Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
JV-Z

Etuvalopesimen säiliön siirto

Recommended Posts

Tuli ostettua Nismon CAI ja siinähän filtteri tulee vasempaan kulmaan puskurin sisään. Tuossa on semmoinen pikku ongelma, että ilmeisesti kaikissa eurovessoissa on lampunpesimen säiliö juuri siinä kohtaa, mihin filtteri haluaisi tulla.

Tuon nismon pystyy asentamaan myöskin ns short ram tyyppiseksi ja niin se nyt onkin, mutta tarkoitus olisi jossakin vaiheessa saada tuo pitkäksi.

Helpoin tapa olisi poistaa koko säiliö pumppuineen, sillä en sitä käytä, mutta Koska Suomen laki ilmeisesti määrää että xenonien kanssa pesimet on oltava, ei se ole vaihtoehto.

Eli ajattelin siirtää tuon säiliö/pumppu yhdistelmän paikan joko konehuoneeseen tai puskurin etuosaan.

Tuossa kuvassa näkyy tuo rakenne (kuvassa oikealla siis ajovalojen pesimen säiliö)

Head_lamp_cleaner.jpg

Kysymys kuuluu.

a) Tuohon tulee yhteensä 4 letkua joista 3 menee varsinaiseen säiliöön (tuulilasi) ja yksi lampuille. Mikä noiden 3 letkun tarkoitus on?

b) Onko tuolla säilöllä oltava tuo potenssiero verrattuna lasinpesunestesäiliöön. Eli jos tuon lampunpesimen säiliön nostaa ylemmäs niin täyttyykö se enää. Pumppaako jokin tuohon säiliöön sen nesteen, vai perustuuko sen täyttö tuohon potenssieroon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Etuvalopesimen säiliön siirto

Eipä tullu mitetittyä itekkään tota asiaa, kun noita kattelin. ;D Päädyin sit short ram tyyliseen JWT:n pop chargeriin, joten en joutunut painimaan kyseisen ongelman kanssa. En ikävä kyllä tiedä miten toi pitäis tehdä, mutta kannattaa ehkä miettiä, että onko se vaivan arvoista about kahden hepan takia. Toisaalta ymmärrän, että kun toi on ehkä 2x kalliimpi niin siitä haluis ottaa kaiken ilon irti. Tsemppiä projektiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Etuvalopesimen säiliön siirto

Eipä tullu mitetittyä itekkään tota asiaa, kun noita kattelin. ;D Päädyin sit short ram tyyliseen JWT:n pop chargeriin, joten en joutunut painimaan kyseisen ongelman kanssa. En ikävä kyllä tiedä miten toi pitäis tehdä, mutta kannattaa ehkä miettiä, että onko se vaivan arvoista about kahden hepan takia. Toisaalta ymmärrän, että kun toi on ehkä 2x kalliimpi niin siitä haluis ottaa kaiken ilon irti. Tsemppiä projektiin. :)

Tota JWT:tä noin engelsmannit suosii, varmaankin tämän ongelman takia. En usko että tämä on kuitenkaan mitenkään ylitsepääsemätön ongelma, mutta olisi hyvä ymmärtää tuon toimintaperiaate, jotta osaa sijoittaa sen uudelleen. Noiden letkujen jatkaminen ei ole suuri juttu. Japsi ja jenkkiromuissa ei ole ajovalopesureita joten heillä ei tätä ongelmaa ole.

No joka tapauksessa teen tuon varmaankin vasta talvella, joten jos joku osaa vastata tähän, niin aikaa kyllä on. Muuten vedetään kokeilu ja erehdys periaatteella. ;D

Totuus on että toi pari heppaa ei kyllä vaikuta tohon möhköön mitenkään, mutta kaikki on otettava irti mitä saa, kun N/A:na ton virittäminen ei ole yhtä helppoa kuin esim Hondan K sarjalaisessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×