Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
r0izma

dumpin kanssa ongelmia!!!

Recommended Posts

en löytäny selitystä mun vikaan mistään ni piti tehdä aihe. elikkä mulla oli tuossa hetki sitten vielä patelainen dumppi kiinni ja siinä liian tiukka jousi minkä takia ei pelittänyt ei auttanut rasvaukset ym. hankin hks ssqv kopion futurezilta ja laitoin kiinni eikä vieläkään sano mitään. ohjaus letku tulee samasta kuin ahtopaine mittarinkin eli heti kaasuläpän takaa imusarjalta. mut dumppi ei vaan aukee vaikka on ahtoja olis se 1.0bar. ei sano yhtään mitään. rupee keinot loppuu kesken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

en löytäny selitystä mun vikaan mistään ni piti tehdä aihe. elikkä mulla oli tuossa hetki sitten vielä patelainen dumppi kiinni ja siinä liian tiukka jousi minkä takia ei pelittänyt ei auttanut rasvaukset ym. hankin hks ssqv kopion futurezilta ja laitoin kiinni eikä vieläkään sano mitään. ohjaus letku tulee samasta kuin ahtopaine mittarinkin eli heti kaasuläpän takaa imusarjalta. mut dumppi ei vaan aukee vaikka on ahtoja olis se 1.0bar. ei sano yhtään mitään. rupee keinot loppuu kesken.

Hmm, ei saatu toimimaan samasta letkusta ainekaan dumppia+mittaria samanaikaisesti. Kokeile vetää alipaine jostain muualta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

HEP, tuli ahaa elämys.

Jos olet haaroittanut sen ahtopainemittarin sellaisella t-haaralla jossa kuristin sisällä, niin dumppi ei toimi. Eli ota t-haara irti ja tihrusta sisälle näkyykö messinkiä. Jos näkyy niin sellanen haara tilalle jossa ei ole kuristinta niin johan toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

elikkä siellä t haarassa ei ole kuristinta mutta mittarissa näkyy alipaine myös. pitääpi koittaa vetää eripaikasta se dumpin alipaine letku ku se mittarin! ilmottelen rupeeko pelittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

mulla ainakin toimii vaikka samasta letkusta ja t-haaratkin melkein peräkkäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Kuullostaa kyllä oudolta jos,

Olet tosiaan ottanut ohjauksen oikein, eli kaasuläpän takaata, esim. b-paineen säätimeltä

Siinä t-haarassa ei ole minkäänlaista kuristinta sisällä(yleensä ahtomittareiden mukana tulevissa t-haaroissa on) ja t-haaran halkasija on tarpeeksi iso(oiskohan 6 ollu tarpeen iso)

Dumpit ovat oleet toimitakuntoisia ja myöskin säätöä on kokeiltu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

jos dumpin säätää löysälle, mikäli siinä on säätö, ja kaasuttelee konehuoneesta, niin liikkuuko mäntä ollenkaan mihinkään? onko dumpin mäntä ihan käsillä paineltavissa/liikuteltavissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

kiitti neuvoista sain toimimaan. t haarassa millä alipaine oli varastettu kaasuläpän takaa oli kuristin ja pieni sellainen. laitoin toisen t haaran ja rupes toimimaan. mittari ja dumppi samassa eikä mitään ongelmaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Elikkä en löytänyt haulla vastaavaa, eli mistä otetaan s13 SR20DET black top:issa tuo alipaine? en ole vieläkään löytänyt imusarjan takaa mitään letkuliitintä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

kaasuläpän takana on 2kpl lähtöjä heti nähtävissä, ainakin s13 redtopissa(samaimusarja) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

no mä en siellä nähnyt mitään :D tai sit siinä on niin paljon rojua edessä, täytyy katsoa huomenna uudestaan päivänvalossa, kun etupuolelta löytyy lähtöjä, myös vakio bensanpaineensäädin näkyy siinä, onko redtopissa kanssa se imusarja ns. väärinpäin, eli suuttimet siinä päällä? race performance näyttää kauppaavan redtopin ja blacktopin imusarjoja, mutta ne näyttää vähän erinlaisilta? :o en sitten tiedä. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

no mä en siellä nähnyt mitään :D tai sit siinä on niin paljon rojua edessä, täytyy katsoa huomenna uudestaan päivänvalossa, kun etupuolelta löytyy lähtöjä, myös vakio bensanpaineensäädin näkyy siinä, onko redtopissa kanssa se imusarja ns. väärinpäin, eli suuttimet siinä päällä? race performance näyttää kauppaavan redtopin ja blacktopin imusarjoja, mutta ne näyttää vähän erinlaisilta? :o en sitten tiedä. :o

