Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nismo

200sx s13 putkiston teko

Recommended Posts

Re:200sx s13 putkiston teko

Yleensä tuo simonssin pönttö tuo kauheat metelit...

Eikös amw pöntöt ole aika hyviä?

Mulla kaksi Simonssin 3" ovaalia 500mm ja 250mm. Äänet ei ole matka-ajossa katillista vakioputkea kovemmat. Kunnolla polkiessa kuuluu sellanen matala murina/humina, todella miellyttävä ääni.

Noi amw:n pöntöt on kyllä hyviä, mutta vaimennusominaisuuksiltaan ne ei ole Simonssin luokkaa.

Mulla on Amw:n 250mm pienipyöreä ja 250mm pieniovaali, katti on myös vielä paikoillaan ja metelit matka-ajossa aika suuret, verrattuna vakioon. Mut toikin on ihan mielipideasia, muo se ei vaivaa.

kumma että äänet muuttuu noin paljon suoralla pöntöllä. voipi olla sekin että sunny on vapari eikä ole turboa viemassä ääntä.

mun pönttö on mallia Motonetin Redback (made in Australia) makso 20e ja on kestänyt tähän asti hyvin. jä äänet on hyvät jos en ole jo sataa kertaa mehustellu :)

Mulla myös tuo Redback vaimennin lopussa ( niinkuin sanoin, nolla budjetti :) ) ja katin kanssa ihan hyvät äänet.

no pahus.. mul oli just toi sama resepti mielessä.. ja itse asiassa dekatti ja simonssin 2,5" 250mm änkkäri takapaksissa..

ootko varma ettei oo vuotoja? sillon kait useimmiten sellanen räkänen ääni tulee..

täytynee kait silti koittaa.. matkaajossa kyl inhottavaa jos kabiinissa kauhee pörinä..

Kannattaa kokeilla, tänään joudun ottamaan väliputken irti ja tekemään siihen anturin paikan ja samalla sitten tarkistan myös mahd. vuodot. En ihmettele jos hiukan hengittää jostain, en kumminkaan ammatikseni näitä tee...

Ei viitsi uutta topikkia aloittaa.

Kyllä niitä rosteri mutkia löytyy simonssilta

http://www.ray.se/

Ja mielenkiintoa herättää myös se että "AMW vaimentimet", joita monilla on (minä mukaan lukien) ovatkin hyvin suurella todennäköisyydellä simonssin rosteri vaimentimia. ainakin mittojen puolesta täsmäävät vähän liiankin hyvin.

http://www.amworks.com/fin/vaimentimet.htm

http://www.ray.se/unirf.htm

Sekä 2,5 tuumaset että 3" tuumaset pöntöt ovat täysin saman kokoisia ja saman näköisiä, en usko että on sattumaakaan.

Jo tuossa AMW:n vaimennin sivuillakin ylälaidassa lukee AMW vaimennin joka on siis suurella todennäköisyydellä paskaa siinä pitäisi lukea simons vaimennin.

AMW on vain "lievästi" vedättäen onnistunut myymään noita vaimentimia AMW vaimentimina jolloin kauppa on käynyt varmasti paremmin kuin niin että olisivat maininneet että vaimentimet ovat Simonsseja joita kohtaan monilla on ennakko asenteita.

No pärkkele, sehän selittää senkin että simonssin pönttöjen varaosanumerot on saman kaltaisia näiden AMW-pönttöjen kanssa! Tuota meinaan tuumastelin ittekin joskus....

