Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
makketee

Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Recommended Posts

Moi

Olen hommaamassa GTS25T R33 Skylleeni uutta ecua, kun Apexi powerfc pöllittiin ja pitäisi suurinpiirtein olla saman hintainen.

Sporttiauto suosittelee Vi-PEC merkkistä uutta moottorinohjausta jossa ymmärtääkseni on uutta elektroniikkaa ja ohjelmointi

tapahtuu mukana tulevan usb kaapelin ja ohjelmiston avulla.

Ominaisuuksia siinä on varmasti enemmän kuin tarvitsen, mutta ajattelin kysäistä onko jollain kokemusta tai oletteko vertailleet specsejä

tms?

Tuota Plug-iniä lähinnä ajattelin, mutta vaihtoehtoina on myös V44 sekä V88.

Linkkeinä vi-pec kotisivu ja sporttiauton selostus:

http://www.vi-pec.com/

http://www.sporttiauto.com/tuotteet/vipec/plugin/fi_FI/pluginECU/

Paljoa en netistä löytänyt tietoa kyseisestä boxista, mutta muutamalla sivustolla käyttäjät kehuivat erinomaiseksi (taisi olla aussi ja jenkkisivustoja).

Onhan niitä muitakin ecuja, haltechit sun muut, mutta hinta pompsahtaa liiaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

noin 1400e maksaa Haltech e11 ja plug and play kaapeli.mun mielestä ei o kallis,nyky softa on myös autotune!

vipec44=linkg4storm

vipec88=linkg4extreme

entinen autronic jätkä joka parantaa näitä ja myy ne sit vipec nimeellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Laskekaas ukot mitä maksaa kun käsillä on oikea laajakaistalambda-kontrolleri antureineen ja johtoineen kytkettynä LUOTETTAVASTI siihen ecuun, itse ecu ja sitten vielä juuri tuollaisten Skyline:n tuntevaa sähköapua tarjolla. Ei irtoa tuolla rahalla, ja jos ei laita laajakaistaa niin turhan iso osa oikeista hyödyllisistä ominaisuuksista jää käyttämättä, sekä säädönaikainen oikea ja luotettava lambdatieto on hakusessa.

AEMin Skylle-yhteensopiva 30-1621U lambdoineen sun muineen maksaa hiukan yli 2000e ja siinä on siis SISÄÄNRAKENNETTU laajakaistaohjain sekä sen piuhat ja anturi mukana suoraan boksista. Sisäisen konrollerin luotettavuus on aivan eri tasolla kuin ecun ulkopuolisilla laajakaistaohjaimilla. Mukana on myös moottorin käynnistystä varten oikein hyvä lähtökartta sekä moneen kertaan hyväksi havaitut asetukset antureille ja toimilaitteille. RB26-moottoriin kannattaa vaihtaa orkkis imuilman lämpöanturin tilalle joku huomattavasti nopeampi, niitä löytyy muutamaakin mallia ja kaikille niille löytyy oikeat asetukset ja jos ei niin kalibrointi onnistuu helposti.

