Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
OJ

Leikkaukseen menossa/Kokemuksia leikkauksesta?

Recommended Posts

Ajattelinpa kysellä foorumilaisilta, kun itselle tulee (ehkä)mahdollisesti ajankohtaiseksi leikkaukseen meno,

että millaisia kokemuksia teillä niistä on?

Lähinnä itsellä tulee tässä samalla kysymys teille, että onko joku ollut AC-nivelen leikkauksessa,

että millainen operaatio oli käytännössä ja millainen oli lopputulos?

Ja niille, jotka eivät tiedä, kuten itsekään en ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan, niin AC-nivel on lapaluun ja solisluun yhdistävä nivel, joka väljääntyessään useasti kipeytyy. Aiheuttaa ainakin meikäläisellä olkapään ja kaulan väliselle alueelle pistävää kipua, ei siis ole suoranaisesti olkapää kipua tai olkapää vaiva.

Vs: Leikkaukseen menossa/Kokemuksia leikkauksesta?

Täälläkin olis yks kuka joutuu leikeltäväks tässä lähiaikoina :D kokemuksia vaan kehiin..

eri leikkaus mutta leikkaus kuitenkin....

multa leikattiin nivustyrä. otin nukutuksen koska naapurin poika pelotteli, kertoi että oli ottanut tyräleikkauksessa puudutuksen, niin oli sydän pysähtynyt vähäksi aikaa ja taju pois (tämä on totta) niin ja nukutusaika oli sen 3h eli aika lyhyt, riippuu tietysti annoksen määrästä.

ite leikkauksen alku vähän jännitti mutta se meni kyllä ohi kun vintti pimeni ;D ei siinä leikkauksessa ollut mitään muuta pahaa kun se odottaminen, aika kuluu hitaasti ja ei ole mitään tekemistä

multa leikattiin nivustyrä. otin nukutuksen koska naapurin poika pelotteli, kertoi että oli ottanut tyräleikkauksessa puudutuksen, niin oli sydän pysähtynyt vähäksi aikaa ja taju pois (tämä on totta)

Olisko jotain tohon viittavaa... yleensä noi on turvallisia, kunhan annokset oikeita.

Sydämenpysähdyksiä ja kuolemantapauksia on raportoitu käytettäessä bupivakaiinia epiduraalipuudutukseen tai perifeerisiin hermopuudutuksiin. Joissakin tapauksissa elvytys on ollut vaikeaa tai mahdotonta huolimatta yleensä riittävästä valmistelusta ja hoidosta. Kuten kaikki paikallispuudutteet, bupivakaiinikin, voi aiheuttaa akuutteja toksisia vaikutuksia keskushermossa ja sydän-verenkiertojärjestelmässä, jos puudutteen pitoisuus veressä nousee toimenpiteen aikana suureksi. Tämä koskee etenkin tahatonta suonensisäistä injektiota. Kammioperäistä arytmiaa, kammiovärinää, äkillinen kardiovaskulaarista kollapsia sekä kuolemantapauksia on raportoitu suurten systeemisten bupivakaiinipitoisuuksien yhteydessä.

http://www.astrazeneca.fi/_mshost379994/content/resources/media/391532/marcain_adrenalin_spc.pdf

Ite oon ollut yhdessä leikkauksessa aikaisemmin ja se hoidettiin epiduraalipuudutuksella

eli puudutusaine laitetaan neulalla selkiytimeen, se toimi sit silleen, että lantiosta alaspäin

ei tuntunut mitään. Hoitaja kyseli jonkin ajan kuluttua puudutuksen laittamisesta, että

tuntuuko tää? Vastaus: Ai mikä? Näytti helvetin isoa tikkua millä oli tökkinyt mua jalkaan,

kiitti vaan ;D

Ainut huono puoli tossa epiduraalissa on, että jos on vähänkään amatööri-laittaja, niin

tuntuu ihan vitun oudolta, aivan kuin joku liikkuis sun koko kropan hermostoa pitkin,

oikeasti, maailmaan sairain tunne ikinä, eli ei mukava. Jos se laitetaan oikein, niin se

ei tunnu miltään/ollenkaan. Mulle kävi toi ensimmäinen ja ei ollu mukava tunne.

