Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Pastori

280Z tuonti jenkeistä

Recommended Posts

Terppa!

Tässä aivan tuore kokelas foorumille, olisin mahdollisesti pikapuolin (jos kaikki menee ok) tuomassa 280z vm-78 jenkeistä suomeen. Autossa on pari miinuspuolta: sitä ei ole käytetty 9 vuoteen ja siitä uupuu suuttimet.

Pyytäisinkin foorumilaisia ystävällisesti auttamaan cheklistin tekemisessä. eli mitä kaikkea pitää varmistaa ennenkuin 9v seisonutta autoa koittaa käynnistää (no suuttimet tietenki pitää hommata)

Onko muuten tuommonen auTomaatilla varustettu kuin isoruokainen, nykyään joutuu ajattelemaan jo harrasteautojen bensankulutusta vaikkei niillä paljon ajaiskaan, pirun kallista.

kiitos ja kumarrus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

No itsellä vei huonoissa säädöissä oleva 260z(kaasareilla) noin 14L/100km. Vaikka se kuulostaakin suurelta niin pitää huomioida minkä ikäisestä autosta on kyse. Uskoisin että jonnekin kympin hujakoille päästään täysin iskussa olevalla koneella.

Mitä tulee tuohon checklistiin, niin tässä nyt olis jotain mitä nopeasti tulee mieleen:

- Uudet Öljyt (perä, laatikko, kone)

- Kaikki muut nesteet vaihtoon

- Jarrujen läpikäynti ja jarruputkien tarkastus

- Hihnat

- Tulpat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Juu no eihän se nyt hirveitä ole, Volvolla ku on tottunut ajeleen niin suht normaalia :) Ei tosiaan nuo ruutakoneet ole mitenkään tuttuja, wanhaa 150Y:tä on tullut jonku verran laiteltua että siksi tässä kyselen kun mikäkin maakrapu :D

Onko nuitten suuttimien asennus miten vaikea/tarkkuutta vaativa opereissöni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Oli vissiin liian tyhmä kysymys :)

No eniveis, koneella on omistajan mukaan ajettu 31 tuhatta mailia, joka on sinänsä vaikea tarkistaa kun Zetoissa mittari loppuu kymppitonneihin. Ois mielummin kelvannut manuaali mutta kun ei löytynyt kun tomaatilla varustettuja, mitenhän lie eroaa ajettavuudessa/tehoissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Eipä tuo suutinten asennus ole mikään vaikea operaatio. Kannattaa etsiä netistä 280z service manuaali, niin saa kaikkiin korjaustoimenpiteisiin tarvittavat ohjeet.

Automaatin ja manuaalin välillä eroa ei ole tehoissa, eikä siinä ajettavuudessakaan ole mitään eroa. Ainoastaan ei tartte vaihteita sohlata. Ja jos manuaalin haluat niin muutoksen tekeminen ei loppujen lopuksi ole kauhean vaikea homma. Itsellä se on juuri työn alla omaan 260z:aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Jees. Vähän jännäkakkaa pukkaa kun tosiaan on 9v ollut käyttämättä ja vänkärin ovikin on uusittu, ovipaneelitkin uupuu.

3c58_12.jpg

Tuossa kuvassa vähän hämmästyttää kummastuttaa nuo muutamat kohdat, oisko tietoa mitä ovat? Oisko muuten täältä Oulun alueelta ketään Zetistiä joka vois tarvittaessa auttaa, jos tämä saatas ylipäätään Suomeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Jees, Oulussa majaillaan. 260z tuolla nosturilla keikkuu... pistä vaikka yv:tä jos on jotain? Tuo kuvassa oleva alanurkan näkymä taitaa olla ihan orkkis näkymä! ja oisko tuo venakopan päällä köllöttelijä suuttimesta irrotettu liitin? Mihin suuntaan Oulua zetan roudaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Kaijonrantaan näin aluksi, muutto on mahdollista, alakaa käymään välillä tämäkin seutu rauhattomaksi,tai ainakin tuo Kaijonharju tien toisella puolella. tosin autoja ei ole vielä pöllitty täältä tietääkseni. Kunnon talli pitäis jostain löytää, voihan tuota parkkipaikallakin rassata mutta alle ei pääse..

Eniten tuossa kuvassa häirihtee tuo alareunassa oleva johto joka törröttää paljaana, liekö sekin orkkis.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Eipä oikein erota tuosta kuvasta ihan tarkkaan nuita johtoja, mutta... Lienee nuo murheet sieltä pienimmästä päästä kuitenkin!

Hyvinkin voit päästä polttamaan hitsilankaa aika mukavasti, ellet ole päässyt sitten kauppoihin ehyt koppasen yksilön kanssa?

Ainakin nuo halvimmat, mitä jenkeissä myynnissä on, niin aika tulehtuneita ovat, mutta sekinhän vaatii vain aikaa lähinnä tuo parsiminen.

