Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
risl

NATS toimivuus

Recommended Posts

Moro,

Olisiko jollain tarkempaa tietoa siitä miten tuo kyseinen systeemi oikein toimii? Itsellänihän oli kivi heitetty juuri P11 primeran takasivulasista sisään ja yritetty vääntää radiota irti eikä ilmeisesti varashälytin sanonut siihen yhtikäs mitään, ellei se sitten mene itsestään pois päältä kun on tarpeeksi kauan kiljunut/vilkuttanut. Toisinsanoen, onko tommonen normaalia törmätä hiljasena olevaan primeraan josta on lasi rikki ja radio väännetty vinoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Moro,

Olisiko jollain tarkempaa tietoa siitä miten tuo kyseinen systeemi oikein toimii? Itsellänihän oli kivi heitetty juuri P11 primeran takasivulasista sisään ja yritetty vääntää radiota irti eikä ilmeisesti varashälytin sanonut siihen yhtikäs mitään, ellei se sitten mene itsestään pois päältä kun on tarpeeksi kauan kiljunut/vilkuttanut. Toisinsanoen, onko tommonen normaalia törmätä hiljasena olevaan primeraan josta on lasi rikki ja radio väännetty vinoon.

Hmm onkos siinä oikein joku hälärikin? NATS itessään ei ole kuin ajonesto vain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

No mitäs helvettiä mä sitte sekoilen, muistin väärin et tos ois ollu joku varashälytin kans samassa mut .. hyvä päivä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Jossain NATSeissa on kyllä optiona hälytinkin, tiedän sen siitä että mulla on semmoisen keskusyksiköitä tuolla varaosavuoressa... Mutta ei ole P11:ssä tullut vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Sun kannattais Zuikkis päivitellä tota varaosasivuas.. :)

Mutta joo, Primeraan sai ostettua hälärinkin NATSin kylkeen:

- Hälytinsarja

* Basic (KE254-99900)

* Standard (KE254-99920)

* Premium (KE254-99940)

* Johtosarja (KE254-2F000)

* Avaimeton keskuslukitus (KE254-99995)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Joku punanen valo siinä vilkkuu kojelaudassa mutta en sitten tiiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Joku punanen valo siinä vilkkuu kojelaudassa mutta en sitten tiiä

Se on tosiaa vaan sen ajoneston valo.... itellä kans Almeras toi NATS ilman hälärii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Onko NATS ajonesto laite? Jostain luin, että se olis Nissan Anti Theft System. Jutun mukaan avaimessa on siru ja jokainen teetetty avain pitäisi löytyä tietokannasta. Idea ilmeisesti se, että auton ostaja/omistaja voi helposti selvittää montako avainta autoon on tehty. Muuta mainintaa ei jutussa ollut. Onko siinä sitten lisäksi jotain muitakin toimintoja? Miten tuo NATS toimii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Onko NATS ajonesto laite? Jostain luin, että se olis Nissan Anti Theft System. Jutun mukaan avaimessa on siru ja jokainen teetetty avain pitäisi löytyä tietokannasta. Idea ilmeisesti se, että auton ostaja/omistaja voi helposti selvittää montako avainta autoon on tehty. Muuta mainintaa ei jutussa ollut. Onko siinä sitten lisäksi jotain muitakin toimintoja? Miten tuo NATS toimii?

NATS on ihan tavan "immobilizer" -ajonesto. Juurikin "Anti Theft", eli varkaudenesto. Ei murtohälytin.

Avaimessa on siru, jonka auto lukee. Jos ei siru täsmää, tai sitä ei ole, ei starttaa, vaikka avain muuten olisi sopiva. Normi setti siis, sama systeemihän se on muunmerkkisissäkin.

Kyllä varmaan pitävät kirjaa teetetyistä avaimista, kun niiden sirut kuitenkin pitää aina ohjemoida, että saa kiesin hyrisemään.

Ja tosiaan, vilkkuva valo kojelaudassa ei tarkoita sitä, että siinä silti mitään hälytintä olisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Kyllä varmaan pitävät kirjaa teetetyistä avaimista, kun niiden sirut kuitenkin pitää aina ohjemoida, että saa kiesin hyrisemään.

Ehkä maahantuoja, mutta pystyy nuo suutarit tekemään kopioita koodatuista avaimista. Eikä paljoa ole nats kiukutellut tuolla suutarilla teetetyllä avaimella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Ehkä maahantuoja, mutta pystyy nuo suutarit tekemään kopioita koodatuista avaimista. Eikä paljoa ole nats kiukutellut tuolla suutarilla teetetyllä avaimella.

