Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R33 gts-t turbo?
#1
mikähän mahtaa olla r33 gts-t:n vakio ahdin? ja mitkä on vakio ahtopaineet?
R33
Reply
#2
immu Wrote:mikähän mahtaa olla r33 gts-t:n vakio ahdin? ja mitkä on vakio ahtopaineet?

Se on joku T3-johdannainen ilmeisesti, mutta se on nissanin itse tekemä.. Ei ole garrett siis, joka tarkoittaa että varaosia ei saa mistään. Smile Ja se on kuulis vielä.

Vakio ahdoista en tiedä..
Reply
#3
Mahdollisesti sama ahdin kuin r32 gts-tConfusedsä? Ilmeisesti T3 laipalla, ja vastaa T25/28 ???
Reply
#4
En tiedä mitä siellä pitäisi olla, mutta mulla näyttää katti kiinni greddyn ahtopainemittari 0,55-0,6 max ahdoiksi vakiona
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#5
Niin sanottu "Nissan T3R" eli kuulalaakeroitu ~T3 jossa on keraaminen pakosiipi. GTS Confusedä on solenoidi ohjaamassa ahtoja. alle 4500RPM on 0.5bar ja solenoidi aukee ja ahdot nousee 0.7bariin. Se solenoidi löytyy siitä maffin vierestä.
Reply
#6
Kiitoksia :-*
R33
Reply
#7
Vielä se että onko R32 ja R33 gts-tConfusedsä sama ahdin? eli juuri tuo kuulalaakeroitu?
Reply
#8
Kivimies Wrote:Vielä se että onko R32 ja R33 gts-tConfusedsä sama ahdin? eli juuri tuo kuulalaakeroitu?

Ausseissa ja Tee:n luvatussa maassa käyttävät Rb20detConfusedsä "turbopäivityksenä" RB25DET:n ahdinta eli se siis on eri. En osaa vastata, että mikä ahdin siinä on. Mulla ois kivimiehelle tossa halpa päivitys tallissa Wink R33 GTS vakioahdin siis.. Wink

Tosta enkkupuolelta lueskentelin tälläistä:
The standard turbo runs a T3 style compressor wheel with a T25 style turbine wheel with T3 housings. The S2 R33s have a Nylon compressor wheel, the S1 have a steel - both have a ceramic turbine wheel and a ball bearing core
Reply
#9
Joo, tuskinpa tehtaalla olisi laitettu samaa ahdinta 2.0 ja 2.5 koneisiin...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#10
Nostetaanpas uudestaan esille... 32gts-t:n turbo paljon pienempi kuin 33gts-t, mutta naurettavan kokoonen tuo 33gts-t omakin on, eikä tuo koko niin mutta kun ei sekään kestä kun 1bar jatkuvat ahdot.. Elikkäs itse asiaan... Onko tällä foorumilla ketään joka olisi tehnyt 32gts-t jotakin muutakin kuin asentanut dumpin ja välijäähyn? Eli pitääkö tässä toimia pioneerina turbo kokeilujenkin kanssa.. Suunnitelmissa olisi laittaa tuo masterpowerin 810019 Tietäjät ja taitajat kertokaa visionne...
Reply
#11
Tuotti pettymyksen(kai) tuo 33:en vakioahdinkin.Mulla ainakaan penkissä ei pitäny kiloakaan,0.9 kun nosti 1 baariin ei jaksanu enää pitää ja teho nousi 2hv,joten tuotto loppuu.Voi olla että vika on kellossakin,mut ei jaksa enää tuohon perehtyä,kun on uusi pakosarja odottamassa uutta ahdinta.Lisää laitan tuonne klubilaiset alueelle...
Reply
#12

Semisti vanha topikki, mutten viittiny uuttakaan alottaa Big Grin
Mitkä on R33 gtr:n vakioahtimet? Ainakin kuukle sano et R32 gt-rConfusedsä on kaks T25 Garrettia? Pikasella järellä olis R33Confusedsä samat kun 26dettiä kerta sisällä, mutta jollain varmaa tietoo?
Turbo: Ahdin määrää tahdin. Twinturbo: Ahtimet määrää tahtimet?
Reply
#13
T25-sukuisia ne on mutta joka sukupolven koneessa erilaiset. En äkkiseltään löytänyt vertailutaulukkoa joka on täälläkin ollut nähtävillä, jossa erot ilmenee. Jos en ihan väärin muista niin ahtimien kapasiteetti on kasvanut ajan myötä, eli R32Confusedsa on pienimmät. Tästä viimeisestä en mene takuisiin.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#14
Xenon Wrote:T25-sukuisia ne on mutta joka sukupolven koneessa erilaiset. En äkkiseltään löytänyt vertailutaulukkoa joka on täälläkin ollut nähtävillä, jossa erot ilmenee. Jos en ihan väärin muista niin ahtimien kapasiteetti on kasvanut ajan myötä, eli R32Confusedsa on pienimmät. Tästä viimeisestä en mene takuisiin.

