Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest jakep1982

GT:n takajarrusatulasta kysymys

Recommended Posts

Guest jakep1982

Ei perkele lähe satula toimimaan kunnolla tuossa omassa Primmussa (GT P11 vm.-99),hermot menee.Mäntä oli pikkuisen jumissa ja liukutapit ihan jumissa.No,sain männän liikkumaan ja liukutapit vaihdoin uusiin,mut käkkäri ei lähde pelaamaan,ei sit yhtään.On putsattu ja rasvailtu kaikki liikkuvat osat ja vaijeri kondiksessa.Satulan vipu on jumissa ja pysyy,joku toinenkin on tainnut joskus tapella tuon käsijarrun toimivuuden kanssa,kun näkyi tuossa satulassa olevan sinne kuulumattomia ylimääräisiä jousia ;D Ei jaksa enää taistella tuon kanssa,vaan nyt haenkin tietoa,et käykö tuohon GT:hen normi Primmun satula vai pitääkö nimenomaan olla GT-mallin?Motonetissä näkyisi vaihtosatula olevan 114e,mut ei mainintaa,et mihin malleihin käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

P11 malliin on FASTin mukaan kahta eri takasatulaa:

44001-2F500 (RH) & 44011-2F500 (LH) menevät malleihin:

SR20DEL +CD20T 04/98-06/99

SR20DE 06/96-10/97

SR20DEL +SR20DEH 10/97-04/98

GA16DE +QG18DE +CD20T +QG16DE 06/99-01/01

GA16DE +CD20T 10/97-04/98

44001-8F800 (RH) & 44011-8F800 (LH) puolestaan malleihin:

GA16DE +QG18DE +CD20T +QG16DE 06/99-03/01

SR20DE 06/99-03/01

SR20DEH +CD20T 04/98-06/99

GA16DE +QG18DE +CD20T +QG16DE 06/99-03/01

GA16DE +SR20DEL +CD20T 04/98-06/99 (Antiskid)

Oliskohan tuossa takana takajarrulevyn koko, joka on esim. alkupään GT-primeroissa 258mm ja loppupään 278mm. Jos normi 2.0:ssa on nuo 278mm levyt, niin pitäis kaiken järjen mukaan olla samat satulat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jakep1982

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Näkyy nettiautossakin olevan pari GT-Primmua purettavana.Molemmat on -97,niin tuossa juuri mietin,et onkohan noiden satulat käypäsiä tuohon omaan Primeraan?Pitää soittaa ja kysyä ekana,et minkä kokoiset levyt on takana ;D No,huomenna pitää käyttää auto leimalla ja hakemassa korjausaikaa,et saa tuon kässärin kuntoon laitettua.Leima menee tiistaina vanhaksi :-X Ja käydä samalla merkkiliikkeessä kysäisemässä,et mitä eroa noissa satuloissa on,eli mitkä on käypäsiä tuohon omaan kotteroon.Käypänen vaihtosatula oli merkkiliikkeessä 170e,eli varaudutaan nyt aluksi tuohon vaihtoehtoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Ei kös siinä oo SR20DE kone?

Ylempi on tuonmukaan, vuosimallista 96 -97 ja alempi 99-01, eli joko tuo ylempi tai sit joku kolmas malli.

Oma käsitys on et jarrut o samat 2litrases ja GT.s takana, edessä erona vaan vannekoko 14 tai 15 tuumanen jotka taitaa ol GT.s vakion?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

SR20DE konehan niissä kaikissa parilitraisissa on, joskus GT:n kone vaan eritellään SR20DEH ja "tavallisen" SR20DEL.

Mun käsitys on, että tavallisessa kaksilitraisessa ja GT:ssä on samat satulat takana - kunhan jarrulevyn koko vaan täsmää. Eli 258mm levyllä olevissa on nuo ensin mainitut satulat, ja 278mm levyllä olevissa nuo jälkimmäiset. Tosin FASTin mukaan 1.6:ssa ja dieselissäkin olisi samoja satuloita 10/97->.

P11 GT:ssä on aina ollut 15" vanteet, joskin muistelisin että loppupään normi-kaksilitraisissakin olisi jo ollut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

joskus GT:n kone vaan eritellään SR20DEH ja "tavallisen" SR20DEL
Jaa, mun tää korjausopas mainitte tavallisen monipisteruiskun kohal, kuin De/DE ei siis lainkaan DEL.ä. Mahtaakohan johtua vaan siit, ettei o suomeen tuotu malli?

Noh kuitenkin, ton listan perusteella noi alemmat satulat sopivat vasta, vuodesta -98 tai -99 eteenpäin, miten sen nyt sit konetyypiltään ottaa.

