Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hifikysymyksiä...
#31
JMH Wrote:Mikäköhän tuli subbariin ku yhtäkkiä lakkas toimimasta, mutta välillä aina herää kovalla volumella. Ei rahise ainakaan, ku koitin painaa, mutta jos painaa kokoajan elementtini, ku se soi nii toimii hyvin, mutta ku ei paina, nii lopettaa soimisen yleensä. Nii onkohan uuden elementin osto edessä?

Miten soitit subbaria ennen, kuin teki noin? Jos kovalla volyymillä niin todennäköisesti elementistä on pelinhenki karannut. Oletko tarkastanut kaapelit?
Reply
#32
Piuhat on ok. Sinä iltana ku hajos, nii yks kaveri kyl meni kääntää volumet ihan kaakkoon pariks minuutiks. Tämän jälkeen toimi nelisen tuntia ja sen jälkeen sano irti ittensä...
Reply
#33
JMH Wrote:Piuhat on ok. Sinä iltana ku hajos, nii yks kaveri kyl meni kääntää volumet ihan kaakkoon pariks minuutiks. Tämän jälkeen toimi nelisen tuntia ja sen jälkeen sano irti ittensä...

Eiköhän tuo kerro kaiken. Todennäköisesti puhekela/t palaneet. Kelan voi vielä "ehkä" juottaa yhteen, mutta ei tule kauaa kestämään. Vinkiksi ensi kerralle on säätää vahvistimen gain niin pienelle, että vaikka soittimesta vääntää hanat kaakkoon niin subbari ei hajoa, kun vahvistin leikkaa kiinni (Särö tappaa kaiuttimen ei teho) Wink.
Reply
#34
Jepjep. En oo viel kovin kokenu näissä hifiasioissa ja tänään vasta löysin ton powersetinki hyvän ohjeen ton subbarin/gainin säätämiseen, nii si niillä ohjeilla pitää si laittaa säädöt kohilleen seuraavaks Smile Tietämättömyydestä kärsii...
Reply
#35
JMH Wrote:Jepjep. En oo viel kovin kokenu näissä hifiasioissa ja tänään vasta löysin ton powersetinki hyvän ohjeen ton subbarin/gainin säätämiseen, nii si niillä ohjeilla pitää si laittaa säädöt kohilleen seuraavaks Smile Tietämättömyydestä kärsii...

Joskus asiat oppii kantapään kautta. Yleensä vikana on myös nuo känniääliökaverit jotka ei omista laitteita.
Reply
#36
ihan mielenkiinnosta, mikä vahvistin ja mikä elementti?

joku marketti vahvistin kenties?
- vähä ylikovaa niin se kääntyilee.<br />- &quot;what ever i loose on financially, i will get it on testicles.&quot;
Reply
#37
Joku Jl-audion elementti (300W rms) ja vahvarina Ground Zero GZTA 2.250mk2
Reply
#38
Ei se kalvon painaminen, mutta koitappa vähä nostaa sitä alapuolelta yläspäin, jos otat irti.

Todennäköisesti silloin rahisee eli puhekela alkanut purkaantua.
Reply
#39
JMH Wrote:Mikäköhän tuli subbariin ku yhtäkkiä lakkas toimimasta, mutta välillä aina herää kovalla volumella. Ei rahise ainakaan, ku koitin painaa, mutta jos painaa kokoajan elementtini, ku se soi nii toimii hyvin, mutta ku ei paina, nii lopettaa soimisen yleensä. Nii onkohan uuden elementin osto edessä?

Tänään ku otin elementin pois kotelosta, nii huomasinki, että sieltä olikin vaa lähteny se johto irti, joka tulee kalvosta ja menee siihen subin pluskohtaan. Nyt on taas johto paikoillaan ja toimii : D
Reply
#40
JMH Wrote:
JMH Wrote:Mikäköhän tuli subbariin ku yhtäkkiä lakkas toimimasta, mutta välillä aina herää kovalla volumella. Ei rahise ainakaan, ku koitin painaa, mutta jos painaa kokoajan elementtini, ku se soi nii toimii hyvin, mutta ku ei paina, nii lopettaa soimisen yleensä. Nii onkohan uuden elementin osto edessä?

