Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
V8 Z:ssa
#1
Tiedustelisin että tietääkö kukaan onko Suomessa lisää V8:lla varustettuja Datsun Z / ZX -autoja?  ???

Itsellänihän on 240Z Mussen koneella ja olisi kiva tietää että liikkuuko Suomen teillä vastaavia hybridejä.

Kimi

240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#2
Moi,

Mulla on 260Z + Chevy 350 + Super t-10 paketti. vaatii vielä nopeusmittarin vaijerin ja on valmis leimalle.

Oliko sinulla ongelmia katsastuksessa swapin takia?

t. HePe
Reply
#3
ASIAA 8)
Nyt vaan paljon kuvia projektista. Nopeusmittarin vaijerin saat tilattua JTR Stealth conversionilta tai Motorsportilta (kummatkin jenkeissä). Itse tilasin vaijerin Stealthiltä.
V8 oli valmiina autossa kun ostin sen joten ei tarvinnut käydä paperisotaa.
Saitko lootan mahtumaan hyvin, vai jouduitko leikkaamaan kardaanitunnelia? Itselläni on T5 ja mahtui suht. hyvin.
Oletko jo päässyt kokeilemaan autoa jo tien päällä?
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#4
Suomessa veekasizeta? KILVISSÄ??? MAHTIHOMMA!! Aikanaan luin hot rod lehdessä kun rakensivat zetaan just 350 GM ja B&M blower ja kuolasin itseni lähes kuivaksi kun oli sitten hieno. Mä olen toki nähnyt Kimin autosta kuvia (sikahieno) mutta en mä tajunnut että se olisi leimattu. Sweeet... No konversio ei varmastikkaan ole ihan bolt on juttu joten kysynpä jos viittit laittaa tänne pienen tarinan mitä moisen unelman toteutus vaatii, siis noin katsastusmiehen puolesta. Tsemppiä projektiin , veekasin jylinä ja piiitkä keula, on aika miehekäs biili.
Saispa aikaiseksi omaan 200SX pellin allekin, edes roverin alukoneen...Miten muuten Kimi on asia, kun ostit autosi niin oliko paperisodat jo sodittu vai voisiko olla niin hienosti että kun tuo ulkomailta swapatun hirviön niin se tekniikka ikäänkuin kuuluu siihen? Ääh, ei se niin helppoa voi olla..stupid me...
Reply
#5
Olipa kerran...Keltaisessa pögessä about vuosi-kaksi sitten myynnissä 240zeetahi roverin kolmepuolikkaalla kasilla. Ihan vaan lisä infoksi. Autosta en sen enempi tiedä.
RLS30 260Z -74
JN1CZ04 280 ZX Turbo Targa -81
C211 Skyline 240 GT -80
pl 510 -70
Vpl 510 -71
Reply
#6
NoSe Wrote:Suomessa veekasizeta? KILVISSÄ??? MAHTIHOMMA!! Aikanaan luin hot rod lehdessä kun rakensivat zetaan just 350 GM ja B&M blower ja kuolasin itseni lähes kuivaksi kun oli sitten hieno. Mä olen toki nähnyt Kimin autosta kuvia (sikahieno) mutta en mä tajunnut että se olisi leimattu. Sweeet... No konversio ei varmastikkaan ole ihan bolt on juttu joten kysynpä jos viittit laittaa tänne pienen tarinan mitä moisen unelman toteutus vaatii, siis noin katsastusmiehen puolesta. Tsemppiä projektiin , veekasin jylinä ja piiitkä keula, on aika miehekäs biili.
Saispa aikaiseksi omaan 200SX pellin allekin, edes roverin alukoneen...Miten muuten Kimi on asia, kun ostit autosi niin oliko paperisodat jo sodittu vai voisiko olla niin hienosti että kun tuo ulkomailta swapatun hirviön niin se tekniikka ikäänkuin kuuluu siihen? Ääh, ei se niin helppoa voi olla..stupid me...
Juu, ei tarvinnut käydä paperisotaa, koska joku muu urhea oli sen jo tehnyt ;D Tosin auto oli poistettu rekisteristä kun ostin sen mutta katsastus meni ihan ok. Vähän kyselivät että olenko muuttanut mitään... :Smile
Toi onkin mielenkiintoinen kysymys toi ulkomailta tuodun V8Z rekisteröinti. Pitäis varmaan tiedustella onko moinen mahdollista. Jenkeissähän on paljon noita hybridejä, ja varmasti myynnissäkin.
Jep, kyllä noiden rakentelussa on kaikenlaista onkelmaa... Mutta letukan tekniikalla on kuulemma helpompi koska jenkeissä valmistetaan valmiita swappi osia Datsun+Chevy.
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#7
Tässä olis amerikasta 240z jossa chevyn 350cid (5.7l) kasi ja ahdin.

http://www.r-a-c-e-r-s.net/index.htm

Valitkaa "Filmer" ja sitten valitkaa filmi numero 23.

