Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
primeran hifistys(p11)
#1
almeran ja kaksatasen(s13) laitteista ollaan jo keskusteltu ni miten on primera kuskien laiteiden tilanne. mitä löytyy ja millaisia asennuksia löytyy??
Reply
#2
Jaa rimeroista? No lastenistuin tai kaksi ;D ;D
No ei wais... kait niissä jotain radioita on. Villellä ainakin, virtapiuhan paksuudestä päätellen.
Reply
#3
Juu, blaukkarin vanha nänniveivain ;D Joku vanha pinohiiri ja DLS etupää.. siinä ne kai. Mitä ainakin kehtaa mainita :Smile
Reply
#4
Ja mulla siis JVC 909R, Hertz etupää, Ultimate 4075 ja JBL12". Ja mitään "asennuksia" ei ole Sad
Reply
#5
Big Grin

Terve.

Jos mennään mallistossa pykälä vanhempaan, eli P10 malliin, niin itse olen hifistänyt P10 Primeraa.¨
Uudelleen on rakennettu A-pilarit (DLS DUR1 diskantit) kojelauta (infinity BETA four keskiäänet) ovet (Focal 6W2 midbassot)
ja takaluukkussa on subwoofereina 2 kpl DLS MW10 10" elementtiä. Ja siellä myös majailee rivistä DLS:n ultimate sarjan vahvistimiä ja pari
Pioneerin ODR sarjan prosessoria.

Olen kilpaillut kohtalaisella menestyksellä FASCAConfusedsa usemman vuoden, luokassa amatöörin yli 3000 euroa.

P10 Primera on omasta mielestäni suhteellisen helppo hifistää.
A-pilarit ja kojelaudat irtoavat helposti, ja niiden takana on tilaa vähän syvemmällekkin elementille, ja
sama pätee oviin. Suhteellisen järeä 6.5":n elementti menee pienellä korotuspalan kanssa helposti oveen, ja ikkunakin tulee mukisematta alas asti.

Käykääs tsekkaamassa meidän teamin webbisivut, jos kiinnostaa.
http://www.teamsoundmasters.com

T: Markku Laine
Reply
#6
Menee vähän OFFiksi, mutta on toi SQ meininki kyllä sairasta puuhaa tutkittuani hieman noita teijän sivuja ;D ;D Ei mulla todellakaan mitään sitä vastaan ole päin vastoin.. Pistää vaan miettimään se työn määrä..
"Yrittäminen on ensi askel epäonnistumiseen"
Reply
#7
DEFmoNCH Wrote:Menee vähän OFFiksi, mutta on toi SQ meininki kyllä sairasta puuhaa tutkittuani hieman noita teijän sivuja ;D ;D Ei mulla todellakaan mitään sitä vastaan ole päin vastoin.. Pistää vaan miettimään se työn määrä..

Dj kurkkaas Ilolan asennukset Smile Asennukseen ei oo paljon aikaa käytetty mutta säätämiseen varmaa sitäkin enemmän Wink
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#8
Mulla on vain Pioneerin kajarit vakioitten tilalla, sekä Pioneerin soitin (DEH-P7100R) Eli ei mitään kovin ihmeellistä ja tilaa vievää :Smile
Reply
#9
Kuinkas monella on subbari P11 takaronkissa?
Millainen kotelo ja miten kiinnitetty?
Reply
#10
12" löytyy 33L kotelossa selkänojaa vasten keskellä konttia. Kiinnitys hoituu hattuhyllyyn kiinnitetyllä hihnalla, kun tuon subin pitää olla nopeasti irroitettavissa. Piuhat vedin kontin lattiamaton alta ja terminaalin vierestä matosta läpi.
Reply
#11
Kiinnitetty hattuhyllyyn, 5-ovisessa? ???
Reply
#12
Boxi n.30 litraa ja mallia "Nevanderhifi" ja kiinni kalusteraudoilla takapankin selkänojassa.
Reply
#13
Mulla on SPL:N 10" n. 30 l suljettu. Poikittain moldattuna kuskin puoleiseen syvennykseen. Kiinnitetty liukuesteellä kotelon pohjasta ja ylhäältä ensiapulaukun lenkillä ;D
ASTechrific
Reply
#14
Kapsu Wrote:Kiinnitetty hattuhyllyyn, 5-ovisessa? ???

