Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s13 varttimailiajat??
#1
Kyselisin sellaista kun millaisia aikoja ootte ajaneet vartilla ja millasilla tehoilla??yritin tossa hakea tietoja mutta aika nihkeesti löytyi....että jos viitsitte vastailla niin olisin kiitollinen!!pääseekös vakiolla alle 15s??onko jotain virallisia testejä tehty?? 8)
Reply
#2
Eipä taida vakiolla alle 15s mennä vaikka mikä olis.
Reply
#3
Näillä putki/lastu/cooleri perusvireillä on ajeltu kait semmottia 14.1-14.2 aikoja n.160 loppunopeudella, niinkuin itsekin

304hp laitteella mikä mulla oli hetken oli vetäisty 13.2s - 179km/h
Reply
#4
14,6 s @ 99 mph, vireinä ei ole putkee, lastua eikä cooleria. Big Grin

0,9 paineet ja K&N imuäänigeneraattori ;D

G-Tech -lukema tosin, ei mikään virallinen. Tongue En oo kehdannut mennä mihinkään kiihdytyspäiville räpeltämään...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#5
Laakkius: [email protected]/h, tehoa tuolloin kait vajaa nelisensataa.

Tuokin aika on alitettu viime kesänä..
Reply
#6
Ale Wrote:Laakkius: [email protected]/h, tehoa tuolloin kait vajaa nelisensataa.

Tuokin aika on alitettu viime kesänä..
Tuli tossa ajettuu ajalla 12,81@195,7 ;D
Tehoa ~ 330 KW
Toyota TA-22 Celica 4A-GTE ET 10,852@205,18
Reply
#7
MTP Wrote:
Ale Wrote:Laakkius: [email protected]/h, tehoa tuolloin kait vajaa nelisensataa.

Tuokin aika on alitettu viime kesänä..
Tuli tossa ajettuu ajalla 12,81@195,7 ;D
Tehoa ~ 330 KW

Joo, mä muistelin et se olit sä mutten uskaltanu laittaa ettei mee väärin. Smile
Reply
#8
Ale Wrote:Laakkius: [email protected]/h, tehoa tuolloin kait vajaa nelisensataa.

Tuokin aika on alitettu viime kesänä..

Oli sitä kyl yli 400hv... :Smile

Ruotsissa ovat ajaneet mitsun TD04-16 ahtimella ja slikseillä 12.2 varttimailin... Tongue
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#9
Puppetmaster Wrote:En oo kehdannut mennä mihinkään kiihdytyspäiville räpeltämään...

Mulla sama ongelma ;D Jos kerho järjestäis jonkun varttimailiajo tsydeemin niin sitten ehkä kehtais jo ajaa. Jos sattuu stumppaamaan viivalle tai ajamaan suoralla ulos, niin ei olis niin paha, koska kaikki tietää mitä vaseline motorsportilta voi odottaa Wink ..Niin tai jos käy se pahin, että auto hajoo - on paljon nissanisteja lohduttelemassa: "Älä välitä, ne on noi täysveriset urheiluautot vähän tommosia" ;D

Onkos muuten tosta G-techin tarkkuudesta ollut puhetta? Jos hankkis semmosen niin näkis vähän osviittaa. Ja vois ainakin harjoitella.. Lukkoperä ja kunnon alusta varmasti auttais aika paljon noihin RS13 varttimailiaikoihin.
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#10
Kiitos vastauksista!!sellasta vielä että onko mitattu eroa lukollisen perän ja lukottoman eroihin esim. juuri vartilla??jos haluatte testata varttia ajaa niin porissa on 2 kertaa kesässä kiihdytyskisat ja on hyvä ajella!!!itse kävin vanhalla autolla (90vm crx) testaamassa viime kesänä ja paras aika oli 15.4 loppunopeutta en nyt muista mutta on mulla se kortti josain...ja 6 lähtöä otin ja huonoin 16.2 kun koitin "burnista",lämmitin renkaita(mikä ei ollut hyvä idea kun löi tyhjää pirusti) :o että paljon oli lähdöstä kiinni.mutta kokemus oli hieno!!!fiilis tosi hyvä kun olin ainoa ns.normaali auto!! ;D oli siinä jenkkipojat ihmeissään kun menin viivoille 8) ei muuta kun kesällä testaamaan!!!meinaan ite mennä jos vaan saan siksi nismon perseen alle!! Wink
Reply
#11
Quote:304hp laitteella mikä mulla oli hetken oli vetäisty 13.2s - 179km/h

Quote:Laakkius: [email protected]/h, tehoa tuolloin kait vajaa nelisensataa.

