Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
johtajajack

iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

Recommended Posts

hohhoijaa, nyt on ollut sit kuukauden verran nipponi pukkien päällä kun perä sanoi itsensä irti, isolla tiellä kuului aika jymähdys ja sitten alkoi kaamea meteli, ihan kun joku olis sorvannut jotain takapenkillä... on tullut metsästettyä perän osia tai koko perää mutta pakko myöntää ettei mikään helppo homma. blazespeediltä saisin lukollisen z32:n perän mutta kun olen kysellyt itseäni viisaammilta niin kukaan ei uskalla sanoa varmaks että sopisi meikäläisen z31:seen, toiset sanoo että vetarien kanssa ongelmia mutta olis kiva tietää tarkkaan mitä ongelmia, ovatko hoidettavissa helposti/suht halvalla vai pitääkö vielä odotella että löytyis jostain oikea perä. noh, tällä välin on hyvin kerennyt osteleen kaikkea muuta kivaa nissaniin, jarrut ja kaikki on kohta päivitetty. sais nyt edes tän vuoden vapuks kuntoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

blazespeediltä saisin lukollisen z32:n perän mutta kun olen kysellyt itseäni viisaammilta niin kukaan ei uskalla sanoa varmaks että sopisi meikäläisen z31:seen

Unohda ihan suosiolla sen viskoperän hommaaminen. Tilaa suoraan Z31:seen sopiva lukko vaikka Race Performancesta.

Minimissään vetareiden teettäminen tulee eteen.

Z32tt:n perä on R230V ja vapareissa R200. (näin ainakin muistelisin)

Voisin lyödä vetoa, että toi lukko on tt:n visko joka ei kyllä uppoa mitenkään helposti sulle. Ihan minimissään vaatii vetareiden teettämisen.

jarrut ja kaikki on kohta päivitetty.

Kerros nyt mitä tehty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

blazespeediltä saisin lukollisen z32:n perän mutta kun olen kysellyt itseäni viisaammilta niin kukaan ei uskalla sanoa varmaks että sopisi meikäläisen z31:seen

Unohda ihan suosiolla sen viskoperän hommaaminen. Tilaa suoraan Z31:seen sopiva lukko vaikka Race Performancesta.

Minimissään vetareiden teettäminen tulee eteen.

Z32tt:n perä on R230V ja vapareissa R200. (näin ainakin muistelisin)

Voisin lyödä vetoa, että toi lukko on tt:n visko joka ei kyllä uppoa mitenkään helposti sulle. Ihan minimissään vaatii vetareiden teettämisen.

jarrut ja kaikki on kohta päivitetty.

Kerros nyt mitä tehty.

jarrulevyt uusittu, kaikki pultit vaihdoin, jarrut putsattu ja herkistetty, ei enää laahaa koko ajan, maalit hommattu, jos budjetti ja aikataulut kestää niin kesällä vaihtuu väri, musta pohja ja sinisävyinen kimallelakka niskaan. kone huone käyty läpi ja todettu olevan yllättävän hyvässä kunnossa, eli välijäähdytin luultavasti tulee nokalle kans kesän aikana...tällä hetkellä kaikki kiinni aikataulusta, jos perän saa pikaisesti kuntoon ja myytyä toisen käyttöauton pois niin auto muuttuu aika lailla, korisarja kyselyssä jos jaappanista löytyis, alkaa tuleen himpun verran kallis auto, mutta on se nautinto sillä ajella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

korisarja kyselyssä jos jaappanista löytyis

Aika fakiiri saa olla, että sulle korisarjan löytää sieltä.

Lähes kaikki korinosat on helmoja. Eli puskurin puolestavälistä alaspäin oleva lippa tms.

Toisekseen 90% on 2paikkaiseen joten sivuhelmat ei suoraan istu edes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

korisarja kyselyssä jos jaappanista löytyis

Aika fakiiri saa olla, että sulle korisarjan löytää sieltä.

Lähes kaikki korinosat on helmoja. Eli puskurin puolestavälistä alaspäin oleva lippa tms.