Hyvät puolet:

- Toisaalta se ei kestänyt kuin muutamia sekunteja, kun se laitettiin.

- Jos annos on riittävän pieni, riippuen tehtävästä operaatiosta, niin kotiin pääsee 3-4 tunnin kuluttua,

kun vaikutus lakkaa.

- Oot hereillä, näet mitä sulle tehdään (ehkä) ja tylsää olla hereillä olla tekemättä mitään, jos leikkaus pitkä.

Nukutuksessa taas pitää vissiin olla yön yli, tietääkseni, ainakin useimmissa tapauksissa?

Vs: Leikkaukseen menossa/Kokemuksia leikkauksesta?Onhan noita ollut jokunen.Ei kyllä AC systeemiä mutta kaikkea muuta. tuo olkapää kahdesti ja tuo käsi kahdesti ja molemmat jalat kerran.Itsellä on tullut nuo silleen yllätyksenä ettei ole voinut varautua,ja kun samoissa tälleissä on tullut kaikkea muutakin kuten aivotärähdyksiä ja muitten paikkojen murtumia niin leikkauksien jälkeinen elämä onkin ollut aika vittumaista.En olisi kyllä kaikista vakuutus hommista yms.selvinnyt jos muija ei olisi auttanut. Joskus nuo leikkaushaavat on ihan vitun kipeitä ja joskus ei sitten ollenkaan.Riippuu varmaan miten paljon niitä on sieltä sisältä ronkittu.Mun vinkki on sellainen että hoidat vaan kaikki asiat niin että saat rauhassa parannella itseäsi ettei tarvitse stressata mistään ylimääräisestä. Itse en myöskään arastellut lääkkeiden syönnistä vaan douppasin ihan tukevasti silloin kun kivut oli kovat. opin aika nopeasti että miten pitkään lääkkeet vaikuttaa,jolloin osasin laittaa kellon soimaan yöllä ennenkuin heräsin kipuun. Paljon mukavampi herätä hetkeksi ja napata lääke ,kuin että herää siihen kun koskee kovasti.Se lääke ei kuitenkaan vaikuta sekunnissa ja yöllä ei ole mukava odotella kun se vaikuttaa.

53231523.jpg

53231816.jpg

53231558.jpg

Itse oon muutamaan otteeseen "päässyt" leikkauspöydälle.

Nukutukset vaihtelevat suuresti toisistaan, riippuen mm. siitä miten anestesialääkäri hommansa hoitaa, ja miten nappiin nukutuslääkkeen määrän arviointi onnistuu.

Esim. kerran sain laskettua numerot alaspäin kymmenestä yhteen, jonka jälkeen me kaikki ihmeteltiin miksi olin vielä tajuissani. Toisella kerralla taisin saada "ky" sanottua, kun oli jo vintti pimeänä ;D

Samaten herääminen riippuu ja vaihtelee, kerran kesti niin kauan että ihmiset olivat jo alkaneet huolestumaan, ja herättyäni olo oli kauhea koko seuraavan päivän. Toisella kerralla taas heräsin tunnissa itsekseni, ja olo normaali... tai niin normaali kuin vain voi olla.

Parissa leikkauksessa vatsalaukkuun oli valunut reilusti verta, niin sitä tuli oksennettua useita kertoja heräämisen jälkeen, eikä ruuat pysyneet sisällä kuin minuutin.

Paikallispuudutus varsinkin isommissa leikkauksissa on hieman perverssin oloinen, kun joskus saattaa kroppa nytkähdellä ja heilahdella, vaikkei mitään missään tunnukaan. Lisäksi leikkaushenkilöstön repliikit eivät ainakaan omiin korviin kuulosta ikinä kovin mukavilta.

Paikallispuudutuksesta toki selviää nopeasti ja on vaarattomampi kuin nukutus.

Epiduraali on hyvä, mutta monille ihmisille sitä ei pystytä antamaan, riippuen täysin selkärangan nikamien rakenteesta ja muodosta. Jos nikamat ovat tarpeeksi kuppimaisia, niin neulaa ei pystytä saamaan nikamien väliin. Onnistuessaan sangen tehokas, itsellä ei tosin kokemusta epiduraalista.

