Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jonipeippo

RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Recommended Posts

Öljy ei pääsee sisään / pois yhtä vapaasti kuin toitsus. Joten miks tonne pitää vielä kuristinta tunkee? Ei käy mun järkeen.

Kuristimia laitetaan painelinjaan, ei paluu puolelle.

Onko ketään tehnyt kannen etu osaan öljyn paluuta?

Kannen etuosasta menee öljynpaluu, lähtee kannen sivusta putkella. Ainakin rb25 löytyy, neosta ja rb26 en oo ihan varma.

Onko joku tehnyt tällä foorumilla kuivasumpun rb:n kylkeen? Kovin kiinnostavalta tuntuu. Hintakin voisi jäädä aika kohtuulliseksi, tietysti riippuen pumpusta.

Mulla olis facen puolella kysely pieneen kimppatilaukseen noista supertecin splinedrive sarjoista. Saatavilla jun, tomei, n1 ja oem. Hinta 420-440£ paikkeilla tällä hetkellä ja laskee jos saadaaan enemmän porukkaa mukaan. Voi laittaa mulle YV:tä jos haluaa lisää infoa. Asennusohjeet voin liittää tähän.

Supertec_Splined_Drive_Manual.V3.0 (1).pdf

Kyllä me eilen jo puhuttiinkin siellä aiheesta. MUTTA.

Oem pumppu, rattaat 800-900€ Sit jää kysymysmerkiksi vielä se takakansi. Siihen vielä loiskelevyjen teko, öljytilan suurennus, imusihti modi, nämä voi tehdä itse.

Kuivasumppu. Jos hyvä tuuri käy, löytää pumpun 500e. Rattaat ja hihna X? Suodattimet maksaa määrän X €? Letkut X €. Öljypohja modit, säiliö itse.

Ei se hinta nyt ihan jäätävästi mene yli, toimivuus varmasti parempi.

Kyllä me eilen jo puhuttiinkin siellä aiheesta. MUTTA.

Oem pumppu, rattaat 800-900€ Sit jää kysymysmerkiksi vielä se takakansi. Siihen vielä loiskelevyjen teko, öljytilan suurennus, imusihti modi, nämä voi tehdä itse.

Kuivasumppu. Jos hyvä tuuri käy, löytää pumpun 500e. Rattaat ja hihna X? Suodattimet maksaa määrän X €? Letkut X €. Öljypohja modit, säiliö itse.

Ei se hinta nyt ihan jäätävästi mene yli, toimivuus varmasti parempi.

Pikaisella ebay selaamisella: 500€ saa oikein valita käytettyjä nascar pumppuja. rattaatkaan ei monia kymppejä maksa.. Joko ruvetaan askartelemaan? säiliöt ja sun muut öljypohjamodit o pala kakkua!

Alustavasti huutelinki toho kimppaan mukaan, mutta se on edelleen auki että mihin pumppuun O_O. Btw onnea omalle rottelolle mun ajossa ekat 5tuhatta takana ja sikaakin saanu ihan riittämiin.

Pikaisella ebay selaamisella: 500€ saa oikein valita käytettyjä nascar pumppuja. rattaatkaan ei monia kymppejä maksa.. Joko ruvetaan askartelemaan? säiliöt ja sun muut öljypohjamodit o pala kakkua!

kaveri osti ekaksi tollasen halvan käytetyn nascar pumpun corvetteen, mikä paljastui purkaessa romuksi.. sitten vaan tehdasuusi barnesin(muistaakseni) pumppu tilaukseen. se on kyllä toiminu tosi hyvin, ja sai jälleenmyyjältä hyvät ohjeet oikean välityksen laskemiseen.

n. 1000$ taitaa olla noi Moroson 3-staget.

En kyllä itsekkään uskaltaisi näkemättä ostaa käytettyä Nascar pumppua. Voi toki osoittautua ihan soivaksi peliksi, mutta en tuolla erotuksella vielä ottaisi sitä riskiä et on ihan romuna.

Ehkä muutenkin vähän väärä kohta säästää.

3-stage autoverdi sportsman + hihnapyörät. Oisko veroineen ja rahteineen ollut jotain 1400e-1500e. Letkut ja liittimet on järkyttävän hintaisia. Itse meinasin käyttää hydrauliletkuja.

Ite tarvitsisin öljysäiliön joka mahtuu konttiin. Jos löytyy ideoita niin kirjoitelkaa tähän. Osaako joku tehdä suomessa säiliön toimivalla ilman erotuksella?

Suurin ongelma pumpun laitossa r32 gtr on tilan ahtaus. Säiliökään ei mahdu mitenkään konehuoneeseen.

Edit: siis 3-stage, kaksi imua ja yksi paine.

Edited by john_k

Kuinka isoa säiliötä noissa käytetään? Riittääkö 10 litraa? Olen nähnyt 5l pönttöjä myös mutta taitaa olla turhan pieni?

Mikäs tuossa säiliössä sitten niin ihmeellistä on?

Letkuissa on tietysti monia vaihtoehtoja, vetääkö teflonilla vai kumisella hydrauliikka letkulla. Ja tietysti putkella kannattaa pohjassa vetää. Riippuu sitten asia haaroista kuinka kallista siitä tulee.

