Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest Force

Miten S12 kulkee?

Recommended Posts

Guest Force

Miten toi S12 nisukka oikeen kulkee? Kamulla on tossa sellanen ja se puhuu kokoajan, miten se ajelee moottoritietä 230-240 Km/h. Sillä on siinä lastu ja ei muuta... Tuntuu kuitenkin vähä uskomattomalta sen jutut, kun esim. se sano jätättäneensä tai ainakin pysyneen perässä S14 nisukan kanssa? Alkaa kyllä jo pikkuhiljaa tuntuu hassuilta noi jutut koska jos se vakiona menee jotakin yli 9 sekkaa sataseen niin ei lastulla voi saada menee sitä seiskan tuntumaan? Vai voiko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Mä koeajoin S12:ta aikoinaan eikä se niin kaksiselta tuntunut. Siis ihan kohtuullisesti se kulki, mutta että S14 perässä pysyisi, en todellakaan usko. 205kmh tuo näyttäisi arvojen mukaan menevän, eli ehkä tikissään oleva S12 menisi sen reilun 220 mittarin mukaan? Lastun vaikutuksia en mene sanomaan kun en tiedä, mutta ilman muita muutoksia en usko että kestää senkään kanssa vakio S14 perässä. Ainahan sitä voidaan testitilaisuus järjestää. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Miten S12 kulkee?

Joo, ihmetyttää vain kun se kamu puhuu kokoajan miten hemmetisti sen auto oikein kulkee yms. Tuntuu kun kaikki muut rassit olisi paperia sen kanssa... Itte en ole vielä rivittäny sen kanssa mutta pitää varmaan tossa kesällä kokeilla... Sit jos sille häviin niin myyn veke koko vessan! Jos se 205 menee vakiona niin hieman epäilen, että se menee jotakin 240 mitä se puhuu... Kuulemma 220 se ottaa helposti ja siitä eteenpäin kiihtyy hitaammin... Hitsi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

No oma autohan se on aina omasta mielestä paras. ;)

Jospa sillä on siinä ihan vääränkokoiset renkaat ni mittari valehtelee hurjasti. ;D Vakio S14 kiihtyvyys ainakin hidastuu 200kmh jälkeen reilusti, sitä ennen menee aika helposti. Luulis reilusti tehottomamman hyytyvän vielä aiemmin. Mutta saahan sitä puhua mitä haluaa, teot on sitten ihan eri asia. : ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest peto2

Re: Miten S12 kulkee?

;DItsellä on s12 eikä se kaksiselta tunnu. No tosin ajoin viikonloppuna kaverin civic type R:llä :o, eikä se kaksiselta tuntunut sekään. No kun saan laatikon kuntoon ja ahtimen ahtoputket tiiviiksi, välijäähdyttimen,uuden pakoputken laitettua niin katotaan mihin ne paineet asettuu ::). Mitä ton luuskan pitäis kiertää sillä mun vehjettä mä uskalsin kierrättää ennen laatikon hajoomista 8500 rpm ja olis kiertänyt vielä mutt en uskaltanut enempää:o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Taitaa tosiaan kaverilla olla puheet pelkkää paskanjauhantaa..tai sitten on nopeusmittarin neulaa siirretty pari senttiä, jolloin se näyttää aina 40km enemmän ;D Itsellä kanssa S12 ja vakiona sillä sai kohtuu helposti sen 190..sen jälkeen oli aika puuroa.

Tuota lastua mietin, niin eipä sillä kovin isoja tehoja voi saada koska se ei pääse säätämään mitään muuta kuin bensansyöttöä. Siinä kyllä on kieltämättä parantamisenvaraa paljon ;) , mutta esim. ahtopaineet on Silviassa säädettävä täysin mekaanisesti.

