Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
paapaa

P11 GT lisää tehoa?

Recommended Posts

Moi,

Tiedän ;D löytyy aiheesta vaikka kuinka paljon tekstiä, mutta vielä kertaalleen haluaisin, että joku

sanoo "suorat sanat"

eli...

Tehoja lisää...

Ääniä en missään nimessä halua, että tulee liikaa.

Mitä seuraavista siis kannattaa hommata (eli on muuta hyötyä kuin äänet):

Supersprint:

löytyi taka-äänenvaimennin

Marteliukselta:

PAKOSARJA 2.0 GT

KATINKORVAUSPUTKI 2.0 GT

PAKOPUTKISTO

+ Unichip, tämä nyt ainakin.

Taisi teksteissä olla, että joku poistanut katin ja toimii paremmin, toinen taas ei toiminut niin hyvin...

sen takia kysyn selkeästi mitä kannattaa varmasti vaihtaa.

terv,

Kai

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jakep1982

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Väliputken vaihdolla ei mitään hyötyä,ei tartte sitä vaihtaa.Sit asiaan,eli vaihtoon pakosarja+takavaimennin,kireemmät nokat ja samalla käyt kannen laittamassa,lastu,vaparisuodin,virikatti(tai katinkorvausputki).Eiköhän noilla jo irtoa,mut maksaa pirusti.Vaihtoehto B,eli minkä itekin tekisin ja tulis halvemmaksi.Tilaisin SR20VE-koneen,laittasin sen paikoilleen ja olisin hissun kissun.Mut jos pikkusen haluaa viritellä(ja laillisesti),ettei nyt budjetti karkaa ihan hulluihin summiin,niin pakosarja(ebayn kautta saa aika edullisesti,käy teetättämässä tai ostaa Marteliukselta kalliin),takavaimennin ja vaparisuodatin+sytkän säätö ja 98 okt tankkiin.Noillakin saa jo mukavasti aikaan.Eli siinäpä se,jollekin tulee varmaan vielä lisää mieleen,jatkakaa tästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

kiitos tiedoista :) . 1.vaihtoehto T.Muukkonen maksaisi putkisto,takakatti,vapaavirtaussuodin ja lastu asennuksineen n.1250 € = +20-22hp. Hmm.kyllä tuon varmaan huomaisin jo kiihdytyksessä, vaikke 0-100 aika varmaan alle 8s menisikään. 2.vaihtoehto Toisaalta tuota SR20VE saisi 1750 €:lla ja olisi 190hp ilman ohjelmointi/lastuviritystä, joita siihen hestec:ltä ainakin löytyy. Hmm...loppupeleissä 1.vaihtoehto on pirskutan kallis verrattuna että hieman lisää pistämällä saa vähän ajetun, tehokkaan...koko moottorin :o

ei samperi..paljonkohan maksaa sitten jos tommosen moottorin asentaa P11:sta, takuuta että toimiiko ja

huomaakohan katsastusmies...silloin oisi paha paikka :-\ Kiinnostava ajatus kyllä verrattuna että

pakosarjaa yms.hommaa ja melkein maksaa yhtä paljo kuin toi mainitsemasi moottori.

-----------

lisäys:

jaah olipa tuon moottorin vaihtamisestakin aika tavalla tietoa jo täällä foorumilla. kun ei ole itsellä asennustaitoja niin voisi tulla todella kalliiksi tuo moottori projekti...nooh onkos kellään sanottavaa T.Muukkosen tarjoamasta paketista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Tuotanoin. Mä en millään jaksa uskoa ~20hv lisäykseen noilla muutoksilla. Jos sinne vielä ollaan laittamassa unichippiä niin.. P11 on viritelty tällä foorumilla enemmänkin ja kyllä sinne on nokkia yms isompaa jouduttu noille tehoille jo vaihtamaan. Stano tietää näistä varmaan enemmän. Aiheesta on toki threadejä vaikka kuinka, eikun etsimään.