Tänään ku otin elementin pois kotelosta, nii huomasinki, että sieltä olikin vaa lähteny se johto irti, joka tulee kalvosta ja menee siihen subin pluskohtaan. Nyt on taas johto paikoillaan ja toimii : D
;D ;D sitä sattuu
Reply
#41
Nostellaampa nyt tätäkin. Pitkään on jo haluttanut laitella tuonne säxän perään tuon nykyisen alpine type-r 12" tilalle 3x10" subit ja yksi hyvä vaihtoehto olisi sony xplod 10" 1200w subit. Kaveri tuommoisen subin tänään osti ja soi ihan ok joten aloin miettimään että josko siinä oli subi minunkin tarkoituksiin. Toki jos jollakin huonoa kokemusta nuista xplodin subbareista niin ehdottomasti jakamaan kokemuksia. Mietityttää vaan tuo s13 sx:n takakontin ahtaus että miten kotelot saa mahtumaan kun jokaiselle tulee oma refleksikotelo. Yksi hyvä vaihtoehto olisi laittaa kotelot "selälleen" eli kalvot kattoa kohti. Vaikuttaako heikentävästi sointiin jos siis kotelot laittaisi niin että kalvot kattoa kohti? Tarkoitus laitella kotelon peräkontin reunoille ja subbareiden keskelle kontin pohjaan kiinni vahvistimet ja kondensaattorit. Tällä hetkellä peräkonttiin menee 50mm2 kaapelit ja tässä miettinyt että riittääköhän ne vai alkaako lämpeneen?
Reply
#42
Miksi juuri kolme elementtiä? Miksi jokaiselle oma refleksikotelo, mieluummin yhtenäiseen ilmatilaan? Onko toi aikomasi elementti edes suunniteltu refleksikoteloon?
MIG- ja TIG hitsausta (musta/RST) harrastushommina.
Reply
#43
Koska 1 subbari ei riitä omaan käyttöön vaikka nyt jo kuulemma parin kaverin mukaan käy korviin se paine mitä tuo alpine type-r 12" ja focus 1500d tuottaa tonne säxään. Kova sana olisi myös laittaa toinen alpine type-r 12" kaveriksi mutta en mielellään alkaisi mitään peräkontin kokoista koteloa niille tekemään koska alkaa jo tilanpuute tulemaan vastaan. Siksi siis nuille 3x10" olisi tulossa erilliset kotelot koska ne saisi juuri passelistia tuonne peräkontin reunoille ja näin vahvistimet ja kondensaattorit saisi kontin pohjaan kiinni järkevästi ja niin että niitä pystyy tarviessa helposti säätämään. Myös mielessä käynyt että takapenkit voisi ottaa pois ja sisälle sovitella 3-4 kpl focus black 1500w 15" subbaria mutta ainakaan tällä hetkellä ei rahatilanne anna myötä niihin. Ja tuosta 10" subbarin refleksikotelosta sen verran että kaverille tänään kun tuo sonyn 10" haettiin niin oli paketin sisällä erillinen ohjelappu kotelon tekoon jossa oli refleksi kotelolle ohjeet ja semmosen teimmekin ja hyvin rokkas.
Reply
#44
Mitäs jos panostaisit kunnon elementtiin/elementteihin (Sonyn elementit ei kuulu siihen kategoriaan). Otat selvää elementtien arvoista niin hyvinkin saa pieneen koteloon hyvät elementit ja yltää tarvittaessa matalalle. Laitat ennemmin vaikka 12kpl 6.5" elementtejä.

http://www.autosound.fi ja sinne kyssäriä tai sitten menet asiantuntevaan AUTOhifiliikkeeseen Wink. Edullisestikkin voi saada toimivaa.
Reply
#45
-Karppa- Wrote:Mitäs jos panostaisit kunnon elementtiin/elementteihin (Sonyn elementit ei kuulu siihen kategoriaan). Otat selvää elementtien arvoista niin hyvinkin saa pieneen koteloon hyvät elementit ja yltää tarvittaessa matalalle. Laitat ennemmin vaikka 12kpl 6.5" elementtejä.

