Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
veka

350Z vm 2008

Recommended Posts

Tänään sai käydä noutamassa. 5kk odotusaika oli kyllä tuskastuttavan pitkä. Näissä viimeisissä autoveroarpajaisissa taisi käydä Zetorille sen verran huonosti, että vuodenvaihde taitaa olla "erään aikakauden loppu", ainakin jos ajatellaan 350Z myyntiä Suomessa.

Koko perävalo-osasto on toteutettu ledeillä, ja KIRKKAILLA sellaisilla. Maailma todella valaistuu seuraavassa autossa siellä takana liikennevaloissa. Myös keulasta löytyy keltainen ledinauha kummallakin reunalla, very very nice...

Kori yhä sama, sisustuksessa on keskikonsolissa kardaaniin päällä nappuloiden paikoissa uudelleenajattelua. Ennen saattoi kyynärpäällä sohia istuinlämmittimen päälle, samoin hälyvilkun namiska on paremmassa paikassa.

Näillä keleillä on myllystä turha arvioida yhtään mitään. Käyntiääni on selvästi pehmeämpi, vaikka imupuoli hengittää nyt vapaammin. Takana samanmoiset röpinät kuin ennenkin, noin korvakuulolta. Pitää nyt ajella muutama tuhat kilometriä että tulee parempi käsitys koneen luonteesta.

Ai niin, missä kunnossa edellinen vm 2004 meni vaihtoon ? Mittarissa oli hyvän matkaa yli 100.000, alusta yhä tiukka, ei kolinoita tai kilinöitä, kytkin ok.

kori ok. ei syönyt öljyä, jarrupalat vasta menossa vaihtoon ( no joo, oikeastaan olis pitänyt mennä jo ;) ).Kesäpyöriä kun nostelin kaupan lattialle, niin etukumien sisäreunassa näkyi pientä epänormaalia kulumaa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z vm 2008

Pysyikös väri samana?

Pari kertaa taisi tulla nähtyä tämä vanhempi versio liikenteessä ja silloin yhdellä kertaa jotkut kollit yritti näköjään haastaa kaasuttelemalla vierellä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z vm 2008

Väri on uudesta kartasta sininen , helmiäsväri, vai onkohan se virallisemmin kolmikerrosväri. Se näyttää nyt hämärän aikaan lähes mustalta. Kyllä se sininen loimu sitten löytyy, jahka päästään kevättä kohti ja aurinko alkaa paremmin paistaa.

Kolleista en muista, jaa mutta on saattanut olla vanha silloin pojalla lainassa. Eihän ne twingolla.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z vm 2008

Onneksi olkoon! Kiva ajella uudella autolla.

Mutta ensimmäiset jarrupalat? Eikö sa jarrutta yhtään?

Kuninka monta renkassarja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z vm 2008

Välivuotisista malleista 2005-2007 en tiedä, niissä varmaan jo osa muutoksista, joita vertaan 2004 malliin:

Sisällä:

-ovipaneeleihin lisätty pehmustetta.

-ovissa tavarakaukalojen lisäksi valaistut kolot juomatölkille.

-keskikonsolissa istuimien välissä nyt toinenkin kannellinen lokero.

-turvavyön valolle lisätty summeri viiveellä.

-bosen subbarielementti laadukkaampi.

-namikoiden valaistusta paranneltu.

-ilmastointiautomatiikkaa kehitelty. Ei enää näyttäisi heittävän itsestään sisäilmankierrolle suutinvalitsinta laajemmin ruuvatessa. Tämä saanee paremman vahvistuksen kesähelteillä 8) .

Ulkoa:

-uuden moottorin pahka konepellissä on luonnossa niin matala, että sitä ei edes huomaa, jos silmä ei tiedä mitä etsiä.

-jäähdyttäjän ilmanottoaukon ritilä korvattu kahdella päällekkäisellä siipiprofiililla.

-ajovalojen linssistöä muuteltu. Nyt isompi focus ja aika paljonkin enemmän valotehoa, joskaan en moittinut vanhojakaan. Lisävaloille ei mitään järjellistä tarvetta.

-taustapeilistä on edelleen lysti katsella punaisia naamoja jonon ollessa paikallaan, tämä jo pieni harraste :D .

-pakoputkisto yhä 2-1-2, aivan loppupäässä näyttäisi olevan jotakin muutosta, ja soundissa on kuin onkin yksi uusi nuotti, joka soi muita oktaavin alempana, ihan oikeaan suuntaan. Teho kuuluu nyt paremmin läpi ;D .

Ajossa:

-kytkimen jousipaine jalan alla puolet entisestä, "akkojen" kytkin.

-keskisormea ei enää tarvitse näyttää niin usein ESP:n napille ratin alla, koska nyt elektroniikka sallii jonkin verran sutaisua paikaltaan nyypäyttämättä vetoa. Kylkimyyryjä ESP estelee yhtä innokkaasti kuin ennenkin. Namikka kysyy nyt muuten nimetöntä.

-moottori kuluttaa enemmän ja vähemmän kuin ennen. Kutosella vakkari päällä 90 km/h talvinopeutta mittarissa antoi heti ajotietokoneessa 7.8 l/100 km, joka on litran parempi kuin koskaan näin vanhassa ajopelissä. Sama mittaus vitosella ajaen hori jo kymmentä, ja auton luonteen mukainen ajaminen vienee litran tai pari enemmän mitä vanha. Tavallaan nyt kuluttaa niin vähän tai paljon kuin itse haluat, ja linjassa sen kanssa, että lisätehot ovat parempien virtausten tuottamaa reserviä.

Tossa noita, ja älä Ulla niitä jarrupaloja murehdi, kaupungillahan ne vaan kuluu ennemmin kuin isolla tiellä ;) ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z vm 2008

Mitäs sanot nyt jonkin ajan ajon jälkeen, pidätkö enemmän uudesta kuin vanhasta.

Itselläni 04 ja kävin tuossa loppukesästä ajamassa tuon uuden. Pitää kyllä sanoa, että olin itse ainakin todella pettynyt. Uusi kone oli tylsä, äänet pilattu ja kytkimestä ei tarvitse edes puhua.

Jarrupaloista sen verran, että ainakaan tuo uusi Z ei tuntunut pysähtyvän millään, siihen tunteeseen voi kyllä vaikuttaa se että itselläni on carbonpad:in palat. Tuntuma normaaleihin on uskomaton, tosin huonona puolena "PIENI" vikinä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z vm 2008

"Todella pettynyt", sullahan on pettymys herkässä ;D .....

Nyt voi katsella tietäkin eikä pelkästään varvikelloa. Kakkosella saa sen nätin pitkän vedon tuonne kauas +110 km/h , vanhassa rajottaja sano "töks". Tosin, kesähän on vasta tulossa, ja enhän mä ole ajanut noita kuin 120.000 km....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×