Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pätkii!!!
#1
terve.
mulla on tosiaan tommonen s14 ja pätkii sillä tavalla ku loppuis bensa eli meno katkeilee.... 4500 kirroksen ja 0,5 baarin jälkeen takkuilee tuo kulku puoli.... auto on tiettävästi ihan vakio. missä syy??? yks tuttu epäili että vetäis bensapumppu viimeisiään... ahdot ei millään nouse yli ton 0,5!!! aaauuutttaakkaaa!!! :'(
Reply
#2
mitkä tulpat?

jos boschit niin heti vaihtoon..
Reply
#3
Mulla ollut vähän samanlaisia oireita ja syynä ilmeisesti fuelcut. Tällä viikolla nähdään ku isken lastun kiinni. Voi muuten olla vikaa myös lambdassa.
EDEN PERFORMANCE - Performancea Nissaneihin<br />HKS - BLITZ -  APEXi -  K&amp;N -  BIRBA -  KONI -  EIBACH -  EBC -  MEGAN RACING - ATP TURBO - TEIN ym. ym.
Reply
#4
EDEN! ilmottele heti ku saat konkreettista tietoo et helpottiko lastun asennus??
ja vois olla myös tulpissa täytyy käydä kattoo minkä merkkiset tulpat....
Reply
#5
niin auto siis nykii eikä niin sanotusti prötää että paukkuis oikeen kunnolla putkessa, meno katkeilee kiihdytyksessä..... ja ahdot ei nouse yli 0,5 vaikka kokeiltiin ilman helmee!!!
Reply
#6
Ahtovuodosta johtuva fuelcut...
Reply
#7
samu_pk Wrote:Ahtovuodosta johtuva fuelcut...
toi kävi kanssa mielessä.. ei muutakun ahtovuotoa etsimään....
Reply
#8
samu_pk Wrote:Ahtovuodosta johtuva fuelcut...

Todennäköisesti näin, mulla oli sama juttu...
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#9
erittäin paljon kiitoksia vinkeistä!!!! nyt ei muutakuin ahtovuotoa tosissaan etsimään. onko muuten jotain vakio paikkaa mistä rupee ajan myötä falskaamaan?? tietäis kattoa eka sieltä.... kiitos kumminkin kaikista vastauksista.
Reply
#10
Eikös tuossa coolerin tietämillä ole sellainen joku liitosputki tai vastaava, joka yleensä halkeaa?
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#11
Nissanin alkuperäiset muoviputket ei ole ihan parasta mahdollista materiaalia tuohon käyttöön...

Yhdellä kerholaisella oli murtunut toinen orkkiscoolerin alumiinisista lähdöistä varrestaan. *wink* Eli kuskin puolen etunurkasta on valtaosa noista ongelmista löytynyt... Wink
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#12
Mulla lakkas pätkiminen kun laitoin lastun! Kyllä nyt kelpaa Big Grin
EDEN PERFORMANCE - Performancea Nissaneihin<br />HKS - BLITZ -  APEXi -  K&amp;N -  BIRBA -  KONI -  EIBACH -  EBC -  MEGAN RACING - ATP TURBO - TEIN ym. ym.
Reply
#13
Morjesta!

auto s14

Läitoin tossa seosmittarin ja oman lamda anturin outlettiin.
Sen jälkeen on alkanut patkimään 4500rpm.
Ahdot eivät nouse yli 0.7 bar vaikka kuristin otettu pois

Missä vika?

Osat mitä autossa:

Walbro bensapumppu + FSE paineensäädin, 3" Downpipe + putki, vapaavirtaus suodatin.
-Twinputki Oy- Automaattisten sprinklerijärjestelmien ammattilainen&nbsp; www.twinputki.fi
Reply
#14
-tomppa- Wrote:terve.
mulla on tosiaan tommonen s14 ja pätkii sillä tavalla ku loppuis bensa eli meno katkeilee.... 4500 kirroksen ja 0,5 baarin jälkeen takkuilee tuo kulku puoli.... auto on tiettävästi ihan vakio. missä syy??? yks tuttu epäili että vetäis bensapumppu viimeisiään... ahdot ei millään nouse yli ton 0,5!!! aaauuutttaakkaaa!!! :'(

Itsellä sama juttu, täysillä ahdoilla nyki pahast, syy : ykkösen ja kakkosen tulpasta sulanut kärki , uudet pesään ja pelaa.
Reply
#15
Niistä ei sitte muuten pala ne kärjet ihan itsestään :Smile
Reply
#16
samu_pk Wrote:Niistä ei sitte muuten pala ne kärjet ihan itsestään :Smile

Niih, syy oli varmaan noissa max. ahtopaine kokeiluissa ... Seosmittari tosin näytti ihan rikasta koko ajan et tiedä sitten, uudet kynttilät ainakin tuntuu kestävän hyvin (pykälää kylmemmät) pitempääkin vedätystä ... no saa nähdä kuin kauan ..
Reply
#17
Nyt tuli ongelma tänään aamulla...

Eilen pistettiin 3" putkisto paikoilleen ja seosmittari. Ennestään löytyy jo dumppi sekä filtteri. Eilen toimi ihan hyvin ahdot nousi 1.1-1.2bar ja seosmittari näytti ihan vihreetä vedätyksissä.
Tänään aamulla lähin liikkeelle ja siinä sitten jonkun ajanpäästä lämä pohjaan ja ahdot nousi n- 0.8-0.9 kunnes alko armoton pätkiminen ja seosmittari näyttää että menisi laihalle?? Sanosko nyt joku paikka sopimuksen irti vai? Bensapumppu kenties?