Kiitti! Kiinnityspisteiltään varmaankin siis melko varmaa T25Confusedta ajatellen tiivisteitä.. No viimestään läpyskät kädessä tiskille kysymään, mutta tietääpähän ainakin mitä kysyä Big Grin
Turbo: Ahdin määrää tahdin. Twinturbo: Ahtimet määrää tahtimet?
Reply
#15
Larja Wrote:
Xenon Wrote:T25-sukuisia ne on mutta joka sukupolven koneessa erilaiset. En äkkiseltään löytänyt vertailutaulukkoa joka on täälläkin ollut nähtävillä, jossa erot ilmenee. Jos en ihan väärin muista niin ahtimien kapasiteetti on kasvanut ajan myötä, eli R32Confusedsa on pienimmät. Tästä viimeisestä en mene takuisiin.

Kiitti! Kiinnityspisteiltään varmaankin siis melko varmaa T25Confusedta ajatellen tiivisteitä.. No viimestään läpyskät kädessä tiskille kysymään, mutta tietääpähän ainakin mitä kysyä Big Grin
pakosarja/ ahdin laippa on normaali T25, outletin puoli taasen on GTR ahtimessa ihan omanlaisensa.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#16
Jani / Speedimports Wrote:
Larja Wrote:
Xenon Wrote:T25-sukuisia ne on mutta joka sukupolven koneessa erilaiset. En äkkiseltään löytänyt vertailutaulukkoa joka on täälläkin ollut nähtävillä, jossa erot ilmenee. Jos en ihan väärin muista niin ahtimien kapasiteetti on kasvanut ajan myötä, eli R32Confusedsa on pienimmät. Tästä viimeisestä en mene takuisiin.

Kiitti! Kiinnityspisteiltään varmaankin siis melko varmaa T25Confusedta ajatellen tiivisteitä.. No viimestään läpyskät kädessä tiskille kysymään, mutta tietääpähän ainakin mitä kysyä Big Grin
pakosarja/ ahdin laippa on normaali T25, outletin puoli taasen on GTR ahtimessa ihan omanlaisensa.

Voihan shaiba! Ei taida ihan hyllytavaraa olla tuo outletin ja ahtimen väli? ideaa mistä siihen rakoon tiivistettä saa? saiskohan speedimportin kautta Wink?
Turbo: Ahdin määrää tahdin. Twinturbo: Ahtimet määrää tahtimet?
Reply
#17
Siivet on mitoiltaan lähes prikulleen samat kun t25. Akselin laakerointi on t28 eli leveemmät laakerit kun t25. Muuten samaa kakkaa, ainoo et gtr on keraaminen pakosiipi.
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#18
Xenon Wrote:En äkkiseltään löytänyt vertailutaulukkoa joka on täälläkin ollut nähtävillä, jossa erot ilmenee.
Ilmeiseti tämä
[Image: gtr_turbines.jpg]
Reply
#19
http://homepage.ntlworld.com/tbroom/Turbos.htm

32Nismo (14411-06U00) - Ahtimen Kompressori on virheellisesti ilmoitettu. Se on oikeasti A/R 0.60 eikä 0.42.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#20
Taiquri Wrote:Niin sanottu "Nissan T3R" eli kuulalaakeroitu ~T3 jossa on keraaminen pakosiipi. GTS Confusedä on solenoidi ohjaamassa ahtoja. alle 4500RPM on 0.5bar ja solenoidi aukee ja ahdot nousee 0.7bariin. Se solenoidi löytyy siitä maffin vierestä.

kaivetaanpa vanhaa topikkia Big Grin milläs tuosta "kaks toimisuudesta" pääsee eroon ? että olis tuo 0,7 alle 4500RPM ?
Reply
#21
juumagge Wrote:kaivetaanpa vanhaa topikkia Big Grin milläs tuosta "kaks toimisuudesta" pääsee eroon ? että olis tuo 0,7 alle 4500RPM ?

Ottamalla solenoidin pois.
Skyline GTS-R
Reply
#22
+ vastusvastaventtiili/kuulajousi. vakio portti sen verta löysä ettei ilman ahda todennäköisesti 0,7
Reply
#23
Solenoidi poistamalla ahdot tosiaan tippuu siihen 0.5bariin koko alueella. Turboruuvilla sitten nostelee takaisin.
Reply
#24
lisättäänpä vielä kysymys. jos tuon vakio bypass venttiilin vaihtaa niin mikähän siihen ois hyvä laittaa, meinaan ettei vain piru vuoda. Joku laadukas bypass venttiili ? ehdotuksia Big Grin
Reply
#25
juumagge Wrote:lisättäänpä vielä kysymys. jos tuon vakio bypass venttiilin vaihtaa niin mikähän siihen ois hyvä laittaa, meinaan ettei vain piru vuoda. Joku laadukas bypass venttiili ? ehdotuksia Big Grin
Onhan noita vaikka kuinka. Itsellä Turbonetics ja toimii hienosti. Forge, Greddy ym... tai vaikka ssqv takaisinkierrätyssuuttimella.
Reply
#26
juumagge Wrote:lisättäänpä vielä kysymys. Jos tuon vakio bypass venttiilin vaihtaa niin mikähän siihen ois hyvä laittaa, meinaan ettei vain piru vuoda. Joku laadukas bypass venttiili ? Ehdotuksia :d

hks ssqv?
Skyline GTS-R
Reply
#27
HKS SSQV kyllä
http://shop.mamasan.fi/static/media/imag...110983.jpg
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#28
Onko täällä joku kaiku päällä.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)