Itsellä eturistiside mennyt polvesta, joka leikattiin. Vaihtoehdot oli nukutus tai epiduraali. Valitsin jälkimmäisen jos tapahtuu "oho" ja pitihän se nähdä 4000 euron ensi-ilta. Toinen oli että tuossa on vähemmän kompikaatioita entä nukutuksessa ja pääsi pari tuntia leikkauksen jälkeen kotiin. Oma anestesialääkäri oli todella hyvä eikä ongelmia ollut.

Niin ja se on totta, että sairaalassa on parhaat aineet ;)

Onhan noita ollut jokunen.Ei kyllä AC systeemiä mutta kaikkea muuta. tuo olkapää kahdesti ja tuo käsi kahdesti ja molemmat jalat kerran.

Jumansviidu tossa määrässä leikkauksia onkin jo mukava olla ja lepäillä, ei varmaan hajoo paljon pää siitä olemisesta.

Esim. kerran sain laskettua numerot alaspäin kymmenestä yhteen, jonka jälkeen me kaikki ihmeteltiin miksi olin vielä tajuissani. Toisella kerralla taisin saada "ky" sanottua, kun oli jo vintti pimeänä ;D

Paikallispuudutus varsinkin isommissa leikkauksissa on hieman perverssin oloinen, kun joskus saattaa kroppa nytkähdellä ja heilahdella, vaikkei mitään missään tunnukaan. Lisäksi leikkaushenkilöstön repliikit eivät ainakaan omiin korviin kuulosta ikinä kovin mukavilta.

Paikallispuudutuksesta toki selviää nopeasti ja on vaarattomampi kuin nukutus.

Heh Heh ;D;D Hyvä ihmetellä siinä, "Miks tolta ei lähde taju" ;D;D vittu mä hajosin ;D;D

Toi paikallispuudutuksen kuvaus "hieman perverssi" sopii kyl aika hyvin, varsinkin, jos jotain jalkaa tmv. operoidaan, kun aletaan poraamaan jotain ruuvia kiinni tai irti, varsinkin, jos vain ääni kuuluu, mutta ei näe itse, ehkä parempi niin vai onko ::)

"Hei mitä siellä tapahtuu?" - "Eipä juuri mitään" ja porakone laulaa ;D

Itsellä eturistiside mennyt polvesta, joka leikattiin. Vaihtoehdot oli nukutus tai epiduraali. Valitsin jälkimmäisen jos tapahtuu "oho" ja pitihän se nähdä 4000 euron ensi-ilta. Toinen oli että tuossa on vähemmän kompikaatioita entä nukutuksessa ja pääsi pari tuntia leikkauksen jälkeen kotiin. Oma anestesialääkäri oli todella hyvä eikä ongelmia ollut.

Niin ja se on totta, että sairaalassa on parhaat aineet ;)

Kohtuu perverssi kaveri, aika kallis leffa-lippu, tohon AC-nivelen leikkaukseen olis saanu kuulemma viikon sisään leikkauksen ja hinta 2500€, mutta odotetaan nyt ensin, että Ortopedikö se nyt oli, kattoo ne kuvat ja sit taas jutellaan, mitä tehdään vai kärsitäänkö vaan.

Jos mahdollista, niin paikallispuudutus + kipulääkkeet ja rentouttavat..

pöydällä kun olet, niin hoitaja on kokoajan vieressä ja pyytäessä annostelee lisää kipulääkettä. itsellä yleensä menny siihen, että oon ihan kujalla koko toimenpiteen, tai sitten nukkuen, kun se kipulääke tosiaan laittaa väsyttämään. ;D

Torstaina pitäis mennä hammasleikkaukseen, viisaudenhammas pahas paikas. Ei nyt aivan sama kun joku selkä tai käsileikkaus mut kauhee hammaslääkärifobia ja leikkausfobia. Saas nähä miten käy..

