Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ARP SR20 Main end bolts (alakerran pultit)
#1
Nyt tarkkana sitten näitten kanssa! Pultit on hivenen liian pitkät ainakin takavetoiseen SR20DETtiin ja osuvat kiristäessä lohkon pohjalevyyn jättäen sauman vuotamaan tai halkaisevat koko pohjan. Ratkaisuna pinnapulttien sahaus lyhyemmäksi päästä ja/tai pannun pohjan dremelöinti hieman ohuemmaksi.

http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?t=129240
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?t=174167

Lisäys:
Osa on "Pan oil - assy, 11110-52F01" ja hinnaltaan 247e Autokeskukselta. Löytyy yleensä euroopan keskusvarastolta. Huomaa että _kaikkien_ takavetoisten SR20DET-koneisten nämä osat on samat eli vaikka vaparista käy suoraan jos sinä(kin) rusautat omasi halki.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Live slow, die old.
Reply
#2
Juu, ongelma on 4. ja 5. runkopukin pakopuolen pulteissa. Asennuksessa ne eivät jääneet koholle (joku kysyy kuitenkin) vaan ovat vain yksinkertaisesti liian pitkiä.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3

Ja tuuri ARPpien kanssa jatkuu. Tällä kertaa kansipulttisetistä puuttui yhdestä mutterista kierteet _kokonaan_. :Smile

Muistakaas te muut tarkastaa kaikki pultit ja mutterit ennen asennusta.
Live slow, die old.
Reply
#4
Pasi Wrote:Ja tuuri ARPpien kanssa jatkuu. Tällä kertaa kansipulttisetistä puuttui yhdestä mutterista kierteet _kokonaan_. :Smile

Muistakaas te muut tarkastaa kaikki pultit ja mutterit ennen asennusta.

pyh se mitään puutu, se on unkarilainen pystykierre... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#5
Lake Wrote:
Pasi Wrote:Ja tuuri ARPpien kanssa jatkuu. Tällä kertaa kansipulttisetistä puuttui yhdestä mutterista kierteet _kokonaan_. :Smile

Muistakaas te muut tarkastaa kaikki pultit ja mutterit ennen asennusta.

pyh se mitään puutu, se on unkarilainen pystykierre... ;D

Joo. Tuo kierteetön sattu viimosena käteen ja kun muittenki kanssa oli jo kädet rasvautunu niin aikani sitä nyljäsin paikalleen. Sit annoin seuraavalle nakin että ruuvaa sinä perhana toi kun en mä saa näillä kymmenellä peukalollani. Tämä aikansa ihmetteli, pyöritteli kädessään ja sitten röhähti nauramaan. Nojoo...

Sainpahan kalliin merkkiavaimenperän.
Live slow, die old.
Reply
#6
Pasi Wrote:
Lake Wrote:
Pasi Wrote:Ja tuuri ARPpien kanssa jatkuu. Tällä kertaa kansipulttisetistä puuttui yhdestä mutterista kierteet _kokonaan_. :Smile

Muistakaas te muut tarkastaa kaikki pultit ja mutterit ennen asennusta.

pyh se mitään puutu, se on unkarilainen pystykierre... ;D

Joo. Tuo kierteetön sattu viimosena käteen ja kun muittenki kanssa oli jo kädet rasvautunu niin aikani sitä nyljäsin paikalleen. Sit annoin seuraavalle nakin että ruuvaa sinä perhana toi kun en mä saa näillä kymmenellä peukalollani. Tämä aikansa ihmetteli, pyöritteli kädessään ja sitten röhähti nauramaan. Nojoo...

Sainpahan kalliin merkkiavaimenperän.

joo, pari kertaa sattunu omallekin kohdalle, tosin ihan halpis perusmutterien kanssa...ihmetelly vaan ku ei ota millään mennäkseen kierteille... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#7
Joo, pakko kyllä sanoa että tuon proggiksen kanssa on tullut opittua kaikenmoista... Mikään ei ole varmaa vaikka olisi kuinka laatumerkki.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#8
Mitä porukat on tehnyt noille kierteettömille muttereille? Mulla puuttuu yhdestä mutterista kierteet kanssa... Us partsille vaan kirjekuoressa vai?
Reply
#9
Peki Wrote:Mitä porukat on tehnyt noille kierteettömille muttereille? Mulla puuttuu yhdestä mutterista kierteet kanssa... Us partsille vaan kirjekuoressa vai?

Ilmoitus sille keneltä ne ostit ja uusi tilalle.
Live slow, die old.
Reply
#10
Hieman aiheeseen liittyen..