Edit. just ota silmätkäteen ja lue. Auto olikin vm99. Mitta esiin siis ja mittaileen, levyn halkaisijaa. Suomessa ei varmaan oo tuo kk-aikataulu ollut niin tarkka et sen perusteel vois men sanoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Periaatteessa DEL=De ja DEH=DE, FAST erittelee noi koneet yleensä noin. Joskin lähteestä riippuen SR20DE voi tarkoittaa kumpaa vaan. Mukavan sekavaa.

Ja nuo kuukausi/vuosi -määreet ovat siis valmistusajankohtia - ei rekisteröintiajankohtia. VIN-koodin avulla saa selville tarkan valmistusajankohdan (ainakin FASTin avulla).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jakep1982

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Kävin tänään kysäisemässä merkkiliikkeestä tuota jarrusatula-asiaa.Heidän mielestään tuohon GT-malliin menee 1.6 Primerankin satula.Tämä sillä edellytyksellä,et autossa on isommat levyt ja auto valmistettu 4/1998 jälkeen.Tämä oli helpottava tieto,et ei tartte nyt pelkästään etsiä 2-litraisten Primeroiden satuloita,vaan satula käy juurikin noista FASTin antamista malleista,mitkä Jylppy laittoi esille,kiitokset tästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Niin. Elikkä suomeks, takajarrujen levyn koko, täytyy tiettää ennen, kuin ostaa satuloita. Jylppy mainittikin jo koot(halkaisijat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Ei perkele lähe satula toimimaan kunnolla tuossa omassa Primmussa (GT P11 vm.-99),hermot menee.Mäntä oli pikkuisen jumissa ja liukutapit ihan jumissa.No,sain männän liikkumaan ja liukutapit vaihdoin uusiin,mut käkkäri ei lähde pelaamaan,ei sit yhtään.On putsattu ja rasvailtu kaikki liikkuvat osat ja vaijeri kondiksessa.Satulan vipu on jumissa ja pysyy,joku toinenkin on tainnut joskus tapella tuon käsijarrun toimivuuden kanssa,kun näkyi tuossa satulassa olevan sinne kuulumattomia ylimääräisiä jousia ;D Ei jaksa enää taistella tuon kanssa,vaan nyt haenkin tietoa,et käykö tuohon GT:hen normi Primmun satula vai pitääkö nimenomaan olla GT-mallin?Motonetissä näkyisi vaihtosatula olevan 114e,mut ei mainintaa,et mihin malleihin käy.

Moro. Nojuu sama juttu, katastuksessa huomautettiin ettei oikea takajarru oikein toimi, ei ota pohjaan.. Jos säädetään niin että ulottaa levyyn, niin sitten ei palauta ollenkaan. Ensin yrittivät herkistellä sitä vanhaa, ei tullut 0.5 tunnin säätämisellä kalua siitä, joten uusi hommattiin (makso sen 150 euroa, tota ei kai voi mihkää vaihtosatulaa vaihtaa jos kerran paskana..) ja ny se on sit asennettuna. Samalla uusittiin takajarrupalat. Sitte ku hain auton pois ja testailin sitä käppäriä nii eihä se alussa ottanu laisinkaan kiinni. Pitää kuulemma jarrutella jonkuu verran että palat kuluu (Jarrulevyt uraiset ja uudet palat eivät vielä kuluneet samanmuotoisiksi?) ja ny oottelen sitte tota 11. päivää et meneekö katastuksesta läpi.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Takajarrusatulassa olevan käsijarruvivun jumiminen näyttä olevan ainakin P11 Primerassa tyyppivika. Joko käsijarru jää päälle, tai sitten vipu ei palaudu ihan off asentoon ja silloin jarrupalan automaattinen säätö ei toimi --> käsijarru ei ota ja myöskään käyttöjarru ei ota. Itse olen korjannut tuon vian irroittamalla sen jousen ja nostamalla sitä vipua sentin pari sieltä satulasta. Sitten hiekkapaperilla ruosteet pos ja lämpöä kestävää vaseliinia akseliin. Samalla olen hieman laittanut lisäjännitystä jouseen vääntämällä sitä ruuvipenkissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Ongelmana on satulaan laitettu voitelun määrä. Se on niin surkea vakiona, että jokainen Suomeen tullut auto olis pitäny jo uutena ottaa ainakin takajarrujen osalta täysin auki ja laittaa kunnolla voiteluaineita sinne. Käsijarruakselin väliin pääsee kosteus kertymään, koska siellä ei ole esimerkiksi vaseliinia täyttämässä tyhjää aluetta. Yhtälailla männät ovat todella ruostuneita, kun mäntiin ei ole laitettu kunnon asennusmömmöjä pintaan suojaamaan suojakumin ja männän väliseen ilmatilaan kehittyvältä kosteudelta. Sama vaiva on sillä akselilla, joka painaa mäntää, eli toimii käsijarruakselin välityksellä. Resepti näihin kaikkiin on aukoa satula atomeiksi, putsata joka välistä kunnolla ylimääräset skeidat veke, mieluiten myös käyttää hiekkapuhalluksessa, koska ruoste on päässyt kertymään joka paikkaan ja maalatakin kannattaa jos puhalluksessa käyttää sekä uusia tiivisteet. Sen jälkeen koko roska uudestaan nippuun kera runsas jarruvaseliini ja sit ei muuta ku kovaa käyttöä. Ihme on jos ei toimi seuraavan 10v ongelmitta koko projektin jälkeen. Toki sillä oletuksella, että jarruthan pitää tarkastaa yleisesti ja herkistellä liukutapit vuosittain. Tolla reseptillä luulis toimivan.

