Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

Recommended Posts

Löytyisikö halukasta testaajaa tollaselle skaalan reilummasta päästä olevalle imusarjan spacerille ja poikkituelle jonka pitäisi tilan puolesta sallia asennus ilman konepellin tmv. muokkailuja. Soveltuvuuden varmistuessa osat voi lunastaa itselleen alennuksella. Spaceri sopii siis toki varmasti mutta sopiiko poikkituki niin se jää nähtäväksi.

Halukkaat voi ottaa yhteyttä aleksi(ät)mamasan.fi niin kerron lisää.

Kuinka paksu spaceri on kyseessä?

Jos tällä ei oo kiire mä asentelen kevään aikana suuttimet ja otan imusarjan irti. Samalla voin kokeilla sopivuutta.

Kuinka paksu spaceri on kyseessä?

Jos tällä ei oo kiire mä asentelen kevään aikana suuttimet ja otan imusarjan irti. Samalla voin kokeilla sopivuutta.

Varastossa on 5/8". Myös 1/2" ja 5/16" on saatavilla mutta sopivuus pitää testaa tolla paksuimmalla. Katellaan tarttuuko joku tarjoukseen aikaisemmin. Ei uskalla myydä varmasti sopivana pakettina ennenkuin on testattu vaikka valmistajat arvelee että käy.

Siis mulla olisi 5/8 tuuman spaceri jo mikäli tuota poikkitukea vain haluttaisiin testata. Tosin suhtaudun kyllä skeptisesti tuon mahtuvuuteen. Mulla on Cuscon poikkituki koska vakio ei mahtunut. Cusco taas mahtui korkeutensa puolesta mutta jotta jäykkyys saavutettaisiin, on sen leveys moninkertainen verrattuna orkkikseen. Täten sekään nyt ei ihan mahtunut mutta konepeltiä joutui silpomaan vähemmän. Olen siis melkein varma ettei de peltiin mahdu mikään tuki tuolla spacerilla mikäli se ei ihan narusta ole tehty. Ja jos ollaan tarkkoja ottaa tuo plenumi jo himpun verran itse kiinni tuohon konepeltiin. HR pellin sisään mahtuu kaikki jo paremmin.

Mun nyt ei ole järkeä alkaa tuota spaceria vaihtamaan toiseen samanlaiseen eli jos täällä on joku jolla ei ole spaceria ollenkaan niin hänen kannattaa tähän tarttua.

Aika helppohan toi sopivuus on todeta asentamalla vaan poikkituki ja mittaamalla. Vähän pitäisi jäädä väliä tuen ja koneen väliin, koska noi orkkis moottorikumit joustaa jonkun verran. Ei pitäisi olla monen minuutin homma, kun joku vaan ajaisi autonsa teille. Mä oon laittanu omani jo seisontaan...

Aika helppohan toi sopivuus on todeta asentamalla vaan poikkituki ja mittaamalla. Vähän pitäisi jäädä väliä tuen ja koneen väliin, koska noi orkkis moottorikumit joustaa jonkun verran. Ei pitäisi olla monen minuutin homma, kun joku vaan ajaisi autonsa teille. Mä oon laittanu omani jo seisontaan...

JV-Z:lle ehdotettu että lähetän tuen hänelle testattavaksi.

JV-Z:lle ehdotettu että lähetän tuen hänelle testattavaksi.

Tuki on nyt täällä joten lähipäivinä saadaan faktaa.

Jos olisin tämän aikaisemmin huomannut, niin olisin voinut itsekkin ruveta testaajaksi... Aika perus, että just sillon, kun ei käy muutamaan päivään foorumeilla ni jo tapahtuu.

Tuki testattu ja ei se siihen mahtunut. Sinänsä tämä ei ole valmistajien vika koska tota isoa spaceria käytettäessä toi tila on ihan olematon enää plenumista peltiin. Toi Cusco on ainoa joka rakenteensa puolesta tohon mahtuu kun vähän sipaisee alumiinipeittoa sieltä täältä.