Kukaan tietoinen CA18DET veivin ARP pulttien momenteista? Ei tullut tuota tietoa veivien eikä niiden mukana seuranneiden pulttien yhteydessä. :-\
Reply
#11
Samu Wrote:Hieman aiheeseen liittyen..

Kukaan tietoinen CA18DET veivin ARP pulttien momenteista? Ei tullut tuota tietoa veivien eikä niiden mukana seuranneiden pulttien yhteydessä. :-\
Mitkä kanget? Mulla SPM:n mukana tulleilla oli momentti noin 60nm jos en nyt ihan väärin muista. Smile
Reply
#12
Juu, SPM kanget.

Aika kova on momentti jos 6kg pitää vetää, mutta onhan noi kait aika vahvatkin.
Reply
#13
No mä yritin katella sitä lappua mikä tuli noiden kankien mukana mut en löytäny enää.
Kyllähän noita muutkin on laitellut niin eiköhän joku muista varmasti. Smile
Reply
#14
Jos on esim. ARP2000 pultit, niin kiristys ja venymätaulukko löytyy arpin sivuilta halkaisijan ja nousun mukaan
Reply
#15
Nostetaan vanhaa aihetta.
Onko noissa ARP runkopulteissa vieläkin sama ongelma eli ovat liian korkeat vaiko ovatko saaneet korjattua vian?
Reply
#16
edelleen sama vika...
Reply
#17
oiskohan näissä vieläkin samaa vikaa? siis tarkalleen mistä kohti tuo ottaa kiinni? jos jollain ois kuva niin ois plussaa.. toi eka kuva kun ei oikein itelle auennu..ja jokusen kuukauden päästä jos konetta pääsis kasaamaan uusilla kaluilla....
ja ylipäätään tekeekö noilla yhtään sen enempää kuin oem tarvike osilla?
Reply
#18
Apexi Wrote:oiskohan näissä vieläkin samaa vikaa? siis tarkalleen mistä kohti tuo ottaa kiinni? jos jollain ois kuva niin ois plussaa.. toi eka kuva kun ei oikein itelle auennu..ja jokusen kuukauden päästä jos konetta pääsis kasaamaan uusilla kaluilla....
ja ylipäätään tekeekö noilla yhtään sen enempää kuin oem tarvike osilla?

Xenon Wrote:Juu, ongelma on 4. ja 5. runkopukin pakopuolen pulteissa. Asennuksessa ne eivät jääneet koholle (joku kysyy kuitenkin) vaan ovat vain yksinkertaisesti liian pitkiä.

Ja Pasin kuva on siitä öljypohjan välilevystä joka tulee lohkon alapintaan kiinni, kuvassa näkyy painaumat ARP:n pinnapulttien päistä.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#19
[Image: halki3.jpg]

eli noiko? omassakin oli tommoset "painaumat" vaikka pitäis ihan vakio pultit olla... pitää vielä tarkistaa kun purettuna. voiko noita pultteja kiristää useammankin kerran?
Reply
#20
Apexi Wrote:eli noiko? omassakin oli tommoset "painaumat" vaikka pitäis ihan vakio pultit olla... pitää vielä tarkistaa kun purettuna. voiko noita pultteja kiristää useammankin kerran?

Juuri nuo. Tarkemmin katsoen huomaa että on tosiaan kuusiokolopäisestä pultista, ja painaumassa jopa lukee pultin päässä oleva teksti peilikuvana.

Vakiopultit ei ole tuollaiset malliltaan. ARPit ovat pinnapultteja jotka kiristetään muttereilla, kun alkuperäiset ovat ihan kuusiokantaisia pultteja...

Korjaamokäsikirjassa taisi olla ohjeet pulttien venymän mittaamiseen. Jos sen puolesta homma on ok, ei ole tarvetta vaihtaa pultteja.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#21
Päivitetäänpä tämä, eli toissapäivänä pultit laittaessani ne olivat ainakin edelleen liian pitkät. Onneksi oli foorumilta bongattu tieto ennen asennusta! Big Grin
Reply
#22
Ernosto Wrote:Päivitetäänpä tämä, eli toissapäivänä pultit laittaessani ne olivat ainakin edelleen liian pitkät. Onneksi oli foorumilta bongattu tieto ennen asennusta! Big Grin

No enpä ihmettele, mutta hemmetin hyvä juttu että tätä topickia bongaillaan edelleen. Smile
Live slow, die old.
Reply
#23
Juu. Ajattelin kantaa oman korteni kekoon kun tämän takia vältyin itse ongelmilta Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)