Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
flash_gordon

Jarrupaloista

Recommended Posts

Vs: Jarrupaloista

Morjesta vaan. Vaihtelin tänään kesäpyörät alle tohon Z ja huomasin jarrupalojen vaihdon lähestyvän, samalla meinasin vaihtaa etulevyt myös varmaan uritettuihin. Niin sellaista kyselisin että minkälaista palaa nyt kannattaisi hankkia satulan väliin ja mistä saisi levyjä, kun nuo alkuperäiset levythän nyt on ihan älyttömän kalliita. Mielessä oli että jos sitä radalle tänä kesänä myös eksyisi.

Munkin tarvis palat hommata, että kiinnostuksella seuraan mihinpäin olet suuntautumassa. Levyt mulla on vielä hyvässä kunnossa joten niitä ei ole tarkoitus vaihtaa vielä. Ferodon 2500 ollut mielessä että jos sellasen setin hommais joka pyörälle. Oliskohan vielä muita ja kimppaa tulossa?

Mulla on orkkispalojen lisäks ollu Nismon palat ja Ferodot. Pelkkään katukäyttöön suosittelen Nismon paloja. Voi Nismoillakin jonkun ratapäivänkin vetää, mutta Ferodot puree lämpimänä ihan eri tavalla. Miinuksena niissä on joillakin esiintyvä vinkuna. Omat palat vinkuu aika vähän. Oon mukana kimpassa, jos Sarlinilta saa hyvän tarjouksen.

Seuraavat levyt, jotka ostan tulee oleen kaks osaiset pienemmän painon ja paremman kestävyyden vuoksi. Niistä saa kyllä maksaa aika reippaasti. Muistaakseni noita Brembon peruslevyjä sai jostain puoli ilmaiseksi. En kyllä enää muista et mistä se oli, mutta my350z.com:sta joskus bongasin. Täytyis just yhdelle kaverille kattoo kans Zetaan levyt, joten voin ilmotella mitä hyvii tarjouksia löytyy.

Niin joo uritetut on varmaan hyvä ratkaisu, koska noi läpiporatut saattaa haljeta. Mulla on tosin aika monta ratapäivää takana noilla levyillä ja ne on vielä ehjät. Kop kop. :)

Edit: Kierokshan ne levyt sitten meni heti seuraavassa ratasessiossa...

Jos jollakin on hätäkiiretarve niin mulla on tallissa yhet abt 2 viikkoo ajetut orkkispalat eteen. Siis 2 kpl.

En laita kirpparille ku ei oo pakko luopuu, mut täl hetkel ylimääräsenä, et voin tarvittaessa myydä ne hyvään kotiin. ;)

Kevättä rinnassa ja jarrupalat loppu :(

No niihän siinä aina käy että kun kesä alkaa tulee niin jarrupalat on loppu.

Laittakaapa vinkkejä mitkä jarrupalat tohon 350z vm.2003 Bremboihin käy parhaiten?

Tarkoitus on ajella ihan kadulla ja ehkä pyörähtää radalla pari kertaa Suomessa ja sitten yksi reissu Saksaan Nürburgringille testaan rata kesällä 8)

Kiitos jo etukäteen.

T.Juha P alias Funnyman

ps. harmittaa kun noin pari kimppatilausta kerkes mennä ohi :(

Hommaa Ferodon ds2500:set. Sopii tuohon tarkoitukseen kuin nakutettu. Sarlin race teamiltä taidettiin viimeks saada ihan sopuhintaan.

OK, kuulostaa hyvälle-

Saisko jotain yhteystietoja?

Katoin netistä niin uk.sta sais 265e Euro Performance.co.uk:lta.

t.juha p

Peltipaloissa ei ole pala-ainesta enää jäljellä?

Ylimääräistä rahaa?

Huvikseen?

