Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Peltisarja P11
#1
Onko kokemuksia marteliuksen peltisarjasta? Itsellä alkoi vuotamaan putki jostain katin etupuolelta ja ajattelin et samalla nyt vois hommaa peltisatsin. Onkohan se etuputki sit erillinen putki itessää ku marteliukselt ei löydy ku toi pakosarja ja sit katista taakse putki. Entä jos laittaa pelkän pakosarjan ja loppu putki on vakio nii onks se huonompi homma. Vaihdoin nimittäin just 4kk sitte uuen putken katista taakse eikä viittis heti ostaa sitä marteliuksen loppu putkee. Ja mites noi äänet?
Reply
#2
marteliukselta kun tilasin peltisarjan, niin sieltä tuli koko hässäkkä katille asti, eli sarjat ja alkuputki joustohässäköineen.
Reply
#3
Mulla on Marteliuksen koko putki, katti vain jäi alkuperäisestä. Hyvin käy ja kukkuu, eikä äänet ole pahat.

S
Reply
#4
Hyöty + - 0 tosin äänet on ihan kivat.
Reply
#5
Mulla olis nissanin oma toi pakosrjan ja katin välinen putki, uusi tossa tallissa. Jos tarvitset niin halvalla sen tosta sais. Se on kyllä almeran mutta pitäisi käsittääkseni käydä.
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#6
Ville Wrote:Hyöty + - 0 tosin äänet on ihan kivat.

Jaa...?!

Mulla, ainakin sillä kuuluisalla "perstuntumalla", tuli mukavasti kierrosherkkyyttä.

Harisen sivuilta: NISSAN ALMERA 2.0 (pakoputkisto + vapaavirtaussuodatin) 159hv / 197Nm.
Vakio GTi: 143hv ja 178Nm, eli hyötyä on?

S
Reply
#7
Mitä se kierrosherkkyys käytännössä tarkoittaa?
ASTechrific
Reply
#8
ASTech Wrote:Mitä se kierrosherkkyys käytännössä tarkoittaa?

Kierrosherkyyttä tulee kyllä ihan helvetisti. Mut mitä oon vakioita vastaan ottanu kisaa niin ihan rinnatusten mennään. Eli varmaan tehoa on mut se et miten se käytännössä näkyy on taas toinen juttu.

Itse en ainakaa uutena ostaisi sillä hintaa mitä niitä saa. Thanks to Vasmo motorsport!!!!
Reply
#9
Ville Wrote:
ASTech Wrote:Mitä se kierrosherkkyys käytännössä tarkoittaa?

Kierrosherkyyttä tulee kyllä ihan helvetisti. Mut mitä oon vakioita vastaan ottanu kisaa niin ihan rinnatusten mennään. Eli varmaan tehoa on mut se et miten se käytännössä näkyy on taas toinen juttu.

Itse en ainakaa uutena ostaisi sillä hintaa mitä niitä saa. Thanks to Vasmo motorsport!!!!
Mä olen taas sitä mieltä että vaparin virittämisessä noi osat on ainoat mihin kannattaa sijoittaa että saa rahoilleen täyden vastineen. Ei vaparin piristäminen ole halpaa.
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#10
Sakke Wrote:
Ville Wrote:Hyöty + - 0 tosin äänet on ihan kivat.

Jaa...?!

Mulla, ainakin sillä kuuluisalla "perstuntumalla", tuli mukavasti kierrosherkkyyttä.

Harisen sivuilta: NISSAN ALMERA 2.0 (pakoputkisto + vapaavirtaussuodatin) 159hv / 197Nm.
Vakio GTi: 143hv ja 178Nm, eli hyötyä on?

S

Käytinpäs omaa penkissä tuossa juhannuksen jälkeen. Auto täysin vakio, mittarissa 125 tkm vm-98.

Ensimmäinen veto "vakiona" 151hv ja 184,6 Nm.

Toiseen näpelöimme tuon sytytysennakon "kerholukemiin" eli 18, kun se oli vakiona se 15 niin vastaavat lukemat 157hv ja 194,6 Nm.
Jätimme ennakon siihen......alkoi noi Stanowskyn auton pakokaasukuvat pyörimään mielessä Sad Sad

Onkohan siis näin, että tehoa tulee pelkillä putkistomuutoksilla ??? ??? ??? Perstuntumalla kyllä, mutta miten käy penkissä ??? :Smile

Reply
#11
Miten pystyy säätämään ennakon 18 asteeseen helpoiten?
Nissan Sunny N14 1.6slx, Nissan Primera P10 2.0slx, Nissan Primera P10 1.6 fantasy, Nissan Primera P11 2.0GT
Reply
#12
NismoGT Wrote:Miten pystyy säätämään ennakon 18 asteeseen helpoiten?

1. Moottori käyntilämpöiseksi (alavesiletku lämmin).
2. Käytä moottoria 2000rpm kierroksilla 2 minuuttia.
3. Kierrätä moottoria 3 kertaa, maksimikierrokset 3000rpm.
4. Anna käydä tyhjäkäyntiä noin minuutti.
5. Sammuta moottori.
6. Irrota kaasuläpän asentotunnistimen liitin (ruskea liitin kaasuläppäkotelossa).
7. Käynnistä moottori.
8. Tarkista perustyhjäkäynti, pitäisi olla 750+/-50rpm kaikki sähkölaitteet pois päältä. Päiväajovaloilla varustetussa mallissa muistaakseni vähän enemmän. Tyhjäkäynnin säätö tapahtuu IACV- venttiilissä sijaitsevasta mustasta muovisesta ruuvista.
9. Tarkista sytytysennakko kytkemällä ajoituslamppu ykköspytyn tulpanjohtoon. Perusennakon pitäisi olla 15*+/-2* EYKK. Mikäli ennakko näyttää vaeltelevan sitä tarkistettaessa, on jakoketju venynyt vaihtokuntoon. Ennakon säätö tapahtuu kiertämällä virranjakajaa. Ohjaamoon päin käännettäessä ennakko kasvaa ja toisinpäin taas pienenee.
10. Tarkistettuasi (tai säädettyäsi) ennakon, sammuta moottori ja kytke kaasuläpän asentotunnistimen liitin.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)