Toisekseen 90% on 2paikkaiseen joten sivuhelmat ei suoraan istu edes.

no, tarvii toivoa että osaavat asiansa... tarvii varmaan jotkut yleismallin helmat laittaa ja yrittää ite rakentaa puskurit, kerta se on ensimmäinenkin. soittelin sinne race performancelle, yrittävät kans hoitaa asiaa, varmaankin joutuu lukon laittaan, yrittävät myös saada pikkuosia jos sattuis löytyyn. silmissä vilisee euron seteleitä mitä menee autoon, enpä ikinä ole näin paljon vielä panostanut muihin kun musiikkivehkeisiin, niitäkin jo nissan täynnä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

no niin, tuli sit avattua perä vihdoin viimein. tasauspyörästön akseli oli irronnut ja murjonut pienen hammaspyörän aika surulliseen kuntoon.. jonkun tekemä akselin kiinnitys ei ollut kestänyt. race performanceen ollut yhteydessä viikon verran ja sieltä päin nyt sitten pitäisi olla tulossa lukkoa perään, saa vaan nähdä saako muita vaadittavia osia mistään, varmasti löytyy vielä jotain vikaa kun alkaa kasaileen perää. toinen nissanin parissa puuhannut henkilö ( tehnyt auto hommia 40vuotta) hymyili ja kehui että oletpa poika hommannut hienon auton, kannattaa hukata heti kun mahdollista, vaikka kohta ei pahempia vikoja enää oliskaan niin on auton alla sen näköistä että kun sieltä jotain rävähtää niin ei ole sama kun opelia laittais...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

...toinen nissanin parissa puuhannut henkilö ( tehnyt auto hommia 40vuotta) hymyili ja kehui että oletpa poika hommannut hienon auton, kannattaa hukata heti kun mahdollista, vaikka kohta ei pahempia vikoja enää oliskaan niin on auton alla sen näköistä että kun sieltä jotain rävähtää niin ei ole sama kun opelia laittais...

Tuollaiset kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Ei näitä korjattavaksi osteta, vaan ajettavaksi. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

...toinen nissanin parissa puuhannut henkilö ( tehnyt auto hommia 40vuotta) hymyili ja kehui että oletpa poika hommannut hienon auton, kannattaa hukata heti kun mahdollista, vaikka kohta ei pahempia vikoja enää oliskaan niin on auton alla sen näköistä että kun sieltä jotain rävähtää niin ei ole sama kun opelia laittais...

Tuollaiset kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Ei näitä korjattavaksi osteta, vaan ajettavaksi. ::)

aivan, helvetin hieno ja mukava ajella mutta on näissä kyllä oma hommansa laitella ja pitää kunnossakin. vähistä rahoistani yritän autoa laittaa ja toiset ei ymmärrä. mut se on eri asia jos ite pystyy meneen liikkeeseen ja ostaan käteisellä +10tonnin auton, multa ei onnistu. noh, kaikilla erilainen elämänkatsomus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

Pidä vaan pääs ;)

Hienoa, että saadaan taas yksi Z31 kuntoon ja liikenteeseen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

Pidä vaan pääs ;)

Hienoa, että saadaan taas yksi Z31 kuntoon ja liikenteeseen .

kyllä se liikenteeseen saadaan, yrittänyt vapuks mutta pahalta näyttää osien saaminen. ihan vaan senkin takia ajattelin olla selvänä koko vapun että pääsis nissanilla kiertään kylää mutta taitaa olla vie pukeilla sillon, tarvii käydä myllyttämässä että näyttää edes hyvältä.. enkä mä siitä luovu toisten mielipiteiden takia, ainahan noita harraste autoja joutuu laitteleen, niin kuin käyttö autojakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

on auton alla sen näköistä että kun sieltä jotain rävähtää niin ei ole sama kun opelia laittais...

Mitä lie tarkoittanut, mutta eipä noissa mitenkään kummallisen erikoiset alustat ole, normaali määrä puslia ja niveliä, sekä iskarit ja jouset.