Aika oudot käyntiäänet kasinkoneeksi... pito takana on vähän hukassa kun motarinopeudellakin auto sutii ja perä heittää Big Grin

Kyllä mä tollasen huolisin... ;D
Reply
#8
Mun projekti on vienyt aikaa ja ollut työläs, vaikka käytin JTR:n kittiä.
Kitti ei todellakaan ole tae "ruuvaa ja unohda" asennukselle, mutta helpottaa hommaa kummasti.

Projektin parasta antia on ollut aito keksimisen ilo, kun ongelman
ilmaantuessa on keksinyt toimivan (?) ratkaisun. Myös ekan startin
jälkeen fiilis oli H I E N O !!!!

Suurin osa ajasta meni osien sovitteluun, esim kone + laatikko
kävi sisällä muistaakseni n. 7 kertaa, ennen kuin löytyi hyvä
setuppi.

Vaikka rahaa olis ostaa kaupasta uusi Bemu tai Pokke,
on kotikutoisessa omatekeleessä tietty fiilis ja uskon löytäneeni
tältä palstalta hengenheimolaisia tässä asiassa.

t. HePe
Reply
#9
Jep, tosi hieno kuulla että tällaisia projekteja on myös Suomessa. Kovasti ovat kehuneet tuota JTR:n kittiä jenkeissä.
Taka-akseli saattaa joutua koville, joten R200:a vaan etsimään ;D
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#10
HePe, kuinka projekti sujuu. Oletko jo saanut auton leimattua?

BTW, huomenna lähden hakeen uutta alakertaa (302) mun koneeseen. Pitäis saada lisää heppoja talven aikana ;D
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#11
Kimi Wrote:HePe, kuinka projekti sujuu. Oletko jo saanut auton leimattua?

Muutama vanha rojektikuva HePe:n Datsunista löytyy:
http://TTShark.com ja sieltä valikosta DatVette (570z)
Sivut pitäis toimia IE6, Ntscape 7 ja Opera 7.01 selaimilla. JavaScript pitää olla enabloituna.

T:TTShark
Reply
#12
R2-D2 Wrote:Tässä olis amerikasta 240z jossa chevyn 350cid (5.7l) kasi ja ahdin.

http://www.r-a-c-e-r-s.net/index.htm

Valitkaa "Filmer" ja sitten valitkaa filmi numero 23.

Aika oudot käyntiäänet kasinkoneeksi... pito takana on vähän hukassa kun motarinopeudellakin auto sutii ja perä heittää Big Grin

Kyllä mä tollasen huolisin... ;D

TYYTY! 8)

Vaikken erityisesti mikään veekasifani olekaan...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#13
Mulla on vaihteeks tekniikka irroitettuna ja kone purettuna. Toi mun kone nielee kyllä jonkun verran rahaa talven aikana.
Yhtenä "hienona" yksityiskohtana voi mainita että yksi koneen männistä oli erillainen ja samalla painoltaan eri kuin muut... On tainnut olla "vähän" epäbalansissa... Täytyy katsoa jos vaihtais koko sarjan tai vaihtaisko vaan tuon yhden. Samalla kai siinä tapauksessa täytyis laittaa takomännät kun meinataan tehdä tosta enemmän kierroskone, kun tällä hetkellä se on enemmänkin vääntökone. Eli jyrkempää nokkaa, ykstasonen imusarja, vähän modifioidut kannet jne. Katotaan nyt minkälainen tuosta tulee. Reilu kuukausipalkka tuonne ainakin uppoo lähiviikkojen aikana ja sit auto maalaamoon joka sekin on halpaa touhua ;D
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#14
Hienoa, että jaksat touhuta tota.. kun vielä joskus näkis sen livenä ja toimivana, eikä pelkkiä puheita, vai pitääkö tulla Turkkuse asti...
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#15
Joo, kyllähän mä tuon zetan näytille kun sitä sit joskus kehtaa muille esitellä. Tällä hetkellä sitä ei edes jaksa itsekkään katsella kun on sen verran "raato". Ja kyllä ainakin turkulaiset on tuota autoa nähnyt esim. Kupittaan harrasteautotapahtumissa Wink
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#16
Auton nähneenä voisin todeta, että minä kehtaisin ainakin esitellä sitä Big Grin. Sitten, kun Kimi saa siihen uuden maalin, niin sitten se vasta nätti onkin. Race tunnelmaa sisällä ja ulkona Smile
ASTechrific
Reply
#17
ASTech Wrote:Auton nähneenä voisin todeta, että minä kehtaisin ainakin esitellä sitä Big Grin. Sitten, kun Kimi saa siihen uuden maalin, niin sitten se vasta nätti onkin. Race tunnelmaa sisällä ja ulkona Smile
* kiittää ja kumartaa * 8)
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#18
Täällä kans videonpätkää kasikoneisesta Zetasta..vai liekö tuttu tuttu sivusto. Dynotus näytti hieman vaikeahkolta Smile.