Onko suutarin tekemässä avaimessa kans siru? Ja koodaako suutari sirun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Ehkä maahantuoja, mutta pystyy nuo suutarit tekemään kopioita koodatuista avaimista. Eikä paljoa ole nats kiukutellut tuolla suutarilla teetetyllä avaimella.

Onko suutarin tekemässä avaimessa kans siru? Ja koodaako suutari sirun?

On.Koodaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Ehkä maahantuoja, mutta pystyy nuo suutarit tekemään kopioita koodatuista avaimista. Eikä paljoa ole nats kiukutellut tuolla suutarilla teetetyllä avaimella.

Onko suutarin tekemässä avaimessa kans siru? Ja koodaako suutari sirun?

On.Koodaa.

Mikähä suutari on ollu ?? Mulle sano suoraa et merkkiliike tekee sen avaimen just sen takia ku ne joutuu koodaa sen uuestaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Ehkä maahantuoja, mutta pystyy nuo suutarit tekemään kopioita koodatuista avaimista. Eikä paljoa ole nats kiukutellut tuolla suutarilla teetetyllä avaimella.

Onko suutarin tekemässä avaimessa kans siru? Ja koodaako suutari sirun?

On.Koodaa.

Mikähä suutari on ollu ?? Mulle sano suoraa et merkkiliike tekee sen avaimen just sen takia ku ne joutuu koodaa sen uuestaa.

Vantaalla kauppakeskus Jumbossa, firman nimeä en muista, mainostivat että tekevät koodiavaimia. Kehuivat että lähes kaikkiin autoihin onnistuu paitsi tiettyihin uudempiin volvoihin ja mersuihin. En yhtään ihmettele että 10 vuotta vanhan almeran avaimen kopiointi onnistuu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Täällä yks suutari kysyi auton mallia ja meinasi että P10:n avaimen saisin 8 eurolla. Koodauksesta en sitten tiä, mutta ilmeisesti helppo operaatio halvoilla vehkeillä, kun ei hinnassa näy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Ja tosiaan, vilkkuva valo kojelaudassa ei tarkoita sitä, että siinä silti mitään hälytintä olisi...

ja vaikka valoa ei olisikaan, voi autossa silti olla hälytin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Kertokaapa nyt NATS avaimen koodausprosessista ja hinnoittelusta.

Kysyin merkkiliikkeestä yhden uuden avaimen koodaamista, niin reilun huntin tulisi maksamaan. Perusavain, ilman kaukoa, tms. - melko suolaista. Paljonko teiltä on pyydetty merkkiliikkeessä (/missä)? Entä paljon nämä MacGyver suutarit veloittaisivat ja missä näitä on esim. pk-seudulla tai onko vaikka Kotkassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Kysyin Espoon ison omenan suutarista, taisi mainita hinnaksi 7-8kymppiä. Kivenlahdessa muistaakseni 6-7kybää =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Onko hinnat kuitenkin lähiajoilta? Mikä noissa mahtaa olla avaimen / työn osuus? Merkkiliikkeessä ihmetytti se, että avain jotain yli 100e ja koodaus sitten vaan kybän. Mitähän sanoisivat jos tois avaimen jostain muualta :D Tai mahtaako noi suutareiden avaimet sitten erota jotenkin merkkiliikkeiden tarjoamista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Avainaihiot ei maksa mitään. Ostin jo itelle projektiksi aihion, ja aloitin jo viilaamisenkin. Sirun ajattelin siirtää vanhasta avaimesta.

http://www.dealextreme.com/c/replacement-keys-remotes-714

Tuolta saa aihioita, hinnat ovat postikuluineen. Toimitusaika vaihtelee n. kahdesta viikosta jopa kolmeen kuukauteen, mutta kaikki tilaukset ovat aina lopulta tulleet. Jos oikein olen tuon putiikin ymmärtänyt, se myy usea eri toimittajan kamaa, ja eri toimittajilla on erilaiset toimitusajat. Asiakkaiden kommentteja kannattaa lukea, niitä ei juurikaan sensuroida, joten jos jokin tuote tai toimittaja on huono, siitä kyllä varoitetaan.

Noilla avaimilla EI SAA auton ovia auki tai moottoria käyntiin viilaamatta avainta samanlaiseksi kuin alkuperäinen. Viilamattomana ovat ei aukea, vaikka joittenkin vanhojen autojen ovet aukeaa jätskitikullakin. Autovarkaitten ja mankkojen pöllijöitten kannattaa siis jatkaa googlaamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: NATS toimivuus

Ainakin dealextremen nissan A32 (punainen sirukotelo, ainakin maximassa ja primerassa kaytetty) avainaihiot ovat hitusen eri mittaisia kuin orkkisavaimet, kaikki suutarit ei suostu kopioimaan vanhaa avainta tuollaiselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×