Tuosta Silvian kiertämisestä...olen kuullut että siinä pitäisi olla rajoitin 6700 kierroksen paikkeilla ja muistelen että joskus aikanaan omaani koeajaessa siellä olisi rajoitin ollut, mutta ei siinä kyllä ainakaan enää sellaista ole, mihin lie hävinnyt :D

Jokatapauksessa tuo on kuitenkin niin laiska kiertämään tuon vakioahtimen kanssa että ei ole oikein järkeä vedättää kovin pitkälle...ehkä sitten kun saan tuon ahdinprojektini valmiiksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Kyseisestä tapauksesta mitään tietämättä totean vain etteivät ne huiput kymmeniä kilometrejä tunnissa pompsahda vaikka olisi konetta laitettu enemmänkin jos välitykset on samat. Pitäisi päästä kierrättämään konetta muuten radikaalisti korkeemmalle kuin vakiota, muuten ei onnistu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Jees, fiktiiviseltähän tuo vauhti kuulostaa, mutta jos Silviaan saa tehoja lisää niin kyllä vauhtiakin tulee, koska tuommoinen 180 tulee vielä nelosella ja sen jälkeen vitoselle heitettyä alkaa puutua ja saa hikiseen sen 200..eli siis laatikko riittäisi kyllä mutta tehot ei. Eli Silvian vitonen on sen verran jo ylivaihde että se ottaa sen 200 aika matalilla kierroksilla. Tuo kun ei muutenkaan ole mikään kierroskone. Ahtimen ja nokkakepin vaihdolla voitaisiin saada vääntöaluetta kasvatettua hyvinkin niin että se menisi helposti sen 220..mahdollisesti jopa 240 jos tarpeeksi lähdetään tehoja repimään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Kiikalassa kiihdytyskisoissa oli C-kadett jossa oli CA18ET motti, ja se paskahuussi kiiti varttimailin alle 13sekan aikaan! Paljonkohan siinä mahtoi olla potkua... :o

Vaikka tollanen Kedautti ei paljoa paina, niin ei alle 200humman ajeta 12 alkavia aikoja... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Heh, taitaa olla tämän yhden Uusikaupunkilaisen hepun kadeeppi, jossa tosiaan on Silviasta otettu kone. Taitaa olla vajaan 300hp:n luokkaa teholukemat siinä..näin ainakin olen käsittänyt. Sanoisin että ihan kivasti liikuttamaan sellasta purkkia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Miten S12 kulkee?

On sen autoo kuulemma tuunattu sen verran, että siinä on bensan paineita muutettu, sit joku anturi on muutettu erilaiseksi että se kone luulee käyvänsä kokoajan kylmänä ja syöttää enemän bensaa koneeseen mutta vakio putsarit siinä on kiinni edelleen, vakio putki, superchips lastu kylläkin on... Pitää ottaa tossa kesällä riviä sen kanssa ja kattoo miten käy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Kaveris voi tosiaan uskotella itellensä siitä 250 tuntumasta. 180 menee suht näppärästi alkup. Garrettilla mutta siitä ylöspäin on pelkkää toivomista että tuulenvire osuu kohdalle (oma S12 ennätys väkisin alamäkeen 215, vakio). Btw. Schwitzerin S1BG asettuu koneen kylkeen suht näppärästi ja käyttäytyminen muuttuu mukavasti, vääntää HUOMATTAVASTI alempaa (yli 190Nm 2200-5500rpm, maksimi 220Nm 4300rpm) ja tehokin kasvoi vaikkei oikeastaan muuta turbon vaihdon yhteydessä tehty (alkup. 135hv, nyk. 170hv). Seuraavan kerran ku kaveris alkaa lesoilemaan rassin kulkemisella niin hyppää kyytiin ja naura ittes kipeeks. Sillä voi tosin olla vaihdettu mittaritaulu, jossa voi olla vaikka 500km/h max. Kaikki on mahdollista mutta kusettaako siinä muita ku itteensä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Kerropas mitä sen Schwitzerin asentaminen käytännössä vaati? Pitikö tehdä kokonaan uusi pakosarja vai saiko vanhaan liitettyä sovitelaipan?

Ja yleensäkin, miten tuo projekti tarkalleen meni?

Itse olen tässä valmistellut T03 swappia omaani ja se toteutuu heti kun löydän jostain sopivanhintaisen hyväkuntoisen käytetyn T03:n

-Filk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Schwitzer S1BG uppos paikoilleen ilman sen kummempia irvistyksiä, jouduttiin tosin vaihtaan vanhan Garrettin hukkaportin kello kun Schwitzerin kellossa luki 16PSI eikä nähty tarpeelliseks laittaa sitä sellaisenaan kun auton pitäis kuitenkin kestää ihan norm. käyttöajossa... Niin, asiaan. Alkuperäisen pakosarjan kanssa sopii nätisti vaikka se onkin ulkoisilta mitoiltaan hiukka suurempi. Pakosimpukan suojapelti kannattaa melkein jättää pois että jäähdytys toimis paremmin, tosin siinä tapauksessa täytyy suojata ympärystää muulla tavoin.

