Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
welzba

350z nesteet/öljyt

Recommended Posts

Tarkoituksena olis uusia autoon kaikki nesteet (laatikko,perä,jarrut) olisko kellään kokemusta mitä nesteitä kannattais laittaa?

Ite oon aina suosinu redline ja motul mut mitä zetaan kannattanee laittaa? Jos joku vaihtanu niin laittakaa kokemuksia ym. ja

kiinnostaisi myös mitä moottoriöljyä kannattaisi käyttää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

koneeseen mielestäni yksi ja ainoa,castrol edge sport 10W-60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Vaihdoin just tossa viikonloppuna koneen- ja vaihteiston öljyt. Laatikko toimii selkeesti paremmin sen jälkeen.

Nissanin suositus laatikkoon on 75w-85 tai 75w-90 (GL-4). Ite laitoin jotain Castrolin 75w-90 öljyä. Jarrunesteet mulla on ollu Motulin RBF600:sta. Ne on pelannu kyllä kivasti.

koneeseen mielestäni yksi ja ainoa,castrol edge sport 10W-60.

10w-60?? Service manuaalista lunttasin ja laitoin itse Mobil 1:stä 5w-30. Hyvyydestä en tiedä, mutta ei se ilmasta ollu. :)

Peränöljyt pitäis vaihtaa varmaan ens viikonloppuna samalla, kun vaihtaa ne perän puslat alumiinisiin. Nesteestä en nyt muista mitä ostin. Pönikät on landella.

Eli tässä on siis mitä laitoin. Ei sitten tietoa siitä mitä olisi kannattanut laittaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

10w-60?? Service manuaalista lunttasin ja laitoin itse Mobil 1:stä 5w-30. Hyvyydestä en tiedä, mutta ei se ilmasta ollu. :)

Tuo Suomessa myytävä Mobil 5w-30:n taitaa olla long life -mallia ja niissä jonkun joskus lukemani lähteen mukaan (en edes jaksa kaivaa,sorry) tingitään suojaominaisuuksista (venat yms) parempaa kattikestoa haettaessa.

Mene ja tiedä...

Mä oon kaikissa vessoissa ollut ihan tyytyväinen Mobil:n 5w-50 :een.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

10w-60?? Service manuaalista lunttasin ja laitoin itse Mobil 1:stä 5w-30. Hyvyydestä en tiedä, mutta ei se ilmasta ollu. :)

Tuo Suomessa myytävä Mobil 5w-30:n taitaa olla long life -mallia ja niissä jonkun joskus lukemani lähteen mukaan (en edes jaksa kaivaa,sorry) tingitään suojaominaisuuksista (venat yms) parempaa kattikestoa haettaessa.

Mene ja tiedä...

Mä oon kaikissa vessoissa ollut ihan tyytyväinen Mobil:n 5w-50 :een.

Tietämykseni öljyistä on aika rajallinen. Ton vaihdon jälkeen rupesin sitten vähän kattomaan, että mikä ois hyvää. My350z foorumilla on loputon thread, jossa on testattu kaikenmaailman öljyjä. Oisko se ollu nimeltään joku VQ oil analysis tai jotain. Käyttämäni öljy ei ollut kärkikahinoissa, joten ens kerralla laitetaan jotain muuta. Eiköhän noi litkut sen 5-6tkm kestä. :)

Vaihteistoöljyistä vielä varoituksen sananen. En oo juurikaan ajellu autolla vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen. Nyt kun aamulla ajoin tuntu menevän pykälät tosi nihkeesti sisään, ennen kuin öljyt lämpes. Sen jälkeen toimi kyllä kuin ajatus. Mun laittama 75w-90 oli GL-4/GL-5 nestettä. Googletuksella huomasin, että joillain ollut myös ongelmia tuollaisen nesteen kanssa. Eli kattokaa, että on varmasti vain GL-4 öljy. Taidan ite hakea Nissanilta orkkisnesteet ja vaihtaa ne vielä kertaalleen. GL-5:sta tonne ei saa laittaa misään nimessä se hajottaa syncrot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Ite luin, että laatikoihin olisi laiteltu redlinen mtl/mt90 sekaisin. Ajattelin itse kokeilla tuota.

Motulin jarrunesteet on hyväksi todettu. Itsekin vaihdoin ne edelliseen autoon ja toimii radalla huomattavasti paremmin kun ei

lähe heti kiehumaan. Motulin neste ei ole kyllä pitkäaikainen vaan vaihdettava kuulemma väh. kerran vuodessa.

