Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Matikara

Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottoreilla olevat autot

Recommended Posts

Nyt menee offtopikiksi, mutta.

vaparimoottori, ei sitä aleta ekana peltisarjalla virittämään. ei kannata, se hyöty menee jos ei ole kantta portattu ja paranneltu. se vakio sarja virtaa varmasti riittävästi vakiomoottorille. käyttäkää toi ~600e putkistonteko mielummin kannentyöstöön ja paukun nostoon. ennekaikkea nokka-akseli olis hyvä vaihtaa, sillä ne tehot tehdään. kuin myös sytyksen säätö. (jos tässä tapauksessa mahdollista).

toki äänet paranee putkistolla, mutta väitän, että monille riittäisi se pelkkä loppupään vaimentimen vaihto Hymyilee

Hyvää juttua. Mieluummin säädättää vaikka sytytysenakon kohdallensa. Nokkiksesta nyt ei osaa sanoa, kun se pakkaa alatehoa viemään. Tätä kyllä pitäisi eri topikissa jatkaa... Mennänpääs tuonne jonnekin suorituskyvyn nosto -topikkiin tästä juttelemaan enemmän?!

--No niin siis täällä ollaan. Mitenkäs sitä ennakkoa kannattaa säädättää? Sanoa vaan, että säätää se ennakko siten, että mahdollisimman paljon tehoa ja vääntöä?

EDIT

Eräiden toiveesta laitan tähän linkin Sytkän säätö -topikkiin (GA16DE jne. -moottorit) : Sytkän säätö

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Proxy

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Mitäs tuommonen kannen porttaus suunnilleen maksaa ja miten paljon hyötyä siitä on GA16DE'sä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Riippuu irrottaako ja tekeekö työt itse vai viekö tuommoisenaan koneistamolle, jolloin maksaa mansikoita. Itse porttailu nyt tuskin yli satasta maksaa. Hyöty täysin olematon/huomaamaton muuten vakiossa koneessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Kyllä melkein lähtisin noita "virityksiä" tekemään vaihtamalla hyvän peltipakosarjan vakiovalun tilalle. Samalla poistuu katti "ahdistamasta".

Mitäs tuommonen kannen porttaus suunnilleen maksaa ja miten paljon hyötyä siitä on GA16DE'sä?

Muutamia satasia. Vapari koneen kannen porttaaminen yleensä vaatinut vähän enemmän duunia kuin ahdetun joten voi varata varmaan sen 400-500e.

Duunikaveri oli portannut GTI pösön kannen ja olikos nyt 11hv vaiko 14hv tullut etupyörille lisää tehoa.

Tälläisen löysin netistä http://www.pohtomotorsport.com/hinnasto.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Tossa on ainakin joku keskustelu sr20de imusarjan kaasuläpän asentamisesta ga16de:hen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Haku on kova sana. Ja syt.ennakkosta on juttua vaikka muille jakaa.

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=31657.0

No eikö tuota voisi tähän sitten yhdistää? Sen varjolla tekaisin tämän, ettei enää tarvitse kaivella kaikkia eri kohtia moottorissa koskevia topikkija ylös vaan kaikki asiat tänne.

EDIT

Ehtikin jo hyvää juttua tulla tänne. Jos moderaattorit voisi yhdistää tuon sytkän säädön tähän topikkiin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Proxy

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Mikset ite vaan pistä linkkejä tohon ekaan viestiis samanlailla, kun N13 FAQ topikissa on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Proxy puhuu asiaa..

Sytytysennakko aiheeseen on turha lähteä sotkemaan yleistä virikeskustelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Sä oot Matikara kyl sitkee jannu ton potkulaudan virittämisen suhteen. Millaisia muutoksia oot muuten toistaseks saanu aikaan ja tuntuuko vielä yhtään vakiota pirteemmältä? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

vaparimoottori, ei sitä aleta ekana peltisarjalla virittämään. ei kannata, se hyöty menee jos ei ole kantta portattu ja paranneltu. se vakio sarja virtaa varmasti riittävästi vakiomoottorille. käyttäkää toi ~600e putkistonteko mielummin kannentyöstöön ja paukun nostoon. ennekaikkea nokka-akseli olis hyvä vaihtaa, sillä ne tehot tehdään. kuin myös sytyksen säätö. (jos tässä tapauksessa mahdollista).
Sit meil onki kone, jonka tyhjäkäynti on hienon kuuloista jos edes "toimii" alta 1000rpm.n ja tehon "lisäys" löytyy sielt ~6000rpm.n kohilt ::):D;D

OT:Tie sit minkä vapaavirtaus moottoris o ollu kyse, mut ainakin täs SR20DE(97) o katti 4-1 pakosarjan "yhdysputken" kohdalla. Sillä saadaan jäämään vanhaa pakokaasua sisään, uuden täytön tielle. Eli EGR.rä ei enää periaatteesa tarvita. Mielestäni tämä on myös osa syynä korkeaan perusennakkoon 15* +-2* (95okt) koska seos palaa hitaamin...

