Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Matu1

350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Recommended Posts

Haluaisin vaihtaa vakio kytkimen parempaan ehdotuksia mikä kannattaisi hommata? ja saako Suomesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vakio kytkimen vaihto parempaan

SpeedImports varmaan pystyy suomessa auttamaan. Kaupallisesta osiosta löytyy kaveri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Artturilta saapi varmasti ainakin cluthmastersia.. eli futurez.fi ::

Nismon kytkimiä saa race performancelta jne. paikkoja riittää

Vakiota ei tosiaan kannata enää laittaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Mitäs mieltä olisitte Act NZ1-HDSS massakytkin sarjasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Mitäs mieltä olisitte Act NZ1-HDSS massakytkin sarjasta?

Eiköhän tuo ole ihan hyvä kompromissisetti. Kestää vakiota paremmin vääntöä, mutta katuajettavuus säilyy. Onko sulla kytkin mennyt vai miksi olet sitä vaihtamassa?

Itse vaihtaisin samalla tuon vauhtipyörän kevyempään. Ne ei paljoa maksa ja menee samalla vaivalla. ACT:llä on myös vauhtipyöriä (street light ja pro light) ja monesti ne myydäänkin comboina. Itseasiassa vakiokytkimessä ei ole edes mitään vikaa, mutta tuo vakio vauhtipyörä on järkyttävän painava ja siksi toi ei oikein tahdo ottaa kierroksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Nissani ratkaisuhan oli saada laatikkoa "hiljaisemmaksi" juuri tuolla painavalla vauhtipyörällä.. ei vaan tajuu et miks :-\

Ilman muuta vauhtipyörä samalla uusiksi, näin ainakin ite tekisin ja teenkin heti kun tuo kytkin lakkaa pitämästä ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Jep! kytkin alko luistaa ku tuli leikittyä ja nyt se on huomattavasti pehmeempi ku normaalisti eli kohta se ei varmaan pidä enään yhtään mutta sellasta tää on :)

Päädyin kuitenkin Clutch master xf300 kytkin sarjaan.

Mitäs kevyempää vauhtipyörää suosittelisitte (merkki ja malli) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

eikös clutchmastersilta saa vauhtipyöränkin?

Joo, toi zetan kytkin on surkea. Saa luistamaan kyllä helposti. Itekin oon ajanu zetaa missä kytkin ei pitäny kyllä yhtään..

Mistä muuten tilasit ja mitä noin suunnilleen joutuu köyhtymään..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Jep! yllättävän helposti se alko luistaa mutta nyt on parempaa tulossa tilalle :)

Futurezilta saa tuon clutchmaster Xf300 sarjan hintaan 788€.

Pitää huomenna kysellä futureziltä mihin hintaan he myyvät Clutchmastersin kevyemmän vauhtipyörän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

fx300 ainakin speksien mukaan näyttäisi olevan ihan toimiva, teräsvahvistettu kevlar kytkin. CM:ltä löytyy tosiaan myöskin vauhtipyörä ja ainakin itse ottaisin samalta valmistajalta kuin kytkimen.

Kytkimien ja vauhtipyörien valmistajiahan on pilvin pimein (Nismo, Jun, ACT, ATS, Wolf jne), mutta suurin ongelma noissa on se että suurin osa ääntää tyhjäkäynnillä - 3000 rpm.

Mulla ei kyllä ole ollut minkäänlaista luistamista vakiokytkimessä. Se toimii ja pitää hyvin. Valitettavaa niin, sillä haluaisin kyllä kevyemmän vauhtipyörän, niin tolla voisi moottorijarruttaakkin.

Netistä en löytänyt tuon CM:n vauhtipyörän painoa. Kysäise se. Yleinsä noi tuningpyörät on näissä jotain 7-9 kg:n hujakoilla, kun vakiohan on jotain 13 kg.

Jos jollakin on jo käytännön kokemuksia z33:en vauhtipyöristä ja kytkimistä niin kertokaa ja laita Matu kommentit kun saat sen kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Kevyemmän vauhtipyörän ostan vasta elokuussa mutta pistelen sitten kommenttia kun uusi kytkin ja vauhtipöyrä on kiinni ja kokeiltu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

fx300 ainakin speksien mukaan näyttäisi olevan ihan toimiva, teräsvahvistettu kevlar kytkin. CM:ltä löytyy tosiaan myöskin vauhtipyörä ja ainakin itse ottaisin samalta valmistajalta kuin kytkimen.