http://www.autosound.fi ja sinne kyssäriä tai sitten menet asiantuntevaan AUTOhifiliikkeeseen Wink. Edullisestikkin voi saada toimivaa.
Joo itekkin olen kyllä kuullut että sonyn elementit eivät sieltä parhaasta päästä ole mutta mitä tuota kaverin 10" xplodias nyt muutaman päivän ajan kuunnellu ni todella puhtaasti soi ja ihmeen hyvin pauhaa jo 1kpl 10" vaikka umpinainen hattuhyllykin.. Ja koska 60e per elementti ni ei nyt paljoa menetä jos hajoavat.. Toki onhan se jo 180e kun 3kpl niitä ostaa ja sillä saisi jo yhden hyvän 12". Tässä nyt onkin mietinnän alla että mitä sinne tulee. Kaverilta saisi kotelon mihin saisi esim. 2 kpl 12" ja se mahtuisi säxänkin konttiin aikalailla juuri ja juuri. Sitten vaan alkaa käymää tila vähäiseksi vahvistimille ja kondensaattoreille. No pitää nyt viikonloppuna mallaila ja suunnitella sen kotelon kanssa vahvareille ym paikat.
Reply
#46
katiska Wrote:
-Karppa- Wrote:Mitäs jos panostaisit kunnon elementtiin/elementteihin (Sonyn elementit ei kuulu siihen kategoriaan). Otat selvää elementtien arvoista niin hyvinkin saa pieneen koteloon hyvät elementit ja yltää tarvittaessa matalalle. Laitat ennemmin vaikka 12kpl 6.5" elementtejä.

http://www.autosound.fi ja sinne kyssäriä tai sitten menet asiantuntevaan AUTOhifiliikkeeseen Wink. Edullisestikkin voi saada toimivaa.
Joo itekkin olen kyllä kuullut että sonyn elementit eivät sieltä parhaasta päästä ole mutta mitä tuota kaverin 10" xplodias nyt muutaman päivän ajan kuunnellu ni todella puhtaasti soi ja ihmeen hyvin pauhaa jo 1kpl 10" vaikka umpinainen hattuhyllykin.. Ja koska 60e per elementti ni ei nyt paljoa menetä jos hajoavat.. Toki onhan se jo 180e kun 3kpl niitä ostaa ja sillä saisi jo yhden hyvän 12". Tässä nyt onkin mietinnän alla että mitä sinne tulee. Kaverilta saisi kotelon mihin saisi esim. 2 kpl 12" ja se mahtuisi säxänkin konttiin aikalailla juuri ja juuri. Sitten vaan alkaa käymää tila vähäiseksi vahvistimille ja kondensaattoreille. No pitää nyt viikonloppuna mallaila ja suunnitella sen kotelon kanssa vahvareille ym paikat.

Edelleenkin kotelo tulee optimoida autoon. Jos se toimii hyvin toisessa autossa niin se ei välttämättä toimi hyvin toisessa. Toisaalta jos ostaa sen halvan ensin niin sen jälkeen joutuu todennäköisesti ostamaan myös sen kalliin niin onko tuo halpa enään halpa, kun joutuu ostamaan sen halvan ja kalliin? Ei minun mielestä.

Et ole miettinyt, että ostaisit hyvän käytetyn? Löytyy varmana huuto.netissä tai nettivaraosasta jolloin hinta on helposti puolet uudesta.
Reply
#47
Joo siis sen takia en eri koteloita tee nuille subeille kun kaverillakin on vaan ihan kuten kirjottanutkin nuissa hommissa että vahvareiden ja kondensaattoreiden mahduttava normaalisti kontin pohjaan eli en mitään yhtenäistä laatikkoa halua mikä vie sitten koko tilan kontista.. 3 eri koteloa saisi hyvin laitettua kontin reunoille ja tilaa jäisi vahvistimille ja kondensaattoreille varmasti riittävästi.. Taitaa vaan olla jo haudattu nuo 3 10" subia koska myös kova voisi olla tuommonen samanlainen 12" type-r alpine tuon nykysen kaveriksi
Reply
#48
katiska Wrote:Joo siis sen takia en eri koteloita tee nuille subeille kun kaverillakin on vaan ihan kuten kirjottanutkin nuissa hommissa että vahvareiden ja kondensaattoreiden mahduttava normaalisti kontin pohjaan eli en mitään yhtenäistä laatikkoa halua mikä vie sitten koko tilan kontista.. 3 eri koteloa saisi hyvin laitettua kontin reunoille ja tilaa jäisi vahvistimille ja kondensaattoreille varmasti riittävästi.. Taitaa vaan olla jo haudattu nuo 3 10" subia koska myös kova voisi olla tuommonen samanlainen 12" type-r alpine tuon nykysen kaveriksi
Jos en ihan väärin muista, niin yhdellä lisäelementillä saat vain 3 db lisää äänenpainetta. Ja elementtimäärä pitää aina tuplata jos haluaa 3 db lisää... Itse olen aina saanut tarvittavasti painetta yhdellä elementillä. Aika kyseenalaista lisätä subbarien määrää, jos kavereilla rupeaa jo korvat sattumaan... :Smile
Reply
#49
Mutta enemmän on enemmän Wink
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#50
Mun mielestä tää kuulostaa jotenkin hassulta... koitappa unohtaa noi halppis elementit ja testaa yhtä laadukasta 12" elementtiä. mulla oli spl dynamicsin pro sarjan elementti (käytettynä nettivaraosasta 80e), 40L kotelotilavuutta ja kyllä sillä painetta sai. aivan turha alkaa viritteleen mitään 3x "pro-superhypersonyn" elementtejä sinne. ja tolle 12" elementille kotelon pystyy tekemään aikalailla s13 "takaposkeen" eli pahvit heittää sivulta menemään, niin saa lasikuitusen kotelon tehtyä sinne järkevästi.