Ylemmässä lukko ja alemmassa ei, tehoeroa n. sata hevosta lukottoman hyväksi. Varmasti lukko vaikuttaa lähtöön aika tavalla, että varttimailia silmällä pitäen semmoinen kannattaa kyllä hankkia.
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#12
Quote:Kiitos vastauksista!!sellasta vielä että onko mitattu eroa lukollisen perän ja lukottoman eroihin esim. juuri vartilla??jos haluatte testata varttia ajaa niin porissa on 2 kertaa kesässä kiihdytyskisat ja on hyvä ajella!!!itse kävin vanhalla autolla (90vm crx) testaamassa viime kesänä ja paras aika oli 15.4 loppunopeutta en nyt muista mutta on mulla se kortti josain...ja 6 lähtöä otin ja huonoin 16.2 kun koitin "burnista",lämmitin renkaita(mikä ei ollut hyvä idea kun löi tyhjää pirusti)  että paljon oli lähdöstä kiinni.mutta kokemus oli hieno!!!fiilis tosi hyvä kun olin ainoa ns.normaali auto!!   oli siinä jenkkipojat ihmeissään kun menin viivoille   ei muuta kun kesällä testaamaan!!!meinaan ite mennä jos vaan saan siksi nismon perseen alle!!

Kattelin kans et aika ripeesti poistu crx Smile. Ite oon kans en kesänä nyt uskaltautumas tonne kentälle kiihdyttää.
Ja varttimaili ajasta ei oo tietoo, kun greddyn fullautotimerin kautta ja se näytti 14sek. Harmi että toi ei näytä desimaaleja, vaikka eipä ton näyttämiin aikoihin paljoo oo luottamista Smile
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Reply
#13
Tuntu uet vanteen paino vaikuttaa aikas paljon, mulla oli kesällä 2003 n.230hp ja kevyehköt 17" kummit, 14.2s, kesällä 2004 269hp niillä ahdoilla millä testailin ja aivan PRKLEEN painavat 18"Confusedet ja jonkinverran vastatuulta, paras veto 14.1s.

Ei lukko tollasissa n.300hp laitteissa vaikuta aikaan juuri mitään, 269hp tehoilla lukottomalla perällä sain 60ft ajaks aika tarkan 2s ja noi renkaatkaan ei ollu mitkään parhaat, tosta ei tipu ees slikseillä ja lukolla kuin ehkä 0.3s ja osa hävitään varmaan taas jo loppunopeudessa slisien takia (eikös vierintävastus oo suurempi. Lähtö on kaiken a ja o, itse oon todennut parhaaks muutaman kymmenen vedon yrityksillä tyylin.

Kierroskia reilusti 5000-6000, ja kytkintä luistatetaan jo valoissa ja skäpärillä paikallaan (eli ahtoja ylös), sit kun valo vaihtuu niin skäbä ylös ja hieman luistattamalla liikkeelle ja muutaman metrin päässä kokonaan ylös, eli ei sudita. Tolla tyylillä SX pomppas viivalta / valoista aivan perkuleen hyvin, tosin vakiahkolla kykällä ei monta kymmentä lähtöö tee mut sou...

Testailkaas tota laskuria -> http://www.geocities.com/gtipug/hpcalc.html ylempi puhuu ihan höpöjä mutta alempi ajan laskeva on helkutin tarkka, auton paino kuskin bensojen ja hifien kanssa eli SX n.1400kg, tehonsiirron häviö 15% mikä tais olla mulla oikein mitattu, laskekaa ja ihmetelkää.

Nissanin heitti muutaman kympän, mantan pari sadasosaa kun ja pari muuta autoo mitä on testailtu niin todella tarkkoja arvioita Big Grin
Reply
#14
Mikko Wrote:Tuntu uet vanteen paino vaikuttaa aikas paljon, mulla oli kesällä 2003 n.230hp ja kevyehköt 17" kummit, 14.2s, kesällä 2004 269hp niillä ahdoilla millä testailin ja aivan PRKLEEN painavat 18"Confusedet ja jonkinverran vastatuulta, paras veto 14.1s.

