Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
vase

Koeajo: MB S500 Lang -03

Recommended Posts

Mercedes Benz S500 LANG 2003

On viileä, mutta aurinkoinen talvipäivä. Lunta ei ole nimeksikään ja talvi tuntuu siirtyvän vuosi vuodelta kauemmaksi. Janne kököttää Honda Civicillään liikennevaloissa. Lapset ovat ahtautuneet takapenkille ja vaimo selaa apukuskin paikalla Ikean luetteloa, vaikka tietää sisimmässään, ettei mihinkään olisi varaa. Viikko sitten työpaikastaan irtisanottu perheenpää Janne on niin loppu kun mies vaan voi olla. Lapset kiljuu, vaimo ei arvosta ja Hondassakin alkaa näkymään ikääntymisen merkit. Nuori ei tosin ole Jannekaan. 40 vuotta on miehellä takana ja niistä hyviä vuosia on vain murto-osa. Juuri alkanut vuosi ei anna odottaa parempaa.

Liikennevalot tuntuvat pitkiltä - liian pitkiltä. Muita tielläliikkujia ei ole näkynyt hetkeen, kunnes jostain taaempaa alkaa kuulumaan vahva nastojen ropina. Huonosti äänieristettyyn riisikippoon melu kantautuu äkkiä ja muuttuu kokoajan entistä sietämättömämmäksi. Muu perhe ei lähestyvään autoon kiinnitä huomiota, mutta Janne katsahtaa sivulle. Ikkunan alle ilmestyy ensin tuttu johtotähti logo ja pitkä viininpunainen konepelti. Mersua ajaa isokokoinen kaljupäinen mieshenkilö joka ei Jannen Civicciin kiinnitä minkäänlaista huomiota. Auto jatkaa etenemistään hitaasti yli liikennevalojen pysäytysviivan ja kun Janne vihdoin olettaa auton loppuvan, on hän väärässä. Kyseessä on nimittäin liki 80 tuhannen euron hintainen S500 Lang malli, joka on helposti yli viisi metriä pitkä. Vihdoin Mersun, Yariksen pituinen takaovi, sattuu Jannen kohdalle. Takana istuu yli 180 senttiä pitkä nuorimies, joka Nappa Leathereihin piereskellen istuu jalat suorana pitkässä Mersussa, jonka sähkösäätöiset takapenkit on säädettynä taakse ääriasentoon. Mies avaa ikkunan ja kehottaa käsimerkein Jannen tekevän samoin. Janne veivaa Hondan ikkunan puoliksi auki, ja kysyy "Mitä?". Seuraa hetken hiljaisuus. Mersun kyytiläinen luo halveksivan katseen pitkin Hondan kylkilinjaa ja toteaa: "Nooh, ONKO AHDASTA?! HOHOHO"

Veri nousee Jannen päähän ja hänen silmät pullistuvat ulos. Mies on täydellisen vittuuntunut ja tämä oli viimeinen naula arkkuun. Vaimoltaan Janne repii Ikean luettelon käsistä ja yrittää heittää sillä Mersua. Valot on vieläkin punaiset, mutta Janne ei enää kestä, vaan kaasuttaa läpi risteyksen niin kovaa kuin Civicillä pääsee. Keskellä risteystä Civicin rajoitin paukahtaa ja valot vaihtuvat vihreäksi..