ja konttiin saa lisää kuljetustilaa, kun ruuvaa lyhkäsillä porautuvilla pelliruuveilla vahvarit ja konkat takapenkin selkänojaan kiinni.
- vähä ylikovaa niin se kääntyilee.<br />- &quot;what ever i loose on financially, i will get it on testicles.&quot;
Reply
#51
ahkimo Wrote:Mun mielestä tää kuulostaa jotenkin hassulta... koitappa unohtaa noi halppis elementit ja testaa yhtä laadukasta 12" elementtiä. mulla oli spl dynamicsin pro sarjan elementti (käytettynä nettivaraosasta 80e), 40L kotelotilavuutta ja kyllä sillä painetta sai. aivan turha alkaa viritteleen mitään 3x "pro-superhypersonyn" elementtejä sinne. ja tolle 12" elementille kotelon pystyy tekemään aikalailla s13 "takaposkeen" eli pahvit heittää sivulta menemään, niin saa lasikuitusen kotelon tehtyä sinne järkevästi.

ja konttiin saa lisää kuljetustilaa, kun ruuvaa lyhkäsillä porautuvilla pelliruuveilla vahvarit ja konkat takapenkin selkänojaan kiinni.
No laadukas supparihan tuolla kontissa nyt onkin mutta lisää haluttaa. Eilisessä drifting tapahtumassa eräässä autossa näytti 2x18" subia olevan ja olihan se mahtavan kuulonen. En nuista desibeli määristä tiiä että paljon se siten lisää kun toisen laittaa kaveriksi mutta ainakin mitä vertaili omaa 1kpl jbl 1000w subia ja kaverin 2x jbl 1000w ni pakostakin tuli kyl yli ton 3db lisää.. Eli kokeillaan nyt tuonne konttiin laitella tuolle nykysellä alpinelle kaveriksi toinen samanlainen ja isompaa vahvistinta ni joko se vähä parempi alkas omaan makuun olla.

myös 1kpl joku 18" subi olis kova sana mutta vaatii varmasti jo isoa koteloakin ettei taida järkevästi saada mahtumaan nissanin perään.. Kaverilla oli galantissa 18" subi ja se kans soi ihan ok kun etupenkilläkään ei nielasemaan pystynyt
Reply
#52
katiska Wrote:En nuista desibeli määristä tiiä että paljon se siten lisää kun toisen laittaa kaveriksi mutta ainakin mitä vertaili omaa 1kpl jbl 1000w subia ja kaverin 2x jbl 1000w ni pakostakin tuli kyl yli ton 3db lisää.. Eli kokeillaan nyt tuonne konttiin laitella tuolle nykysellä alpinelle kaveriksi toinen samanlainen ja isompaa vahvistinta ni joko se vähä parempi alkas omaan makuun olla.