Ei lukko tollasissa n.300hp laitteissa vaikuta aikaan juuri mitään, 269hp tehoilla lukottomalla perällä sain 60ft ajaks aika tarkan 2s ja noi renkaatkaan ei ollu mitkään parhaat, tosta ei tipu ees slikseillä ja lukolla kuin ehkä 0.3s ja osa hävitään varmaan taas jo loppunopeudessa slisien takia (eikös vierintävastus oo suurempi. Lähtö on kaiken a ja o, itse oon todennut parhaaks muutaman kymmenen vedon yrityksillä tyylin.

Kierroskia reilusti 5000-6000, ja kytkintä luistatetaan jo valoissa ja skäpärillä paikallaan (eli ahtoja ylös), sit kun valo vaihtuu niin skäbä ylös ja hieman luistattamalla liikkeelle ja muutaman metrin päässä kokonaan ylös, eli ei sudita. Tolla tyylillä SX pomppas viivalta / valoista aivan perkuleen hyvin, tosin vakiahkolla kykällä ei monta kymmentä lähtöö tee mut sou...

Testailkaas tota laskuria -> http://www.geocities.com/gtipug/hpcalc.html ylempi puhuu ihan höpöjä mutta alempi ajan laskeva on helkutin tarkka, auton paino kuskin bensojen ja hifien kanssa eli SX n.1400kg, tehonsiirron häviö 15% mikä tais olla mulla oikein mitattu, laskekaa ja ihmetelkää.

Nissanin heitti muutaman kympän, mantan pari sadasosaa kun ja pari muuta autoo mitä on testailtu niin todella tarkkoja arvioita Big Grin

Aussipoijaat vetelee 2satkuilla kovia varttimailin aikoja, luokkaa alle 12s, loppunopeuden ollessa kuitenkin luokkaa "vain" 180km/h, parhaat 60ft ajat on ollu 1.6s...Renkaina noi käyttää jotain semi-sliksejä, merkkejä en tähän hätään muista...

Sintterillä ei paljoo luistatella lähdössä, ja jos vielä nostais ahtoja viivalla jarrua vasten, niin siitä se vasta hillitön sutiminen alkais....Pitoo tarttis vaan saada pirusti lisää, pitää ensin pistää noi takapään kulmat kohilleen, ja sit sliksit kehiin... Smile
Ja on muuten ihan eri asia tehä lähtöjä 250hv vakioturboisella 2satkulla, kuin 400+hv isoturbosella yksilöllä, ei ole hommassa juuri mitään samaa.... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#15
OT meinaatkos lake laittaa noi läskit oikeasti tohon nismoon, jos kyllä niin luulis pitoa löytyvän...
Meinaat vissiin näyttää muille kuka on stripin kinggi Smile
Reply
#16
speed Wrote:OT meinaatkos lake laittaa noi läskit oikeasti tohon nismoon, jos kyllä niin luulis pitoa löytyvän...
Meinaat vissiin näyttää muille kuka on stripin kinggi  Smile

ei noita saa sinne mahtumaan, ottaa kynnyskoteloonkin kiinni, mut noiden munkkien sisällä olevat vanteet olis tarkoitus sovittaa alle....10x15" ja eteen 5.5x15" ;D
Tai sit mä näytän miten Datsuni poikii.... :-X
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#17
laakkius Wrote:ei noita saa sinne mahtumaan, ottaa kynnyskoteloonkin kiinni, mut noiden munkkien sisällä olevat vanteet olis tarkoitus sovittaa alle....10x15" ja eteen 5.5x15"  ;D
Tai sit mä näytän miten Datsuni poikii.... :-X

Mulla on pari kpl uusia 9x15 sliksejä ja voin myydä jos joku tarvii, haen itse 7" kun Mantaan ei noi sopinut. Noi on ajamattomia mut melko kovettuneita, mut kaippa ne siitä pehmiää kun lämmittelee kunnolla ;D
Reply
#18
Bugatti Wrote:
Quote:Kiitos vastauksista!!sellasta vielä että onko mitattu eroa lukollisen perän ja lukottoman eroihin esim. juuri vartilla??jos haluatte testata varttia ajaa niin porissa on 2 kertaa kesässä kiihdytyskisat ja on hyvä ajella!!!itse kävin vanhalla autolla (90vm crx) testaamassa viime kesänä ja paras aika oli 15.4 loppunopeutta en nyt muista mutta on mulla se kortti josain...ja 6 lähtöä otin ja huonoin 16.2 kun koitin "burnista",lämmitin renkaita(mikä ei ollut hyvä idea kun löi tyhjää pirusti)  että paljon oli lähdöstä kiinni.mutta kokemus oli hieno!!!fiilis tosi hyvä kun olin ainoa ns.normaali auto!!   oli siinä jenkkipojat ihmeissään kun menin viivoille   ei muuta kun kesällä testaamaan!!!meinaan ite mennä jos vaan saan siksi nismon perseen alle!!

