28.10.02, 19:42
Mistähän löytäis silviaan alustasarjan ku muistuttaa traktoria tällä hetkellä ;D
Silviaan alustasarja
|
28.10.02, 19:42
Mistähän löytäis silviaan alustasarjan ku muistuttaa traktoria tällä hetkellä ;D
28.10.02, 20:10
T.Muukkoselta löytyy AVON?? merkkiset 35mm madaltavat jouset Silviaan. 220e sarja. Varaudu pitkään toimitusaikaan vaikka puhuvatkin kahdesta viikosta(tulevat Englannista). Itse odottelin lähes kaksi kuukautta, jonka jälkeen peruin tilauksen, koska rahat oli "sisällä" ja tavaraa ei kuulunut, vaikka kovasti lupailtiin. Onnea
Niin no. Noniin.
29.10.02, 21:04
No täytyypä kokeilla onnea ;D
15.02.03, 00:15
Kyselin tossa silviaan jousia ja iskareita mutta eipä löytynyt,myyjä sanoi että bluebirdiin sais tilattua.Onko ne silvian kanssa miten samanlaisia jos laittais ne sinne?Ja vielä ku mun silvia on s12 ni mikäs malli on bluebird.
15.02.03, 17:29
Luupään malli olis T12, mutten usko että sopivat mitenkään päikseen.
Toi Punkan takomohan on kai kohtalaisen pidettykin varsinkin tuolla rallipuolella, vai olenko ihan väärin käsittänyt? Ja eikös Turussa päin ole joku Jousipaja tms? Nekin vissiin tekis saman tempun, hinnasta en sit tiedä.
PS13
2JZ V161 E85 Postiautot rok \o/ <VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
16.02.03, 18:54
Täytyy mennä heti maanantaina kyselemään jousia,iskareista ei varmaankaan pitäis tulla ongelma ???
16.02.03, 18:58
Niin joo mikäs ton pajan puhelin numero muuten on?Helpottais pikkasen etsimistä
24.06.03, 16:49
Soittelin tänään tonne jousitakomoon ja kyselin madallusjousia, ei kuulemma onnistu, ellen saa jostaan hommattua jonku valmiin madallussarjan pituuksia ja jäykkyyksiä yms. ja mistäs sellaisiksi muutun kun ei mistään tunnu Silviaan madallusta löytyvän :-\
Mutta jos jollakulla sattuu sponsoripuoli olemaan kunnossa niin Uutekki niminen firma toimittaa englannnista jonkinlaista settiä myös Silviaan: Hinta sarjalla 1470EUR (sis. ALV) Eteen: Kynätolppa (405EUR/kpl) - Vaimennussäätö (24-asentoa) - Korkeussäätö (2,25" kynäjousi) Taakse: Säädettävä vaimennin (330EUR/kpl) - Vaimennussäätö Toimitusaika 5-6viikkoa tilauksesta. Etujousen jäykkyyden voi määrittää tilattaessa ja vaimentimet voidaan tehdä vakiota lyhyemmiksi. Firma on Porissa ja soitella voi numeroon:+358 40 559 3550
27.06.03, 19:32
Luin tossa eilen vanhaa gti lehteä,sitä missä oli se silvia.Ni tuli tossa mieleen että mitenköhän siinä on hoidettu madallus,ku näyttäis olevan reilusti orkkista matalampi ???
28.06.03, 10:21
Silli Wrote:Jouset voi lämmittää uuteen muotoon.Tein aikanaan (kultainen 80 luku)Saabiin jouset lämmittämällä alimmat kierrokset (2 kier) kosaanilla jousipuristimien kanssa.Vähän keksintö, mutta toimi.Vinkin sain PunkaltaKäyttäytyminen voi olla jo aivan oma lukunsa... : Kyllähän auton matalaks saa mutta mitä on valmis uhraamaan sen eteen?
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
28.06.03, 20:55
;D ;D ;D
Trial & error-metodi puree...
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
20.08.03, 09:04
Joko olette madaltaneet? Sillin Kuumentamismuokkausta olis kyllä halpa vaihtoehto, mutta jousen jäykkyys taitaa pysyä samana :. Ite kaipaisin pientä lisäjäykkyyttä. Tällä hetkellä kumipaloja välissä ;D ;D Takajousen päät on muodoltaan semmoset ettei rälläkkä lyhennys onnistu, vai onko joku kokeillut muokata uudet päät?
Takana kasvaa camber-kulma madaltaessa. Voiskohan ne sisäpuslat vaihtaa epäkeskoihin. Taitaa mennä teettämiseksi, mutta kai polyuretaanista semmoset vois sorvauttaa. Voihan kiinnitysreikiä viilata ovaaliksi, mutta säätö taitaa jäädä aika pieneksi :-\
20.08.03, 10:36
TICSi Wrote:Takana kasvaa camber-kulma madaltaessa. Voiskohan ne sisäpuslat vaihtaa epäkeskoihin. Taitaa mennä teettämiseksi, mutta kai polyuretaanista semmoset vois sorvauttaa. Voihan kiinnitysreikiä viilata ovaaliksi, mutta säätö taitaa jäädä aika pieneksi :-\Niin se kasvaa joka autossa, Silviassa kuitenkin rakenteesta päätellen aika vähän. S12sa takapään alatukivarsi on nivelletty auton pituussuuntaan nähden lähes poikittain, kun taas esim. S14sa (jossa on ollut ongelmia madalluksen jälkeen) se on pitkittäin. Camberien muuttumisen syy on yksinkertainen kun hetken malttaa miettiä...
