Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
welzba

350z nesteet/öljyt

Recommended Posts

Mulla oli aikanaan tota Motulia.Se ei kuitenkaan toimi öljyanalyysien perusteella toimi kovin hyvin. Mielummin 5000km Mobil 1 0w-40 kuin 10 000 km Motuleilla. Castrolit on toiminu VQ koneissa myös aika hyvin. Mä oon ajanu Mobililla, joka on pärjänny ihan hyvin analyyseissa ja vaihdan litkut aika tiuhaan.

Ok kiitti vinkistä. Tuo Mobil1 0W-40 on aika edukastakin kamaa niin taidanpa heittää sitä. Kesässä tulee ajettua alle 10tkm niin eiköhän noilla litkuilla aina yhden kesän mene.

Mulla on tällä hetkellä koneessa tuota Redlinen 5W-30 öljyä. Kokemuksista sen verran että tuolla se konehuoneessa on pyörinyt ja mitään ei ole rikkoutunut joten kai se asiansa ajaa.

Tilasin vuosi sitten ebayn kautta tota öljyä, silloin sai gallonan törpön (3,85l) noin 60 Euron hintaan. Tuli silloin tilattua 3 törppöä tota eli vielä vaihdan Redlinet koneeseen ennen talvilepoa mutta seuraavaksi varmaan tota Mobilia, Tosiaan hyviä tuloksia Mobililla noissa öljyanalyyseissä ja lompakkokin kiittää!

Syy minkä takia laitoin nuo Redlinet oli että se on esteripohjainen öljy ja ajattelin sen olevan "parasta", mutta tosiaan turha laittaa rahaa kiinni jos halvempi tavara ajaa saman asian kuin kalliimpi litku..

Yhden eron huomasin kun noi Redlinet vaihdoin oli että kun ajoi koneen kuumaksi niin tuo Redlinen öljy on kuumana "juoksevampaa" kun aikaisemmat litkut. Eli päättelin tosta öljynpaineesta sen koska kuumana tuo öljynpainemittari tippui tyhjäkäynnillä karvan alle sen alimman viivan Redlineillä kun taas edellisillä litkuilla se ei koskaan tipahtanut sen alle. Edelliset öljyt taisi olla jotain Castrolin litkuja.

Edited by Reefah

Mulla on ollut Castrolia (ei Edge) ja Mobilia enkä ole huomannut mitään eroja noiden välillä. Jommalla kummalla mennään jatkossakin, katsotaan mitä löytyy Motonetistä aina tarpeen vaatiessa halvimmalla :)

Laatikko- ja peräoljyn vaihto. Öljypumppu: millainen kannattaa ostaa? Onko esim. tämä Mätänet kalikka OK?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/803193/Vaihteistooljypumppu-60cm-letku-pullokierteella tai

Auton ylös ottaminen: riittääkö "hinnat alkaen" tunkki vai onko jotain syytä ostaa kalliimpaa? Esim tämä, olisko OK?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/807500/Hallitunkki-20t

Entä mitä jack standit ovat suomeksi? Tarttis sellaset hommata kanssa.

muok: Biltemassa oli vielä edullisempi öljypumppu, noin 3 euroa niin nappasin sellaisen. Ja jack standit ovat suomeksi autopukkeja. Näin sitä oppii ;)

Edited by Dreadnaught

Nuo öljypumput helpottaa kyllä tota hommaa, eikä nuo paljon kustanna joten kannattaa hommata tuollainen. Itse vaihtelin viimeksi suppilo&letku viritelmällä, sai ne silläkin vaihdettua joskin kesti enemmän kun noita litkuja "valutteli".

Kyllä noilla parinkympin tunkeilla auton nostaa ylös ongelmitta. Tietenkin jos on rajusti madallettu tai haluaa pidemmälle ulottuvan nostovarren niin joutuu laittamaan enemmän rahaa tohon.

Tuli joskus hommattua 4 kappaletta tommosia:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Autopukki-15-tonnia-151098/

Hyvin on auto noiden päällä pysynyt. Joskin mietin että ensi kerran kun auton pukeille punnerran niin varmaan ostan/lainaan toisen tommoisen parin kympin tunkin, helpottaisi tota pukeille nostamista kun saisi kerralla keulan ja perän ylös.

