Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Surullisen kuuluisat pyyhkijät...
#61
^Todennäköisesti se on juurikin kuten kirjoitit, lienee moottorin pallonivel kulunut totaalisesti. Siinä ei edes ollut sellaista kumirinkulaa jäljellä mikä muissa nivelissä vähän suojana, jos on ollutkaan koskaan.
P11-144 '00, Saab 9³ '99
Reply
#62
DeadEyes Wrote:^Todennäköisesti se on juurikin kuten kirjoitit, lienee moottorin pallonivel kulunut totaalisesti. Siinä ei edes ollut sellaista kumirinkulaa jäljellä mikä muissa nivelissä vähän suojana, jos on ollutkaan koskaan.

Eli kuula /moottori vaihtoon jos ei kepit kestä paikallaan Wink

Tosin en tuosta primeran pyyhkijänmoottorista tiedä että onko enää se kuulapää irrotettavissa, vanhemmissa ainakin on.
Ajossa: Carina E -92, Jdm Terrano wd21 V6 -93 , Jdm Altezza sxe10 -01.

Työn alla: B11 Wagon -86 Low , P10 Wagon -95 SR20DE, K10 -90 1.2 Pink, Jdm GF8 Wrx Sti Ver3 -97.

Seisokissa: N12 -82 Luumu, K11 viri -97 , K11 -98.

Muut:N14 farkku -95 ,B11 Sgl -85 ,N15 SR -99,Pathfinder V6 -92.
Reply
#63
^ Niinpä, toinen moottori nivelineen tilaukseen purkaamolta... suuressa osassa purkaamoidenkin tarjontaa näkyy ko. pallo puuttuvan moottoreista :Smile
P11-144 '00, Saab 9³ '99
Reply
#64
Otettiin sitten multakin irti nuo pyyhkijät, kun kitinä alkoi ottaa päähän. Mittarissa vasta 170tkm.
P11 2.0 -96 SLX.
Olin jo jonkun aikaa ihmetellyt pyyhkäisyn pientä "hitautta". Avatessa selvisi, että kuskin puoleisessa
pivotissa eli siinä muovi "kolmiossa" ei meinannut pyöriä ollenkaan se akseli. Sai ihan kunnolla
vääntää että pyörähti... Melkein tunnin verran ihmeteltiin sitä pajalla ja yritettiin kihnuttaa irti eri konstein.
Ei vaan lähtenyt. Lopulta kaveri teki sen pivotin paksusta pellin ja putken palasta, ja pivotti rikottiin akselin
ympäriltä. Lähti n. kuutena palasena. Akseli oli niin ruosteisen röpelöinen, että vaati pienen hionnan. Sitten
vasukat sisään ja kiinni. Istui kun isä äitiin ja toimii kuin junan vessa. Laitan myöhemmin kuvan tekeleestä.
Apparin puoleinen lähti helposti irti ja sinne viskattiin vaseliinit.
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#65

Siinä rintapellissä on juuri niiden pivottien kohdalla typerät umpinaiset montut, joissa vesi seisoo. Itse ratkaisin tilanteen poraamalla 6mm:n reiät kuoppien pohjaan ja pikkutäppäys sinkkimaalia.
We Produced With Spartan Air
Reply
#66
Kova-Luu Wrote:Melkein tunnin verran ihmeteltiin sitä pajalla ja yritettiin kihnuttaa irti eri konstein.
Ei vaan lähtenyt.

Kai te irrotitte sen sokan sieltä akselin yläpäästä? Sen jälkeen lähtee, kun vasaralla naputtelee.
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#67
Jylppy Wrote:
Kova-Luu Wrote:Melkein tunnin verran ihmeteltiin sitä pajalla ja yritettiin kihnuttaa irti eri konstein.
Ei vaan lähtenyt.

Kai te irrotitte sen sokan sieltä akselin yläpäästä? Sen jälkeen lähtee, kun vasaralla naputtelee.

