Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Almeran hifi kuvia
#31
Laitetaan nyt lisää projekti kuvia.


Attached Files Thumbnail(s)
   
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#32
Oletko Marko jo purkanut sitä kojaria? minkälainen tila siinä kuskinpuolella on? kun ei oikein viitsisi oikein a-pilareiden jatkoksikaan mitään koteloita tehdä kojarin päälle (peittää varmaan liikaa näkyvyyttä). Suunnittelu jatkuu...

Tässä nykyinen asetelma, Dome keskari ja disse. Kannattaiskohan tuo keskari kuitenkin jättää tuohon lisäksi jos tekee uudet paikat peilikolmioihin. :Smile tarkoituksena oli vielä kuiduttaa tuohon pilariin muodot ja verhoilla, mutta se jäi viimesyksyllä tekemättä.
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#33
Laitetaan tämä keskustelu myös tännekin.

Minkälaisia ämyreitä ajattelit kojikselle laittaa?

Lainaus käyttäjältä:Jupe

Eli tarkoituksena olis laittaa ne jo tilauksessa olevat Hertzin 4" HM1000 keskarit tai en nyt ole vielä päättänyt kumpaan ne laitan.

Marko:

Mutta oviverhoilut on erittäin kalliit ja kun niihin joutuu tekemään henkitys aukon noille niin sekin on huono asia.

Lainaus käyttäjältä:Jupe

Ovipahvit on tosiaan älykalliit, kojiskin maksaa jotain 120e käytetty.
En tiedä sitten, mikä siihen olis paras ratkaisu, toisaalta kojikselle asennettaessa työ on suurempi sitten se bagin poisto on aikas hinnakas, ja hyvällä lykyllä tarvii vielä vahvistaa/vaimentaa niiden kaulusten lisäksi sitä kojaria alapuolelta mahdollisten räminöiden ehkäsemiseksi.
Noita keskareita saa sitten ajaa melko alas, ehkä noin 100-150Hz.

Marko:

Suuntaamiseen kannattaa käyttää aikaa reilusti. En muista montako kertaa noita munkin keskareita on viilattu. Vielä pitäis repsikan puoleinen suunnata uudestaan, sais leveyttä sinnekin lisää. Hyviä puolia on noissa verrattuna perinteiseen kojis asennukseen : stereo kuva,ei tule ikkuna heijastumia, leveyttä saa soundiin helpommin. Huonoja puolia on : äänikuvan syvyys ja tilavaikutelma.

Lainaus käyttäjältä:Jupe

Tuota äänikuvan syvyyttä ja tilavaikutelmaa siinä peilikolmioasennuksessa eniten juuri epäilinkin.
Eli jos se vaan näkyvyyden puitteissa on mahdollista niin, tekisin kotelot a-plariden jatkoksi kojelaudan päälle niin, että elemettit olis noin 45 asteen kulmassa kuunteliaan nähden.
Mutta voi olla että apparin puolelle ei mahdu, niin etteikö se olis airbagin tiellä.

No, mutta kuten sanottu, suunnittelu jatkuu... ja hyviä vinkkejä otetaan vastaan. 
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#34
Pistäkääpä pojat reippasti lisää nuiita kuvia allun takakontista... Pitäs ite alkaa tossa ensviikolla suunnittelemaan tuota konttia ja vois vähän katella miten muut on kontin rakennellu.
Reply
#35
Tämmöinen siitä piti tulla ekaksi,kunnes... ;D Allussa ei minun mielestäni suppari toimi varapyöräkoteloon asennettuna ollenkaan.


Attached Files Thumbnail(s)
   
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#36
Mulla eka "asennus" takaboxiin oli ihan vaan 56l refleksipönttö jossa Cerwinin vegaline12", mutta ei siitä sen enempää.
Toinen oikea asennus (joka jäi vaiheeseen sunnitelmien muututtua) oli varapyöräkoteloon tehty 2X23l suljettu kotelo jossa JL-Audion 10W0. Ja mielestäni ne toimi erinomaisesti "varapyöräkotelossa", vaikkakin pientä lievää kontrollin puutetta oli havaittavissa suuremmilla voimakkuuksilla.