Parit epiduraalit olen kokeillut. Ei tuntunut itselle oikein miltään, sanan varsinaisessa merkityksessä, koska jälkimmäisessä alkoi puudutus nousta turhan ylös ja meinas salpailla hengitystä. Tuli lekureille jo kuulemma kiire. Itse en suuresti asiaa huomannut vielä. Mua ei oo leikkailut koskaan haitannut ja eniten epiduraalissa mua harmitti se, ettei lekuri antanu mun edes monitorista katsella mitä tapahtuu. Olis nimittäin kiinnostanu kerrankin nähdä itsensä sisälle. :) Jotkut sanoo, että se neulan pistäminen koskee kovaa, itse pidin ihan tavan piston veroisena. Toki jännästi alkaa kylmää kun aine alkaa vaikuttaa.

Parastahan tuossa epiduraalissa on se kun jossain vaiheessa vihdoinkin kasseihin tulee tuntoa takaisin. Se pistää joka kerta naurattamaan. Sitä ennen tuntuu kuin vierasta lerssiä nostelisi. ;D

Multa leikeltiin keväällä kaikki viisaudenhampaat pois. Siis leikattiin, ei vedetty. Kahdella kerralla, molemmilla toinen puoli. Vähän hirvitti, koska moni on tuota kammonnut. Itse menisin vaikka uudestaan, jos noita vielä olis jäljellä, koska siitä sai viikon saikkua per setti. Sattunut ei käytännössä yhtään ja sai monta päivää syödä pelkkää jätskiä ihan luvan kanssa. Lääkäri todellakin osasi asiansa. Joku nuorempi jannu oli, mutta tekee kuulemma noin tuhat vastaavaa leikkausta vuodessa. :)

Torstaina pitäis mennä hammasleikkaukseen, viisaudenhammas pahas paikas. Ei nyt aivan sama kun joku selkä tai käsileikkaus mut kauhee hammaslääkärifobia ja leikkausfobia. Saas nähä miten käy..

Itsellä ollut hammaslääkärikammo intin jälkeen, kun kanihammaslääkäri kiskoi viisaudenhampaan irti eikä uskonut, että sattuu (Kolme piikkiä oli lyönyt). Nyt selvis sitten ihan kunnallisella puolella, että mä kuulun alle 10% vähemmistöön jolla alaleuka ei puudu kunnolla ja vaatii tarkan piikityksen. Onneksi ei ole tarvinnut kuin kerran kymmeneen vuoteen käydä hammaslääkärissä ;D.

Itseltä leikkauksessa kysyttiin, että haluanko ennen epiduraalia jotain rentouttavaa lääkettä ja tottakai otin sen. Ensimmäinen piikki tuntui, samoin toinen, mutta kolmannesta ei ollut tietoakaan. Leikkauksen jälkeen hoitajan kommentit oli "Mikäs on olo". Mä "Perse ei tunnu omalta", kun tunto rupes palautumaan. Sen jälkeen oli oikea kysymys "Särkeekö vielä". Tottakai vastasin "Särkee". Tämän jälkeen ei telkkaria enään nähnytkään, kun jotain laitettiin suoraan suoneen. Itse sain kyllä katsoa koko leffan monitorista ja näkyi kun katkennut eturistiside lerpatti. Koomista oli, että leikkaava lääkäri oli mun vakioasiakas ;D.

Epiduraali on hyvä, mutta monille ihmisille sitä ei pystytä antamaan, riippuen täysin selkärangan nikamien rakenteesta ja muodosta. Jos nikamat ovat tarpeeksi kuppimaisia, niin neulaa ei pystytä saamaan nikamien väliin. Onnistuessaan sangen tehokas, itsellä ei tosin kokemusta epiduraalista.

Täällä yksi johon epiduraali ei purrut :( siinä odoteltiin normiaika että puudute vaikuttaa ja kun leikkaus oltiin aloittamassa hoitsu huusi että 'nipistäkää vielä ensin' ja tottakai se sitten tuntui. No ei muuta kuin nukutusnaamari kasvoille ja taju kankaalle sitten vaan, ikävä kyllä et siitä ei-niin-toimivasta epiduraalista jäi selkäytimeen veripaikka, joka aiheutti sen, että joka kerta kun yritti nousta makuuasennosta ylös, iski aivan jäätävä päänsärky ja pyörrytti. Ja tämä vaiva korjattiin juoksuttamalla käsivarren suonesta verta selkäytimeen kunnes paikka liukenee...