Joskin tuon perän saa yhdellä tunkilla ylös mutta keulaa ei saa tolla "perustunkilla" nostettua, se ei yllä tuonne keulan nostopisteeseen.

Olisikohan tuommoisissa mitään järkeä?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Autoramppi-2-tonnia-15803/

Mietin jos hommais tommoiset "rampit". Helpottaisi juurikin tuota öljynvaihtoa. Mietin vain että onnistuuko öljynvaihto kunnolla tolla menetelmällä. Täyttöhän ei ole ongelma, lähinnä sitä mietin saako vanhat litkut koneesta kunnolla ulos jos auto ei ole vaaterissa?

Edited by Reefah
tyhmä kysyy tyhmiä..

Helpompi tapa on vaihtaa nesteet niin, että laittaa vaan lekun päähän suppilon. Sen voi sit pujottaa yläkautta konehuoneesta laatikon täyttöproppuun. Peräöljyt saa myös luruteltua vanteen välistä.

Pummpujen kanssa se on vähän sellasta lärppäämistä. Jos hankkii pumpun, niin ostaisin sellaisen, joka imee toisesta letkusta ja työntää toiseen letkuun.

Edited by -Pexi-

Mulla on Motonetin pumppu johon mahtuu litra kerrallaan, sillä vaihtaa laatikko- ja peräöljyt ihan näppärästi.

Noi valmiit kiinteät rampit kannattaa jättää kauppaan, ne on sen verran jyrkkiä että vaativat maasturin. Noita Bilteman hydraulisia ramppeja mietin, mutta hinta on aika kova. Askartelin sitten ylijääneistä terassilaudoista noin pari metriä pitkät rampit joissa lankun paksuinen (~25mm) nousu tapahtuu noin 40-50cm välein. Näin ollen noilla saa tunkin todella matalan auton alle tarvittaessa.

Kiitos, hyviä vinkkejä. Tuli mieleen kun joissain tutoriaaleissa neuvotaan vaihtamaan prikat joka kerta. Oletteko tehneet niin? Noille prikoille on Nissanin osanumerot olemassa mutta ei kai niissä mitään ihmeellistä ole jos vaan tietäisi tarkat koot?

En oo vaihtanu joka kerta prikkoja ja ei oo vuotanu. Ehkä joka toinen kerta kuitenkin. Tietysti jos haluu varman päälle pelata, niin eipä ne montaa euroa maksa. Ei niissä mitään ihmeellistä ole. Tilasin just courtesyltä niitä 10 kpl. Voin mittailla, kun saan ne haettua postista...

Kyllähän noita prikkoja kannattaa vaihdella. Itse jätin viimeksi vaihtamatta, kun ei edellisen öljynvaihdon jälkeen ollut ajettu kun noin 5000 kilsaa ja ne olivat ihan hyvässä kunnossa.

Olikose nyt niin että porukka suosittelee perään tota Nissanin orkkisöljyä? Ensi viikolla ajattelin käydä tossa Herttoniemen autokeskuksessa kysymässä löytyykö heiltä noita orkkislitkuja, samalla jos nappaisi noita prikkoja matkaan. Niitä nyt luulis marmoritiskiltä löytyvän, eikai zetassa sen erikoisemmat nuo täyttöproput ole..

Kyllähän noita prikkoja kannattaa vaihdella. Itse jätin viimeksi vaihtamatta, kun ei edellisen öljynvaihdon jälkeen ollut ajettu kun noin 5000 kilsaa ja ne olivat ihan hyvässä kunnossa.

Olikose nyt niin että porukka suosittelee perään tota Nissanin orkkisöljyä? Ensi viikolla ajattelin käydä tossa Herttoniemen autokeskuksessa kysymässä löytyykö heiltä noita orkkislitkuja, samalla jos nappaisi noita prikkoja matkaan. Niitä nyt luulis marmoritiskiltä löytyvän, eikai zetassa sen erikoisemmat nuo täyttöproput ole..

