Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Lemppa

Vaihdevälin lyhennin

Recommended Posts

Onko kukaan asentanut s14 malliin obx:n välin lyhennintä? olis ongelmana sen kiinni laitto. Keppi tuli ja toimisi kyllä mutta kiinnitys tuottaa ongelmia. Tuntuu kyllä muuten hyvältä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Onko kukaan asentanut s14 malliin obx:n välin lyhennintä? olis ongelmana sen kiinni laitto. Keppi tuli ja toimisi kyllä mutta kiinnitys tuottaa ongelmia. Tuntuu kyllä muuten hyvältä!

Huomen asennellaan noit DatsunS14:sta kanssa. Mikäs kiinnityksessä ongelmana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Väärää kieltä vaan.... ::)

Ensviiikon alussa olis tarkotus asentaa, eipä tuo ny näytä ainakaan vaikeelta asentaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Onko kukaan asentanut s14 malliin obx:n välin lyhennintä? olis ongelmana sen kiinni laitto. Keppi tuli ja toimisi kyllä mutta kiinnitys tuottaa ongelmia. Tuntuu kyllä muuten hyvältä!

Huomen asennellaan noit DatsunS14:sta kanssa. Mikäs kiinnityksessä ongelmana?

Ja ei muuta ku kamera mukaan ja speksiä muillekki ;D

t

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Onko kukaan asentanut s14 malliin obx:n välin lyhennintä? olis ongelmana sen kiinni laitto. Keppi tuli ja toimisi kyllä mutta kiinnitys tuottaa ongelmia. Tuntuu kyllä muuten hyvältä!

Huomen asennellaan noit DatsunS14:sta kanssa. Mikäs kiinnityksessä ongelmana?

Ja ei muuta ku kamera mukaan ja speksiä muillekki ;D

t

Rudi

Eipä mennytkään ihan heittämällä S14a:han. Toi kepukkahan tarkoitettu ilmeisesti 240SX/S13 joissa hieman erilainen loota.

Nyt odotellaan sorvarin teettämää isompaa "holkkia" sinne väliin että saadaan se pysymään tukevasti S14a:ssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Ei mennyt ihan heittämällä S13:kaan.

Hetken mietin että puuttuuko jotain osia, ja otin lopulta alkuperäisestä kepukasta sen valkoisen muoviholkin. Aluks meinas olla pystysuunnassa klappia ihan älyttömästi. Mutta pienellä patentoinnilla sai nyt kohtuu hyvin.

Ja on muuten aivan erilainen ajaa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Paljonkohan toi s14a:n loota eroaa s14:sta? Ajattelin vain että jos on samat lootat niin Juha voisi laittaa holkista vähän lisä tietoa?

t

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Ei mennyt ihan heittämällä S13:kaan.

Hetken mietin että puuttuuko jotain osia, ja otin lopulta alkuperäisestä kepukasta sen valkoisen muoviholkin. Aluks meinas olla pystysuunnassa klappia ihan älyttömästi. Mutta pienellä patentoinnilla sai nyt kohtuu hyvin.

Ja on muuten aivan erilainen ajaa ;D

Sama juttu muuten S14a:ssa. Ihmettelen että millä helvetillä britit on saanneet noita plugandplay-asennuksena kiinni. Osakooditkin täsmäävät SXOC:ssa käytettyyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Paljonkohan toi s14a:n loota eroaa s14:sta? Ajattelin vain että jos on samat lootat niin Juha voisi laittaa holkista vähän lisä tietoa?

t

Rudi

En tiedä eroaako / onko eroa. Mutta sarjassa tulevasta holkista tehdään vaan n. 1.5mm paksumpi painos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Paljonkohan toi s14a:n loota eroaa s14:sta? Ajattelin vain että jos on samat lootat niin Juha voisi laittaa holkista vähän lisä tietoa?

t

Rudi

En tiedä eroaako / onko eroa. Mutta sarjassa tulevasta holkista tehdään vaan n. 1.5mm paksumpi painos.

