Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Sanisti

Nissan 1.8 gti projekti vm89

Recommended Posts

Elikkä tuommoinen hatchback sunny tuli ostettua kesällä 06.

Talvella 06-07 kori saatiin nykyiseen kuosiin.

Kesällä 07 koneesta meni alakerran laakerit, vaparia ei ollut tarkoitus enään korjata, joten Viialasta haettiin täydellinen 200sx ca18det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89Auto seisoi noin vuoden ajan tallissa, eikä sille tullut mitään tehtyä. Kunnes taas syksyllä 08 otin itseäni niskasta kiinni ja nostin kaverin avustuksella koneen pois. Sitten konehuone riisuttiin ja se maalattiin mustaksi. Sen jälkeen kone nostettiin paikalleen.

100_6995.JPG

100_7001.JPG

100_7022.JPG

Kuva200_edited.jpg

Kuva207.jpg

Kuva213_edited.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

CA18DET on turbolla. Jätitkö sen pois :o

Noi on vanhoja kuvia, vielä kun vapari oli paikallaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

CA18DET on turbolla. Jätitkö sen pois :o

Noi on vanhoja kuvia, viekä kun vapari oli paikallaan :)

Olin vähä turhan nopea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89Nykykuosi: Eli kone paikoillaan, ahtoputket teon alla. Putket on 2.5 tuuman rosteria ja ne kiillotetaan. Pakoputkikin tulee rosterista, mutta vaan 3 tuumasta.Virit tällä hetkellä hankittu-Walbro pumppu-rb20det ilmamäärämittari-kiinakuuleri-Clutchmasters fx500 -16 rivinen mocal öljynjäähdytin-apex dual funnel-nistune kortti ja ohjelma

100_7570.jpg

100_7571.jpg

100_7587.jpg

100_7572.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89Tiukkaahan se tekee, juuri ja juuri mahtuu tuo 2.5tuuman putki. Huomenna olisi tarkoitus tehdä loppuun just tuo laturin puoli, niin sitten voi laittaa kunnon kuvat siitä

100_7591.jpg

100_7592.jpg

100_7584.jpg

100_7585.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

mites laturi mahtuu oleen paikallaan ja jääkö pakapesän ja jäähdyttäjän valiin paljonki tilaa?

Meinasit vissiin pakapesällä pakopesää, niin siihen jää reilusti tilaa vetää tolla 3 tuuman putkella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89Tuo ahtoputken lähtö noin pienellä toleranssilla jäähdyttimeen saattaa aiheuttaa ongelmia moottorijarrutuksessa, ainankin alkuperäisillä moottorin tuennoilla.Itse hyödynsin tuon alkuperäisen 90° lähdön, toiseen suuntaan tosin. Tuskin pullonkaulaksi näissä rotteloissa muodostuu vaikka suppari 50mm -> 63.5mm onkin vasta tuon alkuperäisen elbown jälkeen. Tuota alkuperäistä lähtöä käyttäen jäähdyttimeen jää luokkaa 3-4cm.

Kuva028.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Joo itte olin kans tulossa siihen, että sulla on mutkan kokonen monttu syylarissa ekassa moottorijarrussa. Itte vaihtaisin ton koko pakosarjan johonkin toiseen, jotta vois vähän paremmin asetella sen turbon paikoilleen. Muussa tapauksessa sun tarttee tehdä poikkituki ja koneen kiinnitys siihen poikkitukeen lähes kiinteesti.

EDIT: taas yks syy lisää olla rakentamatta omasta sitä ca18dettiläistä kun niitä on kohta joka nurkalla :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89Hyvä pointti tuo moottorin liikkuminen ;D Vissiin liian kauan ollut tuo auto liikumattomana, kun ei tuommoista hoksannutNo pitää huomenna hitsarin kanssa miettiä järkevin ratkaisu tuohon mutkaanSitten tämän päivän aikaansaannokset: Kiillotusta

100_7596.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Montako dettiläistä sunnya muuten foorumilla liikkuu? Ja moniko niistä on liikenteessä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

ei niitä taida olla virallisesti täl hetkel kun pari ja ainut parempi yksilö liikenteessä on tuo tuokin omistama. Saekin ex-autosta ei tietoo missä menee. Lähinnä noita on rakenteilla muutama yksilö tällä hetkellä. Ulkomailla vielä yleisempi ilmiö nämä sunnyt detti-tekniikalla kun esimerkiks australiassa yleisin perustekniikka on opelin ykskutonen kasitappi, niin ihmiset haluu ruutia pellin alle ja opel-lohkot veke (täytyy saada jap-spec). Osa tosin ruuvaa opelin mosia sitten turbotettuna, koska osia löytyy reilusti helpommin (ei tosin turbotukseen tarpeellisia esim. mäntiä) ja ne on halvempia. Ulkomailla näkyy myös muutamia yksilöitä ovat myös sr16ve ja sr20de/-ve tekniikalla varustettuja. Kreikassa tais esimerkiks olla sr20ve:llä yks yksilö. Ei näistä sen enempää. Menee niin ot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Jatketaas aiheesta: miten ajattelit jäähdytyksen toteuttaa? konehuoneen puolelle ei ainankaan mitään suurta flektiä mahdu ja kuuleri näyttää sulla olevan kiinni jäähdyttimessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Hmm.. tohon syylärin eteen sais varmaan mahdutettua kun ottais vähän ulos cooleria ja laikkais suosiolla tota puskurirunkoa vähän veke tieltä. Siihen luulis ainakin saavan tarpeeks tilaa jos sitä ei konehuoneen puolelta löydy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89Juuri noin oli ainoa järjellinen ratkaisu mitä itse keksin. Välijäähdytin on tuollaisessa puskurin alaosan mukaisessa loivassa etukenossa, jotta puhaltimet mahtuu sen ja jäähdyttimen väliin. Ainoa mitä vielä aprikoin että askarteleeko tuohon syylärin kennon päälle muualta kuin puhallinten kohdilta peittävän alumiinilevyn (tämä lähinnä puhallinten kiinnitystä helpottaakseni) vai huonontaako se loppupeleissä liikaa jäähdytystehoa