Nissanin litkut on melko halpoja ja toimivia. En tiiä oliko mun visko jo ehtoo puolella sillon, kun nesteet vaihtelin, mutta tuntu että se toimi paremmin orkkisöljyillä kuin Redlinen öljyillä. Prikkoja pitäis saada marmoritiskiltä. Mä vaan tilasin Courtesyltä muutakin osaa, niin otin samalla.

Noita orkkislitkuja löytyy ainakin Autokeskus Airportilta, tosin peräöljyt olivat loppuneet. Keskusvarastolla reippaasti saldoa. Laittoivat tilaukseen ja ensi viikolla noutamaan.

Voisikin ottaa noita prikkoja samalla. Mikäs niiden osanumero olikaan?

Laatikkoöljyä otin 3l, mutta aloin miettimään, että kun speksin mukainen määrä on jotain 2,9l niin tuliko otettua liian vähän jos käytännössä meneekin enemmän? Kantsisko napata vielä ensi viikolla yksi litra kiellon päälle tota litkua?

Ite oon täyttäny laatikkonesteet siihen täyttöproppuun. Jos meinaat käyttää prässiä ottaisin purkin extraa varuiks.

Konalassa on ollu propun tiivisteitä yleensä hyllyssä. Noi osanumerot Courtesyllä on vähän eri, joten en osaa sen kanssa jeesata.

Kävin tänään Herttoniemen Autokeskuksessa hakemassa pari litraa tota peräöljyä ja noita propun tiivisteitä. 15,50 oli litrahinta peräöljylle ja noita tiivisteitä sai 4,90 euron "huokeaan" hintaan! Täytyy kans ensi kerralla kun rapakon takaa tilaan jotain niin ottaa noita propun tiivisteitä samalla. On toi 4,90 melko kova hinta tosta.. Noh, on sentään MADE IN JAPAN noi tiivisteet! :)

WP_20141006_15_53_17_Pro.jpg

Siis ootteko ihan tosissanne että näitä tiivisteitä kannattaa hakea Nissanilta tai tilata jopa ulkomailta. Moisia on kaikki Biltemat ja Motonetit täynnä muutaman kymmenen sentin hintaan ja kympillä saa jo sarjan jossa on kaikkia kokoja riittävästi kymmenen vuoden tarpeisiin. Noin niinku kärjistetysti mutta kuitenkin.

Jostain syystä Zetamiehillä näyttää olevan pakkomielle tilata kaikki ulkomailta vaikka ihan vierestä saisi monen osan jopa halvemmalla. Pidetäänkö autoa sitten jotenkin erikoisena, en tiedä. Vai liittyykö se siihen että omistajat lukee paljon ulkomaisia foorumeita ja ottaa sieltä vaikutteita.

En usko että Zetan omistajat ovat sen pakkomielteisempiä kun muutkaan harrastepelinsä suhteen. Omalla kohdalla päädyin ottamaan nuo tiivisteet mukaan samalla kun noi öljyt hain, eli pääsin helpommalla kun lähteä ruuhka aikaan kehälle jonottamaan muutaman tiivisteen takia. Maksoi se sitten 10 senttiä tai 5 euroa, helpompi ratkaisu oli tällä kertaa ottaa mukaan nuo marmoritiskiltä.

Ulkomailta tilaamisesta sen verran, ja tän Alen pitäisi Mamasanin edustajana tietääkin että ulkomailta saa noita kilkkeitä autoon vaan ihan V****ti halvemmalla. Saahan liikkeet tilattua noita tarvikkeita suomeenkin mutta odotusajat on usein kuukausia kun saman osan saat tilattua suoraan kotiovelle muutamassa viikossa ja se hinta on yleensä noin 30 prossaa alempi kuin "härmän" hinnat on. Siis rahtikuluineen. Noin niinkun kärjistetysti mutta kuitenkin.

Ja ei täällä ketään noita tiivisteitä ole ulkomailta tilannut. Puhe on ollut siitä että samalla noita kannattaa tilata kun tilaa jotain muutakin. Noi eivät sitä rahtia juurikaan suurenna joten mun mielestä ihan fiksua laittaa samalla tilaukseen.