Tässä vuoden 2003 asennuskuvia joista kotelo+vahvistinteline on jo myyty eteenpäin.

p.s. tänäpäivänä kontti on jo aivan toisen näköinen, uudessa asennuksessa mukana on säilytetty mm. vararengas. Wink



Attached Files Thumbnail(s)
           
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#37
Jupe Wrote:.... vaikkakin pientä lievää kontrollin puutetta oli havaittavissa suuremmilla voimakkuuksilla.....


Mahtaako olla sitten umpikotelon ominaisuus. Olen itse huomannut saman refleksikotelon jälkeen, että umpikotelo toimii loistavasti 98%, mutta rajulla kuormituksella ohjaus vähän pettää.
Toisaalta raja tulenee vastaan myöhemmin kuin refleksillä, joten vika lienee ohjaajassa Smile
ASTechrific
Reply
#38
ASTech Wrote:
Jupe Wrote:.... vaikkakin pientä lievää kontrollin puutetta oli havaittavissa suuremmilla voimakkuuksilla.....


Mahtaako olla sitten umpikotelon ominaisuus. Olen itse huomannut saman refleksikotelon jälkeen, että umpikotelo toimii loistavasti 98%, mutta rajulla kuormituksella ohjaus vähän pettää.
Toisaalta raja tulenee vastaan myöhemmin kuin refleksillä, joten vika lienee ohjaajassa Smile

Niin, saattaa se olla sitäkin mutta, tuossa minun tapauksessani asia kuitenkin korjaantui uusissa koteloissa joissa on samaiset JL :t . Uudet kotelot on kooltaan 17l joka on täytetty kevyesti polyesterivanulla, toki se päätteestäkin vähän riippuu miten hyvin pysyy homma hallussa. Wink
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#39
Perhana ompas hienoja asennuksia. Noita olisi ihan mukava kuunnellakkin. Smile

Itellä jäi noi hommat vähä amis-tasolle:
[Image: 1.jpg]
Tota subbarin muotoa olis voinu miettiä vähä kauemmin. :-\ Soi ihan mukavasti ~45litraa. paino 30kg.

[Image: 2.jpg]
Välillä on tilanpuutteen takia pienempi kotelo, ja välillä sitten ei ollenkaan.
Joskus kun subin taas teen niin laitan kyllä 10" elementin..

[Image: 3.jpg]
Ovipahveja ei ole muokattu, ovea on ja sitte tuollainen kehys. Saman sarjan diskantit on orkkispaikoilla nekin.
Ei mikään hieno, mutta eipä näy mitään ulospäin.

[Image: 4.jpg]
Midbassot (Pioneer 8") penkin eessä, eipä oo koskaa häirinny tossa paikassa.

Sitte on vielä pinohiiren 3-tiet takana, orkkispaikolla nekin. Smile

260Z -74, 350Z -04
Reply
#40
Tuota elementtiä ei ole refleksiin tullut koitettuakkaan, lähinnä sen isomman litratilavuuden takia ja tilansäästösyistä. Smile

- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#41
Pari rakennusvaiheista otettua kuvaa vuodelta 2004.

Edit: eiköhän nuo ole jo nähty!
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#42
Laitetaan muutama panelin rakennus kuva.

Poistin kuvat.
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#43
Lisää projektikuvia.

Poistin kuvat.
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#44
Ps. Alkupään kuvia voin/voi poistaa jos näistä kertyy liikaa kuormaa.

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#45
Oliko kuinka iso projekti kokonaisuudessaan?
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
#46
Bonehead Wrote:Oliko kuinka iso projekti kokonaisuudessaan?

Jaa mikä? Tämäkin on yhtä huono harrastus kuin mikä tahansa muukin, siis ei ole koskaan valmis ;D Aina on jotain parannettavaa tai keksii jotain uutta.

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#47
Quote:Tämäkin on yhtä huono harrastus kuin mikä tahansa muukin, siis ei ole koskaan valmis ;D, Aina on jotain parannettavaa tai keksii jotain uutta.

