Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Välkommen även på svenska
#1
Jag vill här öppna en tråd även för alla dem som vill skriva på svenska. Jag hoppas att den kunde fungera som en inkörsport till alla dem som delar vårt bilintresse. Själv kör jag med en Nissan 200sx s13 (min andra) och har genom dessa kommit in i bilklubbsvärlden. Tidigare var jag medlem i 200sx OGS, men efter att ha hittat DNSF här i Finland övergick jag hit. I mån av möjlighet kan jag även vid behov hjälpa till med kortare översättning från svenska till finska och vice versa.

Välkommen

Bjarne "Billman" Illman
Oppimiseen ei ole muunlaista alkua kuin ihmettely.&nbsp;&nbsp; Platon (427-347 eKr)<br /><br />ex. s13 -89, s13 -92 ja Z32 TTa -95
Reply
#2
Jag hade också tänkt att det borde vara tillåtet att skirva också på svenska här. Nu är det! Svenska är ju den andra officiella språket i Finland...

Billman: Vet dom t.ex på 200sx.nu att det som här finns? Har du informerat dom?


Alla ni svenskspråkiga är välkomna att skriva här. Skriv gärna, jag tänker det är mycket kul att ha folk från andra länder på våra board, och jag vet att det finns fina Nissan bilar i Sverige... Smile
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#3
Jag kommer att skicka info om detta även tilll 200SX OGS.
Oppimiseen ei ole muunlaista alkua kuin ihmettely.&nbsp;&nbsp; Platon (427-347 eKr)<br /><br />ex. s13 -89, s13 -92 ja Z32 TTa -95
Reply
#4
Som sagt, även svenska Nissan ägare är välkomna Smile
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#5

Ööh, lycka till, ja silleen, tällekin osastolle. :Smile
Live slow, die old.
Reply
#6
Pasi Wrote:ja silleen, tällekin osastolle.  :Smile

Tala bara Svenska! >Sad
Reply
#7
Hoppas att det finns ingen finlandsvenska eller chatspråk här... "jättekiva" etc.

Mods kan översätta reglerna till sveska också, eller hur?
Reply
#8
Bra Bra mera sådant!!!!! nu börjar man ju fatta språket :Smile
Reply
#9
folkeses Wrote:Bra Bra mera  sådant!!!!! nu börjar man ju fatta språket :Smile
Välkommen till boarden folkeses Smile
Är du Nissan ägare redan eller har du funderat på att skaffa en?
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#10
JN Wrote:
Pasi Wrote:ja silleen, tällekin osastolle.  :Smile

Tala bara Svenska! >Sad

Jag kan inte... (tai jotain tuonnepäin). :Smile

Live slow, die old.
Reply
#11
Quote:

Jag kan inte... (tai jotain tuonnepäin). :Smile


Quote:


...men du kan lära dej om du vill... Wink
Oppimiseen ei ole muunlaista alkua kuin ihmettely.&nbsp;&nbsp; Platon (427-347 eKr)<br /><br />ex. s13 -89, s13 -92 ja Z32 TTa -95
Reply
#12
Kanske kunde ni skriva ett litet inlägg på t ex http://speedfreak.nu/ och  http://skyline.hansendata.se/index.php också för att locka Skyline- och Z-ägarna hit? I fall ni så vill... Ganska många såna i Sverige nämligen. T ex jag, men jag är här redan ju.
Sen finns det också http://www.skylinemannen.com/forum/, det är ett kommersiellt forum, men ganska många skribenter där med.
Reply
#13
Tack för tipsen Amjii!
Oppimiseen ei ole muunlaista alkua kuin ihmettely.&nbsp;&nbsp; Platon (427-347 eKr)<br /><br />ex. s13 -89, s13 -92 ja Z32 TTa -95
Reply
#14
Kimi Wrote:
folkeses Wrote:Bra Bra mera  sådant!!!!! nu börjar man ju fatta språket :Smile
Välkommen till boarden folkeses  Smile
Är du Nissan ägare redan eller har du funderat på att skaffa en?
Ja e nog har en 300zx tt -93
Reply
#15
Joo det gör jag varje dag Wink Hälsan till alla Nissan sportbilägare som talar svenska i Nyland Smile Det gör jag inte åtminstone bra? Plåp.
Vruummm...
Reply
#16
Hej!

I am looking for an electronic engine control unit for my Nissan 280 ZX Turbo 2+2 1983 model. The VIN-No. is JN1HGS130U0975740. The year of manufacture is 1983. It was sold in Denmark and should have European/Scandinavian specs. It has left-hand drive. My Nissan has a manual transmission. I do hope that you could help me by finding an EEC unit with matching part number (22611 P9600 A11) for my Nissan.

Looking forward to hearing from you!