Hetkeä aikaisemmin istahdan Mersun uudenkarhealle nahkapenkille - onhan auto vain 20tkm ajettu. Kaverini istahtaa apparin paikalle ja alkaa säätelemään istuintaan mukavaksi. Nippuloita ja nappuloita on kaikki paikat täynnä ja toki kaikkia täytyy räplätä. Japanilaisiin autoihin tottuneelle on S500 Lang sisältä jotain aivan taivaallista - lähes uskomatonta. Ei nitinöitä tai natinoita, paikat ei irvistä ja ympärillä nahkaa eikä fiilistä yhtään lannista se, että keulilla on jyhkeä eurooppalainen V8. Kuskin paikalla tämä kaikki kuitenkin muuttuu kun autolla lähtee ajamaan. Auto on hiljainen, mutta painava, jonka johdosta Mersun moottori tuntuu voimattomalta. Muutenkin S500 tuntuu todella tylsältä ajaa. Japanilaisten sporttien ystäville tämä auto ei todellakaan sovi, ei ollenkaan. Tämän johdosta päätänkin päästää ystäväni kuljettajan paikalle ja siirryn itse takapenkille. Nyt tuntuu jo huomattavasti paremmalta. Säädän ilmastoidun takapenkin taakse ääriasentoon, vaikka tilaa on muutenkin riittämiin. Myös apukuljettajan penkkiä pystyy säätämään takapenkiltä käsin. Jalkatila on valaistu josta tulee mieleen risteilyalusten opastevalot. Nämä ovat toki hyvä olla Mersussakin, ettei autoon eksy, niin suuri S500 on. Käsken kuljettajan liikkeelle ja avaan limpparin - tähän voisi vaikka tottua. S500 olisi käyttöautona mahtava, jos suuri bensankulutus ei kiinnosta ja oma kuljettaja löytyy.

Kruisailemme pitkin keskustaa ja ihmisten ilmeet ovat oudot. Johtunee varmasti auton sekä kyytiläisen yhdistelmästä ja oman ripauksensa soppaan tuo se, että istun takapenkillä apukuskin paikan sijaan. Kanssa-autoilijoissa on havaittavissa jopa pientä kateutta tai yleistä paheksuntaa. Olo on kuin kuninkaalla kun lähestymme taas jälleen kerran yksiä liikennevaloja. Valoissa kököttää surullisen näköinen Honda Civic täynnä porukkaa. Naureskelen hetken ja annan kuljettajalle käskyn:

-Aja tohon viereen niin huutelen vähän!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

-Aja tohon viereen niin huutelen vähän!

Oliko luodinkestävät lasit vai luottoo että kaveri pääsee Mersulla karkuun ;)

Ei vaan, hauska sepustus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

-Aja tohon viereen niin huutelen vähän!

Oliko luodinkestävät lasit vai luottoo että kaveri pääsee Mersulla karkuun ;)

Ei vaan, hauska sepustus.

Sen verran varusteita oli, että varmasti panssarilasitkin löytyy. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

-Aja tohon viereen niin huutelen vähän!

Oliko luodinkestävät lasit vai luottoo että kaveri pääsee Mersulla karkuun ;)

Ei vaan, hauska sepustus.

Sen verran varusteita oli, että varmasti panssarilasitkin löytyy. ;D

mitä hintalapussa luki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

-Aja tohon viereen niin huutelen vähän!

Oliko luodinkestävät lasit vai luottoo että kaveri pääsee Mersulla karkuun ;)

Ei vaan, hauska sepustus.

Sen verran varusteita oli, että varmasti panssarilasitkin löytyy. ;D

mitä hintalapussa luki?

80te

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

-Aja tohon viereen niin huutelen vähän!

Oliko luodinkestävät lasit vai luottoo että kaveri pääsee Mersulla karkuun ;)

Ei vaan, hauska sepustus.

Sen verran varusteita oli, että varmasti panssarilasitkin löytyy. ;D

mitä hintalapussa luki?

80te

halpaa ku makkara.. muija ajeli tollasella ku oli vielä veholla duunissa. sano että oli aika päheä auto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Teksti oli sangen ankea. Kirjoitustavasta paistaa selvä 'alemmuuskopleksi'; "Jos MINÄ omistaisin 80kE auton huutelisin ja vittuilisin muille."

Enemmän keskitytty nälvimään civic miestä, jonka elämä ikean kuvastoa selaavan vaimon kanssa on tarpeeksi rankkaa jo ilman jonkun pallopään vittuiluakin, kun esittelemään itse koeajossa ollutta autoa. Olisi mukava ollut lukea enemmänkin, tuosta S sarjalaisesta.

Noh ehkä kirjoittajan seuraava tuotos on parempi. ??? Aina kun ei voi onnistua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Teksti oli sangen ankea. Kirjoitustavasta paistaa selvä 'alemmuuskopleksi'; "Jos MINÄ omistaisin 80kE auton huutelisin ja vittuilisin muille."