Ois hauska kokeilla ton HR pellin kanssa paljon siinä on enemmän tilaa. Mulla nousee toi plenumi vielä muutaman millin ylöspäin kun laitan nyt talvella vielä imusarjan hondatan thermal gasketin koneen ja imusarjan väliin joka mulla on ollut n. 5 vuotta odottamassa asennusta. Se taitaa olla muuten pisimpään huilannut osa noista kaikista. Voi siis olla että kohta toi HR pelti on enää ainoa vaihtoehto.

Toi tuki mahtunee varmaan kyllä tuon 5/16" kanssa. Voi olla että siinäkin tarvitsee pienet spacerit myös poikkituen alle mutta pelti ei tule siinä ongelmaksi.

Datsuniin iskarii

Mitähän iskaria kannattaa sovitella vakioiden paikalle? Vasen etutolppa kolisee... Onko kokemuksia KYB:in vermeistä Zetassa?

Kannattaa muistaa että ne pitäis vaihtaa pareittain, voi olla hyvin liki että ostaako kaksi laadukasta iskaria vai jonkun halvan coilisetin

Ite hommasin ton seibonin niin jää ylimääräseks toi pelti.. Itsellä ärsyttää toi just ettei HR:ään oo tarjolla imupuolelle oikein mitää. Mistä ootte noita flektejä tilailleet kun porisitte aiemmin tuossa? lämmöt on sen verta koholla kesäsin että täytyy jotain pientä miettiä.

JV-Z: Ostahan multa toi pelti pois niin pääset kokeilemaan :)

Infiniti: Mulla ois myös sulle alustaa tuohon tilalle :)

Edited by Ordinary_Me

Noniin, ihan käsistähän tämä homma nyt lähtee. Zeta tuli taloon reilu vuosi sitten käyttöautoksi ja ajattelin että pidetään auto täysin vakiona. Eipähän siinä nyt ihan niin käynyt - tai ei ainakaan tule käymään.

Lasit tummennettiin heti ja etupuskuriin tuli keskelle alaosaan hiilikuituinen kuori kun rouva sai pienet jäljet aikaiseksi pysäköinnissä. Vanteitakin on tullut tässä ostettua ja maalautettua mutta nyt on onneksi kaksi sarjaa Raysin takovanteita, nastarenkailla ja kesärenkailla :) Eiköhän noilla pärjäillä. Tosin jos luisuttelusta innostuu liikaa niin silloin oli vikatikki vaihtaa sarja vanteita ja renkaita Pexin Utecciin ;)

Pexin avustuksella sovittelin spacereita kesällä joka nurkkaan ja nyt sieltä löytyy 25mm lätkät, joita voin kyllä suositella vakio-alustalla ja Raysin vanteilla.

Tallissa odottelee tällä hetkellä imusarjan spaceri sekä JV-Z:lta hommattu Nismon CAI. Pexiltä on tulossa Utec jonka kanssa tulee varmaan kikkailtua aika paljon. Noh, tätä topiccia tänään lukeneena Ordinary_Me:ltä löytyi Eibachin coilover-sarja, joka tulee kun tulee :) Säädettävät tukivarret sekä toe pultit taakse pitää vielä jostain hommata, joilla päässee alkuun. Toivotaan, että nuo 25mm spacerit ovat sopivat myös madalletulle autolle.

Koska auto ei jää vakioksi, niin laitetaan nyt putkistokin samalla uusiksi talven aikana. Aluksi kateilta eteenpäin mutta katellaan myöhemmin sitten katin korvausputkia ainakin. Rahankäytön olen yrittänyt pitää aisoissa, sen takia osan osista olenkin käytettynä ostanut. Putkistoja ei taida oikein käytettynä olla. Ebaystä noita on tullut selailtua ja tänään eteen sattui uusi Japspeedin K4, Briteistä toimitettuna kotiin hintaa taisi olla reilut 600 euroa. Olisko tuo hyvä hinta/laatu-suhteeltaan vai ihan täysi susi? Mitä arvon raati suosittelee?

