Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
kifumatti

Mikä kytkin ca18detin kaveriksi?!

Recommended Posts

Vs: Mikä kytkin ca18detin kaveriksi?!

Mun levy ja asetelma oli kans tuon näköinen parin täyskaasuvedon jälkeen ja pistin suosiolla vaihtoon. Ja silleki luvattiin reilusti enemmän väännönkestoa mitä moottori antoi sillä hetkellä.

Nuo oli myyty ihan pakettina levy ja asetelma, eikä ollu shimmattu sillon aikanaan kunnolla niin antautu miesten paineilla heti.

Nyt on rps:n 6-lapainen jousitettu levy ja sille asetelma, mutta joutu silti laittaan 0.3mm prikat vp:n ja asetelman väliin, että saatiin optimi jousipaine.

Itellä Clutchmasters FX300 (kevlar segmented blablabla levyllä)

Onko normaalia että tää täryttää pikkasen kun lähtee matkaan (mulla on aika finaalissa nuo moottorinkannakkeen kumit ja varmaan taka-akselin puslat löysät) mutta ei tehny tätä vakiokytkimellä.

Ja mikäshän tuossa on kun se ottaa niin alhaalta (poljin pitää olla aika alhaalla painettu). Kytkin ilmattu. Katoin että tuo clutchmastersin painelaakeri ei tullu yhtä paljon ulos mutta voi kyllä olla että katoin väärin kanss :P

Stumpe: ihan sama vaikka myyty pakettina, pitäis siltitarkistaa se optimi jousipaine.

Kimi: säädä kytkin polkimen päästä. Ohjeet manuaalissa.

]

1500km ajettu Spec Stage 3+, ei shimmattu. Kerkesi luistaa ehkä kymmenen kertaa..

Mahtaakohan levy olla käyttökelvoton? Kulunuthan se ei ole juuri yhtään, pinta tuntuu lähinnä lasittuneelta.

Ei tuo levy pahalta vielä näytä.

Oudosti pienellä halkaisijalla nuo lämmenneet alueet, onkohan asetelman ja vauhtipyörän pinnat varmasti suoria?

Tai onko levy tasavahva, siis ettei ole ulkoreunalta ohuempi?

Kuinka "suoraksi" jousi menee, kun kytkin pultattu paikoilleen?

Pintojen kieroutta itsekkin epäilen. Levy on mikrometrillä mitattuna tasapaksu joka kohdasta.

Olisiko hyviä arvauksia seuraavaan vikaan:

Vakio vauhtipyörä + sintterilevy + vakio asetelma

Kytkimen kiinni ottaessa kuuluu ilkeä rohina, poljin ylhäällä tai pohjassa ei kuulu mitään ääniä.

Kytkin kuitenkin irrottaa normaalisti. Voisiko sintteri pala irrota osittain ja rohista tuolla välissä?

Viikonloppuna luultavasti pitää takakelkka pudottaa pois että saa puslat vaihdettua niin kai siinä samalla sitten on laatikkokin irrotettava kun tuskin tuo rohina itsestään loppuu.

Olisiko hyviä arvauksia seuraavaan vikaan:

Vakio vauhtipyörä + sintterilevy + vakio asetelma

Kytkimen kiinni ottaessa kuuluu ilkeä rohina, poljin ylhäällä tai pohjassa ei kuulu mitään ääniä.

Kytkin kuitenkin irrottaa normaalisti. Voisiko sintteri pala irrota osittain ja rohista tuolla välissä?

Viikonloppuna luultavasti pitää takakelkka pudottaa pois että saa puslat vaihdettua niin kai siinä samalla sitten on laatikkokin irrotettava kun tuskin tuo rohina itsestään loppuu.

Eikö suurin osa sintterlevyistä pidä rohinaa jos niillä jonkun verran luistaa, esim. liikeellelähtö.

Kytkimellä ajettu vajaa 3000km eikä ole pitänyt mitään ääntä paitsi tänään aloitti rohinan.

Nyt sitten lopetti irrottamisen kokonaan, ja poljin lumpsahtaa pohjaan eikä nouse jos ei haarukasta paina takaisin ???

Jompikumpi sylinteri totaalisen p*ska???

No huomenna pitää ihmetellä lisää kun pitää yöllä mennä kolmeen töihin.

Työsylinteri ruosteessa/paskassa.

Näitä on ollut ennenkin. ;)

Uusi tiivistesarja ja sylinterin ja männän puhdistus.

Mulla oli samanlaisia oireita, kun painelaakerin "runko" oli väljistynyt. Runko pääsi pyörähtämään ja kiilautui haarukkaan.

Olisiko se tappi (clutch fork pivot), johon tuo haarukka nojaa, poikki?