Kyllä irroitettiin ja lähtihän se apparin puoli aivan kivuitta.
Kuskin puoli oli niin ruosteessa, että ei lähtenyt kihnuttelemalla/ ulosvetäjillä eikä penkissä kumivasaralla yms.
kaluilla ja litkuilla.
Se ruostekin siinä akselissa ei ollut mitään kevyttä pintaruostetta, vaan oikein kunnon möykkykamaa mikä
sai rälläkkää jonkun aikaa.
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#68
Ei sinne lasin pyyhkimien vivustoihin kannata mitään koti iskän virityksiä tehä.Ne on tosi helppo vaihtaa.Ostimme kaikki vivustot ja akselit merkkiliikkeestä,tuli hyvät alennukset.Kaikki osat löyty hyllystä hintaa tulin 120 ekee.Uusiin osiin vain lisättiin vaseliinia.Puhistettiin vielä moottorikin ,ja nyt ovat kun uudet.
Reply
#69
glaine Wrote:Ei sinne lasin pyyhkimien vivustoihin kannata mitään koti iskän virityksiä tehä.Ne on tosi helppo vaihtaa.Ostimme kaikki vivustot ja akselit merkkiliikkeestä,tuli hyvät alennukset.Kaikki osat löyty hyllystä hintaa tulin 120 ekee.Uusiin osiin vain lisättiin vaseliinia.Puhistettiin vielä moottorikin ,ja nyt ovat kun uudet.

Kaveri on metallialan ammattilainen ja osa on millilleen samoissa mitoissa kuin muovipivot. Kaikki muut vivut ja vipstaakit oli moitteettomat
ja ne sai vaan vasukkaa.
Joo-o, totta on että on helppo vaihtaa. En vaan ymmärrä miksi laittaa se 120 tuohon, kun nyt sain korjattua sen kahvin ja munkin hinnalla... Toki jos se iskä on aivan käsi, niin kannattaa vaihtaa kaikki ja vielä merkkihuollossa, ettei vaan satu virheitä...
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#70
Olen huomnnut teiän nuorten autoja .Kaikissa on jotain rautalanka virityksiä.Opetelkaa korjaamaan viat heti niiden synnyttyä.Edes jollain alkuperäisellä tavalla,eikä kupariputkia asentamalla pyyhkijöihin.Mustakaa nämä GT.t ovat jo vanhoja autoja .Tarvitsevat jo ylimääräistä huolenpitoa.Niitä kotikonstein korjattuja on jo yllin kyllin myynnissä .Ei niitä kukaan uskalla ostaa ,kun ei ole tositteita mistään huolloista ja korjauksista.Minulla on GTprimu jolla ajettu jo yli 300000tkm huollot ja korjaukset tehty jossain alan liikkeissä osa merkkiliikeissä .Eikä sitä siellä ole tarvinnut käyttää kuin kerta vuoteen.Auto toimii kaikilta osiltaan moitteettomasti.
Reply
#71
glaine Wrote:Olen huomnnut teiän nuorten autoja .Kaikissa on jotain rautalanka virityksiä.Opetelkaa korjaamaan viat heti niiden synnyttyä.Edes jollain alkuperäisellä tavalla,eikä kupariputkia asentamalla pyyhkijöihin.Mustakaa nämä GT.t ovat jo vanhoja autoja .Tarvitsevat jo ylimääräistä huolenpitoa.Niitä kotikonstein korjattuja on jo yllin kyllin myynnissä .Ei niitä kukaan uskalla ostaa ,kun ei ole tositteita mistään huolloista ja korjauksista.Minulla on GTprimu jolla ajettu jo yli 300000tkm huollot ja korjaukset tehty jossain alan liikkeissä osa merkkiliikeissä .Eikä sitä siellä ole tarvinnut käyttää kuin kerta vuoteen.Auto toimii kaikilta osiltaan moitteettomasti.

Ei se merkkiliike oikotie onneen ole :Smile , senpätakia minä ainakin pyrin tekemään kaiken itse.

Ja se itsetekeminen on ainakin minulle se autoharrastuksen pointti.
Ajossa: Carina E -92, Jdm Terrano wd21 V6 -93 , Jdm Altezza sxe10 -01.

Työn alla: B11 Wagon -86 Low , P10 Wagon -95 SR20DE, K10 -90 1.2 Pink, Jdm GF8 Wrx Sti Ver3 -97.

Seisokissa: N12 -82 Luumu, K11 viri -97 , K11 -98.

Muut:N14 farkku -95 ,B11 Sgl -85 ,N15 SR -99,Pathfinder V6 -92.
Reply
#72
glaine Wrote:Olen huomnnut teiän nuorten autoja .Kaikissa on jotain rautalanka virityksiä.Opetelkaa korjaamaan viat heti niiden synnyttyä.Edes jollain alkuperäisellä tavalla,eikä kupariputkia asentamalla pyyhkijöihin.Mustakaa nämä GT.t ovat jo vanhoja autoja .Tarvitsevat jo ylimääräistä huolenpitoa.Niitä kotikonstein korjattuja on jo yllin kyllin myynnissä .Ei niitä kukaan uskalla ostaa ,kun ei ole tositteita mistään huolloista ja korjauksista.Minulla on GTprimu jolla ajettu jo yli 300000tkm huollot ja korjaukset tehty jossain alan liikkeissä osa merkkiliikeissä .Eikä sitä siellä ole tarvinnut käyttää kuin kerta vuoteen.Auto toimii kaikilta osiltaan moitteettomasti.

