Nyt tarkkana sitten näitten kanssa! Pultit on hivenen liian pitkät ainakin takavetoiseen SR20DETtiin ja osuvat kiristäessä lohkon pohjalevyyn jättäen sauman vuotamaan tai halkaisevat koko pohjan. Ratkaisuna pinnapulttien sahaus lyhyemmäksi päästä ja/tai pannun pohjan dremelöinti hieman ohuemmaksi.
Lisäys:
Osa on "Pan oil - assy, 11110-52F01" ja hinnaltaan 247e Autokeskukselta. Löytyy yleensä euroopan keskusvarastolta. Huomaa että _kaikkien_ takavetoisten SR20DET-koneisten nämä osat on samat eli vaikka vaparista käy suoraan jos sinä(kin) rusautat omasi halki.
Juu, ongelma on 4. ja 5. runkopukin pakopuolen pulteissa. Asennuksessa ne eivät jääneet koholle (joku kysyy kuitenkin) vaan ovat vain yksinkertaisesti liian pitkiä.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Pasi Wrote:Ja tuuri ARPpien kanssa jatkuu. Tällä kertaa kansipulttisetistä puuttui yhdestä mutterista kierteet _kokonaan_. :
Muistakaas te muut tarkastaa kaikki pultit ja mutterit ennen asennusta.
pyh se mitään puutu, se on unkarilainen pystykierre... ;D
Joo. Tuo kierteetön sattu viimosena käteen ja kun muittenki kanssa oli jo kädet rasvautunu niin aikani sitä nyljäsin paikalleen. Sit annoin seuraavalle nakin että ruuvaa sinä perhana toi kun en mä saa näillä kymmenellä peukalollani. Tämä aikansa ihmetteli, pyöritteli kädessään ja sitten röhähti nauramaan. Nojoo...
Pasi Wrote:Ja tuuri ARPpien kanssa jatkuu. Tällä kertaa kansipulttisetistä puuttui yhdestä mutterista kierteet _kokonaan_. :
Muistakaas te muut tarkastaa kaikki pultit ja mutterit ennen asennusta.
pyh se mitään puutu, se on unkarilainen pystykierre... ;D
Joo. Tuo kierteetön sattu viimosena käteen ja kun muittenki kanssa oli jo kädet rasvautunu niin aikani sitä nyljäsin paikalleen. Sit annoin seuraavalle nakin että ruuvaa sinä perhana toi kun en mä saa näillä kymmenellä peukalollani. Tämä aikansa ihmetteli, pyöritteli kädessään ja sitten röhähti nauramaan. Nojoo...
Sainpahan kalliin merkkiavaimenperän.
joo, pari kertaa sattunu omallekin kohdalle, tosin ihan halpis perusmutterien kanssa...ihmetelly vaan ku ei ota millään mennäkseen kierteille... ;D
Joo, pakko kyllä sanoa että tuon proggiksen kanssa on tullut opittua kaikenmoista... Mikään ei ole varmaa vaikka olisi kuinka laatumerkki.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Peki Wrote:Mitä porukat on tehnyt noille kierteettömille muttereille? Mulla puuttuu yhdestä mutterista kierteet kanssa... Us partsille vaan kirjekuoressa vai?
No mä yritin katella sitä lappua mikä tuli noiden kankien mukana mut en löytäny enää.
Kyllähän noita muutkin on laitellut niin eiköhän joku muista varmasti.
oiskohan näissä vieläkin samaa vikaa? siis tarkalleen mistä kohti tuo ottaa kiinni? jos jollain ois kuva niin ois plussaa.. toi eka kuva kun ei oikein itelle auennu..ja jokusen kuukauden päästä jos konetta pääsis kasaamaan uusilla kaluilla....
ja ylipäätään tekeekö noilla yhtään sen enempää kuin oem tarvike osilla?
Apexi Wrote:oiskohan näissä vieläkin samaa vikaa? siis tarkalleen mistä kohti tuo ottaa kiinni? jos jollain ois kuva niin ois plussaa.. toi eka kuva kun ei oikein itelle auennu..ja jokusen kuukauden päästä jos konetta pääsis kasaamaan uusilla kaluilla....
ja ylipäätään tekeekö noilla yhtään sen enempää kuin oem tarvike osilla?
Xenon Wrote:Juu, ongelma on 4. ja 5. runkopukin pakopuolen pulteissa. Asennuksessa ne eivät jääneet koholle (joku kysyy kuitenkin) vaan ovat vain yksinkertaisesti liian pitkiä.
Ja Pasin kuva on siitä öljypohjan välilevystä joka tulee lohkon alapintaan kiinni, kuvassa näkyy painaumat ARP:n pinnapulttien päistä.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
eli noiko? omassakin oli tommoset "painaumat" vaikka pitäis ihan vakio pultit olla... pitää vielä tarkistaa kun purettuna. voiko noita pultteja kiristää useammankin kerran?
Apexi Wrote:eli noiko? omassakin oli tommoset "painaumat" vaikka pitäis ihan vakio pultit olla... pitää vielä tarkistaa kun purettuna. voiko noita pultteja kiristää useammankin kerran?
Juuri nuo. Tarkemmin katsoen huomaa että on tosiaan kuusiokolopäisestä pultista, ja painaumassa jopa lukee pultin päässä oleva teksti peilikuvana.
Vakiopultit ei ole tuollaiset malliltaan. ARPit ovat pinnapultteja jotka kiristetään muttereilla, kun alkuperäiset ovat ihan kuusiokantaisia pultteja...
Korjaamokäsikirjassa taisi olla ohjeet pulttien venymän mittaamiseen. Jos sen puolesta homma on ok, ei ole tarvetta vaihtaa pultteja.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Päivitetäänpä tämä, eli toissapäivänä pultit laittaessani ne olivat ainakin edelleen liian pitkät. Onneksi oli foorumilta bongattu tieto ennen asennusta!
Ernosto Wrote:Päivitetäänpä tämä, eli toissapäivänä pultit laittaessani ne olivat ainakin edelleen liian pitkät. Onneksi oli foorumilta bongattu tieto ennen asennusta!
No enpä ihmettele, mutta hemmetin hyvä juttu että tätä topickia bongaillaan edelleen.