;D Ooolisko noin, ;D hetken näytti jo pahalta että olisin toteuttanut vanhat suunnitelmat loppuun saakka mutta, tulihan sitä TAAS muutosta matkaan... Wink

Uudet keskarit ja diskantit on jo hyllyssä, joten kesää odotellessa. 8)
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#48
Kontti VM 2005


Attached Files Thumbnail(s)
   
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#49
Noniin, taas on pyöräytetty rojektit käyntiin... Smile

Keskareiden kotelon pohjaa tuli vähän väsättyä.... ja nyt on suuntaukset hakusessa...


Attached Files Thumbnail(s)
       
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#50
Marko

Mitenkäs nuo peilikolmiot lähtee irti, kun itselläni on p11-144 koppainen primera ja ainakin kuvittelisin, että almerassa on samanlaiset kiinnitykset noissa peilikolmion muoveissa ?
Vai oletko kenties tehnyt nuo keskiäänen paikat siihen sen alkuperäisen muovin päälle valamalla ?

kävin tre:ella katselemassa, mutta ei ainakaan osunut almera silmään Lauantaina, taisit tulla vasta pyhänä paikalle ?
pitää katsoa, josko sitä tulisi vielä katselemaan jotain kisoja, niin voisi tulla kuuntelemaan, kun ei nuo kuuntelu pisteet oikein pahoilta näyttäneet mitä nuita tuloksia silmäilin Fascan sivuilta Smile
Reply
#51
Modifier Wrote:Marko

Mitenkäs nuo peilikolmiot lähtee irti, kun itselläni on p11-144 koppainen primera ja ainakin kuvittelisin, että almerassa on samanlaiset kiinnitykset noissa peilikolmion muoveissa ?
Vai oletko kenties tehnyt nuo keskiäänen paikat siihen sen alkuperäisen muovin päälle valamalla ?

kävin tre:ella katselemassa, mutta ei ainakaan osunut almera silmään Lauantaina, taisit tulla vasta pyhänä paikalle ?
pitää katsoa, josko sitä tulisi vielä katselemaan jotain kisoja, niin voisi tulla kuuntelemaan, kun ei nuo kuuntelu pisteet oikein pahoilta näyttäneet mitä nuita tuloksia silmäilin Fascan sivuilta  Smile



Moro!

Ekalla sivulla on juttua noista peilikolmioista ja niiden kiinnityksistä.
En ollut kuin sunnuntaina paikalla, säästy maksa ;D
Hämeenlinnassa 22.5 on seuraavat kisat ratapäivien yhteydessä missa olen paikalla, tervetuloa ihmettelemään.

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#52
No niimpäs olikin, tuli taas vissiin vaan kateltua kuvia, eikä luettua.
Joo se saattoi olla ihan viisas veto tulla vasta pyhänä paikalle, kun katseli/kuunteli muiden juttuja Lauantaina Smile
Reply
#53
Alkas olemaan sano..... viimeistelyä vaille valmiit. Diket onkin jo asennusta vaille.


Attached Files Thumbnail(s)
           
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#54
Valmista tuli, omastamielestäni ainakin onnistu, kuulostaa ainakin hyvältä jollei näytä. Wink

p.s kuvat on kyllä surkeita, pitäis hommata vihdoin se kunnon digikamera.


Attached Files Thumbnail(s)
           
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#55
Hyväthän niistä näytti tulleen 8), pieni pilkunn... maalaa elementin kiinnitus ruuvit kanssa mustiksi ;D

Mullekin on tulossa kaikkea kivaa uutta :-X

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#56
Quote:Hyväthän niistä näytti tulleen
siihen sitä pyrittiinkin Wink
Quote:pieni pilkunn... maalaa elementin kiinnitus ruuvit kanssa mustiksi
Ajattelin kyllä ihan samaa, mutta kun subien kiinnityspultitkin on kirkkaat niin jätin vielä toistaiseksi nämäkin maalaamatta.

