Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
samsel

Renkaanpaikkaus sarja vai rengasliike?

Recommended Posts

Vs: Renkaanpaikkaus sarja vai rengasliike?

maanantaina just käytin renkaan vianorilla paikattavana, oli kaks naulaa samaan renkaaseen osunut... ilmainen paikkaus oli ;D

joo siis eihän tässä muuta kuin se että paikkaavatko tuota sakkorengasta? kyllähän mäkin sen veisin paikattavaksi ammattilaiselle, mutta kysymys onkin miten he reagoivat sakkorenkaaseen?

ja uutta rengasta ei oo järkee ostaa kun siinä menis kummatkin takarenkaat sit uusiks ja hintaa 200e + että rengasliike laittaa nuo renkaat vanteille jne. ja siitä ottava ainakin 50e eli 250e _>>>> kun tarkoitus olisi sitten syksyllä laitattaa nuo 19" kromit alle ja koko rengastus uusia ::)

joo siis eihän tässä muuta kuin se että paikkaavatko tuota sakkorengasta? kyllähän mäkin sen veisin paikattavaksi ammattilaiselle, mutta kysymys onkin miten he reagoivat sakkorenkaaseen?

Ei kai se niitten asia oo millä sä käyt suljetulla alueella ajamassa? ;D

Mitäs jos soittaisit lähimpään rengasliikkeeseen, ja tiedustelisit asiaa sieltä tämän forumin sijaan? ;);D

Sitten jos kieltäytyvät, niin soitto toiseksi lähimpään. Eiköhän pari soittoa anna sulle osviittaa, miten suhtautuvat noiden paikkaamiseen...

soitin rengas jepelle tämä maksais 35e ???::) ja eivät paikkaa sakkorengasta

Mä oon kyllä D1ablon kanssa samoilla linjoilla, että kuulostaa aika uskomattomalta pennin venytykseltä koko juttu.

Mä taas en ajattele tätä ollenkaan euroissa. Ihan sama vaikka paikkaus olis liikkeessä 0e.

Ensinnäkin ton auton nosto tuntuu olevan mäoontäällävaantöissäkaverille niin hiton hankalaa, että siinä saa aina seistä vieressä. Kun on niitä kuulemma ennenkin nostettu jostain renkaiden vierestä helmasta, eikä oikeasta nostopaikasta. Tuossa vaan kun ei siinä renkaan vieressä oo muuta ku pelti, niin sisäänhän se siitä menee.

Sitten ressataan vanteen kanssa. Kun sinne ei oo tähänkään asti mahtunut pulttipyssyn hylsy. Ei edes semmonen meiän hieno ohut mikä mahtuu ihan joka paikkaan. Kyllähän sen sinne joku voimalla tunkis ja saattais kone jaksaa pyörittääkin vanteesta pinnan pilalle sillä. Oma avain on ollut aina mukana, harmi kun siihen ei käy mikään normikokonen väännin, että saisivat ampua pulttipyssyllään. Aina oon siitä sanonut jo kassalla, että se pitää sitten avata käsin, ottakaa vaikka lisähintaa, jos siltä tuntuu.

Sitä en epäile, etteivätkö osais sitä paikkaa tehdä. Mutta kaikessa muussa oheistoiminnassa on liikaa ressiä, että mielummin teen homman ite. Vielä ku sais rengaskoneet tallille, ettei tarvis kantaa irtovanteita tallilta rengasliikkeeseen.. ;D

Tosin täytyy tunnustaa etten ikinä ole joutunut miettimään renkaan paikkausta, kun vain kerran on rengas hajonnut, ja silloin siihen tuli 10sentin repeämä kylkeen.

Ekan kerran ku mä mietin asiaa, ni perjantai-iltana Motonet oli vielä auki puolisen tuntia, rengasliikkeet ei. Kaveri kävi Motonetissa, eikä mun tarvinnut odotella maanantaille. Siitä jäi tavaksi, enkä toisella kertaa edes miettinyt liikettä.

Ei mua oo vielä onnistunut kukaan vakuuttamaan, miksi kulutuspintaan tullut ja itse paikattu reikä räjäyttäis koko renkaan. Saa vieläkin toki yrittää, kun täällä tuntuu olevan alan ammattilaisia. Perinteinen siinänytvaanvoikäydäniin ei toimi. Ei nuo radallakaan oo reagoinu mitenkään, eikä mulla tuu sen kovempaa ajoa. Eri asia tietty joku isommin kärsinyt rengas, tai kylkiosuma. 8)

Mä oon kyllä D1ablon kanssa samoilla linjoilla, että kuulostaa aika uskomattomalta pennin venytykseltä koko juttu.

Mä taas en ajattele tätä ollenkaan euroissa. Ihan sama vaikka paikkaus olis liikkeessä 0e.