http://darius240z.com/videos.htm



Edit:Taas oli käsi päätä nopeampi, linkki lisätty..
JZS147<br />www.500whp.net
Reply
#19
Tervehdys heimoveljet !
En tieda onko V8 muunnoksiin liittyva keskustelu säie ehtinyt kuolla
totaalisesti ja voi olla että ryhmän porukkaa kiinnostaa ainoastaan
Suomessa katsastetut V8 Datsunit, mutta itsellani sattuu taalla San
Diegossa olemaan 1978 280Z 2+2 "perhekulkuneuvo", jolla raahaan
paivittain kakarat kouluun ja oman ahterini töihin. Voimapesana laitteessa
on 350 Chevy SB, toistaiseksi vakionokalla ja vakiokansilla. Edelbrock
Performer imusarja, Blochugger peltisarja, Itse tehdyt 2x2.5" to 3" Pakoputkisto
ja Cold-air Induction tuovat pienen piristyksen paivittaiseen liikennöintiin.
Ostin auton valmiiksi swapattuna vanhan koulukunnan Scarab asennnuksella
(Moottori erittain eteen asennettuna), mutta pienenapuhdeprojektina asensin
moottorin uudelleen JTR (4" taaksepain 1.5" alastapin edellisesta asemasta)
mallin mukaisesti. Moottorin kiinnikkeet tein itse, Vaihteiston kiinnikkeen tilasin
JTR:lta hydrauliprassin (tai kaasuhitsin) puuttessa.
Vakio-pannua korvaamaan on rakenteilla 383 AFR:n kansilla ja miedolla Comp
Cams 268 nokalla (must have: siedettava tyhjakaynti).
Itse olisin huiman kiinnostunut kuulemaan meneeko rakennelma lapi katsastuksen
seulasta viela nykyaan pelkan ennakkotapauksen perusteella.
Jos jotakuta kiinnostaa voin lahettaa linkkeja rakenteluvaiheista kertoville sivuille etc.
Parhain jouluterveisn

Olli Hollmen
Reply
#20
Terve Olli ja tervetuloa Smile
Laita ehdottomasti linkki sivuillesi. Tällaiset projektit kiinnostaa aina!
Liikkuuko siellä San Diegossa paljon V8 Zetoja? Muistaakseni ainakin HybridZ-porukkaa siellä on.
Oletko käynyt kokeilemassa vartti mailia zetalla?
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#21
260z Wrote:Olipa kerran...Keltaisessa pögessä about vuosi-kaksi sitten myynnissä 240zeetahi roverin kolmepuolikkaalla kasilla. Ihan vaan lisä infoksi. Autosta en sen enempi tiedä.
Olen hieromassa kauppaa kyseisestä autosta katotaan miten käy... hienosti se kasi jytisi ;D
Millaisia etuakselipainoja näillä V-8 Zetoilla on? Taitaa tuo Roverin alumiinikasi olla keveämpi kuin alkuperäinen kutonen? Entä paljonko tulee lisää painoa "patarauta" moottorilla?
Miten on perävälitykset kestänyt?

Elikkäs tässä keskusteluketjussa mainittiin yhteensä kolme kasikoneista ja sen lisäksi kuulemma itäsuomessa on yksi Roverin koneella oleva, onko siinä kaikki?
Fairlady 1500 Roadster -64 (vaimon), B310 Sunny Coupe, PMC Skyline 2kpl
Reply
#22
ILVES-Joe Wrote:
260z Wrote:Olipa kerran...Keltaisessa pögessä about vuosi-kaksi sitten myynnissä 240zeetahi roverin kolmepuolikkaalla kasilla. Ihan vaan lisä infoksi. Autosta en sen enempi tiedä.
Olen hieromassa kauppaa kyseisestä autosta katotaan miten käy... hienosti se kasi jytisi ;D
Millaisia etuakselipainoja näillä V-8 Zetoilla on? Taitaa tuo Roverin alumiinikasi olla keveämpi kuin alkuperäinen kutonen? Entä paljonko tulee lisää painoa "patarauta" moottorilla?
Miten on perävälitykset kestänyt?

