Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
AGTI

Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Recommended Posts

Tnä ei menny katsastuksesta läpi ku kierroksilla oli päästot aiva liika isot...mul on kuitenki katti kiinni. Oisko ehdotuksia millä konstilla sais kurii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Aloita edes kertomalla kaikki mitatut arvot ja että mikä oli korkealla.

Sen jälkeen voi ehkä jo arvailla että missä vika... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Aloita edes kertomalla kaikki mitatut arvot ja että mikä oli korkealla.

Sen jälkeen voi ehkä jo arvailla että missä vika... ::)

Joo nii aivan, katos ku unohtu ;D Pistän pikapuolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Nonii elikkä joutokäynti CO 0.02 HC 17 CO2 15.19 O2 0.45 mutta sitten Yli 2000rpm CO 1.11 HC 466 Co2 14.07 O2 0.81...lambda arvo 0.98.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Joo op...tosta ku äkkiseltää pähkäilin ni voipihan olla et mul käy vähä rikkaalla...lastu säädety eri putkelle ja ilman kattia.

Lambda 0.98 sulla lukee tuolla ylempänä, se on hyvinkin optimi.. Eli ei ole seoksista kiinni.

Olikos sulla ne virinokat ja vielä valtava overlap? Voi olla ihan siitä, menee palamatonta läpi että lorina vaan käy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Joo op...tosta ku äkkiseltää pähkäilin ni voipihan olla et mul käy vähä rikkaalla...lastu säädety eri putkelle ja ilman kattia.

Lambda 0.98 sulla lukee tuolla ylempänä, se on hyvinkin optimi.. Eli ei ole seoksista kiinni.

Olikos sulla ne virinokat ja vielä valtava overlap? Voi olla ihan siitä, menee palamatonta läpi että lorina vaan käy. :)

Okeih...no siis ei mul enää oo virinokkii. Heitin niil vesilintua :D No eii. Myyntiin pistin ja vakiot tilalla nyt. Että että...voisko toi mu katti olla sit vetelemäs viimesiään? Vai mikä ois ongelma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Masinolia tankkiin ;)

+1 !!

Eli Jäänestoa niille jotka eivät tätä tajunneet. Tosin se tokkopa auttaa HC:n laskemista 366 yksikköä.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Yli 2000rpm CO 1.11 HC 466 Co2 14.07 O2 0.81...lambda arvo 0.98.

Joo op...tosta ku äkkiseltää pähkäilin ni voipihan olla et mul käy vähä rikkaalla...lastu säädety eri putkelle ja ilman kattia.

Lambda 0.98 sulla lukee tuolla ylempänä, se on hyvinkin optimi.. Eli ei ole seoksista kiinni.

Kyllä tuo ainakin mielestä käy hieman reilumminkin rikkaalla kuin mitä pelkkä lambda antaa ymmärtää. Happea kuitenkin on liki prosentin luokkaa. Tuota luokkaa oleva happipitoisuus tarkoittaa mun kokemuksien mukaan normaalisti toimivassa vakioautossa noin lambdaa 1.02 - 1.05. Kuitenkin tuon verran happea pakokaasuun eksyy helposti jostain pienestä vuotokohdastakin. CO kuitenkin viittaisi siihen suuntaan että kaikki bensa ei pala täydellisesti eli happi loppuu kesken tai sitten joku sylinteri sytyttää huonosti.

Milläs kierroksilla nuo arvot mitattiin ja kuinka kauan konetta huudatettiin katalysaattorin lämmittämiseksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Yli 2000rpm CO 1.11 HC 466 Co2 14.07 O2 0.81...lambda arvo 0.98.

Joo op...tosta ku äkkiseltää pähkäilin ni voipihan olla et mul käy vähä rikkaalla...lastu säädety eri putkelle ja ilman kattia.

Lambda 0.98 sulla lukee tuolla ylempänä, se on hyvinkin optimi.. Eli ei ole seoksista kiinni.

Kyllä tuo ainakin mielestä käy hieman reilumminkin rikkaalla kuin mitä pelkkä lambda antaa ymmärtää. Happea kuitenkin on liki prosentin luokkaa. Tuota luokkaa oleva happipitoisuus tarkoittaa mun kokemuksien mukaan normaalisti toimivassa vakioautossa noin lambdaa 1.02 - 1.05. Kuitenkin tuon verran happea pakokaasuun eksyy helposti jostain pienestä vuotokohdastakin. CO kuitenkin viittaisi siihen suuntaan että kaikki bensa ei pala täydellisesti eli happi loppuu kesken tai sitten joku sylinteri sytyttää huonosti.

Milläs kierroksilla nuo arvot mitattiin ja kuinka kauan konetta huudatettiin katalysaattorin lämmittämiseksi?