Best regards

Kjell

Kjell Nyström
Gjörloffsgatan 121
S-261 34 LANDSKRONA

+46-41818403
Reply
#17
Hallo och stort tack till er som var med och gjorde Japmeet 2005 till det det var. Hoppas vi ses igen nästa år. Hälsa från mig till alla som var med till Ljungsbro vandrarhem och partajade lite Wink
Reply
#18
Morjens DNSF-medlemmar!! Härlit me ett språk man föstår!! :Smile
Nissan 200sx -91<br />GT3071r --&gt; 453hk, 553Nm!! Smile
Reply
#19
Hej!
Lite offtpoic här men kanske det inte gör något..
det jag undrar är om nån vet om en bakspoiler från en Nissan 200sx s14 passar på en Nissan Primera P11??
skulle vara väldigt tacksam om nån kunde svara på det.. har sökt efter en spoiler till den men hittar ingen som jag vill ha.
Reply
#20
Tjenare!

ännu en svensk som hittat hit Wink

Jocke, 20år o kör 300zx turbo -85! Letar ny växellåda och diff om någon har en över! Smile
//Jocke<br />300zx Turbo -85<br />[Image: signature.jpg]<br />http://z31turbo.com
Reply
#21
hej Jocke! 8)
Reply
#22
Kennedy Wrote:hej Jocke! 8)

Hej Kenny! Wink
//Jocke<br />300zx Turbo -85<br />[Image: signature.jpg]<br />http://z31turbo.com
Reply
#23
JoCkeWe Wrote:Tjenare!

ännu en svensk som hittat hit Wink

Jocke, 20år o kör 300zx turbo -85! Letar ny växellåda och diff om någon har en över! Smile
JoCkeWe, härligt snygg 300ZX 8) 2-seater + kjolpaket från Tyskland var det visst?
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#24
Tackar. Smile
Stämmer bra det!

//Jocke<br />300zx Turbo -85<br />[Image: signature.jpg]<br />http://z31turbo.com
Reply
#25
Hej alla!
Ser man på här finns ju tydligen också ett forum för svenskspråkiga(har tydligen funnits länge men jag hittade det först nu)
Nissan vaihtui omakotitaloon
Reply
#26
Ganska sparsamt har det ju nog skrivits på denhär delen av forumet, men hoppeligen bättrar vi på oss.
Oppimiseen ei ole muunlaista alkua kuin ihmettely.&nbsp;&nbsp; Platon (427-347 eKr)<br /><br />ex. s13 -89, s13 -92 ja Z32 TTa -95
Reply
#27
det blev tydligen ingen ändring i den saken att börja aktivare skriva i denna thread.... men ja fortsätter. alltså ja heter då xan o bor i sjundeå (dvs. nästan värsta finland ;D ) o äger förtillfället ingen nissan men kommer att skaffa en i när framtid med tanke på drifting! Big Grin
R32 Lama RB25<br />Violent Angle drift team
Reply
#28
Välkommen med xan!
Alltid trevligt med nykomlingar på vårt forum. Du har nog nytta av att läsa in dej beträffande t.ex. de vanligaste uppgraderingarna så att du kan förbereda dej på vad som komma skall. Erfarenheten har visat att dehär bilarna vi sysslar med aldrig är riktigt "färdiga" utan att det alltid finns rum för förbättringar. Men det är kanske det som är kryddan i det hela trots allt Wink .
Oppimiseen ei ole muunlaista alkua kuin ihmettely.&nbsp;&nbsp; Platon (427-347 eKr)<br /><br />ex. s13 -89, s13 -92 ja Z32 TTa -95
Reply
#29
Billman Wrote:Välkommen med xan!
Alltid trevligt med nykomlingar på vårt forum. Du har nog nytta av att läsa in dej beträffande t.ex. de vanligaste uppgraderingarna så att du kan förbereda dej på vad som komma skall. Erfarenheten har visat att dehär bilarna vi sysslar med aldrig är riktigt "färdiga" utan att det alltid finns rum för förbättringar. Men det är kanske det som är kryddan i det hela trots allt Wink .
heh alldrig färdiga och alldrig i funktion.... ;D skämt o sido men tack så mycket och kommer troligen bli medlem har nämligen hållit på med olika japanska bilar en längre tid... konstigt nog alldrig med nissan även om jag haft en nissan i mina tider.... det var en Blubird 2.0 SGX.... Fin bil som bruksbil tycker jag fortfarande. bekväm o köra.... ;D Men nu ska det bli nåt mer exotiskt av nissan till nästa. 4 dörrar + bakhjulsdrift e ända villkoren..... ;D
R32 Lama RB25<br />Violent Angle drift team
Reply
#30
Välkommen fron mig också Xan.Jag är född i Mariehamn och pratar kanska pra svenska Smile
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)