Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
freek

Säädettävät tukivarret

Recommended Posts

Onkos kukaan käynyt katsastamassa omaa autoaan noilla säädettävillä tukivarsilla, jos on niin mitä katsastus setä on sanonu niistä? kiinostais vaan tietää jotta kannattaako ostaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Itsellä alla kromatut (ruotsista ,joku Race TECH Europe) takatukivarret, joissa uniballit toisessa päässä ja täysin säädettävät. Leimamies kysyi: "Noi olet varmaankin vaihtanut?" Vastasin siihen myöntävästi ja kerroin, että edelliset olivat löysät ja siksi vaihdoin. Kommentoi vain , että hyvä kun on timmissä kunnossa.

Mutta, tämä on taas niitä juttuja, joissa ensi vuonna vuodatan kyyneliä ja vaihdan vanhat tilalle leimaa varten... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

itsekkin ajattelin skylleen ostaa d2 säädettävät mutta mikä niissä on ettei sais olla suomessa? ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Jatkampa tähän..

Laitoin paikolleen apexin säädettävät tukivarret. Kuuluuko noiden pikkuisen kalkattaa/naputtaa? Kaikki on kuitenkin varmasti kiristetty ym..

Eli nämä: http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=120_451_121_126_288&products_id=949&PHPSESSID=597b23d552679c682fda98644ee586b6

ei kuulu kalkattaa, tietenkään. Noiden kautta toki kaikki välykset ja resonanssit muualta kulkeutuvat paremmin kuultaviin, mikäli itse tukivarsissa ei mitään vikaa ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Jatkampa tähän..

Laitoin paikolleen apexin säädettävät tukivarret. Kuuluuko noiden pikkuisen kalkattaa/naputtaa? Kaikki on kuitenkin varmasti kiristetty ym..

Eli nämä: http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=120_451_121_126_288&products_id=949&PHPSESSID=597b23d552679c682fda98644ee586b6

Millä tavalla naputta? Kun käsin liikuttelet vai ajoissa? Mulla on noista noi auraus tukivarret uniballeilla

ja asennuksen jälkeen kiihdytyksen aikana kuluu takaa pieni naputus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Jatkampa tähän..

Laitoin paikolleen apexin säädettävät tukivarret. Kuuluuko noiden pikkuisen kalkattaa/naputtaa? Kaikki on kuitenkin varmasti kiristetty ym..

Eli nämä: http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=120_451_121_126_288&products_id=949&PHPSESSID=597b23d552679c682fda98644ee586b6

Sama setti on ollut kiinni kuukauden eikä ole äännellyt mitään ylimääräistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Eli nimenomaan ajossa kuuluu naputus. Väljää ei käsipelillä ainakaan mistään löytyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Onkos noi päät säädetty sen ohjeen mukaan? Eli oikeasta kohtaa säädetty pituus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Keskeltä pyöritetty, eli kummassakin päässä näkyy yhtäpaljon kierrettä. Tuota kai tarkoitat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Löyty syy naputukselle. Eli tyyppi joka teki 4-pyöräsuuntauksen oli vain säätäny arvot kohalleen ja kiristäny. Ei ollu kattonu että se uniball ois suorassa. Kääntelin suoraan ja kiristelin muutenki pikkusen lujempaan kiinni ja mitään ääntä ei kuulu. Eli oliko se uniball nyt sitte hakannu reunaansa tai jotain. Täytyy vaan toivoa ettei paljo menny suuntaukset pieleen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Mulla jäi katsastus siitä kun etuylätukivarren pallonivelessä oli väljää, ja Hondassa pelkästään tuota palloniveltä ei saanut vaihdettua joten kävin kysymässä katsastuskonttorilta saako tukivarren vaihtaa tarvikeosaan. Myöntävän vastauksen saatuani hankin sitten Skunk2 cambersäädettävät tukivarret, ja kun kävin näyttämässä autoa jälkitarkastuksessa, katsoi vaan että olin sitten vaihtanut molemmille puolille eikä siitä sen enempää, ja noi Skunkit on kirkkaan punaiset joten huomaa että ei ole alkuperäiset kyseessä.

Omien kokemuksieni mukaan siis ei pitäisi tulla ongelmaa, mutta periaatteessahan E-tyyppihyväksytyn auton kaikilla osillakin pitäisi olla tuo hyväksyntä eli jos pykälää lähtee viilaamaan todella tarkkaan, jotain ongelmia saattaa tulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Eipä se syy selvinnyt sittekään. Naputtaa vieläkin. Taitaa olla väljää jossain muualla kuin tukivarsissa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Niin mites, onko kenelläkään jäänny tukivarsien vaihdosta leima saamatta? Ittelle tarttis tohon vm. 94 laittaa, kun ei saa muuten rengaskulmia kohdalleen.

Edit: Ja camber ja auraustukivarsien tarkotus on selvillä, mutta mitä säädetään vetovarsilla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Niin mites, onko kenelläkään jäänny tukivarsien vaihdosta leima saamatta? Ittelle tarttis tohon vm. 94 laittaa, kun ei saa muuten rengaskulmia kohdalleen.

Edit: Ja camber ja auraustukivarsien tarkotus on selvillä, mutta mitä säädetään vetovarsilla?