Itselle ei mobilia tule koneeseen ikinä. Toimii varmasti hyvin mutta jotenkin en vain ole mobil miehiä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Mä vaihdoin viime syksynä Redlinen MT-90 koko laatikon täyteen.

Talven kylmillä oli laatikko aluksi (ennen kuin öljyt lämpeni) vähän jäykkä ja varsinkin kakkosen ja vitosen kanssa sai olla rauhallinen että syncrot pysyi mukana eikä "räsähtänyt".

Ajattelin ottaa pullollisen MT-90:stä ulos ja pistää saman verran MTL:ää tilalle.

-> Pullo on nyt seilannut puoli talvea ja tämän kevään kontissa kun en ole saanut vain aikaiseksi.

Nyt kun ilmat on lämmennyt niin ei ole mitään ongelmia, vaihteet menee pesään kuin laulaen.

-> Nostin MTL pullon varaston hyllylle ;)

Ens talvea varten pitää kyllä tehdä tuo vaihtotemppu. Ainakin jenkkifoorumeilla tuota reseptiä (50:50) on kovasti kehuttu jopa kylmään (mitä ikinä se nyt sillä mantereella tarkoittaakin).

MT-90 menee siis pelkästään kesäajossa olevaan ihan hyvin ja taitaa olla jopa suositellumpaa, paksumpi öljy kun kehittää paksumman (=suojaavamman) filmin metallien välille...

-Pexi-: Äkkiä GL5:t pois laatikosta ! Nissanin orkkis öljy on ainakin oikeaa, Suomessa melko harvinaista viskositeettiä (80W-90). Varmaan samoissa hinnoissa Redlinen kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Itselle ei mobilia tule koneeseen ikinä. Toimii varmasti hyvin mutta jotenkin en vain ole mobil miehiä ;D

No paljasta nyt valintasi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Laatikko öljyiksi valitsin tuon mtl/mt90 satsin ja perään 75w90 redlineltä.. Vaihtoon menee varmaan ens viikonloppuna..

Koneeseen laitan varmaan ihan tuota 5w30 ehkäpä castrol?? tai motul 300v 5w30 ::) tai valvoline... ???

Moottori öljyt vaihan varmaan viikon parin sisällä niin sitten näkee mitä mössöö sinne eksyy ;D vaikeita valintoja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Nyt ois öljyt vaihdettu :)

Laatikko/perä tosiaan tuo redline ja näin ensivaikutelma, menee vaihteet tasaisemmin päälle mut katellaan nyt muutama päivä.

Koneseen tuli sit motul 300v 5w30, pirun kallista soossia mut aina ei voi voittaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

-Pexi-: Äkkiä GL5:t pois laatikosta ! Nissanin orkkis öljy on ainakin oikeaa, Suomessa melko harvinaista viskositeettiä (80W-90). Varmaan samoissa hinnoissa Redlinen kanssa...

Se oli GL4/GL5, mutta ei silti toiminut. Vaihdoin tilalle redlinen litkut 2x mt90 ja 1x mtl90 ja hyvin toimii toi mixi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

-Pexi-: Äkkiä GL5:t pois laatikosta ! Nissanin orkkis öljy on ainakin oikeaa, Suomessa melko harvinaista viskositeettiä (80W-90). Varmaan samoissa hinnoissa Redlinen kanssa...

Se oli GL4/GL5, mutta ei silti toiminut. Vaihdoin tilalle redlinen litkut 2x mt90 ja 1x mtl90 ja hyvin toimii toi mixi.

Katoitko varmasti tuon oljymäärän oikein, minimissään pitäis olla 3 1/4 purkkia litkua ja itellä meni nuo 4prk kokonaan noin suurin piirtein..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Joo kyllä ne on oikein. Tuli sitä yhteensä se 3,5 purkkia, joista yksi oli mtl90:stä. Sanoin vähän huonosti tuossa aiemmassa viestissä.