Kytkimien ja vauhtipyörien valmistajiahan on pilvin pimein (Nismo, Jun, ACT, ATS, Wolf jne), mutta suurin ongelma noissa on se että suurin osa ääntää tyhjäkäynnillä - 3000 rpm.

Mulla ei kyllä ole ollut minkäänlaista luistamista vakiokytkimessä. Se toimii ja pitää hyvin. Valitettavaa niin, sillä haluaisin kyllä kevyemmän vauhtipyörän, niin tolla voisi moottorijarruttaakkin.

Netistä en löytänyt tuon CM:n vauhtipyörän painoa. Kysäise se. Yleinsä noi tuningpyörät on näissä jotain 7-9 kg:n hujakoilla, kun vakiohan on jotain 13 kg.

Jos jollakin on jo käytännön kokemuksia z33:en vauhtipyöristä ja kytkimistä niin kertokaa ja laita Matu kommentit kun saat sen kiinni.

Clutchmastersin alumiinivauhtis painaa 6,81kiloa 350Zssa. :) Ja jos jonkun tekee mieli vielä enemmän väännönkestoa, niin muistuttaisin että tuota FX400 sintterisarjaakin saa 6 lapaisella jousitetulla levyllä, ja mitä SX ja Skyline malleissa on porukka palautetta lähettänyt, on se vallan hyvin katuajettava paketti sellaisella levyllä vielä.

Noita vauhtiksia on tosiaan monenlaisia, olennainen ero vauhtiksessa on se että onko materiaali alumiinia, vai jotain kovempaa kuten cr-molybdeeniä (JUN vauhtikset). Suurin osa myytävistähän on alumiinia eikä niissä mitään vikaa suoranaisesti ole, mutta kovemmilla materiaaleilla päästään valmistuksessa vielä kevyempään painoon ilman että limput leviää palasiksi sitten kovassa ajossa.

- Arttu / futurez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Melko epäkohteliasta toimintaa sanoisin Matu1, kytkin+vauhtipyörä tilattu kiireellisenä ja kyseiset palikat toimitettu ajallaan - sitten niitä ei vaivauduta noutamaan matkahuollosta... ::) Olen laittanut sinulle asiasta yksityisviestiä.

EDIT: Niin ja toinen ystävällinen DNSF tilaaja teki samat pelkän kytkinsarjan suhteen, löytyykin tuolta kirpputorilta poistoalennuksena.... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Joo tommoset tilaajat pilaavat sitten koko porukan maineen firmojen silmissä ja pian saa kunnon ostajat kärsiä parin mätämunan takia joko hinnoissa tai saatavuudessa näiden osien kanssa. Eikä koske pelkästään nyt tätä tapausta joka myöhemmin onkin korjattu kuntoon. (hyvä näin)

Edit: Liikaa emoilua :D joten vähän fiksattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Valitettavasti näitä ihmisiä on, enkä nyt henk. koht lähde ketään yksittäistä tuomitsemaan kun molempien osapuolien näkemystä ei ole kuultu.

Ehdottomasti luvatut asiat pitää kyllä hoitaa. Harvinaisempien autojen ollessa kyseessä tämä on vielä ikävämpää, kun niiden myynti ei sitten olekkaan tässä maassa niin helppoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

enkä nyt henk. koht lähde ketään yksittäistä tuomitsemaan kun molempien osapuolien näkemystä ei ole kuultu.

Tässä tapauksessa siis tarkemmin kyllä, kytkinosat olivat reilun viikon sovitusta 2 viikon toimituksesta myöhässä mutta luonnollisesti me toimitetaan aina osat jos asiakkaan tilaus kerran on yhä voimassa, eikä mitään muuta ollut mainittu.

Näin yleisellä tasolla näitä tosiaan piisaa ikävän paljon, harva se viikko tulee jokin 2-3k arvoinen suurikin osapaketti takaisin kun ilmeisesti innoissaan netistä tilataan, mutta vasta myöhemmin tajutaan että niin, nehän pitää maksaa. ;D

Mutta eipä asiasta sen enempiä, Mat1en tavoitin mailitse, hieman rotia "tiskin toisellekin puolelle", jatketaan... :)

EDIT: Rehdin pelin hengessä mainittakoon että Matu1 kuitenkin siis paikkasi homman ja lunastaa tilaamansa osat after all. Ettei tässä haukuta toisia suotta! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Henkilökohtaisesti olen jo pitkään ollut suuri jalkapuu-metodin kannattaja.

Jos toimittaja mokaa, niin tapana näillä foorumeilla on ollut nostaa julkisesti se palleista roikkumaan.

Kyllä homma mielestäni pitäisi toimia myös toisin päin.