myös 1kpl joku 18" subi olis kova sana mutta vaatii varmasti jo isoa koteloakin ettei taida järkevästi saada mahtumaan nissanin perään.. Kaverilla oli galantissa 18" subi ja se kans soi ihan ok kun etupenkilläkään ei nielasemaan pystynyt
:Smile Ihan miten vaan itselle haluaa uskotella... Tiedä sitten onko subbari tehty estämään nielemistä vai jatkamaan järkevästi musiikin kuuntelussa alarajataajuutta. En näe mitään järkeä siinä, että musiikki pitää soida niin lujaa, että korvista vuotaa verta, mutta kukin tallaa tavallaan.
Reply
#53
Weist Wrote:
katiska Wrote:En nuista desibeli määristä tiiä että paljon se siten lisää kun toisen laittaa kaveriksi mutta ainakin mitä vertaili omaa 1kpl jbl 1000w subia ja kaverin 2x jbl 1000w ni pakostakin tuli kyl yli ton 3db lisää.. Eli kokeillaan nyt tuonne konttiin laitella tuolle nykysellä alpinelle kaveriksi toinen samanlainen ja isompaa vahvistinta ni joko se vähä parempi alkas omaan makuun olla.

myös 1kpl joku 18" subi olis kova sana mutta vaatii varmasti jo isoa koteloakin ettei taida järkevästi saada mahtumaan nissanin perään.. Kaverilla oli galantissa 18" subi ja se kans soi ihan ok kun etupenkilläkään ei nielasemaan pystynyt
:Smile Ihan miten vaan itselle haluaa uskotella... Tiedä sitten onko subbari tehty estämään nielemistä vai jatkamaan järkevästi musiikin kuuntelussa alarajataajuutta. En näe mitään järkeä siinä, että musiikki pitää soida niin lujaa, että korvista vuotaa verta, mutta kukin tallaa tavallaan.
Tässä taas voisi käyttää vanhaa kunnon lausetta maku asioista ei sovi kiistellä. Toiset tykkää soittaa vähä lujempaa ja toiset sitten vähä hiljempaa :Smile Myös suunitelmissa on että kun saa ton säxän myytyä ni tilalle jotain autoa mistä hyvä lähtä rakentamaan painekisoihin sopivaa peliä.. Harrastushan tuo hifien kanssa värkkääminen on siinä missä jääkiekko tai mäkihyppykin. Toiset tykkää toiset ei..
Reply
#54
katiska Wrote:
Weist Wrote:
katiska Wrote:En nuista desibeli määristä tiiä että paljon se siten lisää kun toisen laittaa kaveriksi mutta ainakin mitä vertaili omaa 1kpl jbl 1000w subia ja kaverin 2x jbl 1000w ni pakostakin tuli kyl yli ton 3db lisää.. Eli kokeillaan nyt tuonne konttiin laitella tuolle nykysellä alpinelle kaveriksi toinen samanlainen ja isompaa vahvistinta ni joko se vähä parempi alkas omaan makuun olla.

myös 1kpl joku 18" subi olis kova sana mutta vaatii varmasti jo isoa koteloakin ettei taida järkevästi saada mahtumaan nissanin perään.. Kaverilla oli galantissa 18" subi ja se kans soi ihan ok kun etupenkilläkään ei nielasemaan pystynyt
:Smile Ihan miten vaan itselle haluaa uskotella... Tiedä sitten onko subbari tehty estämään nielemistä vai jatkamaan järkevästi musiikin kuuntelussa alarajataajuutta. En näe mitään järkeä siinä, että musiikki pitää soida niin lujaa, että korvista vuotaa verta, mutta kukin tallaa tavallaan.
Tässä taas voisi käyttää vanhaa kunnon lausetta maku asioista ei sovi kiistellä. Toiset tykkää soittaa vähä lujempaa ja toiset sitten vähä hiljempaa :Smile Myös suunitelmissa on että kun saa ton säxän myytyä ni tilalle jotain autoa mistä hyvä lähtä rakentamaan painekisoihin sopivaa peliä.. Harrastushan tuo hifien kanssa värkkääminen on siinä missä jääkiekko tai mäkihyppykin. Toiset tykkää toiset ei..
Juu paineautothan on sitten ihan eri juttu, mukava harrastushan tuo on, mutta ei pidä sekoittaa "normaalia" hifistelyä ja paineautoa keskenään.
Reply
#55
Ihan näin OT: Subbarista EI lähde tehoa joten nuo 1000w tehonkestot on ihan huuhaa termejä. Tehon tuplaaminen taas vahvistin puolella ei nosta äännenpainetta, kuin 3db jota ei välttämättä edes huomaa noilla suuremmilla äänenpaineilla muuta, kuin mittarilla.