Saahan Primeraa sedaninakin. Vai jäikö multa jostain huomaamatta, että kyseessä on 5-ovinen?
Reply
#15
Oletin sen vain heti 5-oviseksi.
Reply
#16
Juu, sori, unohdin tuon mainita Smile
Eli P11-144- mallista ja sedanista on kyse.
Reply
#17
Pitäis keksiä joku hyvä subbarin kiinnitystapa, niin että se olis kuitenkin helppo irroittaa.
Reply
#18
Takapenkin selkänojaan kalusteraudoilla (kulma) kiinni. Mulla on noin toteutettu ja penkinkin voi kallistaa jos haluu ja subipoksi seuraa kiltisti perässä. Lähtee myös irti kontista alta minuutissa.
Reply
#19
niin, parilla siipi- tms. väännettävällä pultilla se olis simppeli. Onkos tuossa selkänojassa jotkut vahvikekohdat? Eihän se pelkkä penkin takalevy ole kovin vankkaa tekoa. En ole kyllä sitä tuossa mielessä katsellut...
Reply
#20
Ei tuo minunkaan systeemin irroitus kauan kestä. Klipsi auki ja vetää, sen jälkeen terminaalista johdot irti. Kertaakaan ei ole itsekseen siirtynyt mihinkään. Taustan saa hyvin moldattua esim. lasikuidulla. 'Muotin' saa, kun vuoraa paikat huolellisesti Al-foliolla ja vetää jokusen maton päälle.

Minulla on vielä etulevy kallistettu joku 25 astetta, jolloin käyttökelpoista tavaratilaa ei huku juuri ollenkaan. Itse asiassa ei ole tarvinnut kertaakaan irroittaa, mutta tein sen takia sellaiseksi, että pääsee varapyörätilaan käsiksi.
ASTechrific
Reply
#21
Kapsu Wrote:Juu, mullakin on nyt ollut tuommoinen nopea käyttöinen tavarankiinnityshihna systeemi, se on vaan niin säälittävän näköinen ;D

Tarkoitin sitä, mikä on autossa jo valmiina. Ei sitä edes huomaa, kun se tulee sieltä takaa juuri valon alle. Mulla on kotelon päällä sellainen 'nuppi' minkä kautta hihna koukkaa. Smile
ASTechrific
Reply
#22
No itse asiassa minulla on nyt vahvari kiinni siinä kotelossa. Eli nyt systeemi jatkuu takatolpan koteloon saakka. Enkä minä usko, että se hirveään rasitukseen joutuukaan, kun kotelon painopiste on kuitenkin suhteellisen takana ja alhaalla.
ASTechrific
Reply
#23
Ei se selkänoja kauheen vahva ole mutta kiltisti se kotelo on siinä pysyny. Yksinkertainen homma toteuttaa. Voin ottaa vaikka kuvia illalla jos kiinnostaa.
Reply
#24
Onko se sulla ruuveilla kiinni vai saako selkänojaan tehtyä jengat?
Reply
#25
Ruuveilla ihan...
Reply
#26
Piti keksiä pakkaspäivälle jotain tekemistä, joten otin irti toisen kaiutinpidikkeen
P11 primerasta (auto on 2.0 l sedan, mutta lienevät täysin samanlaiset muissakin)

Linkin takaa löytyy muutama kuva, jos vaikka olisi joillekin asennusten kanssa pähkäileville apua:

http://www.pbase.com/atha/primera

Vielä pitäisi keksiä, miten pistäisi uuden elementin kiinni - kehikon takaosaa puukottaen vai etsisikö pienen korotusrenkaan. Elementin upotussyvyys kun on 67 mm ja kehikon syvyys noin 60 mm.
Reply
#27
tutun näköisiä kuvia ;D
Puukota kehikkoa sen verran että magneetti mahtuu, reilu sentti on varaa ettei osu lasiin. Korotusrengas voi vaatia sitten ovipahvin muuntelua.

Ja mun piti kummassakin Primerassa hieman avartaa sen kehikon reunoja jotta elementti asettui kunnolla kiinni.
Reply
#28
atha Wrote:Piti keksiä pakkaspäivälle jotain tekemistä, joten otin irti toisen kaiutinpidikkeen
P11 primerasta (auto on 2.0 l sedan, mutta lienevät täysin samanlaiset muissakin)

Linkin takaa löytyy muutama kuva, jos vaikka olisi joillekin asennusten kanssa pähkäileville apua:

http://www.pbase.com/atha/primera

Vielä pitäisi keksiä, miten pistäisi uuden elementin kiinni - kehikon takaosaa puukottaen vai etsisikö pienen korotusrenkaan. Elementin upotussyvyys kun on 67 mm ja kehikon syvyys noin 60 mm.

katos katos. Joku muukin on laittanu MS6 elementtejä primmuun. Itse sahasin sen ns takalevyn kokonaan pois ja se oli siinä. Ei sen kummempia. Pitää vaan kiinnittää se elementti tukevasti siihen kehikkoon ja kehikko kunnolla oveen niin hyvä tulee. Itse muuten käräytin jo toisen tainno kaveri sen teki :-[
Reply
#29
Ville Wrote:
atha Wrote:katos katos. Joku muukin on laittanu MS6 elementtejä primmuun.
Millaisia kokemuksia äänentoistosta noilla elementeillä?
ASTechrific
Reply
#30
Täytyy kyllä sanoa että oma korva tykkää. 8)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)