Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auto lunariin..?
#1
No tulipahan pistettyä auto sitten paskaksi.. :'(
No ei siinä mitään mutta äsken kävi tarkastaja kattoo sitä niin se meinas että ois ehkä kohta lunari kunnossa, vaikka kustannus arvio oli vaan n. 3500e! Ei siinä ole kuin taka ja etu kaaret, etupuskuri ja työt.
Lunariin en anna sen kyll mennä, niin paljon rahaa on menny sen rakentamiseen että otan sit kerta korvauksena kaiken ja ostan sit saksasta auton ja pistän tekniikan siihen. Niin sit mun varsinaiseen kysymykseen että paljon maksaa tuonti auto noin? Ja pitääkö siihen maksaa veroja jos tekee tekniikan vaihdon?

-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#2
Trancemaster Wrote:Ja pitääkö siihen maksaa veroja jos tekee tekniikan vaihdon?

Pitää maksaa. Koppa on tavallaan se joka ratkaisee. Muut osat voi vaihtaa.
Reply
#3
Voihan villu.. Sad
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#4
Mikset ota kertana ja korjaa ite / korjauta.

Ostat jonkun tuningpuskurin siihen. Sit vaikka kuituetulokarit ja
kuituiset takakyljet. Ei maksa paljon. Saat vielä uuden värinkin.

Vai onko mennyt kyljet pahasti.
Reply
#5
Ale Wrote:Mikset ota kertana ja korjaa ite / korjauta.

Ostat jonkun tuningpuskurin siihen. Sit vaikka kuituetulokarit ja
kuituiset takakyljet. Ei maksa paljon. Saat vielä uuden värinkin.

Vai onko mennyt kyljet pahasti.

Ei oo kyll menny pahasti.
Niin toi vois olla ihan hyvä idea. Smile Täytyy kattoo, ne kohta soittaa autokeskuselta että mitä siellä on ja tarkka kustannus arvio jne.
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#6
Mites korinvaihto? Onko mahdollista? Vai tarkoittaako kori itse autoa?
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#7
Mitäs toi korinvaihto tarkoiuttaa?Tyhmä ku oon..
Niin eli korissa on vahinkoa nyt, eli tekniikka on kunnossa.
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#8
Prosentteja niistä vaihdetuista osista lasketaan. Jos menee yli 50% niin verot maksuun. Voithan sä ostaa jonkun saksan pelin ja vaihtaa siitä ehjät pellit omaan autoon.
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#9
Niin se on ehkä turha lähtee vaihtaa koko tekniikka..
Niin joo sen unohdin sanoo että se pitää tietysti olla ilman kattia se vaihdokki koska nytkin on. Se on aika harvinaista että suomi autossa ei oo kattia. Smile
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#10
Ne vanhanajan korinvaihdothan eivät onnistu enää nykyään. Säännökset muuttuneet.


Onko kuvia autosta? Visioidaan porukalla. Smile
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#11
Puppetmaster Wrote:Ne vanhanajan korinvaihdothan eivät onnistu enää nykyään. Säännökset muuttuneet.


Onko kuvia autosta? Visioidaan porukalla. Smile

No ku mä unohdin ottaa viimeksi ku kävin autokeskuksella, ja nyt ku ei oo autoo niin ei pääse liikkuu.. Sad Mut katotaan jos täss tulis joku kaveri käymään jolla ois ajokki.
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#12
Trancemaster Wrote:No tulipahan pistettyä auto sitten paskaksi.. :'(
No ei siinä mitään mutta äsken kävi tarkastaja kattoo sitä niin se meinas että ois ehkä kohta lunari kunnossa, vaikka kustannus arvio oli vaan n. 3500e! Ei siinä ole kuin taka ja etu kaaret, etupuskuri ja työt.
Lunariin en anna sen kyll mennä, niin paljon rahaa on menny sen rakentamiseen että otan sit kerta korvauksena kaiken ja ostan sit saksasta auton ja pistän tekniikan siihen. Niin sit mun varsinaiseen kysymykseen että paljon maksaa tuonti auto noin? Ja pitääkö siihen maksaa veroja jos tekee tekniikan vaihdon?