Vaihoin omaa SR20DE.hen pakosarja ja saman tien sen toisen katin joka siellä putkessa on, johtuen sen järjettömästä koosta. Sitä olis voinu varmaa käyttää turpokoneissakin, meinaan lähtöaukkon halkaisija oli jotai 3-4" paikkeil :o ja sen peräs on tietty laippa 2" putkel. Jollei se "seinä" aiheut turbulensia niin mikäsit ???

Se mitä haen on että jos sen peltisarjan meinaa asentaa, niin tutki samantien irroittaen, millanen se koko putkisto on. Niin ja katukäyttöön sit 4-2-1 sarja jotta alemmilla kierroksilla olisi enemmän vääntöä.

Edit: Sytkän tarkistus/säätö voi olla paikallaa. Tuo sarja parantaa seosta, jolloin jos se tarpeeksi paranee, liian aikanen sytytys voi aiheuttaa "nakutusta" ja lopulta moottori vaurion. Koneen kun purkaa niin, männän päälle on "hakattu" reikä, koska painehuippu onkin iskenyt enne tarkoitusta (sama kuin potkasis vastapalloon). Jos 95bensast siirtyy 98.n niin sekin voi auttaa ainakin siirtää nakutus herkkyyttä ja voinee tuda mukanaan lisähepan, parin tankillisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Mikset ite vaan pistä linkkejä tohon ekaan viestiis samanlailla, kun N13 FAQ topikissa on.

Laitettu!

Sä oot Matikara kyl sitkee jannu ton potkulaudan virittämisen suhteen. Millaisia muutoksia oot muuten toistaseks saanu aikaan ja tuntuuko vielä yhtään vakiota pirteemmältä? Hymyilee

Liekö lumevaikutusta tai likaantuneen orkkissuotimen tulosta, mutta härveli kiihtyy HUOMATENKIN nopeammin nyt, kun on K&N filsu paikallaan. Muut asiat ovat kohdallani tässä spekulaatiota, että kannattaako edes jotain hommaa tehdä.

Sit meil onki kone, jonka tyhjäkäynti on hienon kuuloista jos edes "toimii" alta 1000rpm.n ja tehon "lisäys" löytyy sielt ~6000rpm.n kohilt Pyörittää silmiään Hymyilee leveästi Virnistää

Tie sit minkä vapaavirtaus moottoris o ollu kyse, mut ainakin täs SR20DE(97) o katti 4-1 pakosarjan "yhdysputken" kohdalla. Sillä saadaan jäämään vanhaa pakokaasua sisään, uuden täytön tielle. Eli EGR.rä ei enää periaatteesa tarvita. Mielestäni tämä on myös osa syynä korkeaan perusennakkoon 15* +-2* (95okt) koska seos palaa hitaamin...

OT.na vaihoin omaa SR20DE.hen pakosarja ja saman tien sen toisen katin joka siellä putkessa on, johtuen sen järjettömästä koosta. Sitä olis voinu varmaa käyttää turpokoneissakin, meinaan lähtöaukkon halkaisija oli jotai 3-4" paikkeil Järkyttynyt ja sen peräs on tietty laippa 2" putkel. Jollei se "seinä" aiheut turbulensia niin mikäsit Huh

Se mitä haen on että jos sen peltisarjan meinaa asentaa, niin tutki samantien irroittaen, millanen se koko putkisto on. Niin ja katukäyttöön sit 4-2-1 sarja jotta alemmilla kierroksilla olisi enemmän vääntöä.

Joo-o, tämä asia onkin käynyt ilmi jo minulle aiemmin (Nelitahtimoottorin viritys -kirjan avulla), ettei vakio nokkikseen kannata välttämättä koskea ollenkaan, koska se on kuitenkin normaalikäyttöön ihan hyvä. Mukavan alaväännön ja täystehon kompromissi.