Ensinnäkin ton auton nosto tuntuu olevan mäoontäällävaantöissäkaverille niin hiton hankalaa, että siinä saa aina seistä vieressä. Kun on niitä kuulemma ennenkin nostettu jostain renkaiden vierestä helmasta, eikä oikeasta nostopaikasta. Tuossa vaan kun ei siinä renkaan vieressä oo muuta ku pelti, niin sisäänhän se siitä menee.

Sitten ressataan vanteen kanssa. Kun sinne ei oo tähänkään asti mahtunut pulttipyssyn hylsy. Ei edes semmonen meiän hieno ohut mikä mahtuu ihan joka paikkaan. Kyllähän sen sinne joku voimalla tunkis ja saattais kone jaksaa pyörittääkin vanteesta pinnan pilalle sillä. Oma avain on ollut aina mukana, harmi kun siihen ei käy mikään normikokonen väännin, että saisivat ampua pulttipyssyllään. Aina oon siitä sanonut jo kassalla, että se pitää sitten avata käsin, ottakaa vaikka lisähintaa, jos siltä tuntuu.

Sitä en epäile, etteivätkö osais sitä paikkaa tehdä. Mutta kaikessa muussa oheistoiminnassa on liikaa ressiä, että mielummin teen homman ite. Vielä ku sais rengaskoneet tallille, ettei tarvis kantaa irtovanteita tallilta rengasliikkeeseen.. ;D

Tosin täytyy tunnustaa etten ikinä ole joutunut miettimään renkaan paikkausta, kun vain kerran on rengas hajonnut, ja silloin siihen tuli 10sentin repeämä kylkeen.

Ekan kerran ku mä mietin asiaa, ni perjantai-iltana Motonet oli vielä auki puolisen tuntia, rengasliikkeet ei. Kaveri kävi Motonetissa, eikä mun tarvinnut odotella maanantaille. Siitä jäi tavaksi, enkä toisella kertaa edes miettinyt liikettä.

Ei mua oo vielä onnistunut kukaan vakuuttamaan, miksi kulutuspintaan tullut ja itse paikattu reikä räjäyttäis koko renkaan. Saa vieläkin toki yrittää, kun täällä tuntuu olevan alan ammattilaisia. Perinteinen siinänytvaanvoikäydäniin ei toimi. Ei nuo radallakaan oo reagoinu mitenkään, eikä mulla tuu sen kovempaa ajoa. Eri asia tietty joku isommin kärsinyt rengas, tai kylkiosuma. 8)

oon kyllä sun kanssa täysin samaa mieltä! ja tosiaan eivät sakkoa paikkaa nyt kysytty 3 mestasta...että silleen ei siinä vaihtoehdoiksi jää kuin paskamato....toivotaan että sillä onnistuu... ;D

Sehän selvis sitten helposti, ja todennäköisesti helpottaa sun vaihtoehtojakin kummasti.

Tem:

Mulla on varmaan sitten hyvä tuuri, kun sekä ruotsissa että suomessa käyttämieni rengaspajojen ukot ovat autoihmisiä, ja käsittelevät Nissania varovaisemmin kuin mitä itse sitä nostaessani käsittelen ;D

Ymmärrän kyllä hyvin mitä meinaat, ja kyllä tuollaiset stressit ja huolet huomattavasti nostaisivat kynnystä viedä autoa liikkeeseen.

Itse tosin vastaavassa tilanteessa ottaisin renkaan itse tallissa irti, ja veisin sen sellaisenaan pajalle korjattavaksi.

Sehän selvis sitten helposti, ja todennäköisesti helpottaa sun vaihtoehtojakin kummasti.

Tem:

Mulla on varmaan sitten hyvä tuuri, kun sekä ruotsissa että suomessa käyttämieni rengaspajojen ukot ovat autoihmisiä, ja käsittelevät Nissania varovaisemmin kuin mitä itse sitä nostaessani käsittelen ;D

Ymmärrän kyllä hyvin mitä meinaat, ja kyllä tuollaiset stressit ja huolet huomattavasti nostaisivat kynnystä viedä autoa liikkeeseen.

Itse tosin vastaavassa tilanteessa ottaisin renkaan itse tallissa irti, ja veisin sen sellaisenaan pajalle korjattavaksi.

näin minäkin sen tekisin eli veisin tuon renkaan liikkeeseen en antaisi noiden rassareiden autoani nostaa kun tietää miten helvetin huonosti /huolimattomasti kaiken tekevät...no anyway kun sakkoa ei paikata niin tämä on tilanne :o

paskamatoa vaan kouraan ja hommiin ;D

Siis, kyllä ihan kunnon rengasliikkeetkin paikkaa ihan samoilla paskamadoilla. Ei niillä ole mitään supererikoisvehkeitä siihen.

