Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

Recommended Posts

Ehkä 370Z:aa ruvetaan saamaan kohta enemmänkin foorumille. Omassa zetassa on niin kohtuuton määrä rahaa kiinni, ettei se vaihdu mihinkään ennen kuin GT4:sta saa järkihintaan (eli tuskin koskaan).

Kehys saapui kanadasta. Tosin oletin sen olevan maalaamaton mutta sehän on vedettykki 350z hopeiseks. tosin en pidä noista nykyisistäkään muovihopeisista osista :D

Realdash kuvakekki näkyy tossa jo mutta siinähän törmäsinkin ongelmaan ettei heillä ole yhden yhtä layouttia joka on tehty pystyyn. Ilman sitä voi tulla niska kipeeks siitä dataa tuijottaessa.

Infotainment.thumb.jpg.3eba484d59e07c43612f04754adf1388.jpg

• Like 5

@JV-Z joko on kehys asenneltuna? Kiinnostaa tuollaisen asennus, millaisia ongelmia tai kompromisseja siinä tulee (jos tulee).

Omaani laitoin puhelimelle Celly Ghost magneettikiinnityksen tuohon keskikonsolin luukkuun. Alkuperäisellä teipillä vaan ei olisi millään pysynyt kun luukku on kaareva ja koitin aluksi jollain halvalla 2-puolisella teipillä mutta ei ollut oikein luottoa siihen. Nyt sitten lisäsin jytyä 3M teippiä jota laitoin vielä lisäkerroksen 3 reunalle niin sai hyvän kontaktin tuohon luukkuun. Musta ponnari peittää valkoisen teipin loistamisen raosta :D Yllättävän jämäkkä tuo magneettikiinnike.

_MG_9749.thumb.JPG.cbbfab172f86c69c03f64e44e49a9b0d.JPG

Eilen tuli nappaistua Lappeenrannan EMMA kisoista E-3000€ luokan voitto. Vielä pitää Kalajoelle lähteä finaaleihin kahden viikon päästä.

InkedIMG_20200905_172200_LI.thumb.jpg.023e1a982f46d1871800d22ae9959376.jpg

• Like 1

Olikos muuten aftermarket cateista kokemuksia? Lähiaikoina olisi tarkoitus tilailla kytkinpakettia niin samalla ajattelin hi-flow catit hommata. Kinetix tai Berk nyt ollut ensisijaisesti mielessä.

Ei kesällä asennella, silloin ajetaan :D

kuukauden verran ehkä viel ajoaikaa ni sit voi taas purkaa.

Mul on berkit ja ne sylki sisuskalut putkesta ulos mutta mihin mä niitä kennoja tartten. Paremmin virtaa näin.

On 6.9.2020 at 16.19, Garveldeth said:

Olikos muuten aftermarket cateista kokemuksia? Lähiaikoina olisi tarkoitus tilailla kytkinpakettia niin samalla ajattelin hi-flow catit hommata. Kinetix tai Berk nyt ollut ensisijaisesti mielessä.

Mä ostin pari vuotta sit Kinetixit ja sain ne asennutettua vihdoinkin nyt kesällä. Asennus ei ollut bolt-on, joutuivat vääntelemään ja tekemään yhdet kiinnikkeet niille.

Ajossa kuulostaa kyllä eriltä, trumpettia toi vähän soundiin ja lisää ääntä yleisesti. (back-box delete single exitillä)

Haaveissa saada talven aikana loppuputki hommattua, en vaan osaa päättää mikä. Tomeita mietin mutta kallis ja ehkä liian kova ääninen. Ja sen jälkeen säätöön jonnekki dynoon keväällä. CAI vielä kans mietinnässä jos JWT:n vaihtas semmoseen ennen tuota.