Ei omaa kokemusta Vi-Pecistä mutta sen säätöohjelmaa olen hiukan käpistellyt ja vaikuttaa perus-asialliselta, hyvinkin samankaltaiselta kuin Link:n ohjelma. Ihmettelen tuota sisäisen laajakaistakontrollerin puutetta, onhan se ollut esim. AEMissa, MoTeCissa, Tatechissa ja vaikkapa Boschin Motroniceissa jo sentään monta vuotta. Se olisi vienyt piirilevyltä ehkä noin 3 neliösenttiä tilaa ja kuusi pinniä liittimestä. Vi-Pec on suunniteltu vasta hetki sitten ja olisi luullut että se olisi ollut mahdollista laittaa mukaan. Vi-Pec on ilmeisesti jonkunlainen jatkojaloste Autronicista, niillä äijillä, jotka niitä teki ja myi ennen, meni sukset kivasti ristiin ja jopa julkisenkin riitelyn jälkeen syntyi tuo Vi-Pec. Kokemukset maailmalta eivät ainakaan ole haukkuneet sitä. USB-liitäntäisyys on hyvä, mutta itse liitin ainakin tietokoneiden päässä on yleensä heikkolaatuinen varsinkin jos ollaan radalla tai rallipolulla. Vanhoista koneista löytyvä sarjaportti on hiukan kestävämpi mutta hitaampi ja harvinaisempi. Joistakin uusista ammattimallin läppäreistä se kuitenkin löytyy vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Juu ei kannata tuijottaa hintaan, se on jokseenkin väärä lähestymistapa. Jos lähtökohta olisi joku kaasaripeli niin silloin melkein mikä vaan moottorinohjaus olisi iso parannus, mutta skyllessäkin vakio ecu on jo niin hyvä että nuo halpis-moottorinohjaukset ovat pikemminkin askel taaksepäin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Joo näin on, mutta ottakaa nyt huomioon se asia, että vakio ecu on varastettu ja uuden maksaa vakuutusyhtiö.

Jos havittelen jotain kallista ecua niin aivan varmana saan kaivaa omaa kukkaroa jossa ei yksinkertaisesti ole ylimääräistä

rahaa tällä hetkellä =D Se on se fakta mistä lähdetään liikenteeseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

noin 1400e maksaa Haltech e11 ja plug and play kaapeli.mun mielestä ei o kallis,nyky softa on myös autotune!

vipec44=linkg4storm

vipec88=linkg4extreme

entinen autronic jätkä joka parantaa näitä ja myy ne sit vipec nimeellä.

Kerrotko mistä saa noin halvalla uuden?

Pitäisi olla asennettuna ja kaikkineen kilkkeineen mitkä vaaditaan, että auto käy ja kukkuu.

Alkuperäisen ecun johdot vedetty poikki, eikä siis liitintä jäljellä.

Sain vastauksen yhdestä keski-suomalaisesta firmasta, että asennuksineen ja palikoineen tulee haltechille hintaa

yli 2500e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Alkuperäisen ecun johdot vedetty poikki, eikä siis liitintä jäljellä.

kiva projekti tulossa, saakohan jostain edes tuota johtosarjan liitintä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Joo näin on, mutta ottakaa nyt huomioon se asia, että vakio ecu on varastettu ja uuden maksaa vakuutusyhtiö.

Ensinnäkin ottaen huomioon suomen virallisen Nissanin osien hinnat skylineen, niin kertakorvauksena voi saada käteen kivan summan rahaa, jolla saa ecun jos toisenkin.

Toisekseen jos piuhat on vedetty poikki, niin eikös vakuutusyhtiön tulisi silloin korvata myös uusi piuhasarja, josta saa halutessaan lisää rahaa kertakorvauksena. (Tosin tämä lienee järkevämpi ottaa itse osana ja teetättää vaihtamistyöt jossain, koska siinä on helvetinmoinen urakka alkaa tuota vaihtamaan.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Käsittääkseni nimim. bloodille on tulossa vipecci gtr skylleen. Sieltä päin kannattaa kysellä kokemuksia. Varmasti helvetin hyvä jos on yhtään autronicin kaltainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Kannattaa kysyä Wesculta mielipiteitä. Etenkin jos se on pikku siivussa.. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Käsittääkseni nimim. bloodille on tulossa vipecci gtr skylleen. Sieltä päin kannattaa kysellä kokemuksia. Varmasti helvetin hyvä jos on yhtään autronicin kaltainen.

Juu omaan on tulossa kyseinen palikka. Pitäs saapua vuoden vaihteessa kätöseen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Kannattaa kysyä Wesculta mielipiteitä. Etenkin jos se on pikku siivussa.. ;D

Joo eikös Wescu ole tän foorumin Mr. Vipekki ;D;D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Noniin

Autossani (tuo Jannen linkin auto) ollut jo jonkin aikaa tuo Vi-PEC ja täytyy sanoa, että ominaisuuksia on vähintään riittävästi. Ainakin minun käyttöön =D

Säätäminenkin on aika helppoa, varsinkin jos viitsii lukasta helpit ellei heti hogaa.

Suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Noniin

Autossani (tuo Jannen linkin auto) ollut jo jonkin aikaa tuo Vi-PEC ja täytyy sanoa, että ominaisuuksia on vähintään riittävästi. Ainakin minun käyttöön =D

Säätäminenkin on aika helppoa, varsinkin jos viitsii lukasta helpit ellei heti hogaa.

Suosittelen!

Minkäs verran tuo suurinpiirtein tuli sitten maksamaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Mulla on odottamassa vipekki tuola asennusta, kaiken muun romun lisäksi. Jospa ne sais kasaan tän viikon aikana. Pitäs keksiä joku säätöpaikka tolle, tossa ~80km päässä ois tollanen -> http://www.jtm-motors.fi/index.html

Onko mitään käsitystä tosta paikasta? Handlaako ne hommat miten? Aika tuore yritys lienee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Kannattaa sitten vähän selvitellä kuka niitä ostamianne ruiskuja säätää, ettei tartte sitten olla ihmeissään kun hokaa ettei tätä säädä ku yks suomessa ja sekin on jossain huitin perseessä... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Itse tunnen nämä jtm motorssin hemmot suht kauan yli 10v siis..Perustaneet tän firman vast ikään mut uskoisin et pojat saa säädettyä autosi kondikseen..Suht tehokkait pelejä rakentelivat jo autotallis kotikonstein aikoinaan..Kokeilemallahan se selviää ja yleensä kunnon firma takuun myöntää jos sellainen on..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

Itse tunnen nämä jtm motorssin hemmot suht kauan yli 10v siis..Perustaneet tän firman vast ikään mut uskoisin et pojat saa säädettyä autosi kondikseen..Suht tehokkait pelejä rakentelivat jo autotallis kotikonstein aikoinaan..Kokeilemallahan se selviää ja yleensä kunnon firma takuun myöntää jos sellainen on..

Mjooh, tiistaina ois tarkotus saada katiska vietyä säätöön jtmotorssiin.

Sen verran tullu nyt nappuloitua vipekkiä et se on käyntikunnossa mut ajettu ei oo vielä metriäkään.

Jonkin verran vaati tuotetuelta hermoja(skorppi...) että sen sain toimimaan. Koskaan aikasemmin en siis ollu edes nähny äftermarketti ecua enkä sen säätöohjelmaa.. ::)

Muita säätöohjemia koskaan näkemättä toi vipekin versio alkaa tuntuu ihan kohtuu järkevältä kun pääsee vähän sisälle ecujen maailmaan.

Ohjeetkin on hyvät ohjelmassa joiden avulla homma varmasti olis onnistunu, mut skorppi erehty lupaa reaaliaikasen tuotetuen ircin kautta ni pitihän se käyttää hyväksi.. ;D

Vielä en oo löytäny vipecistä huonoa, mut enhän mä mistään mitään tiedäkkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

No ainakin konehuoneeseen lisää tilaa kun maf väistyy map ohjauksen tieltä..et se on heti jo plussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

mitäs tällaise vi-pec in laittaminen on tullut noin maksamaan porurukoille ??

32 gtr kyseessä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vi-PEC ohjelmoitava moottorinohjaus, kokemuksia ja mielipiteitä?

mitäs tällaise vi-pec in laittaminen on tullut noin maksamaan porurukoille ??

32 gtr kyseessä..

Vi-Peciähän saa kyseiseen automalliin ihan plug and playnä. Itselläkin juuri tuollainen. Nykyinen hinta kannattaa tiedustella jälleenmyyjältä. Yleellisesti ecun hintaan laskee vielä säätöhinnan päälle paikasta riippuen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×