Ihmettelen kovasti miksei osata herkistellä niitä vanhoja, mutta tosiaan satula on pakko purkaa aivan atomeiksi, jotta se voidaan joka paikasta herkistää. Ei ole yksinkertaista eikä ole helppoa, mutta sillä ne tulee aina kuntoon kun käyttää osiks, putsaa ja syöttää kunnolla voiteluaineita sisään. Tästä kaikesta ihanuudesta voidaan syyttää kustannustehokkuutta autoteollisuudessa.

Jarrujen soveltuvuudesta voisin sen verran mainita, että melko tehokkaasti on käytetty primmuissa samoja takajarrusatuloita (yleisin takajarrulevyn koko 258*10mm löytyy p10 ABS/EGT & P11 kaikki takajarrulaikkaset mallit poislukien isot takajarrut (kuten jylppykin osittain maininnut). Sen voi myös huomata takajarrumäntien koosta (34mm) sekä käytetystä jarrupalasta. Turhahan niitä satuloita on montaa erilaista tehdä jälleen kerran niistä tuotantosyistä. Eroja toki on P10&P11 välillä. Satuloiden sijoitus on nimittäin eri napaan nähden eli P10 on napaan nähden etupuolella satula ja P11 on sitten takana. Tämä korjautuu vaihtamalla satulat päikseen puolittain ja taas pitäis toimia. Tällaisessa käsityksessä itse elelen kunnes joku toisin kertoo. Mun mielestä tossa isommissa P11 takajarruissakaan ei oo muuta eroa kuin levykoko ja satulan runko-osa, joka suunniteltu hieman isommalle levylle.

Vielä jatkoksi: ainakin P10 primmujen takasatuloissa myös liu'ut ovat todella nihkeästi voideltuja. Just irrotin neljä liukutappia ja kaikki puolmetrisellä putkiavaimella ja wd40:llä.

Ja inzz:lle, kyllä se sun satulas on korjauskelponen ollut. Korjaukelvoton satula on sellainen, jossa on runko syöpynyt tai vääntynyt. Kai sulla on vielä vanha satula tallessa? Tarttisin itte moisesta satulasta varaosia nimittäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Takajarrusatulassa olevan käsijarruvivun jumiminen näyttä olevan ainakin P11 Primerassa tyyppivika. Joko käsijarru jää päälle, tai sitten vipu ei palaudu ihan off asentoon ja silloin jarrupalan automaattinen säätö ei toimi --> käsijarru ei ota ja myöskään käyttöjarru ei ota. Itse olen korjannut tuon vian irroittamalla sen jousen ja nostamalla sitä vipua sentin pari sieltä satulasta. Sitten hiekkapaperilla ruosteet pos ja lämpöä kestävää vaseliinia akseliin. Samalla olen hieman laittanut lisäjännitystä jouseen vääntämällä sitä ruuvipenkissä.

Entä jos nämä kaikki on jo tehty eikä vaan käsijarru ota lukkiutuakseen? alkaa mennä usko tohon pikkuhiljaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Takajarrusatulassa olevan käsijarruvivun jumiminen näyttä olevan ainakin P11 Primerassa tyyppivika. Joko käsijarru jää päälle, tai sitten vipu ei palaudu ihan off asentoon ja silloin jarrupalan automaattinen säätö ei toimi --> käsijarru ei ota ja myöskään käyttöjarru ei ota. Itse olen korjannut tuon vian irroittamalla sen jousen ja nostamalla sitä vipua sentin pari sieltä satulasta. Sitten hiekkapaperilla ruosteet pos ja lämpöä kestävää vaseliinia akseliin. Samalla olen hieman laittanut lisäjännitystä jouseen vääntämällä sitä ruuvipenkissä.