No sanotaan et vaikka sulla olis alkuperänen vivusto niin siitä saa tehtyä aivan toimivan ilman mitään surrilanka virityksiä, kun hieman järkeä käyttää.


Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#73
glaine Wrote:Olen huomnnut teiän nuorten autoja .Kaikissa on jotain rautalanka virityksiä.Opetelkaa korjaamaan viat heti niiden synnyttyä.Edes jollain alkuperäisellä tavalla,eikä kupariputkia asentamalla pyyhkijöihin.Mustakaa nämä GT.t ovat jo vanhoja autoja .Tarvitsevat jo ylimääräistä huolenpitoa.Niitä kotikonstein korjattuja on jo yllin kyllin myynnissä .Ei niitä kukaan uskalla ostaa ,kun ei ole tositteita mistään huolloista ja korjauksista.Minulla on GTprimu jolla ajettu jo yli 300000tkm huollot ja korjaukset tehty jossain alan liikkeissä osa merkkiliikeissä .Eikä sitä siellä ole tarvinnut käyttää kuin kerta vuoteen.Auto toimii kaikilta osiltaan moitteettomasti.

Aika tiukkaa yleistystä....Menee jo ohi aiheen, mutta...olkoot.
Alkuperäinen tapa ei välttämättä ole se paras/kestävin...kattos kun tekniikkaa kehittyy, tiesitkö?
Eri juttu korjauksissa jos puhutaan yksilöistä. Erikoisuudet laitetaan tietysti
vaalien alkuperäistä ilmettä, mutta tuskin paskemmin, jos parempi ratkaisu on olemassa.
Itse olen oman Primmun toinen omistaja, ja kaikki huollot kahta viimeistä lukuun ottamatta on tehty merkkiliikkeessä.
Kaikista huolloista on leimat, kuitit yms. tallessa.
Kokemuksia on muista merkeissä siitä miten ovat huolloissa rikkoneet tai sotkeneet autoa pysyvästi ja kahdesti olen
käräjillä asti hakenut omiani ja ne myös saanut. Ei se aina toimi ammattilaisellakaan...

Oma tarkoitus on ajaa nyt tämä n. 170tkm. kurvailtu aivan loppuun asti käyttiksenä ja huollan sen mukaan vuosittain tai tarpeen mukaan, ENNALTAEHKÄISEVÄSTI!
Ja mitä näihin korjauksiin tulee, niin kyllä järjen käyttö on sallittua, ei se mitään avaruustekniikkaa ole!
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#74
Kova-Luu Wrote:
glaine Wrote:Olen huomnnut teiän nuorten autoja .Kaikissa on jotain rautalanka virityksiä.Opetelkaa korjaamaan viat heti niiden synnyttyä.Edes jollain alkuperäisellä tavalla,eikä kupariputkia asentamalla pyyhkijöihin.Mustakaa nämä GT.t ovat jo vanhoja autoja .Tarvitsevat jo ylimääräistä huolenpitoa.Niitä kotikonstein korjattuja on jo yllin kyllin myynnissä .Ei niitä kukaan uskalla ostaa ,kun ei ole tositteita mistään huolloista ja korjauksista.Minulla on GTprimu jolla ajettu jo yli 300000tkm huollot ja korjaukset tehty jossain alan liikkeissä osa merkkiliikeissä .Eikä sitä siellä ole tarvinnut käyttää kuin kerta vuoteen.Auto toimii kaikilta osiltaan moitteettomasti.

Aika tiukkaa yleistystä....Menee jo ohi aiheen, mutta...olkoot.
Alkuperäinen tapa ei välttämättä ole se paras/kestävin...kattos kun tekniikkaa kehittyy, tiesitkö?
Eri juttu korjauksissa jos puhutaan yksilöistä. Erikoisuudet laitetaan tietysti
vaalien alkuperäistä ilmettä, mutta tuskin paskemmin, jos parempi ratkaisu on olemassa.
Itse olen oman Primmun toinen omistaja, ja kaikki huollot kahta viimeistä lukuun ottamatta on tehty merkkiliikkeessä.
Kaikista huolloista on leimat, kuitit yms. tallessa.
Kokemuksia on muista merkeissä siitä miten ovat huolloissa rikkoneet tai sotkeneet autoa pysyvästi ja kahdesti olen
käräjillä asti hakenut omiani ja ne myös saanut. Ei se aina toimi ammattilaisellakaan...

