Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
sampsa-

pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Recommended Posts

eli outlettiä vaihdettaessa oikean puolimmainen alempi pinnapultti katkesi sinne turbossa olevan kierteen sisälle, eikä tule vitullakaan pois... alkaa olee hermot finaalissa, ja keinot vähissä, koska siitä katkenneesta palasesta ei saa millään kiinni, eikä sitä pääse pyörittämään mitenkään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Ahdin pöydälle ja vastakierretapilla tms. Ahtimen paikallaan ollessa aika hankala saada sitä ronkittua pois...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Ahdin pöydälle ja vastakierretapilla tms. Ahtimen paikallaan ollessa aika hankala saada sitä ronkittua pois...

Mitenkä vastakierretappi tämmöses brobleemas auttaa? eihän sillä sitä katkennutta jämää saa pyöritettyä ???

No yks on että poraat siihen sen 0.5mm pienemmän reijän kun missä se pinnapultti on ja sit kierretapilla putsaat ne kierteet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Ahdin pöydälle ja vastakierretapilla tms. Ahtimen paikallaan ollessa aika hankala saada sitä ronkittua pois...

Mitenkä vastakierretappi tämmöses brobleemas auttaa? eihän sillä sitä katkennutta jämää saa pyöritettyä ???

No yks on että poraat siihen sen 0.5mm pienemmän reijän kun missä se pinnapultti on ja sit kierretapilla putsaat ne kierteet.

Katkenneen jämän keskelle semmoinen reikä että vastakierretappi sinne sopii, sillä saa sen pyöritettyö pois. Eikös tuossa just sanottu että se on niin lyhyt ettei siitä saa kiinni, ei niin kireessä ettei pyöris...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

kannattaa vaa olla noitte vastakierre tappien kans varovaine ettei halkase sitä pakopesää, mielummin semmone tappi mikä vaa lyyää porattuun reikään ja käännetään auki, en tiiä minkä nimine on mut saa ainaki motonetistä semmosia

tai ainaki biltemassa tommosella osanumerolla 20349 RUUVINIRROTUSSARJA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

eli outlettiä vaihdettaessa oikean puolimmainen alempi pinnapultti katkesi sinne turbossa olevan kierteen sisälle, eikä tule vitullakaan pois... alkaa olee hermot finaalissa, ja keinot vähissä, koska siitä katkenneesta palasesta ei saa millään kiinni, eikä sitä pääse pyörittämään mitenkään...

Just noin kävi mullekki peltisarjan asennuksen kans, sielä on ja pysyy :(. No kohta isompaa ahdinta nii iha sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

kannattaa vaa olla noitte vastakierre tappien kans varovaine ettei halkase sitä pakopesää, mielummin semmone tappi mikä vaa lyyää porattuun reikään ja käännetään auki, en tiiä minkä nimine on mut saa ainaki motonetistä semmosia

tai ainaki biltemassa tommosella osanumerolla 20349 RUUVINIRROTUSSARJA

Tää on hyvä keksintö. Korjaamot käyttää. En vaa ite ostais biltemasta. Parin päivän CRC liotushoito, paljo lämpöö ja tollanen "tappi". Jos ei tällä reseptillä lähde, voi pakopesällä heittää vesilintua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Omaan Mitsun ahtimeen oli aikanaan joku neropatti katkaissut pultin ja eivät saaneet edes koneistamolla poies sitä muuten ku poraamalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Yks vaihtoehto lisää. 2mm isompi terä, poraat sen natsan pois ja uudet kierteet perään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Hitsaa katkenneeseen nysään kiinni mutteri tms. Hitsattuasi odottele hetki että lämpö tasaantuu ja yritä sitten vääntää nysä pois. Kyllä se sieltä lähtee kun tarpeeksi monta kertaa yrittää (ehkä). Hitsauskoneen tarjoilema lämpöshokki auttaa vielä tilannetta. Vastakierretappeja ym. en uskalla käyttää koska yleensä nekin katkeaa ja sitten on asentaja ns. kusessa koska tappia ei pysty oikein poraamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