En usko että Zetan omistajat ovat sen pakkomielteisempiä kun muutkaan harrastepelinsä suhteen. Omalla kohdalla päädyin ottamaan nuo tiivisteet mukaan samalla kun noi öljyt hain, eli pääsin helpommalla kun lähteä ruuhka aikaan kehälle jonottamaan muutaman tiivisteen takia. Maksoi se sitten 10 senttiä tai 5 euroa, helpompi ratkaisu oli tällä kertaa ottaa mukaan nuo marmoritiskiltä.

Ei tämä ollut moite, pelkkä havainto. Saattaisin itsekin napata tiivisteen mukaan Autokeskukselta, ei se homma siihen viiteen euroon kaadu. Tosin en ole oikein koskaan uskonut niiden vaihtoon ellei nyt sitten just satu sellasta tiivistettä olemaan lähellä. Se että zetapuolella puhutaan tiivisterenkaiden tilaamisesta ulkomailta tai ostamisesta Autokeskukselta vaan korosti sitä mitä olen havainnoinut. Ei DNSF:än muilla alueilla olla näin tarkkoja siitä että kaikki tilataan ulkomailta.

Ulkomailta tilaamisesta sen verran, ja tän Alen pitäisi Mamasanin edustajana tietääkin että ulkomailta saa noita kilkkeitä autoon vaan ihan V****ti halvemmalla. Saahan liikkeet tilattua noita tarvikkeita suomeenkin mutta odotusajat on usein kuukausia kun saman osan saat tilattua suoraan kotiovelle muutamassa viikossa ja se hinta on yleensä noin 30 prossaa alempi kuin "härmän" hinnat on. Siis rahtikuluineen. Noin niinkun kärjistetysti mutta kuitenkin.

Tuo pitää monien osien kohdalla paikkansa muttei suinkaan kaikkien. Kyllä nykypäivänä myyjän pitää olla kilpailukykyinen vähintään Euroopan laajuisesti jossei koko maailman. Hulluhan se on (tai rikas) joka maksaa satoja euroja enemmän osasta vain siksi että sen saa kotimaasta. Mutta usein on nähty tilanne jossa osan olisi saanut paitsi halvemmalla, myös nopeammin muuta kautta kuin jostain ulkomailta tilaamalla. Silti etenkin täällä 350Z puolella tuntuu olevan itsestäänselvyys ulkomailta tilaaminen muualta edes kysymättä. Tätä olen monesti miettinyt mistä se johtuu.

Sitten ontopicciin.. Omaan Zetaan vaihdoin aikanaan laatikkoöljyt tuollaisella halvalla prässillä ja se oli kyllä sellaista sotkemista ettei mitään järkeä. Tuli ne vaihdettua mutta vaikken ole Pexin suppilometodia kokeillutkaan niin uskaltaisin suositella sitä ennemmin.

OT:

Sen verran todeta, että seitsemän vuoden auton omistuksen aikana oon tilannu Autokeskukselta ainoastaa yhet sisälokarit (nekin oli sit väärät, kun saapuivat). Joka kerta oon kysyny ennen Courtesyltä tilaamista Autokeskukselta hintaa. Kertaakaan Autokeskus ei oo ollu halvempi, ei ees lähellä. Tavaraa ei oo koskaan hyllyssä vaan ne tulee Hollannista. Courtesyllä Coz antaa huippuluokan asiakaspalvelua ja homma on toiminu hienosti.

Nyt ostin lukkoperään vähän toistakymmentä pulttia, tiivisteet vetareihin ja kardaanin päähän, niin Autokeskuksen hinta oli lähes 200€. Jenkeistä hinta oli alle puolet ja otin samalla nipun tiivisteitä. Sekin oli musta kallis, mutta en viittiny käyttää hommaan enempää aikaa.

Aletaan kyllä lähenteleen sitä pistettä, että tilaan ihan periaatteesta tavarat muualta. Ei Autokeskuksen hinnoissa oo mitään järkeä. Varaosat maksaa ku Ferrariin.

Viriosien suhteen mulla ei oo mitään periaatteellista ongelmaa tilata suomesta, päinvastoin. Jos hinta on halvempi tai edes lähellä, niin yleensä teenkin. Race.fi myi Quaifen lukon hyvään hintaan ja Mamasanilla on ollut hintalappu kohdallaan mm. EBC:n ja BC:n tuotteissa. Sarlin race teamiltä sai aikanaan Ferodon paloja kohtuu hintaan. Työkalut oon myös toistaseks kaikki ostanu suomesta.