AMW:n Martikainen ei oo muuten ite sanonu koskaan että ne olis sen omaa tuotantoa, vaan että ne tulee jostain muualta.... ::)

Eikä kuulemma ole muillakaan :D Mutta ymmärtäähän sen, että muita haukutaan kun omat säätimet on saman hintaisia ja vaikeampia asentaa...

joku vätti tossa äänen vaimennin jutussa mitä pasi kyseli että ei simonssi tee sellasia rosteri vaimentimia ja jos tekis niin ei niitä ainakaan maalattas mustaks tossa sille todiste saatana jos ei ala uskoo >:(

Todiste mistä? Ei simons niitä rosteripönttöjä todellakaan maalaa mustaks, jos sitä yrität sanoo?

no katoppas tuola noita vaimentimia http://www.ray.se/unirf.htm tossa kuvassakin näkyy et ne on mustia. ja siis joku väitti et simons rosteri pöntöt ei oo mustia ja kun mulla on sellanen musta 250mm simonssin rosteri pönttö niin joku sano et se ei oo rosteria mut ei siihen kyllä ota minkään lainen magneetti enkä mä nyt mitään mustasta tehtyä pönttöö sinne alle laita jos teen rosteri putkiston

joku vätti tossa äänen vaimennin jutussa mitä pasi kyseli että ei simonssi tee sellasia rosteri vaimentimia ja jos tekis niin ei niitä ainakaan maalattas mustaks tossa sille todiste saatana jos ei ala uskoo >:(

Todiste mistä? Ei simons niitä rosteripönttöjä todellakaan maalaa mustaks, jos sitä yrität sanoo?

no katoppas tuola noita vaimentimia http://www.ray.se/unirf.htm tossa kuvassakin näkyy et ne on mustia. ja siis joku väitti et simons rosteri pöntöt ei oo mustia ja kun mulla on sellanen musta 250mm simonssin rosteri pönttö niin joku sano et se ei oo rosteria mut ei siihen kyllä ota minkään lainen magneetti enkä mä nyt mitään mustasta tehtyä pönttöö sinne alle laita jos teen rosteri putkiston

Kyl mä katoin, mut aika vaikee tollasesta mustavalkosesta piirroskuvasta on sanoo et onko ne mustia vai kirkkaita! Sanoppa mitä vitun järkee on maalata rosteripönttöä mustaks? Toisekseen rosteri ei oo mikään hyvä edes maalintartunnan kannalta.... ::)

Kyl mä katoin, mut aika vaikee tollasesta mustavalkosesta piirroskuvasta on sanoo et onko ne mustia vai kirkkaita! Sanoppa mitä vitun järkee on maalata rosteripönttöä mustaks? Toisekseen rosteri ei oo mikään hyvä edes maalintartunnan kannalta.... ::)

kato niitä mutkia ja vertaa sitä väriä pönttöihin mun mielestä siinä on ainakin eroo. en itekkään ymmärrä miks ne on pitäny maalata tai mitä siinä päällä nyt onkaan?

no voi illu, ihan sama, sovitaan et ne sun pöntöt on ihan mitä sä ite haluut.... ::)

Guest MPM-Performance

Ottamatta mitenkään kantaa keskustelun aiheena oleviin kapistuksiin, totean vaan, että kyllä niitä rosterisiakin maalaillaan. Ihan ulkonäkösyistä. Rupunen kiillottamaton rosteri vs. mustaksi maalattu. IMHO musta on siistimmän näköinen, muuta syytä ei tosin ole. Samaten kyllä siihen rosteriinkin maali tarttuu. Toinen juttu on, että rosteriakin on monenlaista. Ne myös käyttäytyy tuolla paskan seassa lilluessaan eritavalla. Oliko tästä nyt mitään hyötyä, niin en tiedä. :)Totesimpahan vaan, että ei niistä kaikista rosteripöntöistä pääse sitä piliään peilailemaan ;D

-mj

Ottamatta mitenkään kantaa keskustelun aiheena oleviin kapistuksiin, totean vaan, että kyllä niitä rosterisiakin maalaillaan. Ihan ulkonäkösyistä. Rupunen kiillottamaton rosteri vs. mustaksi maalattu. IMHO musta on siistimmän näköinen, muuta syytä ei tosin ole. Samaten kyllä siihen rosteriinkin maali tarttuu. Toinen juttu on, että rosteriakin on monenlaista. Ne myös käyttäytyy tuolla paskan seassa lilluessaan eritavalla. Oliko tästä nyt mitään hyötyä, niin en tiedä. :)Totesimpahan vaan, että ei niistä kaikista rosteripöntöistä pääse sitä piliään peilailemaan ;D