kannattaa vaa olla noitte vastakierre tappien kans varovaine ettei halkase sitä pakopesää, mielummin semmone tappi mikä vaa lyyää porattuun reikään ja käännetään auki, en tiiä minkä nimine on mut saa ainaki motonetistä semmosia

tai ainaki biltemassa tommosella osanumerolla 20349 RUUVINIRROTUSSARJA

Tää on hyvä keksintö. Korjaamot käyttää. En vaa ite ostais biltemasta. Parin päivän CRC liotushoito, paljo lämpöö ja tollanen "tappi". Jos ei tällä reseptillä lähde, voi pakopesällä heittää vesilintua. :)

Nuo tapit on ihan toimivia. Töissä oli käytössä, ei siellä vastakierretappeja käytetty.

Merkki nyt ei ollut Biltema, vaan Facom ja Belzer. Taitaa vaan noi merkkisarjat olla niin kalliita, että kotitarpeisiin Biltema tai vastaava on ihan riittävä. Ehkä... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

kannattaa vaa olla noitte vastakierre tappien kans varovaine ettei halkase sitä pakopesää, mielummin semmone tappi mikä vaa lyyää porattuun reikään ja käännetään auki, en tiiä minkä nimine on mut saa ainaki motonetistä semmosia

tai ainaki biltemassa tommosella osanumerolla 20349 RUUVINIRROTUSSARJA

Tää on hyvä keksintö. Korjaamot käyttää. En vaa ite ostais biltemasta. Parin päivän CRC liotushoito, paljo lämpöö ja tollanen "tappi". Jos ei tällä reseptillä lähde, voi pakopesällä heittää vesilintua. :)

Nuo tapit on ihan toimivia. Töissä oli käytössä, ei siellä vastakierretappeja käytetty.

Merkki nyt ei ollut Biltema, vaan Facom ja Belzer. Taitaa vaan noi merkkisarjat olla niin kalliita, että kotitarpeisiin Biltema tai vastaava on ihan riittävä. Ehkä... ::)

tokkopa bilteman tavarat mistää bilteman tehtaasta tulee, monet bilateeman tavarat on samoja kuin "merkkitavarat" ja tulee samasta tehtaasta. Kyseisestä tuotteesta tosin ei ole kokemusta että miten kestää

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Yks vaihtoehto on sellainen jotta torx kärki rasia sopivan kokoisia ja mittaa sen torx kärjen sisä mitan ja poraa sen kokoisen reiän siihen katkenneeseen pulttiin ja naputtelee kärjen reikään ja vääntää räikällä ja hylsyllä jämän pois. torx kärki on toki aina entinen tämän jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

Tai sitten vaan annat olla, kyllä se neljälläkin pysyy ;) Mulla oli koko viime kesä outlet neljällä kiinni, tosin katkennut pultti oli se keskimmäinen alhaalta, eli ei haitannut mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pinnapultti katkesi turboon outlettiä irrotettaessa...

hyvii ehdotuksii kyllä... tuliin nyt sit siihen tulokseen, et otetaan vaan koko ahdin pakosarjoineen irti, ja porataan se nysä vittuun sieltä, ja uudet kierteet... tuppaa vaan aina, ku luulee, et tommonen pikkuhomma käy kädenkäänteessä, ni kasvamaan monen päivän suur-korjaukseksi... no, mut siihen on vaan hyvä totutella, ku näitten pelien kans pelaa... onneks isä-ukko sattuu olemaan suht. kokenu oman firman omaava asentaja, ni saa sitä tietotaitoa opittua suosiollisen avustajan kautta, joka tietää mitä tekee...:D ja me yritettiin sitä katkenneen pultin poistoa hitsaamalla siihen ruuveja helvetisti kiinni, mut ei liikkunu mihinkää... ei, vaik hehkutti sen punaseks... ja sitä just juteltiin, et täytyy varoa niitä uusia kierteitä tehtäessä, ettei halkee koko romu...:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×