Ok. Kiitti, toi selvensi jo aika paljon. Voisitteko työstää niitä useampia jos tarvetta ilmenee?

t

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

minkä laisia patentteja tarvii s13:a ni tietää sit katto kun ton jaksaa asentaa... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Juu elikkä sen holkin pitäs olla melkain puolet paksumpi että väljä häviää. Mietityttää vaan että kestääkö varsinkin jos sinne laittaa toisen holkin, ei meinaan ole mukavaa jos jää keppi käteen kiihdyttäessä. Melkein kun fordilla ajais.... Juu tosta Juhan mainitsemasta holkista niin minä käyn niitä sorvauttamassa ja ajattelin sen sorvauttaa yhestäosasta koko holkin jolloin pitäisi kestää paremmin. Voin tehdä niitä muutaman ylimääräsen jos joku tarvitsee. Teen myös koe kappaleen sillein että pienennän sitä holkkia jos sais sen kiinne omalla sokalla, mikä on vakiossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Aika mielenkiintoista - eli se ei sovinnut edes S13:sta heittämällä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Aika mielenkiintoista - eli se ei sovinnut edes S13:sta heittämällä?

Se on ollu jo tiedossa ettei se S13 heittämällä sovi, mutta pienellä fiksauksella kylläkin....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Se on ollu jo tiedossa ettei se S13 heittämällä sovi, mutta pienellä fiksauksella kylläkin....

Mikäs toi pieni fiksaus sitten on että tietää varautua kun rupee asentelee ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

kysy sellasilta jotka sen on jo asentanu.... ::)

ajattelin että sulla oli jotain inside tietoa tosta - tiedät jotain mitä muut ei?. sä oot muutenki niin salaperäinen miäs ..elävä legenda.. ;D

(meni ehkä vähän överiks...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

kysy sellasilta jotka sen on jo asentanu.... ::)

ajattelin että sulla oli jotain inside tietoa tosta - tiedät jotain mitä muut ei?. sä oot muutenki niin salaperäinen miäs ..elävä legenda.. ;D

(meni ehkä vähän överiks...)

kysy esim. tompalta tepoililla, se on laittanu moisen kikottimen kiinni jo aikaisemmin.... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Moi,

Jaahas, että ei sitte ollu ameriikan sedän "bolt-on / easy installation" (taaskaan) niin yksiselitteinen.. :P

...oi suuri ja mahtava ameriikka... :-X;):P --joskus tuntuu että sielä päin on samaa suurta ja mahtavaa kun entisessä naapurissamme :P

..niinpä ... ei siis mikään heitä kiinni ja aja.

(ei sopinut nakkaamalla siis S14, eikä S13:kaan ???)

joo-o :(

... mun on kyllä äärettömän paha sanoo tähän sopivuus/asennus asiaan juuta tai jaata, etenkin kun ei olla itte kokeiltu moista yhteenkään autoon että voitais sanoa sopivuudesta tai asennuksesta yhtikäs mitään :(

Näitä OBX keppejä haluttiin ja näitä siis sitten hommattiin, mutta en ruvennut tekemään mitään tarkempaa tiedustelua asiasta että mitä ovat - mihin sopivat ja miten. Oletin että kaikki tiesivät mitä ne on koska juuri näitä haluttiin (-henk.koht. mulle oli koko OBX tuntematon käsite kunnes ensimmäiset sitä rupes kyselemään)

Toki tilausvaiheessa vahvistin OBX tukkuportaalta sopivuutta (että kyseessä on sitten oikea keppi) ja sain vastauksen :

"#SS8999 - sopivuus : Nissan 240/180SX 89-04 kaikki mallit + kaikki mallit S13-S15, SR20DET"

??? (sitähän uncle samin korvike [mahto olla sitä paitsi joku meksikaani..] ei kertonu mikä on heidän käsityksessä "sopiva" ?? )

Ko. keppihän on toki alunperin tarkoitettu usa malliin 240SX/180SX jossa sitten on ilmeisesti hieman erillainen laatikko ??????

"Puuttuvuus teoriaan" eli puuttuuko sarjasta jokin osa tai ei, on mahdoton myöskin vastata - obx kun ei ole (eikä tule) meidän valikoimaan virallisesti, joten meillä ei ole mitää "syvempää" tietoa kepukoista tai muista obx kamoista.

Tapamme mukaan tarkistimme jokaisen laatikon sisällön (etenkin kun oli ameriikan tavaraa...) ja kaikissa oli identtinen sisältö toisiinsa nähden - joten tuntuu hassulta että jotain puuttuisi ? sitten pitäisi puuttua kaikista kiteistä mitä meille tuli ?? :P.. ja sitä vois jo silloin pitää kerrassaan suurena pakkaushäiriönä tehtaalla.. jopa ameriikan mittapuussa tuntuu hassulta ajatukselta ???