Taas viitsin linkittää yhden gurusivuston aloittelijoille:
http://www.autosound.fi/tietoa.htm

http://www.autosound.fi/tietoa_vahvistimet.htm

http://www.autosound.fi/tietoa_subbarit.htm

Sitten kun tärykalvot on menneet ruvetaan etsimään sitä hyvää keskiääntä. Nämä jumpjump autot pilaavat kunnon hifiharrastajien maineen. Ääni on tarkoitus pitää auton sisällä eikä soitella harakoille Wink. Ensin kunnon etupää ja sitten se tupsfoower eikä määrä korvaa laatua.
Reply
#56
Nyt kun otettiin se makuasia esille niin imo ei ole järkeä laittaa siihen käyttöautoon perkeleellisiä painehimmeleitä jos sillä ei niissä painekisoissa käydä. Käyttiksessä on vissiin tarkoitus kuunnella musiikkia eikä tiputella nissanin pultteja tärinällä tielle? ;D Basso kun on osa musiikkia ja liika basso tuhoaa musan kuin musan korvien ohella.

Edit:
Offtopic: Mulla on sanissa tällä hetkellä edessä 2-tie erkkasarja(ja tämäkin vähän eri merkeistä koottu) ja suurin piirtein vain roiskaistu paikoilleen. Takakontissa yksi 12" subbari ja ikivanha laadukas vahvari hoitaa kaiken. Subbarille menee varmaan pari sataa wattia eikä autossa voi silti soittaa täysillä.

Soi melko hyvin ja musiikki kuulostaa siltä miltä pitääkin. Metallimusaa kuunnellessa matala bassokitarat kuuluu todella hyvin ja vielä suht nopeat rummutkin. Nopeimmat tuplabasarit ei enää onnistu kun paska kotelo on paska. Kunhan vain kirjoittelen kun on tylsää Smile
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#57
katiska Wrote:Harrastushan tuo hifien kanssa värkkääminen on siinä missä jääkiekko tai mäkihyppykin. Toiset tykkää toiset ei..

Harrastus on harrastus joo, oli se sitten painepuolen touhuamista tai sitten hifipuolen kans touhuamista. Maksimipaineilla ei vaan mielestäni ole mitään tekemistä hifin kanssa, koko hifi-sanan käyttö pitäs kieltää jollain mahtavalla lailla.
Reply
#58
Pasi_ Wrote:Nyt kun otettiin se makuasia esille niin imo ei ole järkeä laittaa siihen käyttöautoon perkeleellisiä painehimmeleitä jos sillä ei niissä painekisoissa käydä. Käyttiksessä on vissiin tarkoitus kuunnella musiikkia eikä tiputella nissanin pultteja tärinällä tielle? ;D Basso kun on osa musiikkia ja liika basso tuhoaa musan kuin musan korvien ohella.

Edit:
Offtopic: Mulla on sanissa tällä hetkellä edessä 2-tie erkkasarja(ja tämäkin vähän eri merkeistä koottu) ja suurin piirtein vain roiskaistu paikoilleen. Takakontissa yksi 12" subbari ja ikivanha laadukas vahvari hoitaa kaiken. Subbarille menee varmaan pari sataa wattia eikä autossa voi silti soittaa täysillä.

Soi melko hyvin ja musiikki kuulostaa siltä miltä pitääkin. Metallimusaa kuunnellessa matala bassokitarat kuuluu todella hyvin ja vielä suht nopeat rummutkin. Nopeimmat tuplabasarit ei enää onnistu kun paska kotelo on paska. Kunhan vain kirjoittelen kun on tylsää Smile
Joo voihan se olla että liika basso tuhoaa musan mutta silti oon sitä mieltä että mitä niitä sinne tunkemaan kun ei sitten ole tyytyväinen. Itse en tyytyväinen ole tuohon yhteen 12" joten isompaa/enemmän tilalle :Smile
Reply
#59
Mä en voi edes luukuttaa "täysiä" 8" kun alkaa paikat rämisemään. Aika saman moiset rakenteet tossa bemarissa on kuin s13. Kukin tyylillään.

Tosin nyt kun parempi vahvistin on huollossa niin ei pysty edes rämisyttelemään

Reply
#60
jos paikat rupee rämisemään ni sittei muuta ko dynamattia tai vibroblastia kehiin vaa... ei semmone kuulosta ollenkaa hyvältä jos rämisee jokapaikka... siks kaikki mikä resonoi/rämisee pitää fiksata äänettömäks..samalla "paranee" kaiuttimien äänenlaatu
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)