Kattelin kans et aika ripeesti poistu crx Smile. Ite oon kans en kesänä nyt uskaltautumas tonne kentälle kiihdyttää.
Ja varttimaili ajasta ei oo tietoo, kun greddyn fullautotimerin kautta ja se näytti 14sek. Harmi että toi ei näytä desimaaleja, vaikka eipä ton näyttämiin aikoihin paljoo oo luottamista Smile
Yks kaveri oli ajamassa tossa syksymmällä siel 2koppasella golffilla ja paras tais olla 14.6-14.8...tarkkaan en muista mutta hyvin se kyllä poistui...pito ongelmia oli aika paljon ja eroa parhaan ja huonoimman ajan välillä yli sekuntti!!onkos sulla se 200sx mikä oli"luvian cruisingeissa"???? ???
Reply
#19
Quote:Yks kaveri oli ajamassa tossa syksymmällä siel 2koppasella golffilla ja paras tais olla 14.6-14.8...tarkkaan en muista mutta hyvin se kyllä poistui...pito ongelmia oli aika paljon ja eroa parhaan ja huonoimman ajan välillä yli sekuntti!!onkos sulla se 200sx mikä oli"luvian cruisingeissa"?

Täytyy keväällä kattoo kuinka käy, ikinä en oo ennen kokeillu kunnon varttimailia. Greddylläkö kokeiltii ni loppu nopeudeks jäi vähän yli 160km/h. Mut nyt pitäs olla jo enemmän voimaaki, mun lähetys taidoilla oon ilonen jos saan alle 15 Wink

Niin ja olin siellä cruisingeissa.
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Reply
#20
Vaseline Wrote:Jos kerho järjestäis jonkun varttimailiajo tsydeemin niin sitten ehkä kehtais jo ajaa.

Jos monilla on autot valmiit ja kiinnostusta löytyy niin ensi kesän ratapäiville (olettaen että radalla on siihen mahdollisuus ja aikaa riittää) voisi harkita vuokraavansa ajanottolaitteet. Kerho on suht hyvin varoissansa niin se saattaisi olla mahdollista. Noita ajanottolaitteitahan vuokraa esim. http://www.riversidecruisers.fi.
Reply
#21
Ale Wrote:Jos monilla on autot valmiit ja kiinnostusta löytyy niin ensi kesän ratapäiville (olettaen että radalla on siihen mahdollisuus ja aikaa riittää) voisi harkita vuokraavansa ajanottolaitteet. Kerho on suht hyvin varoissansa niin se saattaisi olla mahdollista. Noita ajanottolaitteitahan vuokraa esim. http://www.riversidecruisers.fi.

Pitäis vaan melkeen olla trailerilla matkassa, jos meinaa varttia ruveta harrastamaan. Vähemmän vireisillä ei niin suurta riskiä ole, mutta paljon yli 300hv laitteista voi levitä ihan mitävaan ihan koskavaan. Matkaakin noihin tapahtumiin tulee monille ihan kiitettävästi, joten tunkua vartille ei taida olla. :-\
Nissan 200sx ´89 1.8t
Reply
#22
Täytyy keväällä kattoo kuinka käy, ikinä en oo ennen kokeillu kunnon varttimailia. Greddylläkö kokeiltii ni loppu nopeudeks jäi vähän yli 160km/h. Mut nyt pitäs olla jo enemmän voimaaki, mun lähetys taidoilla oon ilonen jos saan alle 15 Wink

Niin ja olin siellä cruisingeissa.
Quote:
Noista lähetystaidoista että tuli siinä silloin jätettyä camaro z-28 280hv.....vaikeaa taitaa olla se lähteminen...oli kyllä siinä äijällä ihmettelemistä kun naureksi ensin varikolla mun autoa.....ja kuinkas kävi... ;D me ollaan useesti oltu edustettuna porin kisoissa täältä luvialta...pyörillä ja autoilla.mullakin oli "kiva" eka kokemus lähdöstä,jännitti niin perkeleesti,varikko täynnä jenkkejä,ja eka lähtö niin viereen tuli auto mikä ajo 10sekunnin aikoja!! :Smile mutta kivaa oli ja suosittelen kaikkien ajavan!!! 8)
Reply
#23
Arto_L Wrote:Pitäis vaan melkeen olla trailerilla matkassa, jos meinaa varttia ruveta harrastamaan. Vähemmän vireisillä ei niin suurta riskiä ole, mutta paljon yli 300hv laitteista voi levitä ihan mitävaan ihan koskavaan. Matkaakin noihin tapahtumiin tulee monille ihan kiitettävästi, joten tunkua vartille ei taida olla.  :-\

