Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
mikeboo

RB20DET viritystopic

Recommended Posts

Ei tunnu löytyvän kyseisestä koneesta oikein paljoa forumilta valmiiksi kirjoitettua viritystietoutta.

Tuli tosiaan itselle tuommoinen ostettua eikä ne vakiotehot oikein tunnu piisaavan. Mitä kaikkea auton pieneksi piristämiseksi kannattaa huomioida?

Tämmöisiä olen ajatellut:

- Tehokkaampi pumppu

- Ilmanmäärämittari

- 630cc suuttimet

- Koolerkit

- Lastu

- Putkisto

Mitä tuohon turboon tulee? Ei kuullema oikein kestä kuin max 1bar ahdot, mutta vähän huonosti saatavilla bolt-on turbosettejä tuohon T3 laipalle. Kuulin, että saatavilla jonkinlainen sovitelaippa jolla T25 ahtimen saa tuohon kiinni? Miten pitkälle vakio cooleri jaksaa jäähdyttää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Mitä tuohon turboon tulee? Ei kuullema oikein kestä kuin max 1bar ahdot, mutta vähän huonosti saatavilla bolt-on turbosettejä tuohon T3 laipalle. Kuulin, että saatavilla jonkinlainen sovitelaippa jolla T25 ahtimen saa tuohon kiinni?

Ahtopaineen ollessa sinnä likimain 1,0-1,1bar pakopaineet/lämmöt hajoittaa pakosiipien keraamisen pinnoitteen.

Löytyyhän tuohon vaikka mitä hauskaa, varsinkin kun sovittaa siihen aftermarket pakosarjan (low/top mount) niin sopivia ahtimia löytyy vaikka mitä. Pakosarjoja löytyy hyllystä hyvin varustetuista liikkeistä ;)

UiXZtQ.jpg

Ja ihan ensi alkuun pääsee vaikkapa ostamalla käytetyt GT-R orggis suuttimet, niitä kun on kohtuu hyvin tarjolla. GT-R:n suuttimilla ja paremmalla ahtimella pääseekin sitten jo ihan kohtuu hyvin päälle 300hv kunhan vain perusasiat on kunnossa. Ja avaamatta vakiokonetta ei kannata kauhean pitkälle haaveillakaan päälle tuon 300hv.

Tänään nähdään avaamattoman vakiomoottorin konkreettiset tulokset kun mennään Säikeen HCR32:n kanssa Dynoon.

Autossa ahdistamaton putkisto, GT-R:n suuttimet, Zuikkiksen lastu, peltipakosarja, Holset HY35 Turbo ja ahdot 1,2bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Kyllä se koko pakosiipi on sitä keramiikkaa, ei pinta.

Useimpiin kuuliksiin saa myöskin T3 laipallista pakopesää, hukkaportilla varustettuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Jäädään mielenkiinnolla odottamaan mitä arvoja dyno antaa.

Itse tuota omaa autoa ajattelin kohtuu budjetilla hiukan piristää. Auto kuitenkin jokapäiväisessä käytössä eikä budjetti/aika/taito anna nyt heti periksi tuota konetta lihoiksi pistää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Ahtopaineen ollessa sinnä likimain 1,0-1,1bar pakopaineet/lämmöt hajoittaa pakosiipien keraamisen pinnoitteen.

Millaisista lämmöistä tuossa puhutaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Oon jo vähän aikaa miettinyt että miksi näitten joidenkin (lähinnä rb koneiden) siivissä on joskus tuota keraamista siipeä käytetty ??? Tai siis mitä hyötyä siitä on vrt. "normaaliin"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Oon jo vähän aikaa miettinyt että miksi näitten joidenkin (lähinnä rb koneiden) siivissä on joskus tuota keraamista siipeä käytetty ??? Tai siis mitä hyötyä siitä on vrt. "normaaliin"?

Keraaminen siipi on melkoisesti kevyempi teräksiseen nähden...heräämistä sillä siis haettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Tänään nähdään avaamattoman vakiomoottorin konkreettiset tulokset kun mennään Säikeen HCR32:n kanssa Dynoon.

Autossa ahdistamaton putkisto, GT-R:n suuttimet, Zuikkiksen lastu, peltipakosarja, Holset HY35 Turbo ja ahdot 1,2bar.

Jep, penkissä tuli käytyä ja nyt on lapulla tehot eli 1,28barin ahdoilla 370,3hv 5950rpm ja 450,6Nm 5800rpm. Yllätti kyllä tosi paljon noi lukemat! Odotukset oli aika paljon pienemmät! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?

Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?

Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?

Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Noup,Walbro 255-pumppu tankissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?

Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Noup,Walbro 255-pumppu tankissa.

Makes sense.

Jokos Säike Juniorin laitteeseen on saatu isommat suuttimet ja bensapumppu? -siinähän vakio RB20DETissä tuli jo raja vastaan 0,9bar ahdoilla kun ei kertakaikkiaan saa riittävästi soppaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?

Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Noup,Walbro 255-pumppu tankissa.

Makes sense.

Jokos Säike Juniorin laitteeseen on saatu isommat suuttimet ja bensapumppu? -siinähän vakio RB20DETissä tuli jo raja vastaan 0,9bar ahdoilla kun ei kertakaikkiaan saa riittävästi soppaa.

Ei ole vielä hommattu.. Eiköhän ne kohta saada hommattua! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?

Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Noup,Walbro 255-pumppu tankissa.

Makes sense.

Jokos Säike Juniorin laitteeseen on saatu isommat suuttimet ja bensapumppu? -siinähän vakio RB20DETissä tuli jo raja vastaan 0,9bar ahdoilla kun ei kertakaikkiaan saa riittävästi soppaa.

Tästä sanoisin että nimenomaan se pumppu oli mikä siinä loppui, suuttimet varmaan vielä (hiukan) pitemmälle riittäisi. Eli taitaa RB20DETissäkin bensapumppu olla lähes ensimmäisenä vaihtolistalla kun virittämään alkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Minkäköhänlaisia tehoarvioita porukka osais tällaselle paketille heittää?

-3" outlet, 3" downpipe, 3" katinkorvausputki/racecat ja 3" cat-back

-vapaavirtausfilsu (apexi, paras :))

-pa pumppu

-s13 suuttimet

-600x300x76 cooleri

-iridium tulpat

-näille säädetty lastu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jaibara

Vs: RB20DET viritys topic

Minkäköhänlaisia tehoarvioita porukka osais tällaselle paketille heittää?

-3" outlet, 3" downpipe, 3" katinkorvausputki/racecat ja 3" cat-back

-vapaavirtausfilsu (apexi, paras :))

-pa pumppu

-s13 suuttimet

-600x300x76 cooleri

-iridium tulpat

-näille säädetty lastu

260-270hv ei se vakio turbo riitä yhtään pidemmälle kuin vakio suuttimetkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Minkäköhänlaisia tehoarvioita porukka osais tällaselle paketille heittää?

-3" outlet, 3" downpipe, 3" katinkorvausputki/racecat ja 3" cat-back

-vapaavirtausfilsu (apexi, paras :))

-pa pumppu

-s13 suuttimet

-600x300x76 cooleri

-iridium tulpat

-näille säädetty lastu

260-270hv ei se vakio turbo riitä yhtään pidemmälle kuin vakio suuttimetkaan. jos budjetti antaa myöten niin isompi turbo n. 300hp pääset r33 gts-t turbolla kohtuu halpa päivitys... Mut jos on vara ostaa niin sit kerralla isompaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Toi nyt vaan oli tollanen "haave" lista, ei tarkoitusta edes moisia itselleni hankkia, tiedon janoon vain kyselin.

Hyvinhän sit tollanen n.270hv riittäs vallan mainiosti tollaseen autoon. Joku nyt varmaan toteaa että mikään teho ei ole riittävästi riittävä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

jos jollain on jäänyt r32 gts-t ecu ylimääräiseksi nii tänne päin saa tarjota.. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Meinasitko lastuvirityksen tehhä? Minkälaisella hinnalla ostaisit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

jos jollain on jäänyt r32 gts-t ecu ylimääräiseksi nii tänne päin saa tarjota.. 8)

GTR:n ecu löytyy, zuikkis varmaan osaa sano miten helpolla sen saa sinne käymään ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

jos jollain on jäänyt r32 gts-t ecu ylimääräiseksi nii tänne päin saa tarjota.. 8)

GTR:n ecu löytyy, zuikkis varmaan osaa sano miten helpolla sen saa sinne käymään ?

ei käy erityisen järkevästi, johdotushommiksi menee.. R33 gt-r:ään toki menee bolt on.

mulle tulee 10kpl r32 gts-t:n ecuja tässä kohta, on jo japanista lähteneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Mihinkäs hintaan sä sit niitä kaupittelet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

Onko järkevää laittaa garretin t3 ahdin, rb20det vakio ahtimen tilalle?

nimimerkki ahtimista tietämätön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB20DET viritys topic

T3:a on niin montaa eri variaatiota että lisätietoa tarvis mm. siipien koosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×