Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
teeze

P11-144 Primera aivan liian kova

Recommended Posts

Elikkä olisin ostamassa kyseistä. Primeraan on asennettu kybin kaasuiskarit sekä weitecin -35mm jouset mutta keula ihan kivikova ja todella rasittava ajaa jatkuva pomppiminen olisiko jollain ideaa asian parantamiseksi ja kyllä itsellä on 200sx joka on erittäin matala mutta ei pompi yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Weitecit on oman kokemuksen mukaan ihan hanurista, ainakin Primerassa. Voisi tietysti tarkistaa, että onko pohjaanlyöntikumeja lyhennetty. Jos makaa pohjaanlyöntikumien varassa, niin taatusti on kova ja pompottava. Niin se kyllä on muutenkin weitecillä. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Elikkäs nyt sitten olisi erittäin kiitollinen jousista jotka on siedettävät eikä pilaa autoa mutta kuitenkin laskujouset ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Itse olen ostanut kaksi Primeraa, joissa molemmissa oli laskettu alusta. Molemmissa etupää lepäsi pohjaanlyöntikumien varassa ja oli kuin kivireki. Kumien lyhennys normalisoi tilanteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

itellänikin oli p10 1.6 primerassa weiteckin gt ultra -35mm alusta ja ei se pomppinu. Tietty pohjaanlyöntikumit lyhennettiin... jää muuten jousto aika minimaaliseks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Kiitoksia tänään pitää alkaa rapuloissaan katkomaan ne.. Jospa siitä hyvä tulis 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

lyhentää? miten, kuinka paljon , mistä ?

Vois kattoo onko tosta omasta niitä jo lyhennetty , kun aika kova on sekin esim. hidasteissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Kyllä kova hyvä on. 8)

Oli se joskus nuorena. (Hyvä.) On jo niin vanha, että kauhulla muistelee P10 Primeraa Weitecin alustasarjalla. Taisi siitä tuulilasikin osittain kovan alustan takia mennä rikki, halkesi lasin reunasta alkaen muutaman mukavan töyssyn jälkeen. Talvellahan tommonen paukkukova alusta oli aivan haitarista. Huono vetopito ja ylipäätään melko lipsuva ote kuoppaisemmalla tiellä. Ja puskurin alareuna aurasi tietä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

vähän samoilla linjoilla JPA:n kanssa. Vähän sama kuin pakoputkivirit vapariautossa..

Ekassa autossa keula makasi pohjaanlyönti kumien päällä, mukava vauhdilla mutkapätkää päästellä kun tulee yllättäen isompi töyssy :)

Vuoden tai pari ehdin ajella ennen kuin sain tietää noista pohjaanlyöntikumeista, luulin iskareiden vaan olevan paskat + jäykät jouset, silloin ei iskaritestejä vissiin vielä ollut kun läpi meni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Saisinko vinkkiä mikä alustasarja toimii primerassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Mitäs kautta tohon kumiin sit pääsee helpoiten käsiksi, ja tietääkö joku minkä mittanen se on alunperin, että vois verrata onko joku jo lyhennellyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Itse lyhentelin vielä jälkikäteen yhen rinkulan pois. Tunkilla nii ylös että pyörä irti maasta, mattopuukolla raiskasin sujakumin ylhäältä irti että näkee pohjaanlyöntikumin (kai joku pianisti sen voisi suojakumi paikallaanki ehkä pystyä tekemään).

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=19944.0 tuolla ollut juttua jo aikoja sitten.

index.php?action=dlattach;topic=19944.0;attach=6933;image

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

No mä oonki puoliammattilaispianisti, et ehkä mä onnistun ;D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Mulla on nyt kaikki "kiekot" otettu etukumista pois, joustoo on ehkä sentti ;D, onkohan mitää eroo tolla modatulla takakumilla varustettuna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Mulla on nyt kaikki "kiekot" otettu etukumista pois, joustoo on ehkä sentti ;D, onkohan mitää eroo tolla modatulla takakumilla varustettuna?