Hah hah... Ulkonäkösyyt, liikaa rahaa ja huvin vuoksi varmaan yleisimmät ;D

Hah hah... Ulkonäkösyyt, liikaa rahaa ja huvin vuoksi varmaan yleisimmät ;D

Niin... Vrt. eräskin esimerkkitapaus, jossa Huollon yhteydessä vaihdettiin automaattisesti ja asiakkaalta kysymättä etupalat kun olivat "ihan loppu". Asiakkaalle imoitettiin, että myös takapalat ovat loppu, mutta niitä ei hyllyssä ollut, tilataanko? No ei tilattu vaan asiaks X osti tämän topikin kimppatilauksella Ferodon palat koko autoon ja sitten jäi ihan uudet orkkis etupalat talliin. Eikä tässä vielä kaikki. Ferodot saatiin alle joskus huhti-toukokuun vaihteessa ja kesäkuussa vaihtui auto. :-X

BTW ja osittain OT: Fedorot asentanut henkilö totesi takapaloista, (jotka siis olivat AK:n mukaan "ihan loppu") että "näissähän on vielä kolmannes pintaa jäljellä. Olisinpa saanut nähdä paljonko niissä vaihdetuissa etupaloissa oli" :o

Nyt on Nismon ja Ferodon lisäksi kokeiltu myös Stoptechit ja Carbotechin XP10 palat.

Stoptechit vaikutti erinomaisilta paloilta katukäyttöön. Radalla joko mun sisäänajo meni ihan poskelleen tai palat ei vaan kestäny kuumaa riittävästi. Meni entisiksi jossain 20 kierroksessa (max 5 kiekkaa kerralla).

Ferodon ja Carbotechin paloilla ajettu yli 50 kierrostakin saman päivän aikana.

Carbotechit vinkuu katukäytössä ihan naurettavan paljon ja en kyllä suosittele niitä kadulle ellei jostain syystä ole fetissiä kuunnella vinkuvia paloja. Nyt olisi tarvetta setille Ferodon etupaloja. Mun mielestä ne on tähän asti kokeilluista paras kompromissi. Onkos täällä muita, jotka olisi paloja vailla, jos otettais taas kimppatilausta?

Mä veikkaan että ferodon 2500:set tai 3000:set on sun käyttöön oikeimmat. Stoptech selkeästi oli liian pehmeä sun ajoon mikäli sulla ei sylinterit jumittanut. Sisäänajolla ei pitäisi olla noin suurta vaikutusta koska ne mureni alla.

Siinä näki juuri sen, että ajoit vastaavalla setillä kuin minä ja samat palat alla. Mulla ajat sen 7-10 sek hitaampia jolloin jarruja ei vedetty vielä noin äärirajoille. Tällöin Stoptech vielä kesti.

Ferodon 3000:set kyllä jo vinkuu. 2500:set kestävät varmaan vielä juuri ja juuri mutta jos vedät enempiä kiekkoja putkeen niin nekin saattavat kokea kyllä saman kohtalon. Eli noista jommat kummat.

2500:set mulla on ollu aikasemmin ja muistikuvien mukaan ne kesti ihan kohtuullisesti. Toivomisen varaa jäi vielä hieman, mutta jarruttaessa oli kuitenkin luottoa, että ne ovat siellä, kun painan poljinta. Ens kesäksi on kyllä pakko tehdä ilmanohjausputket etulevyille. Ne käy ihan liian kuumana. Vähän oon miettiny myös tykimpien jarrujen hommausta, mutta aika hyvin noi on kestänyt tähän mennessä ja jäähdytys auttaa varmasti aika paljon.

Ds3000:nen menee sit carbotechin kanssa samaan kategoriaan. Niitä voin harkita sitten, kun autotalli on rakennettu ja palojen vaihto ratapäiviä varten onnistuu näppärästi. Tosin materiaalista toiseen ei kai saisi suoraan vaihtaa ilman levyjen sorvausta, mutta en tiedä uskonko siihen.

... Nyt olisi tarvetta setille Ferodon etupaloja. Mun mielestä ne on tähän asti kokeilluista paras kompromissi. Onkos täällä muita, jotka olisi paloja vailla, jos otettais taas kimppatilausta?

