Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silviaan alustasarja
#1
Mistähän löytäis silviaan alustasarjan ku muistuttaa traktoria tällä hetkellä ;D
Reply
#2
T.Muukkoselta löytyy AVON?? merkkiset 35mm madaltavat jouset Silviaan. 220e sarja. Varaudu pitkään toimitusaikaan vaikka puhuvatkin kahdesta viikosta(tulevat Englannista). Itse odottelin lähes kaksi kuukautta, jonka jälkeen peruin tilauksen, koska rahat oli "sisällä" ja tavaraa ei kuulunut, vaikka kovasti lupailtiin. Onnea Wink
Niin no. Noniin.
Reply
#3
No täytyypä kokeilla onnea ;D
Reply
#4
Kyselin tossa silviaan jousia ja iskareita mutta eipä löytynyt,myyjä sanoi että bluebirdiin sais tilattua.Onko ne silvian kanssa miten samanlaisia jos laittais ne sinne?Ja vielä ku mun silvia on s12 ni mikäs malli on bluebird.
Reply
#5
Luupään malli olis T12, mutten usko että sopivat mitenkään päikseen.
Toi Punkan takomohan on kai kohtalaisen pidettykin varsinkin tuolla rallipuolella, vai olenko ihan väärin käsittänyt?
Ja eikös Turussa päin ole joku Jousipaja tms? Nekin vissiin tekis saman tempun, hinnasta en sit tiedä.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#6
Täytyy mennä heti maanantaina kyselemään jousia,iskareista ei varmaankaan pitäis tulla ongelma ???
Reply
#7
Niin joo mikäs ton pajan puhelin numero muuten on?Helpottais pikkasen etsimistä
Reply
#8
Soittelin tänään tonne jousitakomoon ja kyselin madallusjousia, ei kuulemma onnistu, ellen saa jostaan hommattua jonku valmiin madallussarjan pituuksia ja jäykkyyksiä yms. ja mistäs sellaisiksi muutun kun ei mistään tunnu Silviaan madallusta löytyvän :-\
Mutta jos jollakulla sattuu sponsoripuoli olemaan kunnossa niin Uutekki niminen firma toimittaa englannnista jonkinlaista settiä myös Silviaan:

Hinta sarjalla 1470EUR (sis. ALV)
Eteen:
Kynätolppa (405EUR/kpl)
- Vaimennussäätö (24-asentoa)
- Korkeussäätö (2,25" kynäjousi)

Taakse:
Säädettävä vaimennin (330EUR/kpl)
- Vaimennussäätö

Toimitusaika 5-6viikkoa tilauksesta. Etujousen jäykkyyden voi määrittää
tilattaessa ja vaimentimet voidaan tehdä vakiota lyhyemmiksi.

Firma on Porissa ja soitella voi numeroon:+358 40 559 3550

Reply
#9
Luin tossa eilen vanhaa gti lehteä,sitä missä oli se silvia.Ni tuli tossa mieleen että mitenköhän siinä on hoidettu madallus,ku näyttäis olevan reilusti orkkista matalampi ???
Reply
#10
Silli Wrote:Jouset voi lämmittää uuteen muotoon.Tein aikanaan (kultainen 80 luku)Saabiin jouset lämmittämällä alimmat kierrokset (2 kier) kosaanilla jousipuristimien kanssa.Vähän keksintö, mutta toimi.Vinkin sain Punkalta
Käyttäytyminen voi olla jo aivan oma lukunsa... :Smile Kyllähän auton matalaks saa mutta mitä on valmis uhraamaan sen eteen?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#11
;D ;D ;D

Trial & error-metodi puree... Big Grin
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#12
Joko olette madaltaneet? Sillin Kuumentamismuokkausta olis kyllä halpa vaihtoehto, mutta jousen jäykkyys taitaa pysyä samana :Smile. Ite kaipaisin pientä lisäjäykkyyttä. Tällä hetkellä kumipaloja välissä ;D ;D Takajousen päät on muodoltaan semmoset ettei rälläkkä lyhennys onnistu, vai onko joku kokeillut muokata uudet päät?