Entä jos nämä kaikki on jo tehty eikä vaan käsijarru ota lukkiutuakseen? alkaa mennä usko tohon pikkuhiljaa :D

Pura satula atomeiksi. Jos mikään ei ole rikki/syöpynyt kokonaan, niin kyllä sen kuntoon saa niinkuin Flame aikasemmin jo mainitsikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

koko satula on purettu, putsattu ja isolla kädellä vaseliinia. Ei vaan ota tarpeeks kiinni mut käsin ei saa rengasta pyoritettyä et kyl se jotain tietää ::) uudet palat muuten laitoin myöskin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Mun mielestä tossa isommissa P11 takajarruissakaan ei oo muuta eroa kuin levykoko ja satulan runko-osa, joka suunniteltu hieman isommalle levylle.

Sinänsä hassua noissa loppupäässä kasvattaa levyn kokoa, sillä sen verran mitä levy on niissä suurempi on myös levyn keskiosalla käyttämätöntä levy pintaa johon pala ei ota ollenkaan kun taas pienemmissä levyissä ne ottaa koko matkalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Mun mielestä tossa isommissa P11 takajarruissakaan ei oo muuta eroa kuin levykoko ja satulan runko-osa, joka suunniteltu hieman isommalle levylle.

Sinänsä hassua noissa loppupäässä kasvattaa levyn kokoa, sillä sen verran mitä levy on niissä suurempi on myös levyn keskiosalla käyttämätöntä levy pintaa johon pala ei ota ollenkaan kun taas pienemmissä levyissä ne ottaa koko matkalta.

Tämän olen hyvin huomannut itse kun katsellut noita oman Primeran(P11-144) takalevyjä. Keskellä on huomattavasti aluetta mihin pala ei ota kiinni. Alue johon pala ottaa kiinni takalevyssä on arviolta 2/3 koko levyn alasta.. Outoa minusta.. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

koko satula on purettu, putsattu ja isolla kädellä vaseliinia. Ei vaan ota tarpeeks kiinni mut käsin ei saa rengasta pyoritettyä et kyl se jotain tietää ::) uudet palat muuten laitoin myöskin.

Oisko sulla sit se käsijarrun epäkeskovivun kolo tai se "papu" kulunut liikaa? Olikos ne missä kunnossa kun purit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Noi osat ei kulu liikaa ellei käpsää näytetä joka kadun kulmassa ja isoissa nopeuksissa. Riittää, että sieltä puuttuu yks osa tai joku olematon osa on väärin, niin koko homma ei pelitä kunnolla. Sen yhen levyn siellä mekanismin pohjalla nimittäin saa väärinpäin laitettua sinne, jolloin käsijarrun säätö ei toimi.

Tässä räjäytyskuvassa siis osa numero 44211. Kuva on n13 gti sunnyn takasatulasta, mutta sama osa löytyy sieltä primmun satulastakin joskin keskiosa ei ole täysin pyöreä, vaan kahdelta seinältä suora. Eli ton jos sinne laittaa katolleen, niin kaikki menee kyllä kasaan, mutta käsijarrun säätö ei toimi, koska männän akseli (eli se kierreosa) pyörii männän mukana koko ajan. Jos lätkä on oikein, niin siinä olevien nystyröiden pitää olla rungossa kohillaan, että paketti menee nippuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Pumppailemalla ja jarruja herkistelemällä alkoi toimimaan :-* joka nurkan ilmasin kyl sitä ennen. Olisko vaa jääny pikkusen ilmaa sinne.. tiedä häntä sitte ::) pääasia et sai leiman ja jarrut toimii :)

Kiitän vinkeistä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Ongelmia takasatulan kanssa.. Autona siis P10 GT ja toisen takasatulan käsijarrunliukutappi ei pelaa ihan viimeisen päälle. Purin tuossa satulat ja puhalsin ne ja hain uudet tiivisteet, mutta en ole vielä saanut irti juurikin tuota tappia, eli se tulee sen 10-15mm ulospäin, mut jää siihen, eli ilmesesti vaatii sen kokomekanismin purkua männän alta ennenkuin irtoaa?

Yritin tuota räjäytyskuvaa katsoa mikä oli tässä ylempänä, mut siitäkun ei ihan kaikki selviä. Eli kuinka paskamainen on tuo satula purkaa sisältäkin? Onko siellä jotain ihmeellistä mikä pitää ottaa huomioon? Jos ei siinä mitään kummallista ole, niin käyn tänään ostamassa sellaiset tongit joilla saan sen lukitusrenkaan auki männän alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GT:n takajarrusatulasta kysymys

Juu ei se rakenne mene osiin ilman männän irroittamista ja kaikkien osien purkamista pois. Aukaseminen ei ole hankalaa, mutta kasaaminen on jousien vuoksi enemmän kuin ärsyttävää :D Nimim. parit huolletut satulat tehty...

Lukkopihtejä vain noutamaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×