Hmm. Nuissa Kinetixeissä ei tosiaan taida olla tuota laippaa mikä tulee kiinni laatikon alla olevaan rautaan. Pitäsköhän sitä ottaa Berkit sitten. Tuskin vaparivireistä niin innokkaasti sylkee sisuksia ulos :D

Kytkinkilkkeetkin ajattelin samalla, Southbendin stage 3 nyt oon päätymässä. Tuo stage 3 kyllä vaparivireille melko overkill mutta stage 2 ei ole valmista kittiä vauhtipyörän kanssa niin tulisi maksamaan enemmän. Samalla päivittyy kytkinlinja ja työsylinteri järeämpään ZSpeedin sylinteriin ja taidanpa nyt sen pääsylinterinkin samalla kertaa laittaa niin ei tarvitse sen kestosta enää murehtia.

Mulla on CNT:n katit kestäneet ihan hyvin ja istuvuuskin on hyvä. Ne on ainakin edullinen vaihtoehto, mutta CEL-valo saattaa vaivata.

Mulla oli Southbendin stage 3 ja JV-Z:lla on vieläkin remmin kanssa. Mun mielestä se oli käytettävyydeltään ihan miellyttävä paketti. Vaihdoin paketin, kun konerempassa vuoti öljyt kytkinlevyyn. Tätä ennen olin kuitenkin tyytyväinen.

Ja se on sanottava että mun berkit oli keraamisilla kennoilla joka on viritetyssä ihan fail. Metallikennoiset siis ilman muuta. Oon ollu huomaavinani et berk on poistanut ne keraamiset kokonaan valikoimasta. Eniten ehkä mua ketutti noissa se ettei ne vastannu mun asialliseen viestiin vaikka en ees vaatinu mitään siitä että ne hajos vuoden jälkeen. Kunhan informoin.

4 hours ago, JV-Z said:

Ja se on sanottava että mun berkit oli keraamisilla kennoilla joka on viritetyssä ihan fail. Metallikennoiset siis ilman muuta. Oon ollu huomaavinani et berk on poistanut ne keraamiset kokonaan valikoimasta. Eniten ehkä mua ketutti noissa se ettei ne vastannu mun asialliseen viestiin vaikka en ees vaatinu mitään siitä että ne hajos vuoden jälkeen. Kunhan informoin.

No sitten uskaltanee huoletta nuo metallikenno berkit hommata. Ja CEL valoa tosiaan en haluaisi vaikka ainahan se riski on olemassa. Jenkkilässä ainakin moni on Berkeistä ja Kinetixeistä sanonu ettei pitäs CEL valoa tulla.

jenkeissä ei tuu paljon muutakaan mitä meillä. Ja siellähän konehevosetkin muuttuu pyörätehoiks. Mut ilmasto toki tekee paljon tohon cel valoon. Mä oon 2-3 kertaa saanu sen syttyy kateista  viimeisen joku 6 vuoden aikana ja se on aina tullu ku lähteny kylmällä ajamaan. Kesällä ei koskaan

Onko kukaan vaihellu nuita keskellä olevaa kolmea lisämittaria? Kiinostaisi vaihtaa volttimittari tarkempaan ja kytkeä siten että olisi hifien kanssa samaan aikaan päällä. Samoiten kiinnostaisi vaihtaa öljynpainemittari hieman luotettavampaan ja mahdollisesti sellaiseen, missä olisi öljynpaine sekä -lämpötila samassa.

Posted (edited)

Ne on samaa pakettia kaikki kolme, 2-mittaria samalla piirilevyllä. Ei mikään helppo vaihtaa vaan viisarimittareita. Kuvassa siis rhd mittari. Ei onnistunut vaihtaa vaan ajotietokonetta.

Syksy taas tullut ja muistaa kuinka huonot nuo halogeeni ajovalot on. Onko kukaan kokeillut ledi polttimoja? 

IMG_0749p.JPG

Edited by TatXa
kuva

Posted (edited)

Mulla on spec-d tuninging aftermarket lyhdyt, jotka oli halogeeneilla niin kamalat että harkitsin faceliftin bixenon lyhtyjen hommaamista, kunnes testasin ledejä. Älä osta kiinaledejä, ne oli ihan yhtä huonot kun heikot halogeenitkin.