Varmasti kyllä sinänsä maksaa suurin osa kilkkeistä enemmän kuin perusopeliksiin, mutta on tuossa autoakin hiukan enemmän. Jos ei jonkun mielestä ole, niin sehän on hänen voittonsa, jos tavan tehoton perhekippo antaa kaiken sen mitä autoilulta kaipaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

on auton alla sen näköistä että kun sieltä jotain rävähtää niin ei ole sama kun opelia laittais...
Mitä lie tarkoittanut, mutta eipä noissa mitenkään kummallisen erikoiset alustat ole, normaali määrä puslia ja niveliä, sekä iskarit ja jouset. Varmasti kyllä sinänsä maksaa suurin osa kilkkeistä enemmän kuin perusopeliksiin, mutta on tuossa autoakin hiukan enemmän. Jos ei jonkun mielestä ole, niin sehän on hänen voittonsa, jos tavan tehoton perhekippo antaa kaiken sen mitä autoilulta kaipaa. puhut asiaa, itellä ollut parikymmentä autoa ja nyt ensimmäinen mihin ajattelin panostaa muutenkin kuin vain se että vähän kummi palaa ja subwooferit raikaa. kaikki olen kuitenkin tieliikenteeseen sopivassa kunnossa pitänyt mutta pihistellyt todella paljon kustannuksissa, eipä nyt oikeastaan tunnu edes kovin pahalta että perä remonttiin menee noin 1200e rahaa. onnistuikohan kuvien lisäys... tossa näkyy vähän osumia mitä perä ottanut jos näkyy. tasauspyörästön akseli joskus kai holkitettu mutta lukitus pettänyt.

pieni_hammasratas.jpg

tasauspyoraston_akseli_korkannut.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

no niin, tänään tuli race performancelta tietoa että 3satkuun käy s13:sen lukkoperä. toimitus aika kuukauden, se siitä vappuajelusta... puhelin käy kuumana jos jostain sattuis löytyyn hyllystä sisuskalut perään, pakko saada ajoon auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.kävin vähän mallailemassa nissaniin "levikkeitä", jesta millainen homma tulee oleen että saan niistä siistit. ei meinaa mitään, mitä erikoisemmat sen parempi, ei ainakaan ole mitkään tusina tuotanto helmat.

nissan_levike.jpg

nissan_levike.2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

puhelin käy kuumana jos jostain sattuis löytyyn hyllystä sisuskalut perään, pakko saada ajoon auto.

Laitoin privaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

no niin, tuli sit avattua perä vihdoin viimein. tasauspyörästön akseli oli irronnut ja murjonut pienen hammaspyörän aika surulliseen kuntoon.. jonkun tekemä akselin kiinnitys ei ollut kestänyt.

Ihan vain tiedoksesi ettet syyttele turhia.

Ei ole tekijästä kiinni, että tuo perä hajoaa.

Jos se hajoaa niin se menee aina samasta kohdasta. (Nimimerkillä kolme perää mennyt)

Eli tiedän kyllä mistä puhun.

Mulla on noita vanhoja kuoria talli täynnä. Muutama planeetta pyöräkin on ehjä.

Mutta yhtään pinjoninpyörää tai tasauspyörästöä ei kyllä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

Ihan vain tiedoksesi ettet syyttele turhia.

Ei ole tekijästä kiinni, että tuo perä hajoaa.

Jos se hajoaa niin se menee aina samasta kohdasta. (Nimimerkillä kolme perää mennyt)

Eli tiedän kyllä mistä puhun.

Mulla on noita vanhoja kuoria talli täynnä. Muutama planeetta pyöräkin on ehjä.

Mutta yhtään pinjoninpyörää tai tasauspyörästöä ei kyllä ole.

elikkä ihan tyyppivika ettei akselin kiinnitys kestä, oli kyllä aika yllätys kun avattiiin ettei minkään näköistä lukkoa, elin luulossa että jonkun näköinen visko tai vastaava, oli niin helppo leikkiä vielä moottoritie vauhdissa talvella. varmaan kannattaa yrittää hommata ne s13:sen sisuskalut jos olisivat kestävemmät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

oli kyllä aika yllätys kun avattiiin ettei minkään näköistä lukkoa, elin luulossa että jonkun näköinen visko tai vastaava

Ei olisi ollut yllätys jos olisit etsinyt etukäteen juttua. Vain faceliftin turbo mallissa on lukko vakiona.

varmaan kannattaa yrittää hommata ne s13:sen sisuskalut jos olisivat kestävemmät.