Edit: "poljin lumpsahtaa pohjaan eikä nouse jos ei haarukasta paina takaisin"

Mitä tapahtuu, jos nostat jalalla sen polkimen ylös ja painat taas alas? Vai eikö se tosiaan tule ylös, kuin haarukasta painamalla ???

Ei ainakaan se haarukan nivellys tappi ole poikki. Ja kai se poljin nousee jalallakin mutta olin silloin auton alla kun emäntä sanoi että poljin jää pohjaan.

Purin äsken molemmat sylinterit ja huomenna saan uudet tiivisteet. Ei vaan ehdi oikein ennen lauantaita koko kytkintä purkaa jos ei noilla tiivisteillä korjaannu.

Nyt sitten on kytkintä ilmailtu eilinen päivä ja purettu sylintereitä muutamaan kertaan -> nyt kyllä työsylinteri liikkuu normaalisti ja asetelman jouset painuu ihan kunnolla kasaan mutta kytkin ei silti irrota yhtään. Eli laatikkojumppaa luvassa ja ainakin asetelma tai levy aivan entinen.

Tässä ohjeet Spec Stage 3+ shimmaamiseksi. Tehtaalta kysyin.

When you bolt it down, the fingers will drop towards the engine side..that is correct. The fingers should be parallel to the pivot point on the plate. Also the gap between the cover and flywheel, before it’s pulled down, should be about .130 to .140

eli asetelman ja fillarin väliin pitää jäädä 3,30-355mm kun pultit on löysällä.

Mistä näitä SPEC:n kytkimiä saa kun olen parista paikasta kyselly niin ei tule vastauksia ja eräästäkin firmasta poistivat valikoimasta SPEC:n mun viestin jälkeen..

Tällä SPEC:llä on ilmeisesti ihan OK kytkimiä, miten ne on kestäny? stage 2+ pakettia kattelin, ja jos ei noi väännönkestot pidä paikkaansa (shimmattuna) niin otan sit varmuuden vuoksi tollasen stage3+ paketin että se varmasti riittää.

Mulla on nyt sovitettu tehtaan ohjeiden mukaan ja pitää. Vääntöä about 450nm. Stage 3+

FRSport toimittaa.

Tilatkaa kimpassa niin ei tuu paljoa posteja. Tulee tulli ja alv. Uskaltaa lähettää rahat.

vakio kytkinsetti suli alta ja parempaa pitäis saada. foorumia selatessa tuo sachs performance asetelma+vakio massa/sintteri kuulosti hyvältä, mutta esim race.fi sachs valikoimassa ei näkyny ca18det:lle mitään. mistä sais vakiota paremman kytkimen joka ei maksais kuiteskaan älyttömiä, joku 400e max koko setille. RPS katsoin mut ehkä hieman liika suolainen hinta.

mielellään massasetti, koska autoa ajaa myös kauniimpi osapuoli.

Vakiokytkin kestää +300 hp. Itse tilasin uuden turhaan.

Onko asia näin? Kokemuksia?

Itse jo laitoin viime kesänä kokonaa uuden kytkinsetin (vakion) kun asetelma petti. Nyt on kone otettu autosta pois ja pitäis vähä piristää samalla kun tehdään koneremppa. Tehot pyörii varmaanki sitte noin 240-280 hp.

Eli kestääkö kytkin? ???

Tuskimpa sitä vakio kytkintä noin stydiks on tehty, vaikken ko. automallin kytkintä tunnekkaan. Järeempää massakytkintä suoraan, ettei tartte moneen kertaan irrotella laatikkoa.

Itse jo laitoin viime kesänä kokonaa uuden kytkinsetin (vakion) kun asetelma petti. Nyt on kone otettu autosta pois ja pitäis vähä piristää samalla kun tehdään koneremppa. Tehot pyörii varmaanki sitte noin 240-280 hp.

Eli kestääkö kytkin? ???

Kaikki kohdallaan, niin voi kestää hyvinkin. Mun arkikäyttiksessä on ollut 301hv/365Nm vakiokytkimen kanssa vaikka kuinka kauan, ja yhä pelittää. Toisessa sx-kipossa oli silloin joskun 272hv/326Nm, eikä siinäkään vakiokykä ikinä mitään oireillut.

Mistä porukka hommannu sintterilevyjä, itsellä saschin levy ja asetelma antautu kesän ajon jälkeen joten uudelle levylle ois tarvetta.

Eli kestääkö kytkin? ???

Kaikki kohdallaan, niin voi kestää hyvinkin. Mun arkikäyttiksessä on ollut 301hv/365Nm vakiokytkimen kanssa vaikka kuinka kauan, ja yhä pelittää. Toisessa sx-kipossa oli silloin joskun 272hv/326Nm, eikä siinäkään vakiokykä ikinä mitään oireillut.

Riippu aika paljon ajotyylistä. Itse sain luistamaan n.250hv kohdin. :)