Enemmän keskitytty nälvimään civic miestä, jonka elämä ikean kuvastoa selaavan vaimon kanssa on tarpeeksi rankkaa jo ilman jonkun pallopään vittuiluakin, kun esittelemään itse koeajossa ollutta autoa. Olisi mukava ollut lukea enemmänkin, tuosta S sarjalaisesta.

Noh ehkä kirjoittajan seuraava tuotos on parempi. ??? Aina kun ei voi onnistua...

Et ole vain tottunut Vasen kirjoituksiin, ne on aina tuollaisia samanlaisia. Huumorilla pitää ottaa, asiapuoli on yleensä ollut vähäinen viihteellisyysarvoon nähden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Viihteellisyys oli minun mielestä 0. En saa mitään humoristisia kiksejä irti tuosta tekstistä, olenko siis tosikko? O_o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Onhan noi Vasen jutut aina hyvää settiä.Eli olet tosikko ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Teksti oli sangen ankea. Kirjoitustavasta paistaa selvä 'alemmuuskopleksi'; "Jos MINÄ omistaisin 80kE auton huutelisin ja vittuilisin muille."

Enemmän keskitytty nälvimään civic miestä, jonka elämä ikean kuvastoa selaavan vaimon kanssa on tarpeeksi rankkaa jo ilman jonkun pallopään vittuiluakin, kun esittelemään itse koeajossa ollutta autoa. Olisi mukava ollut lukea enemmänkin, tuosta S sarjalaisesta.

Noh ehkä kirjoittajan seuraava tuotos on parempi. ??? Aina kun ei voi onnistua...

Olet sangen uusi tulokas forumille, joten et varmaankaan tiedä, että kaikki raporttini ovat samantyylisiä. Seuraava tuotos siis tuskin tulee olemaan parempi. Et kai vaan rekisteröitynyt pelkästään tämän raportin takia? Se nimittäin on ajan tuhlausta. Mikäli olet kiinnostunut lukemaan asiantuntevia koeajoraportteja suosittelen kääntymään muiden forumikäyttäjien tai tekniikanmaailman puoleen. Jos kuitenkin tuo S500 sarjan mersu enemmän kiinnostaa, ja olet sellaista harkinnut, voin toki siitä kertoa sinulle enemmänkin. Meille urheiluautojen harrastajille, johon klubin nimikin viittaa, tuollainen auto tuntuu kuitenkin ehdottoman tylsältä. Nuo ovat juuri niitä autoja joita ei itse jaksa ajaa. AMG malli lienee asia erikseen, se on vielä koettava.

Enemmän keskitytty nälvimään civic miestä, jonka elämä ikean kuvastoa selaavan vaimon kanssa on tarpeeksi rankkaa jo ilman jonkun pallopään vittuiluakin

;D Haluan vielä huomauttaa, että raporttini perustuvat tositapahtumiin, eikä ne välttämättä ole ihan täyttä faktaa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Joo, en ole tutustunut sinun muihin raportteihin. Täytyy koittaa tutustua niihin, jos niissä olisi huumoria saatu paremmin mukaan ::)

En, ajattelin tulla kiusaamaan nissan kuljettajia ja pätemään muuten vain. ;D

TM on kuivaa kamaa, tosin kuivuudesta huolimatta se palaa uunissa huonosti, eikä näin ollen sovellu puulämmitteisen uunin sytyksi. Lämpöarvolleenkin varsin laimea, vessapaperiksi taas liian kova. Peräpukamat saattavat ärsyyntyä muutaman käyttökerran jälkeen. Kyseistä lehteä voi suositella luettavaksi henkilölle jonka sieraimissa on n.200g kuivattuja herneitä ja rectumista pullottaa käpy. ;D

En ole moista sotanorsua hankkimassa, 200D on huomattavasti urheilullisempi vaihtoehto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

200D on kyllä urheiluauto, saisko sitä mitenkään listattua kerhon hyväksyttyihin malleihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

200D on kyllä urheiluauto, saisko sitä mitenkään listattua kerhon hyväksyttyihin malleihin?