Nyt lähivaloina on ekan linkin Hikarin ledit, ja vielä pitäis jaksaa asentaa pitkiin nuo toisen linkin ledit. Ainakin näitten H1 polttimoiden asentaminen oli aika näpräämistä, mutta johtuu myös osittain tuosta lyhdystä, mitä mä oon manannut aikaisemminkin täällä.

https://www.amazon.com/HIKARI-Headlight-Conversion-Adjustable-Warranty/dp/B07PZC16SF/ref=sr_1_6?dchild=1&keywords=led+headlight+h1&qid=1601958738&sr=8-6

https://www.amazon.com/Alla-Lighting-H1-Conversion-Replacement/dp/B07YLCSSZR/ref=sr_1_53?dchild=1&keywords=led+headlight+h1&qid=1601958738&sr=8-53

Nyt tuolla kärsii jo ajella pimeällä, tosin kirkkaammatkin ledit ei olis ollu haitaksi, kun noi mun lyhdyt on niin surkeat.

Edited by Initial Z

Zeta on päässy talviunille ja nyt vihdoin ilmastoinnin huolto talvella. Kaasut kävin jo tyhjentämässä läheisellä korjaamolla. 285 g oli siitä reilu 500:sta mitä siellä pitäisi olla, enää jäljellä. Yllättävän tehokkaasti toimi silti. Ylipaine siis ampui pari kesää sitten osan pihalle jostain ihme syystä. Sen jälkeen toiminut ihan ok.

Fluidampr tai ati tulee tonne samalla ku keulan puran auki. En tiiä vielä kumpi. Pelkään et ati pyörittää isomman koon takia ahdinta liian kovilla kierroksilla. Fluidampr on myös vähän orkkista isompi mutta se voisi pysyä ahtimen spekseissä paremmin. Jos saadaan lisää ahtoo niin sit vois ens kesänä taas dynottaa uusiks.

Ja jotta ois joku kuvaki ni laitetaan taas yhdestä älyttömästä prokkiksesta eli 510 hp QV:n 6 mäntäset 360mm brembot tuli hommattua jotka vaihtuu giulian oem 305mm:sten 4 mäntästen tilalle. Ei mitään järkee joo ku autos on mittarissa vasta 13 tkm, mut onhan tekemistä ja näyttää kivalta. Noihin ds2500 palat tulee viel ja teräspunokset. En sentään Carbon Cermic 390mm:siä hommannu joten ei tää nyt sinänsä oo ees ylilyönti. 

IMG_3180.jpg

Edited by JV-Z
  • Like 3

Kuluuko muillakin oikea takarengas ennen vasenta loppuun? Urasyvyydessä 1,5 - 2mm eroa ja sama oli viime parissa.

Entä paljonkos tuli zetoihin kesäkaudella kilsoja? Omaani kertyi 9700km. Äkkiä tulee muutamat lisäkilsat kun lähtee Turussa ja Kalajoella käymään täältä susirajalta.

Laittaisin rahat ohjauskulmiin kyllä täysin nyt. Ekana jousituksen korkeus ja nivelet läpi ja sitten Camber ja auraus kuntoon, ja kulkukulma niin pitäisi alkaa kulumaan tasan

Ne on kyllä katsottu. Heti ensimmäisenä kesänä tuli tarkastettua ja viimetalvena takapuslien ja SPC säätöpulttien jälkeen taas uudelleen. Eipähän tuo sinänsä paha rasti ole jossain 4-5 mm urasyvyyden kohdalla vaihtaa puolia päikseen jos jostain syystä epätasaisesti kuluu. Voisihan nuo vielä ensi kesänä tarkastaa uudestaan kun taisin kyllä takakelkan etupuslien alle lisätä prikan kulmien säädön jälkeen.

Mul tuli ehkä 3000 km tänä kesänä.

Ei pitäis kulua epätasaisesti. Paitsi jos sun lukko ei pidä ja poltat kumia niin sit ehkä.