Huonompi yksilö 1 500-1 800e, hakukulut maasta riippuen 100-500e, ja verot 1 000-1 800e. Eli 2 600e-3 700e.

Ja siitä voi sit tienaa vähän takas myymällä niitä vaihtoon meneviä osia. ELi aika tolkuttomaks säätämiseks menee. Eli jos ei oo kauheen paljo pahempi homma, kuin nuo muutaman pellin vaihto niin suosittelen sitä.
Reply
#13
Nyt tuli lopullinen korjaus arvio AK:lta n.7000e,aika hurja hinta.
No ei se haittaa ku otin sen kerta korvauksena niin sain 5000e! ;D En ois ikinä uskonu että ne niin paljon antaa.
Aattelin sitten ostaa samalla korisarjan ja maalauttaa se "skyline" siniseksi.Mun siskon mies on vielä automaalari, niin saan maalaus jne. halvalla.
Täytyy vaan hommata alkuperäiset etu- ja takakaari ja jotain pientä nippeliä jostain..
Täss ois linkki kuviin missä on mun auto nyt ja siitä korisarjasta mitä aattelin hommata:

http://koti.welho.com/dlindval/m%e4ll%e4tty/

Eikö joku suomessa kaupitellut näitä korisarjoja?
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#14
Ihan samalla lailla tössit kuin minä omani. Mä kolhin vaan apparin puolen. Toi takakylki on se kallein laitettava. Omassakin oli korjausarvio jossain 3500e kohdilla, mutta todellisuus on varmaan tuplasti.
Live slow, die old.
Reply
#15
Pasi Wrote:Ihan samalla lailla tössit kuin minä omani. Mä kolhin vaan apparin puolen. Toi takakylki on se kallein laitettava. Omassakin oli korjausarvio jossain 3500e kohdilla, mutta todellisuus on varmaan tuplasti.

Onnex mun siskon mies laittaa sen varmaan parilla sadalla.
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#16
Joo työtunteja tossa tulee hitosti, aikaavievää hommaa kaikkinensa. Toki tutunkauppana pääsee paljon halvemmalla, mutta kun yhtiö maksaa niin voi velottaa eri lailla, mutta työllä pitää myös olla takuu. Osatkaan ei näihin "sportteihin" ole halpoja.
Live slow, die old.
Reply
#17
Juu se on kyll tosi hyvää tekee, on tehny yhen golfin joka on ollu autolehdissä jne.
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#18
Toi takakylki tulee ovesta perään asti uutena, et erikseen ei saa kaarta siihen uutena ostettuu.. Nii jos ei käytettyy osta. Hinta uuvella on 660 euroo. Ku kerran omaan sitä kysäsin ja siihen sit lisäksi vaihtotyö.
Nissan 200 sx Turbo vm:1990 <br />Nissan Patrol gr 3.0 di vm:2000<br
MB 500 se vm85
Reply
#19
Oon nyt kyl ihan käsi poskella. Siis miten ihmeessä näin vanhasta autosta mikään vakuutusyritys maksaa 5000e, ja vielä olis valmis maksaan 7000e jollekkin yritykselle korjauskuluja. Ku toihan olis jo melkein ton koko auton hinta.

Eli voisko joku nyt selittää miten nää vakutuus asiat oikein menee, kun en oo viel kerenny yhtään autoo mitään puuaitaa kovempaa päin ajaa.

Et mikä vakuutus oli, ja esim. miten voi valita jos auto olis menossa lunariin? Tajuan kyllä tuon että voi valita korjauskulut rahassa jos haluaa (-työt).
Reply
#20
Boeder Wrote:Oon nyt kyl ihan käsi poskella. Siis miten ihmeessä näin vanhasta autosta mikään vakuutusyritys maksaa 5000e, ja vielä olis valmis maksaan 7000e jollekkin yritykselle korjauskuluja. Ku toihan olis jo melkein ton koko auton hinta.

Eli voisko joku nyt selittää miten nää vakutuus asiat oikein menee, kun en oo viel kerenny yhtään autoo mitään puuaitaa kovempaa päin ajaa.