Oma mielipide on se ettei tuota kannata virittää. Saatu hyöty on niin pieni verrattuna auton painoon että ei se juuri paremmin kulje vaikka olisikin 20hv enemmän. Ennemmin lapioisin nuo rahat alustaan jos jonnekin pitää laittaa. Toki jos ääni=voimaan niin sitten eikun siitä vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Niimpä tuo VE-koneen laitto on laitonta... Mutta miten on porukalla kokemuksia, tekeekö firmat tällaisia laittomia swappeja ? Kyllähän se motti himottaisi itseäkin. Ois vähemmän ajettu kone, eikä tarvis alkaa 280k ajettua mottia virittelemään....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Niimpä tuo VE-koneen laitto on laitonta... Mutta miten on porukalla kokemuksia, tekeekö firmat tällaisia laittomia swappeja ? Kyllähän se motti himottaisi itseäkin. Ois vähemmän ajettu kone, eikä tarvis alkaa 280k ajettua mottia virittelemään....

Hakukoneeseen "sr20ve" niin topickeja tuli roppakaupalla. Tuolta lähtisin järkeilemään. Omasta mielestä ei mitään järkeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Joo, olen jo ajat sitten lukenut nuo topicit... Periaatteessa tuo koko koneen vaihto olis helpoin konsti piristää autoa. Tosin sit joutuu vaihtaa ECUn (+johtosarjan :P) tai tekee nokkien ajotuksen ohjauksen ite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Edullinen tehonlisäys olisi s14-mallin pakosarja ja ahdin, varmaan käytettynä saa alta viiteen sataan.. Myös s14:n suuttimet käy jos vakiosta puhti loppuu, luulisi että sarjan saa satkulla. Mullakin taitaa neljä sarjaa noita olla hyllyssä..

Toki pakoputken alkupäätä joutuu tekemään/teettämään uusiksi, mutta silti..

Laillinen muutoskatsastus vaatii vtt:n päästömittaukset, mutta taitaa silti jäädä halvemmaksi kuin SR20VE tai äärimmilleen viritetty SR20DE, ja oikeasti 100hp tehonlisäyksestä puhutaan kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Tuossa omassa kotterossa on laitettuna Marteliuksen peltisatsi, de-cat, takavaimennin, Zuikkiksen lastu, Apexi ja eipä tuo paljon vakiota kummempi loppupeleissä ole... Painava auto ja +150 hv=ei mihinkään! :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

no mutta tehän pääsette jo tuonne 170-190 hepan luokkaan, johon tuolla SR20VE moottorilla pääsee vakiona. Eli kiihtyvyys samaa luokkaa? Onko kukaan mitannut, meneekö 170-190 hepalla 0-100 alle 8s /

mitään muuta aikoja (ohituskiihtyvyys)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Ihan rehellinen vastaus on, että osta turbollinen auto... Pääset paljon halvemmalla ja helpommalla.

semmonen löytyy jo :) mutta kyllä aion silti myös primeraa tuunata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Ihan rehellinen vastaus on, että osta turbollinen auto... Pääset paljon halvemmalla ja helpommalla.

semmonen löytyy jo :) mutta kyllä aion silti myös primeraa tuunata :D

Sitten suosittelen että keskityt siihen alustaan tai vaikka hifeihin. Mitenkään laillisesti sä et saa tuota autoa kulkemaan kunnolla. Ja vaikka laittoman tekisitkin niin riittääkö rahat, motivaatio ja tietotaito? Kuulostaisi siltä ettei riitä, ainakaan jälkimmäistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Tietotaitoa ei riitä. Motivaatio taasen ei ilman tietotaitoa riitä pitkälle. Pittääpi miettiä, ehkäpä sitä tyytyy laillisiin keinoihin ja ottaa ne parisenkymmentä heppaa enemmän, eihän se tykiksi sillä tule, mutta entäs sitten.

Toinen vaihtoehto on pistää tarpeeksi rahaa ja tehokkaampi moottori yms...mutta projektin kokonaishinta voi pompsahtaa taivaisiin.