Kuinka isoa säiliötä noissa käytetään? Riittääkö 10 litraa? Olen nähnyt 5l pönttöjä myös mutta taitaa olla turhan pieni?

Mikäs tuossa säiliössä sitten niin ihmeellistä on?

Letkuissa on tietysti monia vaihtoehtoja, vetääkö teflonilla vai kumisella hydrauliikka letkulla. Ja tietysti putkella kannattaa pohjassa vetää. Riippuu sitten asia haaroista kuinka kallista siitä tulee.

Vähän toki kokonaisuudesta riippuu, mielestäni kuitenkin mieluummin suurempi kuin pienempi. Öljysäiliöhän ei saa olla täynnä. Omaan settiini tulee Valtosen kasvattama Pacen säiliö jonka tilavuus on 10 litran tienoilla, mutta käytännössä sinne sopii laittaa ~7 litraa öljyä. Tietty tämän päälle tulee vielä letkujen tilavuus.

Säiliön sisällä on yksi tai useampia välilaipioita jotka valuttavat öljyä eri tavoin, ja tällä tavoin erottelevat öljystä pois ilmakuplia. Samoin pumpun imupuolelta säiliölle tuleva linja on suunnattu siten että vauhdilla tuleva öljy kiertää säiliön seinustaa pitkin, joka myös auttaa erottelussa.

Tuossa Aviaidin säiliömallistoa jossa pari halkileikkauskuvaa tuosta erottelurakenteesta, toteutustapa toki vaihtelee jonkin verran valmistajan mukaan. http://aviaid.com/shopsite_sc/store/html/dry-sump-tanks.html

Joo kyllä mä olen niitä leikkauskuvia tutkinut. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Sitä öljyn kiertämistä saa vielä parannettua tekemällä ylimmän välilevyn kartion malliseks ja ulkoreunoille valutus reijät. Kyllä tommosen viikonlopussa tiggailee kasaan, kunha kaljaa on riittävästi...

Edit. Näköjään kun linkin jaksoi avata niin sillain tuossakin oli, että kartiolla päällimäinen levy...

Mulla olis facen puolella kysely pieneen kimppatilaukseen noista supertecin splinedrive sarjoista. Saatavilla jun, tomei, n1 ja oem. Hinta 420-440£ paikkeilla tällä hetkellä ja laskee jos saadaaan enemmän porukkaa mukaan. Voi laittaa mulle YV:tä jos haluaa lisää infoa. Asennusohjeet voin liittää tähän.
supertec:llä muutenkin nyt tarjous meneillään: 399£..

Tuo onkin hyvä niin voi kaikki haluavat tilata itse.. Aikamoista säätöä ja neuvottelua noiden kimppatilausten järkkääminen kun kaikilla eri tarpeet.

Säiliöiden kanssa pitää muistaa että jos se tulee takakonttiin tai muualle kauas niin öljyn pitää myös kylmänä virrata pumpulle tarpeeksi. Jos on tarpeettoman iso säiliö esim katuautossa niin öljyn lämpiämiseen menee ikuisuus. Öljyn lämpiämistä voi jouduttaa lämmittimellä.

Nopeasti jos oikein laskin niin noissa aviaid säiliöissä on se ilmatila jo otettu huomioon. Ilmoitettu on siis max öljyn määrä.

Tänne menee varmaan hyvin kysymys öljypumpusta. Eli onko kuvan pumppu OEM-pumppu? Öljypumpun veto mulla taitaa olla tota leveämpää mallia? Mikäs on paras tällähetkellä se paras ratkasu tuolle kestävyyden kannalta jos ei kiinnosta laittaa miljoonaa euroa Tomein pumppuun.

13834843.jpg?31ec97c74f7f650af7547885a973a8e44ee10cbb5183057686aad3d5edf8b725d019c11c51ef55abe66cc6bacac09047

13834844.jpg?92975720f6f202561bdb4ebfc7058fd0e87c8d72e2d9ae736fa3b1d09eb410bfeb6b38aced5b76419de1dbfb7ccfae76

13834845.jpg?128106843014a1d1300eea653222ce10cccd803ca6f011fd12b9e190c7c42571b4c3b98361ae87d9d1b0ca93313e6587

Kuvien perusteella näyttää oem pumpulta, eli 81mm.. mittaa ja tarkista vielä, ja sun kampura on leveällä vedolla mutta aika soiroksi hakkautunut tuo pumpun veto, ite laittaisin tässä kohtaa sen supertecin satsin tilaukseen, siinä tulee sitten uusi pumpun vetokin kampuraan.

N1 pumppu, muokkaa sumppua, kunnon loiskelevyt ja parantelee öljylinjoja eikä vetele räpättimeen huvikseen. Lisäksi muokkaa öljyntulon ulkoisella linjalla suoraan öljypumppun kylkeen. Kavitointi ne rattaat tappaa..

Taitaa olla tolla n1 pumpulla rikottu eniten rb moottoreita maailmassa.. taitaa olla väärä paikka säästää.

Johtuiskohan toi "eniten" rikkottu pumpun leima siitä että n1 pumppu varmaan eniten käytetty jälkiasennuspumppu ja ei ole tehty noita perus asioita kuntoon + väärinkäyttö. Toki jos täydellisen haluaa niin kuivasumppu muttä tässä kysyttiin budjetti ratkasua