Meinaat, että 4cyl 1.8l turbon perän sisuskalut olisivat tehty kestävimmiksi kuin 6cyl 3l turbon?

Empä tiedä ketää joka olisi mennyt vaihtamaan S13 sisuskaluja Z31 perään. S13 lukkoakaan ei olla suomessa vielä koskaan asennettu vaan tieto tulee rapakon takaa.

Itsellä tosin odottamassa, että se saadaan joskus asennettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

No eipä noita s13:n periä ainakaan rikki ole saatu. Pitää muistaa että z31 on kuitenkin aikapaljon vanhempi kuin esimerkiksi jo s13. Eli en pitäis ollenkaan huonona vaihtoehtona tota s13:n hiluja. Ja eikö kannattaisi vaikka kuukaudeksi laittaa avointa s13 perää, tai vaikka hitsata sellainen kiinni, näin auto pysyisi ajossa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

oli kyllä aika yllätys kun avattiiin ettei minkään näköistä lukkoa, elin luulossa että jonkun näköinen visko tai vastaava

Ei olisi ollut yllätys jos olisit etsinyt etukäteen juttua. Vain faceliftin turbo mallissa on lukko vakiona.

varmaan kannattaa yrittää hommata ne s13:sen sisuskalut jos olisivat kestävemmät.

Meinaat, että 4cyl 1.8l turbon perän sisuskalut olisivat tehty kestävimmiksi kuin 6cyl 3l turbon?

Empä tiedä ketää joka olisi mennyt vaihtamaan S13 sisuskaluja Z31 perään. S13 lukkoakaan ei olla suomessa vielä koskaan asennettu vaan tieto tulee rapakon takaa.

Itsellä tosin odottamassa, että se saadaan joskus asennettua.

Vanhemmassa Z31 perässä on kaksi kpl pieniä tasauspyörästön rattaita, välikoppaisessa niitä on neljä.

Mutuna kuvittelisin että S13 avoimessa niitä olis myös neljä ja siten paljon vahvempi kuin vanhakoppaisen Z31 orkkis tasauspyörästö.

S12, S13 ja Z31 avoimeen käy samat lukot..Ja myöskään ei tarvitse S13 sisuskaluja (tällä tarkoitan pientä matopyörää) vaihtaa Z31:n perään, varsinkin kun toinen perä on short nose tyyppiä ja toinen long nose.

Ihme mutuilua..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

Vanhemmassa Z31 perässä on kaksi kpl pieniä tasauspyörästön rattaita, välikoppaisessa niitä on neljä.

Mutuna kuvittelisin että S13 avoimessa niitä olis myös neljä ja siten paljon vahvempi kuin vanhakoppaisen Z31 orkkis tasauspyörästö.

Juu neljä on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

Ihan vain tiedoksesi ettet syyttele turhia.

Ei ole tekijästä kiinni, että tuo perä hajoaa.

Jos se hajoaa niin se menee aina samasta kohdasta. (Nimimerkillä kolme perää mennyt)

Eli tiedän kyllä mistä puhun.

Mulla on noita vanhoja kuoria talli täynnä. Muutama planeetta pyöräkin on ehjä.

Mutta yhtään pinjoninpyörää tai tasauspyörästöä ei kyllä ole.

elikkä ihan tyyppivika ettei akselin kiinnitys kestä, oli kyllä aika yllätys kun avattiiin ettei minkään näköistä lukkoa, elin luulossa että jonkun näköinen visko tai vastaava, oli niin helppo leikkiä vielä moottoritie vauhdissa talvella. varmaan kannattaa yrittää hommata ne s13:sen sisuskalut jos olisivat kestävemmät.

Kyllä on juu.

Yritin ettiä mun vanhoja postauksia missä olisi ollut noita kuvia kans mut ei löytyny enään.

Eli siinä akselissa on noin 4mm "kiinnityssokka" joka jossain vaiheessa elämäänsä ei enään viihdy paikallaan vaan pullahtaa kävelylle sieltä.