Edited by JV-Z

On 17.4.2020 at 11.18, JV-Z said:

Jonkun laskennallisen kulutuksen sais varmaan haltechissakin päälle, mutta siihen en oo jaksanu perehtyy. DTE ei varmaan toimi näissä koska siihen se tarvii just fuel levelin. Ja sitä ei haltechissa oo, eli oisko niin että se on suoraan tankilta mittarille ja siinä koko probleema miks ne ei näy ja dte ei näissä toimi. 

Mut tossa on kyl showstopper tälle mittariston korvaamiselle koska joku tieto täytyy tankista saada et paljon siel on bensaa. Tosta näyttää olevan paljon kysymyksiä ollut haltechilla ja siis yks vaihtoehto on laittaa erillinen (esim racepack) anturi bensatasolle ja sen skaalaa sitten ecuun ja sitä myöden mittariin. Mutta moni on kysynyt että saisko näyttöön suoraan sen jolloin vois käyttää vakioanturia. Näytössä on kuitenkin 34 pinninen liitäntä josta tällä hetkellä can väylään käytetään 4 ja jo integroituihin (käsijarru, pitkät, vilkut, lähivalot) on käytetty 5 joten ihan vaan 25 on vielä käyttämättä :D. Vastaus siis on haltechilla ollut että on tulossa. Rauta ei sitä rajota vaan softa tällä hetkellä, mutta sinänsä tää on vielä niin uus tuote että se on kovassa kehityksessä. Ehkä täytyy oottaa vielä hetki.

image.thumb.png.d5584959ca89b1f17bbfd0c6e9209291.png

Vanhaan pohdintaan niin IC-7:aan on nyt tullut kaivattu fuel level, joten tää ei kelpaa mulle enää tekosyyks miks en hommais.

image.png.637ad1f074f78fefd243bff34735a3ab.png

• Haha 1

Onko muuten mitään keinoa saada vin-numerolla zetojen varustetietoja? Keväällä aattelin uittaa Japanista z33:n ja ois aika iso plussa jos pääsis näkemään onko auto valmiiksi varustettu perän lukolla ja bremboilla.

En oo tietoinen, että pystyis. JDM zetojen runkonumero on puhdas sarjanumero eikä sisällä tietoja autosta samalla tavalla kuin Eurooppalaiset VIN:t. Japskiautoissa pitäisi olla viskolukko kaikissa varustelutasoissa, ymmärtääkseni ainoastaan jenkkeihin ja ehkä ausseihin(?) on laivattu niitä avoimella perällä olevia. Brembot oli Japanissa lisävaruste niin ne on sit harvemmin täkäläisissä autoissa. En oo selaillu japskien huutokauppoja niin paljoo, että muistaisin näkeekö brembojen olemassaoloa jostain.

Kyl niil perusjarruilla kärsii Ahvenistoa ajamaan ympäri, kunhan vaihtaa teräspunosletkut kumisten tilalle ja nesteen DOT5.1:seen. Palat ei tunnu kestävän menoo niin hyvin kun bremboihin saatavilla olevat, mut hintakaan ei päätä huimannu ku tilaili niitä rockautosta. Jäähdytys ois hyvä askarrella ainakin eteen kun ne jarrut ei tunnu oikein saavan ilmaa.

Edited by Initial Z

Joo huutokaupasta tääkin ois tarkotus ostaa eikä siellä selviä merkintöjä ole monesti varustetasoista. Mietin et saako FAST:sta tms. varaosaohjelmasta niin hyvin yksilöityä että näkisi mitä se on syönyt.

Kilpien väliin tää tulisi mutta nimenomaan juuri rata-ajoa silmällä pitäen ostaisin auton. Sen takia nää ois kivat olla jo suoraan kunnossa eikä tarvitsisi niiltä osin heti lisäpanostusta.

Nopealla vilkaisulla näyttäisi nuihin non-bremboihinkin saavan mm. ferodon ja EBCn parempia paloja. Brembojen levy taisi olla halkaisijaltaan kanssa hieman isompi.

Edited by Garveldeth

Kas, pitää itekin kokeilla niitä ens kesänä. Mä ajelin noilla Powerstopin Track Day paloilla ja ne kulu loppuun kahden ratakerran aikana.