Yksi syy tilata ulkomailta in mulle se, että on vaan helpompi tilata tavarat tohon postiin 50 metrin päähän kuin lähteä hakemaan niitä.

Syyläri pitäis ostaa talvella, mutta Mamasanin tarjoama Mishimoto ei merkkinä iske. Mulla on ollu yks kyseisen merkin intake, jonka laatu ei vakuuttanut. Eli hakusessa on siis Koyon tuote.Jos suomesta löytyy jostain samaan hintaan kuin eka ebay haku, niin kerro ihmeessä.

http:// http://m.ebay.com/itm/290969553609?nav=SEARCH

Aiheeseen ohuesti liittyen Mobil 1 0w-40 on Motonetissä 40€ 4l tonkka. Sillä ollaan menty ja mennään myös jatkossa...

Edited by -Pexi-

Syyläri pitäis ostaa talvella, mutta Mamasanin tarjoama Mishimoto ei merkkinä iske. Mulla on ollu yks kyseisen merkin intake, jonka laatu ei vakuuttanut. Eli hakusessa on siis Koyon tuote.Jos suomesta löytyy jostain samaan hintaan kuin eka ebay haku, niin kerro ihmeessä.

Niitä taitaa olla pariakin eri mallia, tuosta ei ihan käynyt ilmi kumpi on kyseessä. Anyway, jos katsoin oikeaa mallia niin onnistuu alle tuon hinnan ja toimitusaika reilu viikko sinne Postiin.

Edited by Ale

[ot] Ymmärrän täysin tiettyjen osien oston ulkomaailta, mutta tuntuu itsestäni kyllä hurjalta tilata kaiken maailman pikkunippeleistä lähdin ulkomaailta. Itse olen lähes kaiken minkä voi saada suomesta edes vähän järkevään hintaan niin ostanut täältä, alustat, jarrut yms. Sitten kun tulee joku nippeli mitä ei vaan voi saada ilman marmorilta öykkähinnalla tilaamasti, alan etsimään ulkomaailta. Esim celican nakutusanturi, suomessa marmorilta reilusti yli sata euroa ja kiinasta 8e kotiinkuljetettuna.

Niitä taitaa olla pariakin eri mallia, tuosta ei ihan käynyt ilmi kumpi on kyseessä. Anyway, jos katsoin oikeaa mallia niin onnistuu alle tuon hinnan ja toimitusaika reilu viikko sinne Postiin.

53 millinen malli DE koneeseen. Kiinni veti!

Kysellään jatkossa Mamasanin hinnat ennen tilailua. :)

Edited by -Pexi-

[OT]

http://www.speedimports.fi/epages/speedimports.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20130214-11092-191125-1/Products/R2577

Toi taitaa olla suht samanhintanen mitä ebayn syyläri kaikkineen kuluineen?

[/OT]

Kävin tänään kaverin autotallilla vaihtamassa öljyt. Tarkoitus oli vaihtaa kaikki eli perä, laatikko ja moottori mutta laatikko jäi vaihtamatta. Siinä olikin upotettu torx-kuvio vaikka piti mun käsittääkseni olla upotetuna hex 10mm niin kuin perässäkin. Ei sitten ollut itsellä eikä kaverilla sopivaa päätä. Toisin päin olis ollu, eli niin, että se pultin pää olisi ollut torxin muotoinen ulkoreunastaan.

Peräöljyt meni nätisti prässillä sisään. Diffin päällä oleva muovisuojus oli ihan hanurista saada irti. Pultit oli todella tiukassa, liekö ikinä avattu. Öljy oli pikimustaa mutta yllättävän vähän näytti olevan metallia öljyssä, että ihan ok kai.

Moottoriin lisäsin ensin 4.7l mutta piti ottaa vähän pois kun näytti siltä, että meni vähän liikaa. Se öljytikku on täysin hanurista. Se on helvetin vaikeaa saada paikoilleen ja öljyn tason tulkintakaan ei mitään maailman helpointa ole. Itse yleensä 3 luentakertaa ja koitan arpoa niistä jotain :)