Kyllähän siinä pohjaanlyöntikumisssa pitäisi vähän joustoa olla. Lähtee kulkine sopivassa tilanteessa kerrasta lapasesta, kun lyö jousituksen pohjaan kovaa kumia vasten. Saataapa tuo suojata pohjaustilanteessa muita jousituksen komponentteja. Jättäisin "rinkuloita" mahdollisimman paljon, että olisi vähän joustoa. Siltä kantilta ajatellen tuo takakumi näyttäisi paremmalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Vähän aihetta sivuten, mutta liittyen tuohon Jylppy:n laittamaan kuvaan; onko miten iso haitta jos tuo numero 24 eli suojakumi (Cover-dust) on hieman revennyt? Huomasin kesärenkaita vaihtaessa että näin on päässyt käymään. Kannattaako se vaihtaa mahdollisimman nopeasti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Mulla ei ole koko tuota 24 osaa omassa tuhannen kasassa oli siellä välissä niin ajattelin että ei tuosta ainakaa apua ole ja otin pois

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Kyllä se suojakumi kannattaa siellä olla, ettei pääse paskaa sinne iskariin. Joillakin (ellei jopa kaikilla) iskarivalmistajilla on iskareiden takuuehtona, että suojakumit ovat ehjät, tai jopa vaihdettu uusiin iskareiden vaihdon yhteydessä.

Ite en noita jättäisi pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Simppeli hommahan tuo kumin lyhentäminen oli. Suojakumi vaan pois tieltä ja puukolla leikkaamaan. Ainoa vaikee homma oli suojakumin takaisin laitto :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Kun tuota kumia lyhentää niin eikö se myös tarkota sitä että iskarit löy alemmas ääritilanteissa...

Joka sitten kuluttaa iskaria enemmän, sen takia siinä ne kumit on että ei mene liian alas iskari???

Selventäkää hiema...

Anyway itellä on kanssa primerassa weitecin -40mm jouset ja edessä bilsteinin ja takan konin iskarit ja on kyl kova kuin kivireki mut aivan helvetin hyvä ajaa.. =)

En tuotakaan ymmärtänyt et muka lähtis lapasesta kun ei ole joustoa sitä varte se alusta jäykistetään ettei tule mitään ylimääräsiä notkumisia edestakasin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

Kun tuota kumia lyhentää niin eikö se myös tarkota sitä että iskarit löy alemmas ääritilanteissa...

Joka sitten kuluttaa iskaria enemmän, sen takia siinä ne kumit on että ei mene liian alas iskari???

Kyllä, iskari "lyö alemmas" - ja itseasiassa normaalikin käyttöalue on "alempana" kun tavallisesti, johtuen lyhyemmistä jousista. Tämän takia pitääkin varmistaa, että iskarit ovat tarkoitettu käytettäväksi myös madallusjousein kanssa (kaikki eivät ole).

Jokatapauksessa, jos pohjaanlyöntikumia ei lyhennä (n. madalluksen verran), itse joustovara on lyhyempi - eli lyö sitä kumia vasten helpommin. Ja ainakin Primeran tapauksessa saattaa maata niiden kumien varassa jo lähtötilanteessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

millasia iskareita ootte käyttäneet? kybissä kun sääti etupään löysimmilleen niin pehmeni jo aika mukavasti, säätö 1-4, kolmonen ja nelonen ihan liian jäykkiä muuallekuin radalle ja 2 liian kova sorateille weitecin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11-144 Primera aivan liian kova

millasia iskareita ootte käyttäneet? kybissä kun sääti etupään löysimmilleen niin pehmeni jo aika mukavasti, säätö 1-4, kolmonen ja nelonen ihan liian jäykkiä muuallekuin radalle ja 2 liian kova sorateille weitecin kanssa.

AGX:t oli mullakin, vakio jousilla. Etupään sai pitää 1-asennossa ja takapää 3-5. Talvi liukkailla pehmeimmillään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×