Sitten päättää se tasauspyörästön akseli ottaa kanssa ritolat ravistamalla itseänsä edestakaisin reiässä, mistä johtuu, että se on nykyään ovaalin muotoinen.(Jos tässäkään vaiheessa ei ole kuullut mitään ihmeellistä ääntä kannattaa käydä lääkärissä)

Mutta kun se onnettoman kokoinen akseli ei mahdukkaan kerrasta tulemaan sieltä ulos(joka säästäisi sen perän suht ehjänä jos mahtuisi) niin se haluaa tehdä hieman lähempää tuttavuutta kopan ja planeettapyörän kanssa.(Vielä olisi pelastettavissa)

Sit se menee vihdoinkin poikki ja pyörii joka ikisen rattaan ympärillä siellä.(GAME OVER)

Hyvällä tuurilla on planeettapyörä ainut ratas missä on vielä jopa hampaita jäljellä.

Pinjoni saattaa näyttää "ok":lta, mutta sitä se ei todellakaan ole.

Se on tullut jo siinä vaiheessa tiensä päähän.

Voisit sillä vanhalla pinjonilla ajella max. seuraavan kesän tosin se pitäisi ihme ääniä kunnes tulisi sama asia uudelleen eteen.

No, mutta ei mulla tässä sen kummepaa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

No eipä noita s13:n periä ainakaan rikki ole saatu. Pitää muistaa että z31 on kuitenkin aikapaljon vanhempi kuin esimerkiksi jo s13. Eli en pitäis ollenkaan huonona vaihtoehtona tota s13:n hiluja. Ja eikö kannattaisi vaikka kuukaudeksi laittaa avointa s13 perää, tai vaikka hitsata sellainen kiinni, näin auto pysyisi ajossa

sillä mä sitä s13 perää hakenut kun z31:sen osia helvetin vaikea saada mistään enkä ole kuullut että moni olis vakio autolla pamautellut s13 perää, z31:sistä lukenut sitäkin enemmän. noh, nyt on tulossa tiistaina s13 perä, ei niistä omista z31 sisuskaluista taida olla enään mihinkään, keskiviikkona pitäis tulla postissa s13:sen guaifen rataslukko futurezilta, sattui löytyyn yksi hyllystä. tarvii vaan toivoa että sopivat kaikki z31:seen kiinni, alkaa oleen rahaa sen verran kiinni että niillä sais jo yhden kesän kestävän auton ostettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

Meinaat, että 4cyl 1.8l turbon perän sisuskalut olisivat tehty kestävimmiksi kuin 6cyl 3l turbon?

Empä tiedä ketää joka olisi mennyt vaihtamaan S13 sisuskaluja Z31 perään. S13 lukkoakaan ei olla suomessa vielä koskaan asennettu vaan tieto tulee rapakon takaa.

Itsellä tosin odottamassa, että se saadaan joskus asennettua.

kyllä mulla sellainen mutu on että saattavat olla kestävemmät, onhan noi z31 sisukset aika heppoiset "tehoihin" nähden. olen sit ensimmäinen kuka sovittamassa s 13 sisuskaluja, ja vielä lukkoa z31 perään, tietysti jos ei suuria eroja kuorissa niin laitan s13 perään vaan sen lukon ja kajautan paikoilleen, kuulostaapa helpolta...saa nähä mitä tulee tästä projektista. varmaan jatkuu 2 pyöräisellä ajo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: iloja, murheita ja toivottavasti hyviä neuvoja.

Onhan niissä kuorissa ratkaisevasti eroa, Z31:n perä on ns. long nose tyyppiä, S13:n short nose. Pituus on siis erilainen, ja toki kiinnityskin samalla.

Kardaania siis joutuisi pidentämään, plus rakentamaan uusiksi perän etukiinnityksen ainakin. Z31:n perän koppa kyllä varmastikin käy S13:n perään, eli takimmaiselle kiinnitykselle ei tarttis silloin keksiä kummempia.

Lukko/tasauspyörästöpaketti on se yhteensopiva osa. Eli, S13:n lukkoa tai tasauspyörästöä asennettaessa käytetään Z31:n alkuperäisiä rattaita, ja jos ne on rikki niin ei ole apuja S13:n mötikästä, ei siis ainakaan ilman vähän isompaa sovittelua. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×