Oma tarkoitus on ajaa nyt tämä n. 170tkm. kurvailtu aivan loppuun asti käyttiksenä ja huollan sen mukaan vuosittain tai tarpeen mukaan, ENNALTAEHKÄISEVÄSTI!
Ja mitä näihin korjauksiin tulee, niin kyllä järjen käyttö on sallittua, ei se mitään avaruustekniikkaa ole!

Itse ainakin korjasin noi poraamalla isomman reijän ja naputtelemalla siihen tilalle jämptin metalliputken. Hioin myös akselit hyviksi ja sitten vaseliinia riittävästi ja pelaavat kuin uudet ja varmasti kestää pitempään kuin alkuperäiset rimpulat! Rauta rautaa vasten kestää huomattavasti enemmän kuin muovi rautaa vasten. Tästä voidaan vääntää loputtomiin onko helpompaa/viisaampaa ostaa uudet kun korjata vanha, itse ainakin yritän korjata osan ennemmin kuin menen hakemaan uuden. Anteeksi oli pakko avautua!
Nykyiset autot: Bmw 530d e60, Nissan 200sx s14, Nissan Sunny GTI-R, 3x Nissan Almera n16
Mopot: KTM 640 LC4, Yamaha V-max, Honda Cr250r
Kelkka: Arctic Cat F6 sno pro
Ex: 2x Toyota Corolla Coupe, Toyota Starlet kp60, BMW 318i e30, Bmw 318is e36, Volvo 740, Toyota Carina E, 2x Nissan Primera p12, 5x Nissan Primera P11-144, Nissan Primera p11 Gt, Nissan Primera p10 SRI, Nissan Sunny n14, Mitsubishi Pajero
Reply
#75
itellä toimii muuten komeesti mut tihkulla tai sit kerta pyyhkäsyllä ku pyyhkii niin tökkii ja pysähtyy ylä asentoon ;D
Reply
#76
glaine Wrote:Olen huomnnut teiän nuorten autoja .Kaikissa on jotain rautalanka virityksiä.Opetelkaa korjaamaan viat heti niiden synnyttyä.Edes jollain alkuperäisellä tavalla,eikä kupariputkia asentamalla pyyhkijöihin.Mustakaa nämä GT.t ovat jo vanhoja autoja .Tarvitsevat jo ylimääräistä huolenpitoa.Niitä kotikonstein korjattuja on jo yllin kyllin myynnissä .Ei niitä kukaan uskalla ostaa ,kun ei ole tositteita mistään huolloista ja korjauksista.Minulla on GTprimu jolla ajettu jo yli 300000tkm huollot ja korjaukset tehty jossain alan liikkeissä osa merkkiliikeissä .Eikä sitä siellä ole tarvinnut käyttää kuin kerta vuoteen.Auto toimii kaikilta osiltaan moitteettomasti.

Ite tein pikahuollon kyseiseen osaan parilla prikalla ja muovikitillä ;D ;D. Seuraavaksi keksiä joku parempi niksi ;D.
Reply
#77
Tony0 Wrote:Itse ainakin korjasin noi poraamalla isomman reijän ja naputtelemalla siihen tilalle jämptin metalliputken. Hioin myös akselit hyviksi ja sitten vaseliinia riittävästi ja pelaavat kuin uudet ja varmasti kestää pitempään kuin alkuperäiset rimpulat! Rauta rautaa vasten kestää huomattavasti enemmän kuin muovi rautaa vasten. Tästä voidaan vääntää loputtomiin onko helpompaa/viisaampaa ostaa uudet kun korjata vanha, itse ainakin yritän korjata osan ennemmin kuin menen hakemaan uuden. Anteeksi oli pakko avautua!

Muistaakos kukaan, minkä kokoinen putki tuonne käy parhaiten? Itselläkin alkaa osoittaa väljistymisen merkkejä ja ajattelin jos hommais valmiiksi "osat" odottamaan.. Joskus käytin auki, puhdistin ja rasvasin, mutta näkyy kuluvan silti. Eli minkä kokosen poranterän ja putken osaan varata hommaan Smile
Reply
#78
Ekalla sivulla oli vastaus tuohon. Siinä oli linkki toiseen keskusteluun.