Tiedetään sitten ainakin ketä kohti sylkeä, jos kovasti vieläkin verenpainetta nostava, AK:n (kin) alennukset lopettanut ryssiminen jatkuu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Elikkä tässä kävi näin tilasin kytkimen 15.7.2009 kytkimen piti tulla 1,5-2 viikkoa tilauksesta ja tulin juuri sen takia Suomeen että saisin kytkimen vaihdettua Suomessa.10.8.2009 minun piti palata ulkomaille töihin auton kanssa koko ajan se pelko millon kytkin laukeaa.14.8.2009 tuli matkahuollolta viesti että paketti on noudettavissa ja sitten päätin että soitan matkahuollolle että lähettävät sen takaisin koska matkahuollossa tavaran pitäminen maksaa 6€/päivä ja siinä vaiheessa en tiennyt milloin olisin tulossa seuraavan kerran Suomeen autolla. Tänäänfuzurez otti yhteyttä että mitä tehdään kytkimen kanssa ja nyt saimme sovittua että he lähettävät kytkimen kun tulen seuraavan kerran auton kanssa Suomeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Nyt on vaihdettu clutchmaster massakytkin ja kevyempi vauhtipyörä.

Kytkin:

Irrottaa huomattavasti terävemmin kuin vakio kytkin :)

Vauhtipyörä:

Kone ottaa huomattavasti herkemmin kierroksia :)

mutta vaihteisto alkoi pitämään ääntä kun kiihdyttää 2000rpm:stä 3000rpm:ään isommilla kierroksilla ei kuulu mitään ääniä.

Kesällä vasta pääsee kokeilemaan kunnolla miten paketti toimii kun kytkin on sisäänajettu (800km)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Nyt on vaihdettu clutchmaster massakytkin ja kevyempi vauhtipyörä.

Kytkin:

Irrottaa huomattavasti terävemmin kuin vakio kytkin :)

Vauhtipyörä:

Kone ottaa huomattavasti herkemmin kierroksia :)

mutta vaihteisto alkoi pitämään ääntä kun kiihdyttää 2000rpm:stä 3000rpm:ään isommilla kierroksilla ei kuulu mitään ääniä.

Kesällä vasta pääsee kokeilemaan kunnolla miten paketti toimii kun kytkin on sisäänajettu (800km)

Tuo ääni olikin tiedossa, mutta minkälainen se oikeastaan on. Jotkut sanoo, että se on ihan mitätön ja joidenkin mielestä se on jopa häiritsevä. Mielipiteethän ovat subjektiivisia, mutta laita nyt oma näkemyksesi siitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Minun mielestä ääni on häiritsevä :(

Koska ääntä voisi kuvailla rahinaksi ja se on sellainen ääni että varmasti kaikki luulevat että nyt vaihteisto vetää viimisiään.

Mutta katsotaan jos ääni alkaa liikaa ärsyttää pitää vaihtaa vakio vauhtipyörä takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Minun mielestä ääni on häiritsevä :(

Koska ääntä voisi kuvailla rahinaksi ja se on sellainen ääni että varmasti kaikki luulevat että nyt vaihteisto vetää viimisiään.

Mutta katsotaan jos ääni alkaa liikaa ärsyttää pitää vaihtaa vakio vauhtipyörä takaisin.

Z;n kuuluu kilistä ja kolista, lisää osaa vaan kiinni! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

yleensä mitä racempi auto niin sitä enempi se ääntää :) Z on kyllä hiljanen ko vertaa tohon opel rekordin ralliautoon ja siinä ei kuitenkaa oo ku 180hp renkailta ;) Ikäväähän se tosin on että mukavuudesta joutuu kärsimään. Hyvä vaihtoehto vauhtipyöräksi sulle oli sitte varmaan ollu nismon vauhtipyörä joka on hitusen kevyempi, mutta pitäis olla yhtä hiljanen ku vakio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z Vakio kytkimen vaihto parempaan

Kuinkas huono toi alkuperäinen kytkin oikein tässä zetassa on? Ajattelin vain että kun tossa omasta nyt levis kytkin niin onko varsinaista hyötyä hankkia kalliimpaa kytkintä (ns. sportti/virikytkintä) tuon nissanin oman sijaan? 500e maksais kaikenkaikkiaan osat jos vakiokytkimen pistäis ja noin 250-300e enemmän jos ostais jonkun clutchmasterin massalevyn.. (edellinen omistaja kyllä sanoi vaihtaneensa autoon jo jonkin sporittikytkimen mutta tiedä sitten oliko vain paskapuhetta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×