-mj

no auttohan toi eipähän oo enää epäselvyyksiä et miks ne on maalattu :) ja on toinenkin saman asian puolusta ku jotkut ei sitten millän usko mitä puhutaan ::)

No nythän se äijä tempun on tehny perkkele!

Eilen se vielä haukku Walbron pumput ja noi FSE:n bensapaineensäätimet maan rakoon ja myi vaan omia rakennelmiaan... Kuulemma vuotaa noi FSE:t ja tuottaa kesällä käynnistysongelmia. Kohta selviää, et sillä on ne kaikki laitteet ja muut värkit vain rekvisiittana siellä ja se onkin vaan jälleenmyyjä :D;)

Niinno aika selvää ettei kukaan mitään äänenvaimentimia itse tee tuommoisessa yhden miehen viripajassa.. Eikä mikään mahdottoman suuri kate noissa ole minusta kuitenkaan, jos ruotsin hintoihin vertaa.

FSE:tä kyllä haukkuu lähes kaikki, positiivisia kommentteja olen kuullut pelkästään täällä foorumilla. :) Paineet vaeltaa lämpötilan mukaan jne.

laakkius: "harrastat" nähtävästi putkiston tekoa...olenko oikeassa?

olisin putkiston tarpeessa ja tekijöitä en oikein tiedä..joten onko mahdollista että pystyisit tekemään putkiston minulle?

Niinno aika selvää ettei kukaan mitään äänenvaimentimia itse tee tuommoisessa yhden miehen viripajassa.. Eikä mikään mahdottoman suuri kate noissa ole minusta kuitenkaan, jos ruotsin hintoihin vertaa.

Tekee, nimittäin JiiMet niminen firma

No tuo jmetin äijä tosiaan tekee nuo itse... Koulussa tehdään aina joskus osia tuolle äijälle, johonkin prätkien vaimentimiin päitä ;)

No tuo jmetin äijä tosiaan tekee nuo itse... Koulussa tehdään aina joskus osia tuolle äijälle, johonkin prätkien vaimentimiin päitä ;)

Onko ketään lyönyt alle Jiimetin vaimenninta? Kiinnoistaisi millaista mökää ne pitävät. Hinnat näyttäis olevan kohdallaan.

Mulla on alla JiiMetin halpa jokkisvaimennin, paremmilla villoilla kylläkin. Äänet ei mun mielestä ollu pahat 3" putkella ja vain tuolla yhdellä vaimentimella. Ja hinta ei tosiaankaan oo paha, toi munkin makso jonkun 30 e ja lisämaksusta sen olis saanu vaikka rosterisena.

Edit: Euron merkki ei näköjään toiminut.

Ens viikolla pitäis hakea tuollainen rosterinen peräpöntto jiimetiltä ja vähän 3" mutkia että sais tehtyä putkiston...

Edellyttäen tietysti että sillä on niitä valmiina

mitä kustansi? ja millainen? oosit ilmoittanu ennemmin niin oltais haettu sieltä 2kpl ja tingitty sopivasti

Mie soitin tonne ja kyselin, niin 450mm pitkä, 160mm halkaisijaltaan oleva ja 3" sisääntulolla varustettu kiillotettu rosteripönttö 4,5" ulostulolla ois 145€. Ei paha hinta loppujenlopuks ;D

Nyt olis 2.5" martelius alla ilman kattia ja kahdella pöntöllä. Äänet on aika hyvät ja matalat.

Onko toi Marteliuksen etuputki turbolta asti katille, vai onko se siitä outletistä(vai mikä lie) asti?