Siis, kyllä ihan kunnon rengasliikkeetkin paikkaa ihan samoilla paskamadoilla. Ei niillä ole mitään supererikoisvehkeitä siihen.

niin varmaan sen tekevätkin, mutta muutama totes että rengas paikataan sisäpuolelta, ei ulkopuolelta...ja sitähän ei tietty pysty tekemään...paskamatoa ulkopuolelta vaan sisään ja toivotaan että toimii ainakin syksyyn asti ;D

niin varmaan sen tekevätkin, mutta muutama totes että rengas paikataan sisäpuolelta, ei ulkopuolelta...ja sitähän ei tietty pysty tekemään...paskamatoa ulkopuolelta vaan sisään ja toivotaan että toimii ainakin syksyyn asti ;D

En ole ikinä kuullutkaan että sisäpuolelta paikattas. Ymmärtänyt vaan että pitäs ottaa rengas pois vanteelta ja tarkistaa ettei sisäpuolella ole mitään kudosvaurioita näkyvissä tai mitään. Ihan tavallista että ne paikataan ulkopuolelta. Ja hyvin ne kestää. Ainakin ton vajaa puoli vuotta mitä tässä tapauksessa tarvitsee kestää.

En ole ikinä kuullutkaan että sisäpuolelta paikattas. Ymmärtänyt vaan että pitäs ottaa rengas pois vanteelta ja tarkistaa ettei sisäpuolella ole mitään kudosvaurioita näkyvissä tai mitään. Ihan tavallista että ne paikataan ulkopuolelta. Ja hyvin ne kestää. Ainakin ton vajaa puoli vuotta mitä tässä tapauksessa tarvitsee kestää.

joo itsekin ihmettelin tuota mutta näin sanoivat tekevänsä...kyllä tuosta paskamadosta on tullut niin paljon kehuja että pakko sen on kestää... ::)

mietin vain että kun tuon ruuvin ottaa irti ja rassaa tuolla tikulla sitä reikään ennenkuin iskee sen paskmadon sinne koukulla niin tuo rengashan kerkee jo tyhjentyä haittaako mitään? ja sitten siihen ilmaa vaan niin pitäisi olla klaara? vai ymmärsinkö oikein? ::)

joo itsekin ihmettelin tuota mutta näin sanoivat tekevänsä...kyllä tuosta paskamadosta on tullut niin paljon kehuja että pakko sen on kestää... ::)

mietin vain että kun tuon ruuvin ottaa irti ja rassaa tuolla tikulla sitä reikään ennenkuin iskee sen paskmadon sinne koukulla niin tuo rengashan kerkee jo tyhjentyä haittaako mitään? ja sitten siihen ilmaa vaan niin pitäisi olla klaara? vai ymmärsinkö oikein? ::)

Joo, koita pitää painetta siel kokoajan, yli 1 bar ainakin. Puhdistaa samalla kuminmuruset pois reijästä ja se mato on helpompi saada sisään kun rengas on kova.

Tem:

Kyllä tuuvella on ollut jonkin näköistä tuuria mukana. meillä päin valtaosaa asentajista ei kiinnosta p*****kaan miten asiakkaan auto tai vanteet kärsii niiden käsittelyssä

Kyllä tuuvella on ollut jonkin näköistä tuuria mukana. meillä päin valtaosaa asentajista ei kiinnosta p*****kaan miten asiakkaan auto tai vanteet kärsii niiden käsittelyssä

Ihmekös tämänkin alan arvostus on niin huipussaan. Pari kertaa olen jonkun pienen naarmun kiireessä saanut tehtyä ja kyllä mua on melkeinpä enemmän vituttanut kuin asiakasta. Ja sillä periaatteella olen mennyt että jos itse jäljen aiheutan niin korvaan vaikka omasta pussista. On rengasliikkeitä ja on rengasliikkeitä ::)

On rengasliikkeitä ja on rengasliikkeitä ::)

Juuri näinhän se ikävä kyllä menee. Ite oon siirtyny siihen systeemiin että vanteet otan itse irti ja vien pelkät vanteet ja renkaat liikkeeseen niin sitten kärsii korkeintaan vanteet ;D kyllä toki löytyy myös niitä paikkoja jotka kohtelee asiakkaan omaisuutta kuin kukkaa kämmenellä.

Rengas-Soppi itä-helsingissä, ja GummiCentralen Tukholmassa.

Suosittelen :)

ihme jeesustelua tuosta paskamadosta. itse oon korjannut kuorma-auton renkaita samalla tavalla ja samat renkaan on edelleen käytössä. korjauksesta on 2 vuotta aikaa. Ei muo ainakaan pelota ajaa autolla mistä rengas on korjattu paskamadolla.