Ihan rehellinen vastaus on, että osta turbollinen auto... Pääset paljon halvemmalla ja helpommalla.

semmonen löytyy jo :) mutta kyllä aion silti myös primeraa tuunata :D

Sitten suosittelen että keskityt siihen alustaan tai vaikka hifeihin. Mitenkään laillisesti sä et saa tuota autoa kulkemaan kunnolla. Ja vaikka laittoman tekisitkin niin riittääkö rahat, motivaatio ja tietotaito? Kuulostaisi siltä ettei riitä, ainakaan jälkimmäistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Tietotaitoa ei riitä. Motivaatio taasen ei ilman tietotaitoa riitä pitkälle. Pittääpi miettiä, ehkäpä sitä tyytyy laillisiin keinoihin ja ottaa ne parisenkymmentä heppaa enemmän, eihän se tykiksi sillä tule, mutta entäs sitten.

Toinen vaihtoehto on pistää tarpeeksi rahaa ja tehokkaampi moottori yms...mutta projektin kokonaishinta voi pompsahtaa taivaisiin.

Ihan rehellinen vastaus on, että osta turbollinen auto... Pääset paljon halvemmalla ja helpommalla.

semmonen löytyy jo :) mutta kyllä aion silti myös primeraa tuunata :D

Sitten suosittelen että keskityt siihen alustaan tai vaikka hifeihin. Mitenkään laillisesti sä et saa tuota autoa kulkemaan kunnolla. Ja vaikka laittoman tekisitkin niin riittääkö rahat, motivaatio ja tietotaito? Kuulostaisi siltä ettei riitä, ainakaan jälkimmäistä.

Putkistolla saa sen noin 5 heppaa

Lastulla sen 5-10 heppaa

Jos pidemmälle haluaa niin tulee kalliiksi. Isommat suuttimet ehdottomasti ja seokset kuntoon. Täältä löytyy jo pari varoittavaa tarinaa mitä "voi" tapahtua, kun vaihdetaan peltipakosarjaa yms eikä seokset ole kohdallaan... Itse totesin gt primmulla, että pörinä saa riittää eli takapöntön vaihdolla tuli pari heppaa lisää ja muutama newtonmetri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jakep1982

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Kohtuu hintaisena saat budjetin pidettyä,kun tilaat ebaystä pakosarjan(tulee puolta halvemmaksi rahteineen kuin täällä Suomessa tai ostat täältä käytetyn/käyt teetättämässä,jos et halua odottaa kauaa),takapönttö ja säädätät auton.Väliputkea ei tartte vaihtaa,ei mitään hyötyä,koska alkuperäinen riittää mainiosti.Ja vvsuodatin,jos haluat pikkuisen "ääntä" lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

paljon kiitoksia kaikille vastanneille!!! :) tiedän nyt pitkälti, miten edetä, kun rahatilanne sallii.

t.K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P11 GT lisää tehoa?

Tuli käytettyä GT:tä Prokkolan penkissä. 159hv ja 193Nm naksahti ruutuun. Kokoonpano on vakio, lukuunottamatta modattua turbo Volvon takapönttöä ja imuputkea, joka on kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välissä. Tankissa 98 bensaa ja ennakko 17*. Ennakon lisäyksellä 15->17 teho ei muuttunut mittaustoleranssien puitteissa ollenkaan. Samalla testattiin mitä vaikuttaa kun ilmanputsarikotelo aukaistaa ihan selälleen. Kone siis veti suoraan auton edessä olevan puhaltimen painamaa raitista syysilmaa sisäänsä. Vääntö kasvoi uskomattomat 0.5Nm ja teho peräti 1.7kW verrattuna vakio 10tkm ajettuun ilmansuodattimeen! Se mihin putsarikotelon poistaminen ja mahdollinen vapaavirtaussuodattimen asentaminen vaikuttaa, on alaväännön muoto. Sekin johtuu imuputken resonanssista, joka muuttuu kun suodatinkotelo otetaan pois. Ei siis paremmasta virtauksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×