Ei kai sulla ihan neljää purkkia menny? Se kuulostaa vähän ylitäytöltä. Tavaraahan pitäisi olla 2,9 litraa manuaalin mukaan. Toisaalta sanotaan myös, että sen pitäisi olla täyttöreiän tasoon, joka on vähän enemmän. Jos oot tunkannu auton vinoon niin sinnehän voi mennä vähän eri määrä öljyä. Itse laitoin öljyt nosturilla, kun auto oli suorassa. No tuskimpa on mitään ongelmaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Joo oli auto nosturilla, painepumpulla meni sinne kaikki neljä aika nopeasti ja valui sitten vähän extroja poiskin ::)

Kai siellä on about 3,5 purkkia noin suunnilleen. Kaverin zetaan laitettiin kyllä ihan kaikki neljä, pitäiskö ottaa vähän pois?

Perään laitoin kaksi purkkia mikä on ehkä vähän turhan paljon sekin kun manuaalissa oli jotain vähän reilu litra.. näin jälkikäteen on kato hyvä tarkistaa et menikö oikeat määrät, ens kerralla vois varmaan kattoa etukäteen tarkemmin :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Perään laitoin kaksi purkkia mikä on ehkä vähän turhan paljon sekin kun manuaalissa oli jotain vähän reilu litra.. näin jälkikäteen on kato hyvä tarkistaa et menikö oikeat määrät, ens kerralla vois varmaan kattoa etukäteen tarkemmin :-\

Tuskin se jaappanialainen insinööri ihan turhaan noita määriä on asettanut ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Perään laitoin kaksi purkkia mikä on ehkä vähän turhan paljon sekin kun manuaalissa oli jotain vähän reilu litra.. näin jälkikäteen on kato hyvä tarkistaa et menikö oikeat määrät, ens kerralla vois varmaan kattoa etukäteen tarkemmin :-\

Tuskin se jaappanialainen insinööri ihan turhaan noita määriä on asettanut ;)

Ei niistäkään tiiä ;D mitä tuossa zetassa nyt japania ees on, kone suunniteltu ranskassa, kori jenkeissä jne. ;)

Täytynee tuo öljyhomma katsoa kun jaksaa, kyllä sen kuulee kun jotain hajoo ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Nostetaanpas vanhaa aihetta taas vähän ylös.Eli nyt kun teillä pidempiä kokemuksia näistä laatikko ja peräöljyistä niin mitkäs nyt kannattaa sit laittaa,että toimii myös kylmillä keleillä? Redlinen suositus 350z laatikolle näytti olevan MT-85 75W85 GL-4 Gear Oil mutta onko se tänne Suomen oloihin pätevää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Nostetaanpas vanhaa aihetta taas vähän ylös.Eli nyt kun teillä pidempiä kokemuksia näistä laatikko ja peräöljyistä niin mitkäs nyt kannattaa sit laittaa,että toimii myös kylmillä keleillä? Redlinen suositus 350z laatikolle näytti olevan MT-85 75W85 GL-4 Gear Oil mutta onko se tänne Suomen oloihin pätevää?

MT90 / MTL90 (50/50) toimii, mutta tuo MT-85 näyttäisi olevan uusi, varta vasten Nipponeihin "suunniteltu" joten kyllä mä sitä nyt laittaisin.

Oliskohan peräti "tehdas sekoitettu", mene ja tiedä.

Öljyä tärkeämpää on kyllä oikea käyttö. Kun antaa öljyn lämmetä käyttölämpöönsä ennen kuin alkaa kovasti repimään niin luulisi laatikonkin kestävän pidempään. Tosin ei se repiminen lämpimänäkään varmaan laatikon ikää pidennä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Moi,

MIstä ootte noita öljyjä hankkineet pk seudulla.

Ajattelin laittaa seuraavan setin:

Moottoriin: motul 300v 5w30

Vaihdelaatikkoon:Red Linen MT-85 75W85 GL-4 Gear Oil

kiitos vinkeistä jo etukäteen.

t.juha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Auttakee miestä mäessä.

Mistä noita öljyjä saa täällä pk. seudulla.

t.juha p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Redlinen litkuja saa motonetista. Ei tosin tota 85:sta tietääkseni. Motulia saa vaikka Ogelin Ad:stä. Hinta on vaan pimee ja ite tilasin noita suoraan 20 pönikkää camskillistä. Ne on kyllä nyt kaikki finaaleissa. Mistäköhän sais yhen tynnyrin halvalla. olipas paljon apua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

Voinko laittaa koneeseen 5W-40 öljyä, vai hajoaako heti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350z nesteet/öljyt

No mulla ainakin oli 5W-40 koneessa edellisen omistajan jäljiltä ainakin lappujen mukaan. Ihan normaalisti tuntui toimivan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×