Totta kai korjaus pitää tehä huolella ja nuodattaa ohjeita. Paskamatoja saa myös eri kokosia niin saa ne isommatkin reijjät korjattua.

+1 paskamadoille, ei tarvi edes ratasta irrottaa, pukkaa paikallaan, myös isoimmat reijät korjattu, eikä ikään pettänyt

Paskamatoja saa myös eri kokosia niin saa ne isommatkin reijjät korjattua.

Tossa Motonetin setissä oli itse asiassa mukana kolmea eri kokoa.

(tosin siitä nyt on sen verta monta vuotta aikaa, että liekö enää edes sama setti kaupan)

ihme jeesustelua tuosta paskamadosta. itse oon korjannut kuorma-auton renkaita samalla tavalla ja samat renkaan on edelleen käytössä. korjauksesta on 2 vuotta aikaa. Ei muo ainakaan pelota ajaa autolla mistä rengas on korjattu paskamadolla.

Totta kai korjaus pitää tehä huolella ja nuodattaa ohjeita. Paskamatoja saa myös eri kokosia niin saa ne isommatkin reijjät korjattua.

Eipä kai tuossa omalta osaltani ainakaan mitään ihme jeesustelua ollut, vankkaa tietoa ja kokemusta vain. Onhan noita toki itsekin tullut tungettua esim. maansiirtokoneisiin hankalissa paikoissa, mutta ammattitaitoinen rengasasentaja ei henkilöauton tai kuorma-auton renkaaseen tuollaista pysyvässä mielessä laita, sen kieltää jo rengasnormit ja sitä kautta myös Suomen laki. Esim. kuolonkolarin sattuessa renkaat tutkitaan ja jos sieltä renkaasta tuollainen korjaus löytyy ja se todetaan onnettomuuden syyksi, on korjauksen tekijä vastuussa ja korvausvelvollinen. Ja vaikka jonkin ihmeen pykälän nojalla pääsisikin laillisesta vastuusta pakoilemaan, niin kuinka mukavaa on sitten elää tietäen että kun olisi hommansa tehnyt kunnolla niin henkiä olisi säästynyt?

Jos tosiaan ei hommiaan viitsi/osaa tehdä STRO:n normien mukaan ja muutenkin asiakkaan omaisuutta ja turvallisuutta kunnioittaen, voi minun mielestäni suoraan vaihtaa alaa.

Ja sellainen nootti vielä kuorma-auton renkaista, että vaikka sinua ei pelottaisi tuollaisella renkaalla ajaa, niin miten käy kun taajama-ajossa se 9bariin paineistettu rengas räjähtää jalankulkijan kohdalla? Tai maantiellä kun ne renkaan riekaleet osuvat vastaantulevan auton tuulilasiin, särkien lasin kuskin syliin?

Ihmeen vastuutonta toimintaa ja ajattelemattomia mielipiteitä näinkin tärkeissä asioissa.

Hiukan vissiin mainospuhetta ylenpänä..

Vianorilla, muutamassa muussakin liikkeessä ainakin paikkaavat noilla paskamadoilla henkilö/pakettiauton renkaita. 20 tai 30 euroa vianorilla ottivat viimeksi 5 minuutin työstä.. Ovat kyllä ainakin uudemman renkaan ottaneet vanteeltakin ja paikanneet "kunnolla".. Kyllä noi mulla ainakin on hyvin pitäneet mitä liikkeessä on laitettu, "muutamia" itsekin laittanut ja yleensä pitäneet.. Ammatin puolesta noita nauloja ja ruuveja on silloin tällöin renkaissa.. Mutta en ehkä kuorma-auton renkaaseen noita tunkis, ainakaan tältä istumalta.

Syy minkätakia noita rengas myyjät (maahantuojat) haukkuu on ihan myynnillinen. Yritetään uskotella asiakkaalle, ettei sitä rengasta voi turvallisesti paikata. Toi kyllä pätee jos renkaan sivussa on reikä, mutta kulutuspinnasta se reikä tai paikka ei kyllä räjähdä (vuotaa jos epäonnistuu paikkaus), eikä sen takia tarvitse kudostakaan tutkia. Tietysti jos on pitkään ajettu tyhjällä renkaalla niin kudoksen tarkastus paikallaan, mutta kyllä sen kudosvian yleensä huomaa ajossa, jos se menee vaaralliseksi. Kuten sanottu kunnon paikkauksessa pitää päästä renkaan sisältäkin rassaamaan. Kyllä ne onnettomuudet johtuu paikkapulloista jos jotain sattuu... Stro normeihin ei taida olla laissa nykyään mitään viittauksia...