Uskaltaako hintoja kysellä, missä luokassa on rahtaus+auto??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Runko on ehyt ja pohja kans, muutamaa pientä pintaruoste läikkää lukuunottamatta. Ainoat ruosteet korissa on takapuskurin tuntumassa kuskin puolella, maalipinta menee uusiksi joka tapauksessa, Texasin taivaan alla kun on ikänsä ollut. Väri on muuten oranssi :) Hinta on sinänsä aivan mielettömän halpa(900USD!!), tässäkin on pitkä tarina takana enkä sitä nyt kerkeä sepustamaan sen kummemmin muutakuin että säkä kävi. :)

Rahti on Hal-Marin kautta 1500USD+nouto 320USD+vakuutus 75USD

Hitsauslankaa en kyllä polta kun siihen on tullut viimeksi 15v sitten koskettua :) Kaiken muun pyrin itte tekeen paitti hitsauksen. Saas nähä mitä tästäkin tulee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Runko on ehyt ja pohja kans, muutamaa pientä pintaruoste läikkää lukuunottamatta. Ainoat ruosteet korissa on takapuskurin tuntumassa kuskin puolella, maalipinta menee uusiksi joka tapauksessa, Texasin taivaan alla kun on ikänsä ollut. Väri on muuten oranssi :) Hinta on sinänsä aivan mielettömän halpa(900USD!!), tässäkin on pitkä tarina takana enkä sitä nyt kerkeä sepustamaan sen kummemmin muutakuin että säkä kävi. :)

Rahti on Hal-Marin kautta 1500USD+nouto 320USD+vakuutus 75USD

Hitsauslankaa en kyllä polta kun siihen on tullut viimeksi 15v sitten koskettua :) Kaiken muun pyrin itte tekeen paitti hitsauksen. Saas nähä mitä tästäkin tulee :)

Onko minkäänlaisia visioita rakentelu suunnasta, pysytteletkö alkuperäis tyylissä vai heittäydytkö tuningin maailmaan, vai siltä väliltä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Niin ja kuviahan sitä ollaan heti vailla, jos löytyy ;D

Voishan sitä kävästä vaikka paikanpäälläkin ihmettelemässä, (kerta näin lähelle on tulossa), kunhan se sieltä rantautuu, millon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Kyllä ois tarkotus pitää niin orikinellina kuin mahdollista, ne on luonnostaan jo niin hienoja kärryjä että mitäpä niitä tuunaamaan 8) Rantautuu heti kun pistetään prosessi käyntiin, myyjä on tällä hetkellä lomalla Unkarissa että jahka se sieltä rantautuu Jenkkehin takasin nii lähtee pyörät pyörimään.

No voishan tuota yhen kuvan laittaa vaikka auto ei vielä laillisesti oma olekaan :)

193d_12.jpg

Sehän on siis 2+2:en

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Mukava kuulla että alkuperäisyyttä arvostetaan :) sehän näyttää ihan asialliselta.

Mukava yksityiskohta tuo teippi tuolla helmassa, olisi kiva tietää onko ihan originaalia varustelua, mutta se lie mahdottomuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Kyllä luulisi orkkisteipit olevan. Nuo pölykapselit on kyllä aika järkyt mutta ei se mitn. Jo tulevaa varten, mistähän mahtaa helpoiten saada näitä kulutusosia, kiilahihnoja, öljynsuodattimia, jarrupaloja yms. kaikkea? Veikkaan että tarviketorilla ei ainakaan hyllyssä ole.. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Kyllä luulisi orkkisteipit olevan. Nuo pölykapselit on kyllä aika järkyt mutta ei se mitn. Jo tulevaa varten, mistähän mahtaa helpoiten saada näitä kulutusosia, kiilahihnoja, öljynsuodattimia, jarrupaloja yms. kaikkea? Veikkaan että tarviketorilla ei ainakaan hyllyssä ole.. ::)

Itse olen ostanut Motonetistä kaikennäköistä pientä nykyiseen 240Zetaan.

Esim. sytkän osia, kytkin, jarrujen osia, öljysuodattimen, sytytystulpat, kiilahihnan jne.

Zetojen osat löytyy Motonetin sivuilta samasta kohdasta kuin Nissan Silvia/200SX/KG-T/ZX

Varmaan muistakin paikoista osia löytyy. Kaikkea ei tietenkään löydy mutta kannattaa tarkistaa ennen kuin tilaa ulkomailta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Miten muuten näin yleisesti, onko Zetat tekniikaltaan samaa tasoa kuin nämä "normi" Dasset? Itellä on tosiaan semmonen -81 150Y ja sitä on kyllä rääkätty. Ajoin jonkun 20 km ilman syylärivettä kun vesiletkut halkes, nou proplem. Lähti käyntiin -35C pakkasessa ilman roikkaa kerrostalossa asuessamme. Nou proplem.