En nyt muista laitettiinko turbon ja "saattoputken" väliin sovitelaippa, sellaista suunniteltiin mutta muistaakseni hukkaportti mahtui aukeamaan ilmankin.

Summa summarum: Mitään osia (pl. se mahdollinen laippa) ei tarvinnut modifioida eikä uudelleen rakentaa. Ja tulokseen olen tosiaan ollut tyytyväinen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

No voe helevata ;D

Mitäs tuollanen Schwitzer S1BG kustansi? Onko siitä olemassa jossain tarkempia tietoja/speksejä?

Ts. tahtootahtootahtoo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

www.proturbo.fi/turbot/turbos.htm  <-- Löytyy kuvia, hintoja, sopivuustaulukkoo jne. Sanotaan näin että hankin omani "järkevään hintaan"... Jos tuut Ahvenistolle 9.5. niin voidaan puhua lisää kasvotusten, täälä ei viitti kaikkia yksityiskohtia huutaa täyteen ääneen... Btw. S1BG on alunperin Valmet 420:n vakilaite... ;)

Hetkinen, seis! Tulee updatee...

Elikäs, Schwitzerin laittoon ei tarvita sovitelaippaa. Mutta mulla tais unohtua kertoa jotain: S1BG EI OLE vesijäähdytteinen eli se on ns. kuivaturbo. Sen kans saa olla tarkkana lämmitys- ja ennen kaikkea jäähdytyskäytön suhteen. Joten vesiletkut/putket joko yhteen tai muuten tukkoon. Ja öljytuloon ja -lähtöön tarvi muistaakseni tehdä pieniä muutoksia... Siitä taas eteenpäin!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Miten S12 kulkee?

Vai että ei sitä täällä viittitä kertoo kaikkea suureen ääneen? Höh, mikäs tän klubin tarkotus sit oikein on jos täällä ei ihmiset anna toisille vinkkejä vaan salailee niitä toisiltaan? Tunnen muutaman kaverin jotka on niin tarkkoja omista jutuistaan että hyvä jos saa konepellin alle katsoa ja olenkin sanonut, että muo ei niin paljon noi rasvaset putket ja mutterit kiinnosta että jaksasin alkaa peittelemään tai salailemaan omia juttujani... Anyway, kivempihan se on kuitenkin puhua ihan naamatusten kun kirjotella tänne yön hiljaisina tunteina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Nojaa, eipä tuossa kai mitään lopunkaiken salailtu..asiat tuli selväksi kun kasvotusten puhuttiin ja siitä Xenonille kovasti kiitoksia. Paremmin ne sillain selvisi kuin mitä täällä olisi saanut aikaiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

Force: Ei pahalla mut ei viittis täälä huutaa täyteen ääneen että pellin alla on varastettua tavaraa... No, tuli sit sekin sanottua, happy now?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Miten S12 kulkee?

Oh, nyt ymmärrän sit... Sori ku hiillostin... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

;D;D;D Eipä tuo mitään, kun ei oo tyyppikilpi kiinni... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Miten S12 kulkee?

Tossa kaveri osti uuden Silvian entisen poltetun tilalle ja kerskuu nyt taasen vuorostaan, että se on kellottanu käsipelillä sen nollasta sataan 6,2 sec... Tuntuu aika uskomattomalta parannukselta kun autoon on laitettu vain isompi keulankokonen välijäähdytin ja ahdot on kuulema 1,2 bar... Itse en oikein voi uskoa, että kiihtyvyys paranisi nelisen sekunttia pelkästään noin vai olenko väärässä? Tai sitten toi Silvia on vaan ihan vitsin kova vekotin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ville

Re: Miten S12 kulkee?

Jumankauta Xenobi, mä soitin valkotakkiset miähet hakemaan sua ;D Ootko muuten missä päin toilailemassa 31 päivä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Miten S12 kulkee?

hurm..tuo "vain cooleri ja 1.2 ahdot"?

Silvian ruisku ei kyllä ikupäivänä kykene ruokkimaan tuollasia ahtoja jos siihen ei ole tehty järeemmän luokan muutoksia...noh, meikäläisen mielipide vain..todistakaa toisin niin olen vikisemättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×