Elikkäs tässä keskusteluketjussa mainittiin yhteensä kolme kasikoneista ja sen lisäksi kuulemma itäsuomessa on yksi Roverin koneella oleva, onko siinä kaikki?
Osta ihmeessä pois jos tosiaan V8 koneinen S30 kiinnostaa. Noita on sen verran vaikee löytää täällä Suomessa...
Kun omaan autooni oli tuo Fordin vinkkelikone asennettu niin auton paino oli tarkastettu, ja painosuhde oli ollut lähes 50%/50%. Sen verran on tota Fordin pikkulohkoa nyt tän talven aikana liikuteltu että voin varmuudella sanoa että ei se ainakaan montaa kiloa enemmän paina kuin Datsunin oma kuutonen. Ja Roverin kone on aivan varmasti kevyempi kuin Datsunin kone.
Omaan autoon laitoin R200-perän 3.7 välityksellä. Alkuperäinen R180 oli kovia kokenut... Kyllä sen R180:n pitäisi kestää kunhan ei ihan järjettömästi kiusaa, mutta jos kone vääntää reippaasti niin R200 on varmempi vaihtoehto. Toisessa topicissa olikin juttua näistä, eli kannattaa tsekata ne.
Kerro ihmeessä lisää kokemuksia tuosta autosta, ja etenkin jos sen ostat. Siinä tapauksessa täytyy melkein tehdä V8 S30 meeting ;D Missä päin muuten vaikutat?
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#23
Kimi Wrote:Kerro ihmeessä lisää kokemuksia tuosta autosta, ja etenkin jos sen ostat. Siinä tapauksessa täytyy melkein tehdä V8 S30 meeting  ;D Missä päin muuten vaikutat?
Asun Etelä-Pohjanmaalla, Koskenkorvalla tehtaan varjossa... Wink
Kauppa on oikeastaan hinnan sorvaamista vailla ja jos ostan sen niin Vappu ajelulle sillä pitää päästä ja Botniaringillä 15.5 se on muun kalustoni kanssa ;D.

Siinä on kaasarina 600cfm nelikurkkuinen Holley ja Weianin tai Edelbrockin imusarja, valurauta pakosarja, laatikko on oma jonka kytkinkoppa on sovitettu Roverin koppaan.
Fairlady 1500 Roadster -64 (vaimon), B310 Sunny Coupe, PMC Skyline 2kpl
Reply
#24
Tässä on livekuvaa mun V-8 Zetasta kuvattuna Botniameet 2004 tapahtumassa
http://www.ncf.fi/tapahtumat/botnia2004/...hattaa.avi
Kyllä molemmat pyörät saa pyörimään lukottomalla R160 perällä eikä mene rikki Wink olisi pitänyt pyörittää kakkosella niin olisi nakit savunnut kunnolla ;D.

Ensi vuonna Botniameet 2005 homma jatkuu ja kaikki ovat tervetulleita paikalle.
Fairlady 1500 Roadster -64 (vaimon), B310 Sunny Coupe, PMC Skyline 2kpl
Reply
#25
http://www.zhome.com/rnt/Scarab/Scarab.htm :o
Old school style :-*
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#26
Oletkos tämän bongannut? Ei ole aito Scarab, mutta kiva kopio ja eikä ole paha hinta...

http://www.miragemotorcars.com/page18.html
Reply
#27
VMZ Wrote:Oletkos tämän bongannut? Ei ole aito Scarab, mutta kiva kopio ja eikä ole paha hinta...

http://www.miragemotorcars.com/page18.html
Jep, joskus olen tuon nähnyt aikaisemmin. Ihan siistin oloinen, mutta tuo vaaleansininen Scarab on kyllä niin tyylikkään näköinen että pitäis joskus yrittää kopioida tuollainen korisarja itsellen. Olis kyllä hurja tavoite mutta kai se 10 vuodessa vois onnistua ;D
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#28
Tässä eräs varsin mielenkiintoinen V8-projekti jota ainakin minä aion seurata:
http://forums.hybridz.org/showthread.php?t=105705
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#29
uUH. Nissanin V8 nissanissa 8)

Saisipa noita moottoreita täältä raukoilta rajoilta, sitten viitsisi bensankin kanssa läträtä taas ;D
Reply
#30
Bongasin edesmenneen AKE:n myöntäneen v.2007 260Z:aan poikkeusluvan chevyn 350Confusedelle. Onks tiatoo....?
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)