Et mikä vakuutus oli, ja esim. miten voi valita jos auto olis menossa lunariin? Tajuan kyllä tuon että voi valita korjauskulut rahassa jos haluaa (-työt).

Elikkä kun korjauskulut on esim. 7 tonnia ja otat sen kertakorvauksena niin ne laskee silleen et saat ne rahat mitä korjaamo ois siihen pistäny ja korjaamon ilmottamasta arvio tunti määrästä saat 40e/tunti. Ja tohon summaan on lisätty 14 vrk kekeytys rahat mut se nyt ei hirveen iso raha oo..
Eihän auto mee lunariin jos ei oo tosi pahasti rutussa jos et halua että se menee.
Kyseessä oli veritas.
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#21
Kaikki vaurioituneet osat tulee vaihtaa uusiin tai käytettyihin, riippuu vähän vakuutuksen kattavuudesta. Isokaskon kanssa omassa tapauksessa kaikki vaihdettiin uusiin. Kertakorvaus on puhtaasti määrätty prosenttimäärä korjauskustannuksista. Mielikuva että se oli ~70%, mutta ei varma. Vakuutusyhtiö selvittää auton markkinahinnan ja vertaa vaurioita siihen, tähänkin on olemassa määrätty prosenttimäärä, minkä jälkeen auto menee lunastukseen.

Trancemasterin tapauksessa en usko että olisivat lähteneet edes korjaamaan vaan vain lunastus tai kertakorvaus tuli kysymykseen. Johtuen juurikin auton iästä ja arvosta korjauskustannuksiin nähden.
Live slow, die old.
Reply
#22
Pasi Wrote:Ihan samalla lailla tössit kuin minä omani. Mä kolhin vaan apparin puolen. Toi takakylki on se kallein laitettava. Omassakin oli korjausarvio jossain 3500e kohdilla, mutta todellisuus on varmaan tuplasti.

On muuten niin saman näköisesti vedetty ettei oo tosikaan. :o



Ja eivät varmasti ikinä olisi korjauttaneet tuota, vaan kyllä se olisi lunariin mennyt, jos ei kertakorvauksena olisi otettu.

Jos nuo etulokarin ja takakyljen ostaa molemmat uusina, niin siinäkin tulee jo heti yli tonni hintaa. Tongue
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#23
Joo suunnilleen noin se menee kun pasi sanoi. Vakuutusmies sano mulle että ne korjaa jos ei mee yli 2/3 auton arvosta ja mitä vanhempi auto sen paremmin ne korjaa koska sen osista ei saa niin paljon jos ne lunastaa sen.
Kyll ne mietti vielä että ois ehkä voinnu korjata..ne kyll kato huomio mitä muutoksia autoon oli tehty jne.
Etukaaren saa kyllä käytettynä todella edullisesti ja kyll mä luulen että takakin löytyy,kyll yleensä löytyy joku joka on tuonnu saksasta auton ja ottanu siitä tekniikan ja kori on vielä tallessa.
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply
#24
muistaakseni osille tuli sama hinta vaikka olis kertakorvauksena ottanut, mutta juurikin tuo työn tuntiveloitus muuttuu korjauspaikan hinnasta 40€ / tunti. Näin mä muistelisin tuota omaa takakaartani, jonka arvio oli reipas 700€ ja kertana jotai 400-450€, vein sen oiottavaks...
Nissan 200SX -91
BMW 320d -03
ex. BMW 320i touring -00
ex. Nissan Bluebird 1.8 turboSGX -90
T.A. Vehicle Electronics
Reply
#25
tahonen Wrote:muistaakseni osille tuli sama hinta vaikka olis kertakorvauksena ottanut, mutta juurikin tuo työn tuntiveloitus muuttuu korjauspaikan hinnasta 40€ / tunti. Näin mä muistelisin tuota omaa takakaartani, jonka arvio oli reipas 700€ ja kertana jotai 400-450€, vein sen oiottavaks...

Noin just se menee.
-------------------------------------<br />Nissan 200sx -89
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)