Todennäköisesti fuelcutista ei ole kyse koska meno ei lopu seinään.
Reply
#18
Jep jep selvis sitten se syykin.

http://koti.mbnet.fi/larwa/tulpat/1tulppa.jpg
http://koti.mbnet.fi/larwa/tulpat/2tulppa.jpg

Laihalle on menny aika mukavasti. Pistin edelliset plattarit nyt takas ja kuristeletkun kiinni ja ahdot nousee nyt max 0.9bar ja kulkee hyvin. Taidettiin selvitä pelkällä säikähdyksellä tänään.

Mikä nyt ois järkevin siirto seuraavaksi, bensapumppu kenties??
Reply
#19
Larwa Wrote:Jep jep selvis sitten se syykin.

http://koti.mbnet.fi/larwa/tulpat/1tulppa.jpg
http://koti.mbnet.fi/larwa/tulpat/2tulppa.jpg

Laihalle on menny aika mukavasti. Pistin edelliset plattarit nyt takas ja kuristeletkun kiinni ja ahdot nousee nyt max 0.9bar ja kulkee hyvin. Taidettiin selvitä pelkällä säikähdyksellä tänään.

Mikä nyt ois järkevin siirto seuraavaksi, bensapumppu kenties??

Uusi bensapumppu juu. Walbro peliin. Smile
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#20
Tarviiko tehokkaamman bensapumpun kanssa välttämättä ostaa paineensäädin? Tiedän kyllä ettei ne maksa kuin ~70€, mutta pelaisiko se alkuun vakiosäätimen kanssa?
Reply
#21
Peukuttaja Wrote:Tarviiko tehokkaamman bensapumpun kanssa välttämättä ostaa paineensäädin? Tiedän kyllä ettei ne maksa kuin ~70€, mutta pelaisiko se alkuun vakiosäätimen kanssa?
Pelaa ilman säädintäkin se pumppu.
Reply
#22
Mulla kans pätki oma ja 5000 jälkeen alko ahistaa meno oikeen kunnolla... kaikki tuputti sitä ahtovuoto neuvoa mutta b-pumppu sieltä oli sit sökönä.. walpron pumpun ostin ja nyt toimii hyvin.. ainut oli et joutu isomman sulakkeen vaihtaa sille uudelle pumpulle... sitä ihmeteltiin vähän aikaa ku pumppu hörähti kerran ja sit pimeni.. V...u ku ei tajunnu tarkistaa sitä sulaketta heti...
Reply
#23
Pistetääs nyt vaikka tän topicin jatkoksi...

Eli talven aikana tuli laitettua tuo Iso cooleri ja paten dumppi sekä tuo PetriK:n lisäkortti.
Haaveilin että nyt loppu se ainainen fuelcut..., mutta ei. Fuelcutin kanssa täysin identtinen pätkäisy on autossa edelleen. Eli kun ahdot menee päälle yhden baarin niin heti pätkäisee... mistä v*tusta tuo voi johtua.
Uudet Ngk:t on tilattu. Vakiot vielä paikallaan voisko kipinä jotenkin hiipua tuolla yli barin paineilla???
Tulpat ovat ihan terveen näköiset. Seosmittari näyttää ainakin, että soppaa on...

Mikäs tuo "ahtovuodosta johtuva fuelcut" on...

Auto kyllä liikkuu mukavasti, mutta kun oikein väännättää vaikka kolmosella niin ahdot käväisee ~1.0 barissa ja tipahtaa samantien jonnekin 0,7 bariin...

Oisko turbon kello jotenkin löystynyt ettei se pidä ahtoja ylhäällä?

Niin ja vielä virilista: Martelius putkisto , downpipe ja decat , FK Kartiosuodatin , PetriK lisäkortti , Walbro 255 bensapumppu , Paten dumppi , Iso cooleri keulalla

tulossa: bensanpaineen säädin, tulpat
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#24
:Smile
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#25
Nyt mulla ois nuo uudet NGK:n astetta kylmemmät tulpat(7)


Mikä kärkiväli niihin kannattaisi laittaa.

Mitä kärkiväliä muut ovat käyttäneet?
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#26
Repa Wrote:Nyt mulla ois nuo uudet NGK:n astetta kylmemmät tulpat(7)


Mikä kärkiväli niihin kannattaisi laittaa.

Mitä kärkiväliä muut ovat käyttäneet?

mulla on 0.8mm ja niin varmaan monilla muillakin.
Nissan 200sx s13&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Honda cr 250cc -91<br />BMW e39 525tds touring&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; Suzuki Gsx-r -05
Reply
#27
0.8 mullakin. Eikä tarvinnu säätää kun noissa BCP7EVX tulpissa oli valmiiks 0.8
Aber die Weltkampf, wer machte die Bühre? Völler, Klinsmann zwei, Riedle...
Reply
#28
0,8 mm noissa meikäläisenkin uusissa oli... tai siis on. Laitoin jo paikallekin.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#29
silloin tällöin kiihdytyksessä sanotaan joka kolmaskerta auto kiihtyy normaalisti 4500rpm asti sit kaikki pysähtyy hetkeksi ja taas mennään.tulppien kärkivälin laitoin 1,1->0.8 ja sytkä säädetty,bensa+ilmansuodin uusittu.Voisko hukkis jumia vai mitääh??
nissan vai mikä se nyt oli ?
Reply
#30
eikö kellään ole aavistustakaan Sadkaikki toimii normaalisti mutta kun ahdin alkaa puhkumaan niin pieni mietintä 1-2sek ja sit taas kiertää normaalisti.homma pahenee mitä isommalla vaihteella ajaa.Olisko se kuitenkin bensapumppu??
nissan vai mikä se nyt oli ?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)