Kivat muistot siitä ja nyt jonossa viisaudenhammasleikkaukseen :-X

Sappi leikattu nukutus + tähystysleikkaus -operaationa. Paljoa en muuta muista, mutta pirun mukava olo oli jonkin aikaa kun nukutuksesta heräsi. Tosiaan sairaaloissa ne parhaat aineet ;D

Pari päivää jouduin sairaalassa tuon jälkeen viettämään, mieluummin olisin jättänyt kyllä viettämättä..

Multa leikattiin polvikierukka pois, niin kovat rauhottavat annettiin et muistikuvat on about tunti ennen leikkausta ja neljä tuntia sen jälkeen. Ei kyllä sit minkäänlaisia kiputiloja ollu :D Ja tosiaan se puudutus oli härskin tuntunen, mut tavallaan aika hauska.

Paljoa en muuta muista, mutta pirun mukava olo oli jonkin aikaa kun nukutuksesta heräsi. Tosiaan sairaaloissa ne parhaat aineet ;D

Kyllä, taju lähtee nopeasti ja herätessä on hyvä olo :)

Paljoa en muuta muista, mutta pirun mukava olo oli jonkin aikaa kun nukutuksesta heräsi. Tosiaan sairaaloissa ne parhaat aineet ;D

Jaa, että tämmönen olo ;D

toi nukutusaine on jännää tököttiä. sillon kun ite olin siinä leikkauksessa ja halusin nukutuksen. Koitin pysyä hereillä pitämällä silmät auki, hyvinhän se onnistuikin mutta sitten lääkäri sano että laitappa sekunniks silmät kiinni ja avaa sitten.... noh avasin silmät ja huomasin että voi perse, leikkaus tehty ja meikä makaa heräämössa.

Herättyäni nousin ihan normaalisti sängystä ylös, kun ei tuntunut mahassa mitään kipua. lääkärit juos hirveetä kyytiä minua kohti ja huuti "ei noin saa nousta sängystä kun se haava repee" Seuraavat päivät sitten leikkaushaava oli aivan hel*etin kipeä. tupakalla piti käydä selkä kyyryssä kun haavaa kiristi niin paljon. tai itse asiassa se haava oli vielä kuukauden jälkeenkin välillä kipeä

Umpisuoli vuonna 1986 nukutuksessa, oltiin 5 päivää sairaalassa ja leikkaushaava pirun kipeä tuon jälkeen 3 kuukautta. Vuonna 1997 leikattiin oikean nilkan peroneus jänne epiduraalipuudutuksessa ja kipsi jalkaan, no kipsi oli ollut viikon jalassa, kun alkoi tuntua sietämätöntä pistävää kipua jalassa. Uudestaan sairaalaan ja kas kummaa leikkaushaava tulehtunut. Kipsi pois ja antibiootti kuuri päälle. Jalassa ns. puolikipsi pari viikkoa ja tulehduksen mentyä ohi kipsi vielä uudestaan jalkaan kokonaan. Tuon antibioottikuurin aikana haava piti päivittäin desinfioida ja puhdistaa ja rätit ja puolikipsi takaisin . Viime vuonna leikattiin sitten samasta oikeasta nilkasta ganglio hyytelökasvain päiväkirurgiassa epiduraalipuudunnassa. Pääsin samana päivänä pois sairaalasta ja 3 viikkoa määrättiin sairaslomaa. Kerkesin olla 5 päivää kotona, kun jalka oli turvonnut valtavaksi ja punainen, kuin omena. Kipu oli sietämätön. Uudestaan sairaalaan ja minut otettiin sinne heti osastolle. Jalassa taas haava tulehtunut. Antibioottia suoraan suoneen, kuumetta 38 ja ihan houreissa. Onneksi ei ollut sitä pahinta sairaalabakteeria. Olin viikon sairaalassa tiputuksessa ja jalka leikattiin auki uudestaan ja putsattiin. Haavaa ei enää tikattu kiinni, vaan sen annettiin parantua itsestään kiinni menemällä. Oltiin loppujen lopuksi sairaslomalla tuon takia 2 ja puoli kuukautta alkuperäisen 3 viikon sijasta. Kaiken huipuksi en saanut mitään korvauksia potilasvakuutuksesta, vaikka bakteeri oli tullut jalkaan sairaalan leikkauksesta.