Kuva112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Saat sä siihen mun kautta vaikka 3mm rosterista vesileikatun asennuskehikon niille flekteille jos on tarvetta. Toimitusaika on hidas ja kuva/mitat pitäs itte sitte tehdä ja toimittaa mulle. Tai voihan semmosen duunata ohuista putkistakin taittelemalla. Itse en kuitenkaan rupeis tukkimaan tota kun muutenkin on vähän kehnonlaisesti sitä latua raittiille ilmalle. Yks vaihtoehto ois tuolta puskurin sivuilta ohjata lisää ilmaa. Näistä kun nyt on kuitenkin tulossa kesäautoja, niin lämpötila on keskinmäärin plussan puolella, jolloin ylimääränen jäähdytys ei oo haitaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Tosta Laserkeskukselta sais kans mitä vaan virveleitä leikattuna, mut hintapolitiikka omilla kuvillakin ylittää mielestäni saadun hyödyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Joo no täs ei varmaan hintapolitiikka mee ylitte, mutta rakenne saa olla tosi yksinkertanen, ettei paina paljon, koska toi 3mm on melko minimi mitä saa työstettyä broidin duunissa, ellei sitten matskujakin tuo itte mukanaan. Firman yleisin metallipaksuus kun on kymmeniä millejä eikä yksnumeroisia millejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Jatketaas aiheesta: miten ajattelit jäähdytyksen toteuttaa? konehuoneen puolelle ei ainankaan mitään suurta flektiä mahdu ja kuuleri näyttää sulla olevan kiinni jäähdyttimessä.

No tuohan kuuleri ei oo vielä kiinni tuossa mitenkään ja tuossa ahtoputkessa on sen verran liikkumavaraa, että flektit/flektin saa mahdutettua etupuolellekkin, niin kuin sinä olit suunnitellut. Mutta pitää ensin tehdä nuo ahtoputket ja pakoputki valmiiksi, niin sitten pitää enemmän miettiä tuota flektien sijoittelua. Ja itsellä tulee öljynjäähdytin vielä toiseen sumuvalon aukkon kohdalle ja vapari toisen aukon kohdalle. Mutta noistakin myöhemmin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

mulla samanlainen flekti!

ihan asentelua helpottaakseni kerron että yksi tuollainen puhallin riittää aivan loistavasti jäähdyttämään tarpeeksi vaikka miten rallittaa ;) kertaakaan ei ole ollut sellainen fiilis että tarvisi lisäjäähdytystehoa..

ei mitään alumiinikehikoita syylärin eteen, flekti vaan kiinni syyläriin niillä flektin mukana tulleilla muovikiinnikkeillä!

mulla oli muuten ekassa ca18det setupissa gti:n vakioflekti paikallaan :o voin sanoo et oli ahasta saada se sinne.. no se eka setti olikin mitä oli..kokeilua ja harjoittelua ;D olisko ollu 2002-2003 kun oli detti keulilla ekan kerran, kuvia vaan siltä ajalta ei ole..donilta saattis löytyä ???

mut eikun onnea projektiin ja kysy ihmeessa jos jokin asia ihmetyttää!

olisit kyl mieluummin voinu ostaa multa valmiin auton ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89

Tiukkaahan se tekee, juuri ja juuri mahtuu tuo 2.5tuuman putki. Huomenna olisi tarkoitus tehdä loppuun just tuo laturin puoli, niin sitten voi laittaa kunnon kuvat siitä

jos mä saan nusuttaa pilkkua niin noi kurvit ei oo 2.5" vaan 60,3mm... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissan 1.8 gti projekti vm89No niin, laturin puolen ahtoputket saatiin valmiiksi. Tästä suuret kiitokset ocf:än Harri Keräselle. Tilaa syylärin ja ahtoputken väliin jäi noin 3cm, joten eiköhän tuo riitä. Syylärin virkaa muuten toimittaa opel vectran versio ja alakiinnikkeet passas vielä bolt on :oSyylärin putkien lähdöt olivat vähän korkeammat kuin sunnyn omassa, joten yläpäästä lähti parin sentin soirot pois

100_7607.jpg

100_7609.jpg

100_7616.jpg

100_7623.jpg

100_7624.jpg

100_7628.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×