Mutta tuossakin GA14DE:ssä näyttäisi tuossa pakosarjan alaosassa olevan tuommoinen leveä kohta ja siinä vissiinkin on jokin kylmäkäynnistys-päästönvähennys-katalysaattori, eh? Olisikohan mitään vaikutusta yrittää ottaa se pois? Siksi yrittää, kun näyttää aika pahasti ruostuneen nuo kaikki ruuvit sun muut tuolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

GA14DE:ssä näyttäisi tuossa pakosarjan alaosassa olevan tuommoinen leveä kohta ja siinä vissiinkin on jokin kylmäkäynnistys-päästönvähennys-katalysaattori, eh? Olisikohan mitään vaikutusta yrittää ottaa se pois? Siksi yrittää, kun näyttää aika pahasti ruostuneen nuo kaikki ruuvit sun muut tuolla.
Samaan tarkotukseen primussakin. On niin lähellä moottoria/pakoaukkoja etta takuuvarmana lämpenee nopeammin kuin tuo metrinpäässä oleva ja on täten melkein heti toiminta valmis, siitä nimitys. Se käy niin kuumana että uskoisin mutterien irtoavan suht kivuttomasti, omastani ainakin irtosi,tosin varmaan erikaliperia (~M12 x1,25).

Hyödystä sit tie ellet saa suoraa putkea siihen, tuo äkkinäinen tilan laajentuminen aiheuttaa turbulenssia, mut aiheuttasko se tarpeeks jottei katin poistoa huomais tehon lisäykenä ??? ...luultavasti ei, mutta parempi kuitenkin olis kokonaan uudesti suunniteltu pakosarja.

Edit: Nelitahtimoottorin virittämnen, A.Graham Bell? Sit tosta on maininta "Pakoputkistot" 10*21 -10*23 sivuilla jos kinnostaa yölukemisen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Joo.

Pitääpäs vilaista kyseistä kirjan sivua, kun omistan tuon kirjan! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta se on yleensä juuri niin. Myyvät tuossa yhtä centin vastusta tökättynä muovilaatikkoon. Yhdistelmä ei tee mitään.

Aikanaan vapariin K&N suodattimen laitettuani huomasin saman lumevaikutuksen kulkupuolella. Tosiasiassa imuäänet tuli vaan esille, joten ääni = tehoa. ;)

Peltipakosarja, kireät nokat, kansityöt, kevyt vauhtipyörä ja putkisto varustettuna sopivalla vastapaineella. Näillä saat pienitilavuuksisen vapariauton vähän liukkaammaksi, mutta vain vähän. Tai ainakin tuntumaan siltä.. Lisäksi käyttöominaisuudet arkiajossa kärsivät kovasti. Mutta sitä se virittäminen kai on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Ei kireätä nokkaa (vie alatehot)! Mutta milläs saisi ala-keskikierroksille lisää potkua ja vääntöä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Ei kireätä nokkaa (vie alatehot)! Mutta milläs saisi ala-keskikierroksille lisää potkua ja vääntöä?

Moottorin vaihto

Remmiahdin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Ei kireätä nokkaa (vie alatehot)! Mutta milläs saisi ala-keskikierroksille lisää potkua ja vääntöä?

Kunnon vääntöprofiilin nokka. Sitä en tiedä onko tähän moottoriperheeseen moista tarjolla. Joku esim pakettiautoon tehty nokka toimisi varmaan vääntävästi. Tai sitten teettää moisen.. joka on kallista. Tai sitten ahtaminen tai koneen vaihto (tosin lailliset vaihtoehdot vähissä tässäkin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Mulle riittäisi aivan järkevänhintaiset (halvat) viritykset. Teholisäyksen ei kovin hirvittävä tarvitsisi olla. Silleen, ettei ainakaan yhtään alakierrosten ominaisuuksia menettäisi. Kunhan saisi 100 heppaa rikki GA14DE:llä! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Mulle riittäisi aivan http://järkevänhintaiset (halvat) viritykset. Teholisäyksen ei kovin hirvittävä tarvitsisi olla. Silleen, ettei ainakaan yhtään alakierrosten ominaisuuksia menettäisi. Kunhan saisi 100 heppaa rikki GA14DE:llä! ;)

Onnea ja menestystä. Mitäs jos suosiolla vaihtaisit autoon missä on turbo? Eikä niistäkään saa halpoja heppoja kuin hetkeksi, koska perse edellä ei kannata mennä puuhun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Yleinen suorituskyvyn parantaminen GA14DE&GA16DE -moottorit

Minäkin toivotan onnea. Valitsemasi tie on kallis, kivinen ja hyödytön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×