Takana kasvaa camber-kulma madaltaessa. Voiskohan ne sisäpuslat vaihtaa epäkeskoihin. Taitaa mennä teettämiseksi, mutta kai polyuretaanista semmoset vois sorvauttaa. Voihan kiinnitysreikiä viilata ovaaliksi, mutta säätö taitaa jäädä aika pieneksi :-\
Reply
#13
TICSi Wrote:Takana kasvaa camber-kulma madaltaessa. Voiskohan ne sisäpuslat vaihtaa epäkeskoihin. Taitaa mennä teettämiseksi, mutta kai polyuretaanista semmoset vois sorvauttaa. Voihan kiinnitysreikiä viilata ovaaliksi, mutta säätö taitaa jäädä aika pieneksi :-\
Niin se kasvaa joka autossa, Silviassa kuitenkin rakenteesta päätellen aika vähän. S12Confusedsa takapään alatukivarsi on nivelletty auton pituussuuntaan nähden lähes poikittain, kun taas esim. S14Confusedsa (jossa on ollut ongelmia madalluksen jälkeen) se on pitkittäin. Camberien muuttumisen syy on yksinkertainen kun hetken malttaa miettiä...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#14
Silviassa on vaan siinä mielessä todella surkea systeemi, että jo tehtaalta lähtien on takarenkaissa huomattavasti (näkyy silmälläkin) negatiivista camberia, mikä siis mielestäni on jo alkuperäisenäkin liikaa (renkaat kuluvat sisäreunoistaan, jne) ja varsinkin kun madaltaa niin alkaa olla jo huolestuttavia lukemia takapäässä. Etupää taasen on tehtaalta positiivisen camberin puolella, joten se saisi kyllä mennä aika tuhdisti negatiiviseksi. Itse ajattelin sorvauttaa kaverilla etupäähän säätöpalat camberille..takapäätä en ole vielä tutkaillut, saako sinne sellaisia tehtyä.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#15
Filk Wrote:renkaat kuluvat sisäreunoistaan, jne

Vastalause tuohon. Tasaisesti on mulla kulunut...

Filk: Koska oot viimeks säädättänyt kulmat?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#16
Enpäs ole säädättänyt kulmia kun ei ole tuo värkki ollut kasassa niin kauaa että oils ehtiny niin paljoa ajelemaan ;D
Mutta se on kyllä ihan fakta että jo tehtaalta arvot olivat noin, että takana negatiivista ja edessä positiivista. Se on sitten jälkeenpäin muutettu, jos on jotenkin muuten.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#17
Löytyi camber säätö eteen ja taakse. Hinta on aika suolainen :o 370/320 $

http://www.k-mac.com.au/makes/nissan.htm
Reply
#18
Joo, tosiaan ainakin eteen pystyy tekemään itse..takaa en ole vielä katsellut sen tarkemmin, mutta miksei sinnekin pystyisi.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#19
Filk Wrote:Mutta se on kyllä ihan fakta että jo tehtaalta arvot olivat noin, että takana negatiivista ja edessä positiivista. Se on sitten jälkeenpäin muutettu, jos on jotenkin muuten.
On on, en mä sitä väittänyt (näkeehän sen tosta omastakin) mutta tuota renkaan epätasaista kulumista on turha laittaa pelkän orkkiscamberin piikkiin, mulla ainakin on kumit kuluneet ihan tasaisesti. Wink
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#20
Kysyin tänään duunikaverilta että osaisko se neuvoa miten sais positiivista camberia lisää.
Sillä oli kirja eri automerkkien kulmien säätö palikoista ja amerikan mallin silviaan löytyi.Siihen sarjaan tuli kaksi pulttia ja mutteria,neljä metalli levyä jotka näyttivat mihin reikä porataan.
Sillä saa 0.5-1,5 astetta lisää riippuu paljon haluaa.
Täytyy maanantaina kattoo netti osoite ja tarkemmin kuvaa miten se toteutetaan.
Reply
#21
Quote:Siihen sarjaan tuli kaksi pulttia ja mutteria,neljä metalli levyä jotka näyttivat mihin reikä porataan.