Älä sekoita itseäsi noilla väreillä vaan puhu mieluummin S13 SR:stä ja S14 SR:stä. S13 SR tunnetaan pääasiassa lempinimellä "red top" vaikka loppupään koneet oli mustakoppaisia. Selkeiten nuo koneet tunnistaa toisistaan imusarjasta (S14:ssä painekotelo ylhäällä, S13:ssa alla piilossa) ja venttiilikopan muodosta (S14:ssä venakopan pinta "taittuu" 3. pytyn kohdilla ja siinä on NVCS:n kyhmy jakopäässä, S13:ssa koppa on suora ilman kyhmyä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

aijaa :o no toi oli hyvä tietää! elikkäs, se on sitten tuossa s13 SR:ssä sama imusarja väristä riippumatta? :o eli siellä on sitten 2 lähtöä kaasuläpän takana niinkuin "jukgis" sanoi. huomenna etsin sen lähdön sieltä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Tuossa pari kuvaa mistä selvii paikat

37917131ko9.jpg

44647665qe7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

mitkäs muuten on yleisimpiä syitä jos dumppi jää hivenen auki tyhjä käynnillä(pate kyseessä). kiristys tapissakin vaan jää hivenen auki. auttasko kireempi jousi tai jotai? mistäs sellasen hommais?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

mitkäs muuten on yleisimpiä syitä jos dumppi jää hivenen auki tyhjä käynnillä(pate kyseessä). kiristys tapissakin vaan jää hivenen auki. auttasko kireempi jousi tai jotai? mistäs sellasen hommais?

Kannattaa se auki ottaa ja liikutella käsipelillä mäntää että näkee mistä kiikastaa... Voitelu ei ainakaan huononna asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Kaverilla HKS SSQV style, ollu kiinni ehkä ~500kilsaa. Aluks toimi niinkun pitääkin, nyt se aukee jo tyhjäkäynnillä. Silti kun sormin painaa niin tuntuu kyllä että on samanlailla vastusta kun uutenakin, ja dumppi on säädetty ihan kireälle. Voiteluko asiaa parantais? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Niso : noihan näyttää olevan kaasuläpän vieressä? kuuluuko sitten s13 SR:ssä tulla tuohon? ainekin ca:ssa oli siellä koko imusarjan takana? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Ainakaan s14 sr20detissä ei voi ottaa dumpille ohjausta noista kaasuläpän alla olevista lähdöistä. Ne nimittäin johtavat kaasuläpän etupuolelle eikä imusarjaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Ainakaan s14 sr20detissä ei voi ottaa dumpille ohjausta noista kaasuläpän alla olevista lähdöistä. Ne nimittäin johtavat kaasuläpän etupuolelle eikä imusarjaan..

Riippuu ihan lähdöstä. Esim. S13 SR:ssä noi kaksi läpän yläpuolella olevaa lähtöä menee tosiaan ihan läpän taakse ja nisitä saa loistavan alipaineen mille tahansa. Läpän alla taas on lähtö joka on läpän "etupuolella"..siitä ei juuri mihinkään hyötyä ole.

Lähteehän S14 SR:ssäkin ihan orggisbypassinkin ohjaus siitä kaasuläpän alta ;)

Nyrkkisääntönä yleisesti ottaen näistä kaikista löytyy jostain kohtaa yksi sellainen vähän muita isompi alipainelähtö (taisi olla 7mm sisähalk. letkulle, tjsp) joka on aina hyvä alipainelähtö dumpille jne, tämä menee siis aina alunperin aktiivihiilipömpelille. Niiden pienempien kanssa voi joutua arpomaan mutta pienellä päättellyllä ja pähkäilyllä selviää kyllä aina kaikkien tarkoitus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Niso : noihan näyttää olevan kaasuläpän vieressä? kuuluuko sitten s13 SR:ssä tulla tuohon? ainekin ca:ssa oli siellä koko imusarjan takana? :D

CA:ssa on lähtöjä vähän joka puolella. Imusarjan takana bensanpaineensäätimelle koska ko. säädinkin sijaitsee siellä. Sekä kyljessä se iso lähtö joka menee alunperin aktiivihiilisuodattimelle mutta tarjoaa oivan alipainelähdön dumpille. Ja myös CA:ssa on kaasuläpän paikkeilla ainakin yksi lähtö mutta se tosiaan menee läpän "etupuolelle" joten ei sovellu juuri mihinkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Elikkä en löytänyt haulla vastaavaa, eli mistä otetaan s13 SR20DET black top:issa tuo alipaine? en ole vieläkään löytänyt imusarjan takaa mitään letkuliitintä?

Tähän on aika helppo ja kaikkiin malleihin toimiva vastaus: Mistä vaan, missä on imusarjan paine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

Niso : noihan näyttää olevan kaasuläpän vieressä? kuuluuko sitten s13 SR:ssä tulla tuohon? ainekin ca:ssa oli siellä koko imusarjan takana? :D

Joo s13 SR koneessa on tuossa ne paikat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: dumpin kanssa ongelmia!!!

asia selvä :D eli otanko sitten alipaineen dumpille + mittarille tuosta isommasta lähdöstä mikä näkyi tuossa kuvassa? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×