Ei saa ajatella noin pitkälle etukäteen, silloin ei tuu ikinä tehtyä mitään. Smile Kahdella autolla tulee, jos nismo hajoaa niin hinailee sitten. Filkin kanssa hinailtiin sx espoosta lappeenrantaan 1.4l mk3 golffilla - ei tehny ees tiukkaa. kerran vaan katkes naru ;D
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#24
primeraP10GTR Wrote:
laakkius Wrote:
Ale Wrote:Laakkius: [email protected]/h, tehoa tuolloin kait vajaa nelisensataa.

Tuokin aika on alitettu viime kesänä..

Oli sitä kyl yli 400hv... :Smile

Ruotsissa ovat ajaneet mitsun TD04-16 ahtimella ja slikseillä 12.2 varttimailin... Tongue

Eikös toi TD04-16 ahdin oo volvo 850 t5-rn vakio ahdin ja riittää 300hpn asti? Kyseinen ahdin ei edes ole mikään järin iso. Mitenkähän semmosella ahtimella varustetulla autolla olisi ajettu noin kovia aikoja?Tarvis kuitenkin tosiaanki +400hp että menee 12.2. Smile

Omistajan mukaan ahtoja oli 1.9bar, ja kun 60ft on luokkaa 1.6s niin ei toi aika ole mikään mahottomuus...Ja ei tuon ajan saavuttamiseen tarvita kuin se reilu 300hv, 2satkun painoisessa autossa...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#25
Rikkoo samoja fysiikan lakeja kuin tää punainen Opel Ascona B alias "mad max" vanha kunnon 4syl. patarautakone tuplilla vaparina ja olikos viime kesänä paras aika 12.6s, joidenkin autojen viritys vaan onnistuu paremmin kuin toisten...
Reply
#26
Täytyy keväällä kattoo kuinka käy, ikinä en oo ennen kokeillu kunnon varttimailia. Greddylläkö kokeiltii ni loppu nopeudeks jäi vähän yli 160km/h. Mut nyt pitäs olla jo enemmän voimaaki, mun lähetys taidoilla oon ilonen jos saan alle 15 Wink

Niin ja olin siellä cruisingeissa.
Quote:
meinaatkos mennä ajamaan nyt lentokentälle??onkos muita foorumilaisia tulossa porin kiihdytyskisoihin??niin ja ne on 28.5...... en ole aivan varma tuosta päivämäärästä mutta muistelisin että se olisi oikein..... :Smile
Reply
#27
Lappeenrannassa pääsee ajamaan lentokentälle 21.5 varttimailin ja muistaakseni 1200m "huiput". Mitöön virallista aikakorttia tuolta ei saa, mutta ihan tarkan ajan kuitenkin kunnon ajanottolaitteilla.
Reply
#28
No kai tänä kesänä s14Confusedetkin kulkevat hieman paremmin kuin viime kesänä kun ei silloin oikein ollut mitään mainittavia varttimaili aikoja niillä...

Paras taitaa olla vieläkin mun vakio ahtimella/koneella vedetty 13.22.

SX-200
Reply
#29
Viime kesänä putkiviritetyllä s14a:lla vartti meni tasan 14.0s / 166,5km/h loppunopeudella.

Jos tänä kesänä sais pikkasen nipistettyä pois...
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#30

ET nopeus 60ft 330ft 660ft 990ft

1. 17,892 127,52 3,019 3,265 12,214 15,117
2. 15,542 159,01 2,785 7,18 10,521 13,199
3. 15,626 161,15 2,775 7,276 10,659 13,304
4. 14,951 162,45 2,697 6,794 10,03 12,625

Ekalla vedolla lähdettiin oikein kunnolla.
60ft meni pelkkään sutimiseen mutta 330ft oli jo aika haipakkaa menoa kunnes kuski himmasi loppua kohden kun kuitenkin meni jo vituiksi veto.

Lopuissa vedoissa lähtö tehtiinkin sitten mummotyyliin 1. ja 2. vaihteilla hiljaa kiihdyttäen.

Harmi, sillä jos ei olisi yllättynyt sutimisesta, olisi tuo eka veto kannattanut vetää loppuun asti...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)