No kierroksista en o varma mut ainakin 4k...ja oiskoha ollu max 5 min ku se huudatti sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

jos auto ei ole mennyt läpi päästöistä niin mä oon tehny sillein että ottanut vaan päästöt sitten vaikka naapurin autosta ja näyttänyt katsurille lappua jossa tottakai oma rekkari. Huono tuuri käy jos alkavat epäilemään ja mittaavat siellä asemalla uudestaan... Toimii aina, kunhan putki ei vuoda ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

jos auto ei ole mennyt läpi päästöistä niin mä oon tehny sillein että ottanut vaan päästöt sitten vaikka naapurin autosta ja näyttänyt katsurille lappua jossa tottakai oma rekkari. Huono tuuri käy jos alkavat epäilemään ja mittaavat siellä asemalla uudestaan... Toimii aina, kunhan putki ei vuoda ;D

Noh mul oli sit ilmeisesti huonoo säkää, kun mulla oli valmiiks voimassa olevat päästö paperit, mutta ukko silti teki pisto kokeen!! Onhan mulla vielki ne paprut, mutta tuski voi samoil mennä ;D Kuulemma kokeili mun auton kaasupoljinta ja siitä päätteli et jotai häikkää on xD Melko pilku viilaaja osu kohalle...pitiki mennä toho rantaperkiön a katsastukseen :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Millähän mä ny eka koittasin saada noita päästöjä alas...ei o hirveesti rahaa ruveta joka juttuu kokeilee :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Masinolia tankkiin ;)

Kokeilisin tuota ekana, mutta minkä verran tuota pitää lisätä bensan sekaan? Voi olla, että itellä on sama homma edessä, kun viime katsastuksessa meni juuri ja juuri päästöistä läpi, vaikka kattikin näyttää paikallaan olevan, mutta onko sielä sisällä mitään.. Siitä ei tietoa. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Itse ajattelin käydä Z-ukolla laitattamassa Nistunen ennen katsastusta kun oon laittanu peltipakosarjan ja vv-suodattimen, klubilainen kun saa alea. ;)

Myös tulpat ajattelin päivittää.

Mitkäs olis hyvät tulpat Almeraan?

itse käytin aina NGK:n "R" tulppia vakiolla lämpöarvolla. en tiiä sit noista platina sun muista viritulpista joku muu kertokoon mutta luulenpa että vakio-arvoiset on hyvät kun ei älyttömästä tehonlisästä ole kuitenkaan kyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

"R" liittyy häiriönpoistoon. Käytännössä täysin vakiotulppa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

"R" liittyy häiriönpoistoon. Käytännössä täysin vakiotulppa.

Niin ja race merkintä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Hei saankos mä mennä tekeen kokonaan uuden katsastuksen toiselle katsastus konttorille?? Samoilla päästö lapuilla ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Eikai siihen mitään estettä ole. Onkohan tuossa päästötodistuksessa jokin aikaraja, jonka jälkeen se ei enään kelpaa konttorille katsastuksen yhteydessä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Nonii elikkä joutokäynti CO 0.02 HC 17 CO2 15.19 O2 0.45 mutta sitten Yli 2000rpm CO 1.11 HC 466 Co2 14.07 O2 0.81...lambda arvo 0.98.

Omat päästöt kun katsastutin eilen:

Tyhjäk. CO % 0,08 | HC (ppm) 36 | Co2 15,20 | O2 0,3

> 2000 r/min CO % 0,28 | HC (ppm) 56 | Co2 15,09 | O2 0,2 | Lambda 1,008

98E:tä tankissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Nonii elikkä joutokäynti CO 0.02 HC 17 CO2 15.19 O2 0.45 mutta sitten Yli 2000rpm CO 1.11 HC 466 Co2 14.07 O2 0.81...lambda arvo 0.98.

Omat päästöt kun katsastutin eilen:

Tyhjäk. CO % 0,08 | HC (ppm) 36 | Co2 15,20 | O2 0,3

> 2000 r/min CO % 0,28 | HC (ppm) 56 | Co2 15,09 | O2 0,2 | Lambda 1,008

98E:tä tankissa.

Okei, no mut kävin uude katsastuksen tekee ja läpi meni moitteetta! :) Eipä tarvi ny siitäkä enää ressata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Päästöt kusee!! Tarvii vinkkejä!

Tuohon olis ollu helppokin ratkaisu oikeesti :D... Mulla oli ihan samanlaiset haistapaska arvot omassa N14 Gti sunnys. Pähkäilin 2pvä mikä on kun ei mikään auta. No sitten kokeilen Forten moottoripesu ainetta ja erikseen viellä samanpuljun suutin puhdistajaa. Eli otin ilman putsarin irti ja puol purkkia kerral imuputkesta sisään. Tän jälkeen kaveri löi tyhjäkäynnil lapun lattiaan ja valkoisen savunlaskettua putkesta tuli mustaa niin pirusti. Tämän jälkeen ei mitään ongelmia. Arvot putosivat lähes nollaan. Tämän operaation kun tein viime syyskuussa niin arvot olivat edelleen samat viellä 09 helmikuussa. Tosin nyt olen istuttamas tuota sr20ve tekniikkaa sinne.... Saas nähdä miten pojan käy.

Tämä siis tiedoksi muille jos samaa ongelmaa jollain. Kokemuksen perusteella toimi ainakin todella hyvin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×