Olisi tarvetta ainakin yhdelle sarjalle, sekä eteen, että taakse. Itsellä oli tarkoitus kysellä Sarlin race teamin kautta noita Ferodon paloja (DS2500). Kimppatilauksella voisi ehkä saada halvemmalla.

350Z käy ilmeisesti vakio Brembojen kanssa eteen FCP1561 ja taakse FCP1562 palat??

Olisi tarvetta ainakin yhdelle sarjalle, sekä eteen, että taakse. Itsellä oli tarkoitus kysellä Sarlin race teamin kautta noita Ferodon paloja (DS2500). Kimppatilauksella voisi ehkä saada halvemmalla.

350Z käy ilmeisesti vakio Brembojen kanssa eteen FCP1561 ja taakse FCP1562 palat??

Noi on oikeet palanumerot. Mulla on ehkä tulossa vähän päivitystä jarruosastolle, niin en nyt viitti ottaa enempää paloja. Kysäseppä sarlinilta hinnat. Niiden listahinnat näytti aika kalliilta, mutta viimeks saatiin ihan ok diili.

Kysyin Sarlin race teamiltä mahdollista alennusta jarrupalojen kimppatilaukselle. Kuulemma pitäisi olla vähintään neljä sarjaa, että alennusta voisi saada. Itsellä on kuitenkin tarvetta vain yhdelle sarjalle.

Olisiko muilla kiinnostusta lähteä mukaan?

Edited by Kuma

Mä tilasin nismon palat ebaysta aikanaan. Ne on hyvät palat kadulle, mutta ei radalle. Olikohan JV-Z:lla vielä yks setti niitä Stoptechin paloja. Ne on myös kadulle ihan hyvät.

Yksi setti noita löytyy vielä. Noi toimii kadulla välittömästi eli ei tarvitse mitään erityistä lämpöä toimiakseen. Ei vingu. Rata-ajon rajat tulevat varmaan kutakuinkin samassa kohtaa vastaan kuin mitä Nismon paloissa.

Joo, vähän turhan kalliit on nuo Ferodon palat. Ei välttämättä viitsi maksaa paloista hirveää ylihintaa, kun kuitenkin pääasiassa katuajoon tulevat.

Saattaapa olla että Nismon paloihin päädytään.

Joo osu silmään toi kans. En mä nyt varsinaisesti autoa syyttäis. Tosta syystä vaihdan jarrunesteet joka vuos ja palat on jotain muuta kuin alkuperäiset. Typerää olettaa, että Nismolla voi kiertää rataa tosta vaan. Aika harva auto siihen pystyy ilman palojen ja nesteiden vaihtoa.

Musta koko harrastuksesta menee idea, jos rupee liikaa murehtimaan. Järkevämpää ois tietysti olla auto, jossa ois kaaret, penkit ja Hans -systeemi. Kaikkea ei kuitenkaan näillä liksoilla saa ja niillä mennään mitä on. Mulla on ajatuksena päivittää jarruja vähän (ehkä noi samat jarrut, jotka sun linkissä :)) ja tehdä kunnon jäähdytykset niille. Myös puolikaaret on suunnitelmissa, kun saan vaan tallin siihen kuntoon, että voi ruveta purkamaan autoa.

Mun tietojen mukaan noi Nismot on kalliimmat kuin Ferodot. Vai onko mulla eri hinnasto?

Tossa Pexille vähän luettavaa kun sä senverran kovemmin jarruttelet.

http://www.caranddriver.com/features/z-meets-wall-we-investigate-why-the-nismo-zs-brakes-failed-at-lightning-lap

Joo, tuli vissiin näemmä verrattua virheellisesti koko sarjan hintaa puolikkaaseen, eli ei vaan pitäisi väsyneenä kirjoitella mitään. Alkoi jo aikaisemmin vähän ihmetyttää, kun nuo Nismon osat yleensä tuppaa olemaan aika suolaisen hintaisia ;)

Mielenkiintoinen artikkeli.