Infiniti: Mulla ois myös sulle alustaa tuohon tilalle :)

Mulla on pappamallin "Zeta" neljällä ovella, sillä ajetaan varovasti kuin mummo laholla potkurilla hiekoitetulla pyörätiellä. Ehjät vakiotolpat kiinnostaa, mutta ei coilöverit. Pistä vain YV:tä jos jotain on jäänyt nurkkiin :-)

Mulla on pappamallin "Zeta" neljällä ovella, sillä ajetaan varovasti kuin mummo laholla potkurilla hiekoitetulla pyörätiellä. Ehjät vakiotolpat kiinnostaa, mutta ei coilöverit. Pistä vain YV:tä jos jotain on jäänyt nurkkiin :-)

Multa luonnollisesti löytyisi sitten 90tkm ajettu vakioalusta heti kun saan coilit...

JV-Z:lla on varmaan kans vakio tolpat. Mä heitin omani mäkeen, kun ne vaan pyöri nurkissa :(

Eljass mun piti kans pitää auto vakiona, mutta nyt oon sen verran realisti, että pitkässä juoksussa tosta tulee varmaan kilpuri. :)

Noniin, ihan käsistähän tämä homma nyt lähtee. Zeta tuli taloon reilu vuosi sitten käyttöautoksi ja ajattelin että pidetään auto täysin vakiona. Eipähän siinä nyt ihan niin käynyt - tai ei ainakaan tule käymään.

Lasit tummennettiin heti ja etupuskuriin tuli keskelle alaosaan hiilikuituinen kuori kun rouva sai pienet jäljet aikaiseksi pysäköinnissä. Vanteitakin on tullut tässä ostettua ja maalautettua mutta nyt on onneksi kaksi sarjaa Raysin takovanteita, nastarenkailla ja kesärenkailla :) Eiköhän noilla pärjäillä. Tosin jos luisuttelusta innostuu liikaa niin silloin oli vikatikki vaihtaa sarja vanteita ja renkaita Pexin Utecciin ;)

Pexin avustuksella sovittelin spacereita kesällä joka nurkkaan ja nyt sieltä löytyy 25mm lätkät, joita voin kyllä suositella vakio-alustalla ja Raysin vanteilla.

Tallissa odottelee tällä hetkellä imusarjan spaceri sekä JV-Z:lta hommattu Nismon CAI. Pexiltä on tulossa Utec jonka kanssa tulee varmaan kikkailtua aika paljon. Noh, tätä topiccia tänään lukeneena Ordinary_Me:ltä löytyi Eibachin coilover-sarja, joka tulee kun tulee :) Säädettävät tukivarret sekä toe pultit taakse pitää vielä jostain hommata, joilla päässee alkuun. Toivotaan, että nuo 25mm spacerit ovat sopivat myös madalletulle autolle.

Koska auto ei jää vakioksi, niin laitetaan nyt putkistokin samalla uusiksi talven aikana. Aluksi kateilta eteenpäin mutta katellaan myöhemmin sitten katin korvausputkia ainakin. Rahankäytön olen yrittänyt pitää aisoissa, sen takia osan osista olenkin käytettynä ostanut. Putkistoja ei taida oikein käytettynä olla. Ebaystä noita on tullut selailtua ja tänään eteen sattui uusi Japspeedin K4, Briteistä toimitettuna kotiin hintaa taisi olla reilut 600 euroa. Olisko tuo hyvä hinta/laatu-suhteeltaan vai ihan täysi susi? Mitä arvon raati suosittelee?

Itsellä on kanssa tuo eibachin alusta ollu kesäkuusta asti alla.Tilasin myöski briteistä cobra merkkisen putkiston, joka on ainakin ollut omaan mieleen. Istuvuus todella hyvä ja putken päätki saa ite valita oman maun mukaisesti. Tilasin putkiston tarmacsportzin kautta ja homma toimi erittäin hyvin. Myöhemmin tilasin samasta paikasta myöskin stillenin y putken, ku vanha otti osumaa hidastetöyssystä ja murtu flexien kohalta.