Kannatetaan mutta vain pienin reunaehdoin. eli näihin olisi pakko saada kilometriraja, kun eihän alle 800tkm ajettu ole vielä herkimmillään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Joo, en ole tutustunut sinun muihin raportteihin. Täytyy koittaa tutustua niihin, jos niissä olisi huumoria saatu paremmin mukaan ::)

Vasen jutut on aina yhtä tylsiä, ei niitä kannata lukea. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

HeH ;D Hauskaa normi Vase settiä ;D

En, ajattelin tulla kiusaamaan nissan kuljettajia ja pätemään muuten vain. ;D

Meitähän toki on moneen lähtöön, ei kaikille sama huumori sovi, joten ei kaikki välttämättä pidä jutusta, mutta hyvänä vinkkinä, että ei kannata liikaa kiusata Nipponi kuskeja ja liikaa päteä, ettei kosahda omaan nilkkaan ja saat etsiä muuta pätemisseuraa, joltain toiselta foorumilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Vase voisi seuraavaksi suorittaa koeajon vaikka 90-luvun puolivälin Civicille ;) Tasapuolisuuden nimissä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Vase voisi seuraavaksi suorittaa koeajon vaikka 90-luvun puolivälin Civicille ;) Tasapuolisuuden nimissä ;D

Ai Vase köyhille naisille(Yasei) tarkoitetun riisikipon ratissa, senkun näkis....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Vase voisi seuraavaksi suorittaa koeajon vaikka 90-luvun puolivälin Civicille ;) Tasapuolisuuden nimissä ;D

Ai Vase köyhille naisille(Yasei) tarkoitetun riisikipon ratissa, senkun näkis....

On Vase bongattu Yariksen ratissa, siitä alaspäin lienee mahdoton mennä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

On Vase bongattu Yariksen ratissa, siitä alaspäin lienee mahdoton mennä ;D

Noin voi ajatella vaan kaveri, joka ei ole kokeillut Aygoa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

On Vase bongattu Yariksen ratissa, siitä alaspäin lienee mahdoton mennä ;D

Noin voi ajatella vaan kaveri, joka ei ole kokeillut Aygoa. ;D

Juuri eilen hain uuden yariksen liikkeestä. On matalampi ja leveämpi kuin tuo vanha (-04 malli), joten menee mutkissa aivan mahtavasti. Otin yarikseen vielä kaikki varusteetkin, eli sähköikkunat ja jääskraban. ;D

Täytyy varmaan salaisen ihailijani RDD:n vuoksi koeajaa se civic seuraavaksi. Sen verran kovaa tarinaa on mies (nainen? poika? trolli?) "kortti lähti" topikkiin kirjoittanut, että selkeästi yrittää havitella paikkaani. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Jäädään odottelemaan chivic raporttia.

Älä pelkää, jakkarasi Nissanin kabiinissa on turvattu, keskityn puimaan nyrkkiä vanhan taksin etupenkillä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

Samanlainen "lahna" se AMG-malli on kuin tavallinenkin. Enemmän tehoa ja vääntöä kuin tavallisessa viissataseessa.

Oon koittanut sellaista S55 vaparia. Veikkaisin sen olevan sama kuin S500. Kannattaa siis suosiolla kytätä ahdettua AMG:tä että sais jotain viboja. Nollakolmonen ässä AMG taitaa olla jo S65 kompura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Koeajo: MB S500 Lang -03

200D on kyllä urheiluauto, saisko sitä mitenkään listattua kerhon hyväksyttyihin malleihin?

Kannatetaan mutta vain pienin reunaehdoin. eli näihin olisi pakko saada kilometriraja, kun eihän alle 800tkm ajettu ole vielä herkimmillään

Jes! Multa löytyy tommonen rapiat 900tkm ajettu rönttä. Täytyy varmaan ottaa nissani jokapäiväiseen käyttöön ja ajella tuolla URHEILUAUTOLLA vain kesäisin 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×