Onneksi sain pitää kuitenkin jalkani. Ei ollut kaukana, ettei mennyt jalka tuon takia. No alkuperäisestä vammasta, gangliosta päästiin, eikä se ole enää oireillut. Nilkassa on tosi HIENO arpi ja monttu muistona loppuelämän.

Umpisuoli vuonna 1986 nukutuksessa, oltiin 5 päivää sairaalassa ja leikkaushaava pirun kipeä tuon jälkeen 3 kuukautta. Vuonna 1997 leikattiin oikean nilkan peroneus jänne epiduraalipuudutuksessa ja kipsi jalkaan, no kipsi oli ollut viikon jalassa, kun alkoi tuntua sietämätöntä pistävää kipua jalassa. Uudestaan sairaalaan ja kas kummaa leikkaushaava tulehtunut. Kipsi pois ja antibiootti kuuri päälle. Jalassa ns. puolikipsi pari viikkoa ja tulehduksen mentyä ohi kipsi vielä uudestaan jalkaan kokonaan. Tuon antibioottikuurin aikana haava piti päivittäin desinfioida ja puhdistaa ja rätit ja puolikipsi takaisin . Viime vuonna leikattiin sitten samasta oikeasta nilkasta ganglio hyytelökasvain päiväkirurgiassa epiduraalipuudunnassa. Pääsin samana päivänä pois sairaalasta ja 3 viikkoa määrättiin sairaslomaa. Kerkesin olla 5 päivää kotona, kun jalka oli turvonnut valtavaksi ja punainen, kuin omena. Kipu oli sietämätön. Uudestaan sairaalaan ja minut otettiin sinne heti osastolle. Jalassa taas haava tulehtunut. Antibioottia suoraan suoneen, kuumetta 38 ja ihan houreissa. Onneksi ei ollut sitä pahinta sairaalabakteeria. Olin viikon sairaalassa tiputuksessa ja jalka leikattiin auki uudestaan ja putsattiin. Haavaa ei enää tikattu kiinni, vaan sen annettiin parantua itsestään kiinni menemällä. Oltiin loppujen lopuksi sairaslomalla tuon takia 2 ja puoli kuukautta alkuperäisen 3 viikon sijasta. Kaiken huipuksi en saanut mitään korvauksia potilasvakuutuksesta, vaikka bakteeri oli tullut jalkaan sairaalan leikkauksesta.

Onneksi sain pitää kuitenkin jalkani. Ei ollut kaukana, ettei mennyt jalka tuon takia. No alkuperäisestä vammasta, gangilosta päästiin, eikä se ole enää oireillut. Nilkassa on tosi HIENO ari ja monttu muistona loppuelämän.

Pakko kysyä, että tapahtuiko tämä Oyksissa vai missä sairaalassa? OSoittaa pikkaisen huonosta hygieniasta.

Pakko heittää osittain aiheeseen liittyen, että osa sairaalabakteereista on todella vaikeita tappaa. Niistä kun on kehittynyt resistenttejä kantoja eli desinfiointiaineet eivät enää tehoa. Osittain syynä liiallinen antibioottien käyttö sekä erilaiset kotikäyttöön tarkoitetut desinfioivat siivousaineet...

Omat leikkauskokemukset olleet erittäin miellyttäviä: unta palloon ja herätessä kaikki kunnossa.

Seinäjoen sairaalassa on nuo mun tapaukset olleet.

Jaa, että tämmönen olo ;D

Tai sit tällainen...

Omat leikkauskokemukset olleet erittäin miellyttäviä: unta palloon ja herätessä kaikki kunnossa.

Noin se muistaakseni meni mullakin kun aikoinaan piti laittaa pari naulaa pitelemään rannetta kasassa sen aikaa että paikat luutuu.

...

Nukutuksessa taas pitää vissiin olla yön yli, tietääkseni, ainakin useimmissa tapauksissa?

...

Ite en ainakaan oo joutunu jäämään yön yli vaikka on polvee muutamaan otteeseen leikattu nukutuksessa, mutta kai se on sitten yksilöstä kiinni miten siitä sitten heräilee ja kykenee liikkumaan.