto valoissa...voi prkl...tänään varsinkin huomasin että vitutus alkoi kun ilma oli maagiset -1 astetta...ja kone lämmin ???

Yksi, mikä pitäisi katsoa on se, että on kaasuläppä(t) säädetty oikein. Helpoimmin selviää diagnostiikkapistokkeen kautta ja esim. ScanTech ohjelmalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

hitto kun kumpaakaan en omista noista ??? voisiko se olla toi, kun miettii että vaikuttaa heti kun ilmat kylmenevät siis alle tuon pakkasen vaikka kone olisi lämmin kiekat ihan normaalit...vika tulee esiin vain ja ainoastaan kun ilmat ovat kylmät 0 tai - asteet kehissä.

jos kaasuläpät ois säädetty väärin niin miksi toimisivat ihan normaalisti lämpimillä keleillä ::) ja tosiaankin nyt kun ilmat lämpenisivät esim +4 asteeseen "vika" häviää ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

hitto kun kumpaakaan en omista noista ??? voisiko se olla toi, kun miettii että vaikuttaa heti kun ilmat kylmenevät siis alle tuon pakkasen vaikka kone olisi lämmin kiekat ihan normaalit...vika tulee esiin vain ja ainoastaan kun ilmat ovat kylmät 0 tai - asteet kehissä.

jos kaasuläpät ois säädetty väärin niin miksi toimisivat ihan normaalisti lämpimillä keleillä ::) ja tosiaankin nyt kun ilmat lämpenisivät esim +4 asteeseen "vika" häviää ::)

Moottorinohjaus seuraa useita parametrejä tyhjäkäynnin säätämiseksi: kaasuläpän asento, maf:in arvo, polttoaineen lämpötila, ilmastointi, jäähdytysnesteen lämpötila, valittu vaihde yms.

Consult kapulan avulla saat noi kaikki parametrit näkyviin diagnostiikasta.

Ajattelin, että noista on helpoiten pieleen säädettävissä läppä. Jos niin olisi tehty, niin se voisi jotenkin ehkä sekoittaa kuvioita. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

Laitoin sulle meilillä säätöohjeen, johon et tarvitse eri ohjelmistoja, pelkkä yleismittari riittää.

Lisäys: Hyvä arvo TPS:lle kaasuläppä suljettuna on 0,46V-0,48V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

Mites samsel asusteletko keravalla niinkuin tuolla sun profiilissa lukee? Mul ois läppäri+conzult täällä lapinjärvellä (n.80km keravalta) voisit tulla vaikka käymään niin sais conzultilla katottua mitä auto tekee jos vaan kiinnostaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

kiitti mika viestistä...hei voisin tässä kattoa aikaa että pääsisin tuonne lapinjärvelle niin tsekkaitsiin tuo consultilla...samalla näkis onks mun happianturit rikki....laitan sulle vaikka privaa...kun saan aikaa duunin ohella järkättyy niin tsekkaillaan jos sulle käy sama aika sit...loisto idea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

hei voisin tässä kattoa aikaa että pääsisin tuonne lapinjärvelle niin tsekkaitsiin tuo consultilla...samalla näkis onks mun happianturit rikki....laitan sulle vaikka privaa...kun saan aikaa duunin ohella järkättyy niin tsekkaillaan jos sulle käy sama aika sit...loisto idea ;)

Teemme näin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

Pakkanen tuo mieleen myös jäätymisen. Mitähän esim. AIV systeemin jäätyminen tekisi tyhjäkäynnille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

Pakkanen tuo mieleen myös jäätymisen. Mitähän esim. AIV systeemin jäätyminen tekisi tyhjäkäynnille?

AIV systeemin ei pitäisi mitenkään vaikuttaa tyhjäkäyntiin vaikka AIV:n putki olisikin jäätynyt tukkoon, sen tarkoitushan on antaa katalysaattoreille lisää ilmaa jotta saadaan paremmat pakokaasu arvot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

Pakkanen tuo mieleen myös jäätymisen. Mitähän esim. AIV systeemin jäätyminen tekisi tyhjäkäynnille?

AIV systeemin ei pitäisi mitenkään vaikuttaa tyhjäkäyntiin vaikka AIV:n putki olisikin jäätynyt tukkoon, sen tarkoitushan on antaa katalysaattoreille lisää ilmaa jotta saadaan paremmat pakokaasu arvot.

240sx:ssä se ainakin jotenkin voi vaikuttaa.

"WHY AIV(PAIR valve) IS A PROBLEM:

If reed valves become gunked up in the AIV unit, exhaust gas and condensation will be allowed to flow into the intake.(ie air box where air filter is). This can cause your cars idle to bob or drop below what it’s supposed to, also can cause slight stumble during acceleration. Deposits from exhaust can coat MAF and cause ECU to read the wrong amount of intake air flowing past it."

Edit: Tosin zetassa se taitaa ottaa ilman ulkoa, ku taas 240:ssä ilma otetaan jostain moottorin imuputkesta tai imusarjasta. Eipä kai se sitten pääse vaikuttamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Joutokäynti talvella

on tää vaan niin hassua, tänään ku keli oli lämpösempi eli asteita oli + 3 niin ei mitään ongelmia vaikka kone oli täysin lämmin...ei tiputtanut kierroksia 750 alaspäin.....viddu ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×