Lähti ekalla käyntiin tuossa viikko sitten, seissyt nytten 2 v. Kova peli mutta pellit ei :)

Tuo tomaatti tässä mietityttää että joutuuko sitä aukomaan kun on niin kauan ollut käyttämättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Miten muuten näin yleisesti, onko Zetat tekniikaltaan samaa tasoa kuin nämä "normi" Dasset? Itellä on tosiaan semmonen -81 150Y ja sitä on kyllä rääkätty. Ajoin jonkun 20 km ilman syylärivettä kun vesiletkut halkes, nou proplem. Lähti käyntiin -35C pakkasessa ilman roikkaa kerrostalossa asuessamme. Nou proplem.

Lähti ekalla käyntiin tuossa viikko sitten, seissyt nytten 2 v. Kova peli mutta pellit ei :)

Tuo tomaatti tässä mietityttää että joutuuko sitä aukomaan kun on niin kauan ollut käyttämättä.

Minulla on myös tomaatti omassa zetassa ( jolla en ole vielä koskaan ajanut metriäkään ) ja meinaan sen kyllä avata ja tarkistaa.

Stefat nyt tietenkin pitää vaihtaa ( ollut ajamatta 15v ) ja muut kuluvat osat uusia tarpeen mukaan.

Liian paljon on kuultu tapauksista että kaikki muu laitettu autossa mutta automaattilaatikko jätetty tarkistamatta.

Cherryillä ja Sunnyillä ajettu paljonkin mutta vertailu kohtaa ei ole (vielä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Miten muuten näin yleisesti, onko Zetat tekniikaltaan samaa tasoa kuin nämä "normi" Dasset? Itellä on tosiaan semmonen -81 150Y ja sitä on kyllä rääkätty. Ajoin jonkun 20 km ilman syylärivettä kun vesiletkut halkes, nou proplem. Lähti käyntiin -35C pakkasessa ilman roikkaa kerrostalossa asuessamme. Nou proplem.

Lähti ekalla käyntiin tuossa viikko sitten, seissyt nytten 2 v. Kova peli mutta pellit ei :)

Tuo tomaatti tässä mietityttää että joutuuko sitä aukomaan kun on niin kauan ollut käyttämättä.

Nää on ikuisia :D Tervetuloo porukkaan vaan, kohta on jenkkilästä tuotu kaikki zetat suomeen ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Senverran noista automaateista, että mulla on tääl Oulussa 260z:ssa tomaatti ja jos Pastori on huomannut semmosen mustan 280zx:n niin siinä oli myös tomaatti ja pelasi niinkuin unelma, siihen vaihtui ihan muista syistä sitten kova-loota... Omaani piti vaihtaa se laatikon kylkeen tuleva alipaine-kalvo-jutska mikälie kuvernööri nyt olikaan, veti sen kautta öljyä imusarjaan ja savu oli senmukaista ;D ei senjälkeen ropleemaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Empäs ole huomannut, työkaveri tosin antoi vinkin että Taskilassa liikkuu Zeta.

Tässäpä ois lähempi kuva tuosta akun paikasta ja tuosta johdosta

w.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Empäs ole huomannut, työkaveri tosin antoi vinkin että Taskilassa liikkuu Zeta.

Tässäpä ois lähempi kuva tuosta akun paikasta ja tuosta johdosta

Eikös toi oo ihan maakaapeli, jossa ei oo vaan akunkenkä paikollaan? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

juu itekki mietin että jompikumpi kaapeli se on, pitää vaan varmistaa tällaset. Nuo releet on kyllä karut mutta toimii ne varmaan ilman sitä muovikuortakin. Eikös näissä ollut 3 relettä bensansyöttöön? Ainaki pumpulle ja ohjausyksikölle vai muistanko väärin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Ei siellä ole kuin 1 rele polttoaineen ruiskutukselle. Sijaitee kuskin jalkatilassa vasemmalla muistaakseni 2 moni napaista liitintä.

Noi johtorasiat ilman kansia tossa kuvassa ei ola releitä vaan "sulakkeita" (Fusible link).

Kiva että tulee lisää Zetoja suomeen. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280Z tuonti jenkeistä

Juu ;D Tuo maalausurakka tässä vaan eniten hirvittää, missähän kannattas täällä Oulun päässä maalauttaa? Konetta en aatellu repiä pois eli maalaukseen menee vaan ulkopinnat. Pohjat on mahdollista tehdä ite, tietenki pitää hommata kaikki värkit ensin. Sinänsä aika uus tulokas olen tähän autonvärkkäyksen ihmeelliseen maailmaan, perusrempat hoituu mutta suurempia säätöjä ei vielä uskalla lähtä yrittelemään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×