Sieltä kopioituna:
"tarvikkeet: 43mm:n pätkä ainesputkea, ulkohalkaisijaltaan 16mm,
sisä 12mm(kuten akselikin), epoksia ja sopiva poranterä (itse käytin 16mm yläjyrsimen terää)".
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#79
Kova-Luu Wrote:Ekalla sivulla oli vastaus tuohon. Siinä oli linkki toiseen keskusteluun.

Sieltä kopioituna:
"tarvikkeet: 43mm:n pätkä ainesputkea, ulkohalkaisijaltaan 16mm,
sisä 12mm(kuten akselikin), epoksia ja sopiva poranterä (itse käytin 16mm yläjyrsimen terää)".
Kiitän ja kumarran! Ei sattunu sokean silmään tuo linkki kun haulla koitin katsella.

Ruttunen Wrote:
Stano Wrote:
Ruttunen Wrote:hieman ohi aiheesta mutta osaisko joku kertoa mistä lähteä vikaa etsimään kun ei pyyhkiät lainkaa palaudu alkuperäiseen asentoon kun esim laittaa tihkulle.? Sama vika etu ja takapyyhkiässä, kummatkin jää tönöttämään suoraan ylöspäin..

Kun pyyhkäset niin ne jatkaa siitä alas ja palaa taas ylös?

Juu, eli kun pyyhkäisee niin sulat jää heti paikalleen kun päästää viiksestä irti eikä palaa lainkaa "lepoasentoon" ellei osaa sitten päästää oikeessa kohdassa irti. Ja sitten jos pissapojalla pesasee lasia niin sulat palaa "lepoasentoon" alas joskus silloin tällöin mutta useammin jää pystyyn taikka keskelle lasia..

Ei varmaan ole ajankohtainen enää, mutta itsellä oli kesällä sama homma ja vika löytyi moottorista, purin sen ja vaihoin vaseliinit. NPOC:lta löytyy kuvalliset ohjeet, vaatii rekisteröitymisen.

http://www.npoc.co.uk/forum/p11-fixing-t...35006.html
Reply
#80
Nostetaanpa vanhaa aihetta, kun tuli itselle ajankohtaiseksi ja alkoi pyyhkijä ottamaan konepeltiin kiinni.
Eli saako nuita pivot assyjä muualta kuin nissanilta? Motonetissä kun niitä ei ainakaan ollut.
Reply
#81
Eipä taida saada, patentteja saa tehtyä kuten ketjusta ilmenee. 3-4v sitten tein holkit vanhoihin pivotteihin ja viime viikolla ne sitten jumittu lopullisesti ja hain autokeskukselta uudet.
65e maksaa kpl ja hyllystä löyty heti, jos 130e on lompakossa. Uudet oli kyllä paljon jämäkämmät kun alkuperäiset ja oli nopee homma vaihtaa... kunhan ensin 2-3h taistelin vanhoja irti, koska muovit oli jo niin haurastuneita ja pultit ruosteessa että ei ne lähtenyt kun palasina irti. Tästä syystä hain uudet ilman uusia viritelmiä. Maksaahan ne paljon, mutta kestää luultavasti mitä 15v vanha autokin vielä...
Reply
#82
pyyhkijöistä kun on puhe niin onko kellään hajua miksi mulla pyyhkiät jumittaa tihku asennossa?? eli pyyhkii ylös, jää sinne ja seuraavalla syklillä menee alas.. aivan kuin relevika mutta onko siellä edes semmoista?
Reply
#83
Vilkku Wrote:Eipä taida saada, patentteja saa tehtyä kuten ketjusta ilmenee. 3-4v sitten tein holkit vanhoihin pivotteihin ja viime viikolla ne sitten jumittu lopullisesti ja hain autokeskukselta uudet.
65e maksaa kpl ja hyllystä löyty heti, jos 130e on lompakossa. Uudet oli kyllä paljon jämäkämmät kun alkuperäiset ja oli nopee homma vaihtaa... kunhan ensin 2-3h taistelin vanhoja irti, koska muovit oli jo niin haurastuneita ja pultit ruosteessa että ei ne lähtenyt kun palasina irti. Tästä syystä hain uudet ilman uusia viritelmiä. Maksaahan ne paljon, mutta kestää luultavasti mitä 15v vanha autokin vielä...