Mutta ilmeisesti ainakin osa on jo selviytynyt asennuksesta ja vissiin ihan kivasti toimiikin ? :D

Nyt vaan täytyy kerhon puhaltaa (ja tietenkin puhaltaa 8)) yhteen hiileen ja ne jotka on ratkaissut asennus homman niin kertoo sen myös muille jotta kaikki pääsee "kepittämään lyhyttä" :D

MUTTA: Jos jollakin on ylitsepääsemättömiä ongelmia asennuksessa, niin eihän me koskaan hylätä apua tarvitsevia - tänne vaan - kyllä keppi kiinni laitetaan kun vaan tulee pelipaikalle, etätukea vaan on vaikea antaa kun ei oo mitään käytännön kokemusta kepistä, mutta kyllä kepukat kiinni laitetaan :)

Samoin jos jollakin on vaikeuksia saada esim. teettyä paksumpaa holkkia ? jota tarvitaan S14 ? (josta oli viesteissä puhetta) niin kyl mä teetän niitä kunhan joku antaa vaan tarkat mitat mitä tarvitaan :)

JP

PS. Käsite "bolt on" erimaiden välillä.

Huom. tämä alla oleva on täysin henk.koht mielipide yksityishenkilönä ja perustuu omiin asennuskokemuksiin kaikesta mahdollisesta viri tms. osista mihin oon henk.koht. törmänny:

Japanilainen sanoo "bolt on"

-> sinne menee niinkuin sielä olis aina ollutkin - ei kirpun kipua :)

Yleisarvosana Sopivuudesta: 98%

Englantilainen sanoo "bolt on"

-> Hyvin menee (ainakin parin lagerin jälkeen ;)) erittäin helpostisovitattavissa ellei peräti täysin sopiva.

Yleisarvosana Sopivuudesta: 95%

Amerikkalainen sanoo "bolt on"

kaikki on todellisuudessa vähä niinkuin sinnepäin..

jotkin sopii ku nyrkki silmään, jotkut ei nyrkilläkään.

Suuri maa suuret toleranssit - 23.78% tapauksista saat aina väärää tavaraa (prosenttiluku perustuu erään (nyttemmin entinen) jenkkitukkuliikkeen meille 2002 toimittamista osakuormista - joka neljäs tavara oli ihan toista mitä oli tilattu.... upsis...

Yleisarvosana Sopivuudesta: 80%

tavaran toimittamisesta 65%

sehän on vaan karu tosiasia että ainavaan enemmän ja enemmän "performance" sektorin jenkkifirmat teettää (täysin tai osittain) tavaraasa halpatyövoiman maissa (Kiina/Aasia, Meksiko, Argentiina) - hinnalla kilpailu on jenkeis niin kovaa että ne on pakotettu siihen. Mutta tätäpä tämä nykyään - joka päivä sitä törmää jos jossakin tekstiin "made in china" :P:P

mutta - tää olis silleen yleismaallisesti - poikkeuksiakin on puolin ja toisin (paitsi että japanilainen ei vieläkään osaa tehdä ku huippua :D;D - yleensä vaan myös hintavintakin :( - mutta henk. koht olen omaksunut ajatuksen kokemustenkin kautta, että laatu maksaa - mutta kestää ja maksaa siten itsensä aina takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

jees, no eiköhän noi kepit saada yhteistyöllä kiinni kaikille - toivotaan ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

joo - toivotaan ja jos joku ei saa niin tulkoon meidän tykömme - kyllä se sinne laitetaan vaikka itku tulis ;)

(joko kepiltä tai meidän asentajan"retkuilta" ;)::))

JP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

Kyllä mä ainakin tilatessa tiesin, että OBX ei ole mikään bolt on -asennus. B&M kyllä olisi ollut, mutta hintakin sen mukainen. Eikä se asennus mikään mahdoton operaatio ole. Sxoc.com:in palstalta löytyy kyllä ohjeita.

Se nivelen yläpuolelle tuleva muovirenksu on OBX:n toimesta poistettu. Ekoissa erissä se tuli mukana, mutta istuu kuulemma paremmin, kun ottaa alkuperäisestä.

Lyhentää muuten uskomattoman paljon ja ajotuntuma on ihan eri planeetalta ;D! Ehdottomasti hintansa arvoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Vaihdevälin lyhennin

B&M sopii heittämällä s14a:han

Kannattaa tilata se englannista breniltä niin saa pikkasen halvemmalla kuin suomesta ovh:330 euroo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×