¨

Vetovarsilla/"reaktiotangoilla" (traction control rod) voi periaatteessa koittaa säätää myös aurausta (tulee vastakkaiselle puolelle olkapalaa kuin viralliset aurausvarret).

Tuon oikea funktio on kuitenkin pitää olkavarsi paikallaan kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. Kiihdytyksessä kun pyörä pyrkii kaaressa eteenpäin, ja jarrutuksessa puolestaan taaksepäin. Ilman tuota vartta se tosiaan liikkuisi eteen ja taakse.

Eli käytännössä se on siis varsi joka on olennainen itse tuennan tyypin kannalta.

Käytännön vaikutus on siis alustan (ja sen myötä kulmien) vähäisempi eläminen kiihdytyksessä ja jarrutuksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Itellä meinas jäädä rekisteröintivaiheessa leima saamatta ku katsuri katteli kirkkaan oransseja säätövarsia, homman sain hoidettua valmistajan paperilla missä todettiin vain että tukivarret on tehty katukäyttöön ja täyttää jonkun iso sertifikaatin tjsp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Mulla inssi tokaisi vaan "jaa täälläkin on osaa vaihdettu, no merkkaan sulle otteeseen että takaata kaikki varret vaihdettu...jos joskus vaihdat loputkin."

Muuten ei kysellyt lappuja tai ihmetellyt muutakaan turhaa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Niin mites, onko kenelläkään jäänny tukivarsien vaihdosta leima saamatta? Ittelle tarttis tohon vm. 94 laittaa, kun ei saa muuten rengaskulmia kohdalleen.

Edit: Ja camber ja auraustukivarsien tarkotus on selvillä, mutta mitä säädetään vetovarsilla?

Niillä säädetään casteria. http://www.mkiv.com/faq/caster.jpg (havainnollistava kuva)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Niin mites, onko kenelläkään jäänny tukivarsien vaihdosta leima saamatta? Ittelle tarttis tohon vm. 94 laittaa, kun ei saa muuten rengaskulmia kohdalleen.

Edit: Ja camber ja auraustukivarsien tarkotus on selvillä, mutta mitä säädetään vetovarsilla?

Niillä säädetään casteria. http://www.mkiv.com/faq/caster.jpg (havainnollistava kuva)

Muuten kyllä, mutta ne vetovarret on ne taka-akselin kolmannet ylätukivarret camber- ja toevarsien ohella.

Casteria edessä säädetään niillä castervarsilla, ts. pitkittäisillä alatukivarsilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Säädettävät tukivarret

Niin mites, onko kenelläkään jäänny tukivarsien vaihdosta leima saamatta? Ittelle tarttis tohon vm. 94 laittaa, kun ei saa muuten rengaskulmia kohdalleen.

Edit: Ja camber ja auraustukivarsien tarkotus on selvillä, mutta mitä säädetään vetovarsilla?

Niillä säädetään casteria. http://www.mkiv.com/faq/caster.jpg (havainnollistava kuva)

Muuten kyllä, mutta ne vetovarret on ne taka-akselin kolmannet ylätukivarret camber- ja toevarsien ohella.

Casteria edessä säädetään niillä castervarsilla, ts. pitkittäisillä alatukivarsilla.

Piti tulla taas päteen puol 1 torstaiyönä... :P miten taas kävikään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko porukalla minkälaisia kokemuksia nuista "halppis" säädettävistä tukivarsista? Ite olen katsellut lähinnä nuita ebay:n settejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ihan hyviä. Nivelet osassa voi olla vähän huonompia mutta muuten ollut ihan alueella. Eikä se varmaan haittaisi vaikka vähän rasvaakin laittais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse hankkisin sellaiset joissa on puslat unipallien sijaan. Ovat kuitenkin pitkäikäisemmät ja tuskin oot kilpuria rakentamassa. 

Kun vuoden pari ajat surkeilla unipalleilla niin saat ostaa uudet nivelet ja sinne meni säästö.

Puslalliset on vaan hiukka harvinaisempia kylläkin. Siis löytää jostain kaupan.

Vielä tohon "vetovarteen" sillä pystyy vaikuttamaan pyörän aurauskäyttäytymiseen joustossa. Eli vähän niinkuin passiivinen nelipyöräohjaus.

Edited by Arttu

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Arttu said:

Itse hankkisin sellaiset joissa on puslat unipallien sijaan. Ovat kuitenkin pitkäikäisemmät ja tuskin oot kilpuria rakentamassa. 

Kun vuoden pari ajat surkeilla unipalleilla niin saat ostaa uudet nivelet ja sinne meni säästö.

Puslalliset on vaan hiukka harvinaisempia kylläkin. Siis löytää jostain kaupan.

Vielä tohon "vetovarteen" sillä pystyy vaikuttamaan pyörän aurauskäyttäytymiseen joustossa. Eli vähän niinkuin passiivinen nelipyöräohjaus.

Kiitos tiedoista sulle ja Kremilinille. Joo ei ole kilpuriin tulossa ihan katu peliin, jos olisi kilpuri laittaisin vähän erillaista kamaa. Takakelkka tuli purettua irti arvelin puhallella ja maalailla niin vois samalla laittaa uutta rautaa alle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×