Edited by Joonas350z

Vaihtuuko coiloverissa koko paketti ml. kumit, levyt ja ohjauslaakerit? Sellainen paketti olisi helppo julistaa paikoilleen. 3 ruuvia löysätä ylhäältä ja yksi alhaalta? Jos tuollaista ehjää ja vähän ajettua pakettia löytyy irrallaan niin saa tarjota YV:llä.

Koko paketti yleensä vaihtuu. riippuu toki coilovereista. Kaikissa ei ole esim. yläpäitä.

Takana joutuu vähän tunkkailee erillisjousituksen takia mutta kuten todettu, niin nopea homma. Mulla nyt ei koskaan tuntiin ole mennyt. Joku 4 h on minimi mutta se aika mulla menee jo palojenkin vaihtoon koska homma menee aina likaisten osien hinkkaamiseksi. :) Perhanan alustan osat kun eivät pysy kiiltävinä, eikä niitä likaiseksikaan voi jättää kun ne kerran havaitsee.

Teoriassa tunnin homma. Omassa oli jymähtäny takana puslat kiinni iskarin alapään pultteihin ja ne sai vääntää breakerbarilla auki sillä seurauksella, että revenny pusla ja pultti tuli samalla irti. Meni sit vähän pidempään ku tunti. :)

Paiskaan tänne vapaan keskustelun puolelle:

Minulla on nyt palanut pinna totaalisesti POP-vakuutukseen ja olen koittanut etsiä järkevää vaihtoehtoa sille, siis lähinnä hinnan puolesta. Minulla tällä hetkellä heiltä Auto L vakuutus 2004 vuosimallin Zetalle. Vakuutukseen kuuluu siis liikennevakuutus + kasko, jossa ilkivallat, hinaukset, kolarit sun muut. Hinta noin 1250 euroa per vuosi.

Ongelma on vaan se, että firman palvelu on täysin perseestä. Laitoin auton seisontaan viime vuoden lokakuussa Trafin kautta ja soitin vielä firmaan, josta vahvistivat että seisontaan laitto näkyy. Minulle oli tulossa lasku maksettavaksi kyseisen kuukauden lopussa ja kysyin mitä sen suhteen tehdään. He sanoivat, että uusi lasku ei ehdi eräpäivään mennessä mutta voin jättää maksun maksamatta. Varmistin vielä, että eihän minulle tule tästä mitään huomautuksia, viivästyskorkoa yms. No, mitään sellaista ei ole onneksi tullut. Mutta ei ole tullut sitä korvaavaa laskuakaan, eihän tuosta seisontaan laitosta olekaan aikaa kuin vähän yli 3kk.

Sinänsä tämä tilanne ei nyt minun kannaltani ole kovin paha, kun en ehtinyt sitä täysihintaista laskua maksaa. Mietityttää kuitenkin mitä jos jotain sattuu (varkaus, ilkivalta), eli tuleeko mahdollisesti ongelmia kun "en ole maksanut" vakuutusmaksua? Olen siis viestitellyt firmaan monta kertaa, pari kertaa puhelimitse ja viestiäkin laittanut. Selittelevät vaan siellä, että heillä ei ole tätä seisontajutskaa automatisoitu, että manuaalisesti pitää tehdä ja nyt on laskutuksessa kiirettä...Ketuttaa vaan jos tämä on tällaista pelleilyä joka kerta seisontaan laiton ja pois oton kanssa.

Olen katsellut muita firmoja, mutta monissa (mm. Pohjola, If) vastaava kasko maksaa 2000 euroa per vuosi!!! Lähimmäksi taisivat vertailussani päästä Fennia (1400 euroa ja jos vaihtaa kotivakuutuksen samaan lafkaan niin 1150 alennuksen kanssa) ja säästöpankki (noin 1500 per vuosi).

Mitä suosituksia foorumilaisilla olisi vakuutusyhtiön suhteen? Olen valmis maksamaan hieman enemmän kuin POPille jos vastineeksi saa hyvää palvelua, mutta noita poskettomia If ja Pohjola tason ylilyöntejä en. Tuo Fennia houkuttelee etenkin jos vaihdamme kotivakuutuksemme sinne niin hinta on jo sopivalla tasolla.