Quote:Mullekin on tulossa kaikkea kivaa uutta :-X
Mitähän sitä on taas mahdettu oikein suunnitella. ;D


- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#57
Mitä kautta olette vetäneet virtapiuhan vahvarille, kuskinpuolelta lähtee joku johtonippu niin voiko sitä kautta vetää? Olis hyvä saada vinkkejä ennenkuin aloittaa urakan :Smile
Nopeammat hevoset, nuoremmat naiset, vanhempi viski ja enemmän rahaa
Reply
#58
aku_81 Wrote:Mitä kautta olette vetäneet virtapiuhan vahvarille, kuskinpuolelta lähtee joku johtonippu niin voiko sitä kautta vetää? Olis hyvä saada vinkkejä ennenkuin aloittaa urakan :Smile
Toiselta puolelta RCA:T ja toiselta puolen virta.. virta siltä puolelta missä on läpivienti eli se on helpoin vetää ei tarvitse vetää edessä auton "yli". kaiutin johdot mun käsityksen mukaan saa mennä kummalta puolen vain. itsellä ne menevät RCA johtojen vierellä. ja sinne kynnys koteloihin han ne yleensä hyvin uppoavat. eli juurikin siellä missä se johto nippu menee... Wink eikä sen siellä kynnys kotelon sisässäkään tarvitse välttämättä mennä, siinä verhoilu maton alla kotelon vieressä käy vallan hyvin.
Reply
#59
Wiffe Wrote:
aku_81 Wrote:Mitä kautta olette vetäneet virtapiuhan vahvarille, kuskinpuolelta lähtee joku johtonippu niin voiko sitä kautta vetää? Olis hyvä saada vinkkejä ennenkuin aloittaa urakan :Smile
Toiselta puolelta RCA:T ja toiselta puolen virta.. virta siltä puolelta missä on läpivienti eli se on helpoin vetää ei tarvitse vetää edessä auton "yli". kaiutin johdot mun käsityksen mukaan saa mennä kummalta puolen vain. itsellä ne menevät RCA johtojen vierellä. ja sinne kynnys koteloihin han ne yleensä hyvin uppoavat. eli juurikin siellä missä se johto nippu menee... Wink eikä sen siellä kynnys kotelon sisässäkään tarvitse välttämättä mennä, siinä verhoilu maton alla kotelon vieressä käy vallan hyvin.

Siis lähinnä n15 almeran omistajilta hakisin tietoa että ovatko vetäneet virtajohdon samasta reiästä mistä ainakin näyttää tuossa diiselissä menevän joku johtonippu taakse(siis kuskinpuolella) en yleisesti, siis reikä sijaitsee konetilassa. Sunnyssä mahtui vahvari pelkääjän penkin alle ja nyt meinasin pistää neliovisen hattuhyllyyn kiinni.
Nopeammat hevoset, nuoremmat naiset, vanhempi viski ja enemmän rahaa
Reply
#60
aku_81 Wrote:
Wiffe Wrote:
aku_81 Wrote:Mitä kautta olette vetäneet virtapiuhan vahvarille, kuskinpuolelta lähtee joku johtonippu niin voiko sitä kautta vetää? Olis hyvä saada vinkkejä ennenkuin aloittaa urakan :Smile
Toiselta puolelta RCA:T ja toiselta puolen virta.. virta siltä puolelta missä on läpivienti eli se on helpoin vetää ei tarvitse vetää edessä auton "yli". kaiutin johdot mun käsityksen mukaan saa mennä kummalta puolen vain. itsellä ne menevät RCA johtojen vierellä. ja sinne kynnys koteloihin han ne yleensä hyvin uppoavat. eli juurikin siellä missä se johto nippu menee... Wink eikä sen siellä kynnys kotelon sisässäkään tarvitse välttämättä mennä, siinä verhoilu maton alla kotelon vieressä käy vallan hyvin.

Siis lähinnä n15 almeran omistajilta hakisin tietoa että ovatko vetäneet virtajohdon samasta reiästä mistä ainakin näyttää tuossa diiselissä menevän joku johtonippu taakse(siis kuskinpuolella) en yleisesti, siis reikä sijaitsee konetilassa. Sunnyssä mahtui vahvari pelkääjän penkin alle ja nyt meinasin pistää neliovisen hattuhyllyyn kiinni.
Itse vedin vaan suosiolla sieltä apukuskinpuolelta valmiista (tyhjästä) läpivientikumista hanskalokeron alle, mutta eikös Markolla ollut kuskinpuolelta vedetty päävirta? mutta se taisikin olla erikseen tehty läpivienti vedonpoistolla ellen väärin muista, mies itse kertokoon lisää... Wink
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)