Tuo kuulostaa hyvältä Big Grin Varmaan parempi vaihtoehto kuin pelkkä reikien viilaus.
Reply
#22
Njuu, siis säätöpalat (tai siis levyt) oli mullakin suunnitelmissa. Eli kyseessä siis levy, jossa on "urat" joihin pultit tulee, ja pultin kohtaa urassa muuttamalla saadaan muutettua iskarin asentoa --> camberia
Vaikea selittää, tarvis näyttää.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#23
Quote:Eli kyseessä siis levy, jossa on "urat" joihin pultit tulee, ja pultin kohtaa urassa muuttamalla saadaan muutettua iskarin asentoa --> camberia
Tuo toimii edessä, eiks vaan? Mua kiusaa takapyörät enemmän.

Oliko Sammion levyt taakse vai eteen?
Reply
#24
Takapäähän ne palikat tulis
Reply
#25
Silli: miten jouset istuu jousikuppeihin?

Mites Corollan (-81) iskarit sopisi? Ne olisivat lyhyemmät (-34mm), mutta alakiinnitys tarvitsisi muokkaamista(...lisäholkit :Smile). Joskus tongin KYB:in taulukkoa kun oli esillä se AE86 iskarit...
Reply
#26
Löytyyköhän muukkoselta muitakin kuin "vain" 35mm madaltavia jousia ???
Meinaan vain että jos tuota miun sylviä madaltaa 35 milliä, niin (ulkonäkö)eroa tuskin edes huomaa...
-77 Timangi
Reply
#27
Silli Wrote:Mittaa navan ja lokasuojan väli.
Avo jousilla se on
Edessä 340mm ja takana 325mm

Lokasuojat näyttää olevan eri korossa jostain syystä silviassa, helmalinja on kuitenkin suora.
Jos noita jousia kattelet niin King Springs ja Avo chassis performance noita vielä silviaan kaupittelee.

Edessä 375mm ja takana 360mm (nämä ovat sitten noin arvoja Tongue)

Sulla on tuossa kuvassa siis ne Avo jouset alla? Näyttää ihan hyvältä... Täytyy vissiin ottaa Muukkoseen yhteyttä täs kun tilipäivä koittaa  Wink
Millaisia iskareita suosittelisitte??

-77 Timangi
Reply
#28
Ticsi Wrote:Voi olla hyvä pysytellä -35 mm, jos enemmän madaltaa tarvitaan todella hyvät iskarit.

Juu, ajattelinkin että näin on varmaan paras (lue: helpoin/halvin ;D), kun tarkoitus on parantaa suorituskykyä, eikä niinkään ulkonäköä... Wink

Nyt ihan offtopic kysymys: eli mikä offset sylvissä on? ei ainakaan yhtäkkisellä selailulla löytynyt mistään >Sad Jakohan siinä on 4x114,3, eikös?
-77 Timangi
Reply
#29
pikkujussi Wrote:Nyt ihan offtopic kysymys: eli mikä offset sylvissä on? ei ainakaan yhtäkkisellä selailulla löytynyt mistään >Sad Jakohan siinä on 4x114,3, eikös?

Offset 35. Mulla tosin näyttäis ainakin etuset olevan melkoisen kivasti kaaren kanssa tasassa nykyisillä pyörillä, offset on 40 mutta vanteella on leveyttä 7" alkuperäiseen 6":een verrattuna. Eli offset vetää vannetta 5mm sisäänpäin mutta leveyden takia vanteen ulkolaita on alkuperäiseen setuppiin verrattuna (1"/2)-5mm = 7.7mm ulompana. Takiset vois olla vähän ulompanakin...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#30
Hömm..mulla 7,5* leveä vanne ET 35 ja 215 gummi edessä ja silti on vielä kokolailla kaaren sisällä, takana sama vanne 225 kumilla vielä pahemmin (nimim. levikepaloja harkinnut..)
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)