Kiitti tiedosta, pitää varmaan itsekkin ensin kokeilla tuota holkin laittoa.
Reply
#84
Volmari Wrote:pyyhkijöistä kun on puhe niin onko kellään hajua miksi mulla pyyhkiät jumittaa tihku asennossa?? eli pyyhkii ylös, jää sinne ja seuraavalla syklillä menee alas.. aivan kuin relevika mutta onko siellä edes semmoista?
Selvittelin asiaa kun itellä jumitti noi pivotit jokunen viikko sitten ja selvis että moottori on viallinen jos tekee tollasta. Joku pellepeloton oli tehny ohjeetkin miten sen saa korjattua, mutta jos ei ite osaa korjata niin kannattanee vaihtaa moottori. Romuttamoilta uus alle 100e ja alkuperäinen kuulemma 300e.

Tälläsillä ohjeilla oli joku saanut kuntoon:

"Vika on moottorin kärjen kontaktissa
(Irroita sullkien varret booritapeista. Irroita sulkien juuren suuri peitemuovi. Irroita pyyhkimien varsi moottorista. Irroita moottorin sähköliitin. Irroita moottori.) Tämän voi ehkä tehdä ilman noita...

Moottorin kontaktorit ovat käyttöakselin vastakkaisessa päässä alumiinisen kannen alla joka on kiinni neljällä alumiininiitillä.
-Poraa niittien päät pois ja tarvittaessa hieman myös niittien varsia. Älä kajoa niittien viereisiin reikiin vielä.
-Irroita kansi taivuttamatta sitä.
-Mittaa kannessa olevasta akselin jäljestä uloin kärki. Tämä hoitaa sulan ala-asentoon.
-Tarkasta akselin päästä, ettei uloimmalla liikeradalla ole muovin ja metallin reunassa kuoppaa tms. vikaa.
-Jos on: taivuta kannessa olevaa ulointa kärkeä keskemmälle 2mm. Viilaa kärkeä hieman tasaisemmaksi koska se on nyt kääntynyt hieman poikittain ja osuu kontaktipintaa kulma edellä.
Irroita aina sulat jäästä ennen kuin käynnistän pyyhinmoottorin. Paikalleen alas jäätyneet sulat jättävät uloimman kärjen juuri kontaktipinnan reunalle jossa se kuumenee huonon kontaktin takia ja saattaa tehdä muoviin painauman. Tämän jälkeen kärjen kontakti huonontuu merkittävästi.
-Jos ei ole: Tarkasta uloimman kärjen kunto, tarkasta että se osuu akselin kontaktipintaan. Taivuta hieman ylös kannesta jos ei osu. Kärjen pitää olla kiiltävä, ei tumma. ilman kontaktia tihku ei pidä taukoa.
-Tarkasta kahden muun kärjen kunto. Sisin kääntää sulat takaisin alaspäin.
-Kiinnitä kansi neljällä 3mm ruuvilla, pituus n. 5mm. Tiivisteeseen pitää tehdä ehkä reikä yhtä ruuvia varten.
(-Kiinnitä kaikki muukin takas)"
Reply
#85
Kova-Luu Wrote:Otettiin sitten multakin irti nuo pyyhkijät, kun kitinä alkoi ottaa päähän. Mittarissa vasta 170tkm.
P11 2.0 -96 SLX.
Olin jo jonkun aikaa ihmetellyt pyyhkäisyn pientä "hitautta". Avatessa selvisi, että kuskin puoleisessa
pivotissa eli siinä muovi "kolmiossa" ei meinannut pyöriä ollenkaan se akseli. Sai ihan kunnolla
vääntää että pyörähti... Melkein tunnin verran ihmeteltiin sitä pajalla ja yritettiin kihnuttaa irti eri konstein.
Ei vaan lähtenyt. Lopulta kaveri teki sen pivotin paksusta pellin ja putken palasta, ja pivotti rikottiin akselin
ympäriltä. Lähti n. kuutena palasena. Akseli oli niin ruosteisen röpelöinen, että vaati pienen hionnan. Sitten
vasukat sisään ja kiinni. Istui kun isä äitiin ja toimii kuin junan vessa. Laitan myöhemmin kuvan tekeleestä.
Apparin puoleinen lähti helposti irti ja sinne viskattiin vaseliinit.

Tässä päivitystä...
Pyyhkijät toimineet moitteettomasti mainitsemani toimenpiteen jälkeen. Suosittelen, jopa epäilijöille...
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)