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
20.08.03, 13:30
Silviassa on vaan siinä mielessä todella surkea systeemi, että jo tehtaalta lähtien on takarenkaissa huomattavasti (näkyy silmälläkin) negatiivista camberia, mikä siis mielestäni on jo alkuperäisenäkin liikaa (renkaat kuluvat sisäreunoistaan, jne) ja varsinkin kun madaltaa niin alkaa olla jo huolestuttavia lukemia takapäässä. Etupää taasen on tehtaalta positiivisen camberin puolella, joten se saisi kyllä mennä aika tuhdisti negatiiviseksi. Itse ajattelin sorvauttaa kaverilla etupäähän säätöpalat camberille..takapäätä en ole vielä tutkaillut, saako sinne sellaisia tehtyä.
PS13
2JZ V161 E85 Postiautot rok \o/ <VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
21.08.03, 19:38
Filk Wrote:renkaat kuluvat sisäreunoistaan, jne Vastalause tuohon. Tasaisesti on mulla kulunut... Filk: Koska oot viimeks säädättänyt kulmat?
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
22.08.03, 00:34
Enpäs ole säädättänyt kulmia kun ei ole tuo värkki ollut kasassa niin kauaa että oils ehtiny niin paljoa ajelemaan ;D
Mutta se on kyllä ihan fakta että jo tehtaalta arvot olivat noin, että takana negatiivista ja edessä positiivista. Se on sitten jälkeenpäin muutettu, jos on jotenkin muuten.
PS13
2JZ V161 E85 Postiautot rok \o/ <VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
22.08.03, 12:55
Löytyi camber säätö eteen ja taakse. Hinta on aika suolainen :o 370/320 $
http://www.k-mac.com.au/makes/nissan.htm
22.08.03, 15:21
Joo, tosiaan ainakin eteen pystyy tekemään itse..takaa en ole vielä katsellut sen tarkemmin, mutta miksei sinnekin pystyisi.
PS13
2JZ V161 E85 Postiautot rok \o/ <VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
22.08.03, 18:51
Filk Wrote:Mutta se on kyllä ihan fakta että jo tehtaalta arvot olivat noin, että takana negatiivista ja edessä positiivista. Se on sitten jälkeenpäin muutettu, jos on jotenkin muuten.On on, en mä sitä väittänyt (näkeehän sen tosta omastakin) mutta tuota renkaan epätasaista kulumista on turha laittaa pelkän orkkiscamberin piikkiin, mulla ainakin on kumit kuluneet ihan tasaisesti.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
22.08.03, 20:50
Kysyin tänään duunikaverilta että osaisko se neuvoa miten sais positiivista camberia lisää.
Sillä oli kirja eri automerkkien kulmien säätö palikoista ja amerikan mallin silviaan löytyi.Siihen sarjaan tuli kaksi pulttia ja mutteria,neljä metalli levyä jotka näyttivat mihin reikä porataan. Sillä saa 0.5-1,5 astetta lisää riippuu paljon haluaa. Täytyy maanantaina kattoo netti osoite ja tarkemmin kuvaa miten se toteutetaan.
23.08.03, 12:41
Quote:Siihen sarjaan tuli kaksi pulttia ja mutteria,neljä metalli levyä jotka näyttivat mihin reikä porataan. Tuo kuulostaa hyvältä Varmaan parempi vaihtoehto kuin pelkkä reikien viilaus.
23.08.03, 18:38
Njuu, siis säätöpalat (tai siis levyt) oli mullakin suunnitelmissa. Eli kyseessä siis levy, jossa on "urat" joihin pultit tulee, ja pultin kohtaa urassa muuttamalla saadaan muutettua iskarin asentoa --> camberia
Vaikea selittää, tarvis näyttää.
PS13
2JZ V161 E85 Postiautot rok \o/ <VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
23.08.03, 20:46
Quote:Eli kyseessä siis levy, jossa on "urat" joihin pultit tulee, ja pultin kohtaa urassa muuttamalla saadaan muutettua iskarin asentoa --> camberiaTuo toimii edessä, eiks vaan? Mua kiusaa takapyörät enemmän. Oliko Sammion levyt taakse vai eteen?
24.08.03, 22:06
Takapäähän ne palikat tulis
12.04.04, 18:35
Silli: miten jouset istuu jousikuppeihin?
Mites Corollan (-81) iskarit sopisi? Ne olisivat lyhyemmät (-34mm), mutta alakiinnitys tarvitsisi muokkaamista(...lisäholkit :). Joskus tongin KYB:in taulukkoa kun oli esillä se AE86 iskarit...
05.05.04, 16:36
Löytyyköhän muukkoselta muitakin kuin "vain" 35mm madaltavia jousia ???
Meinaan vain että jos tuota miun sylviä madaltaa 35 milliä, niin (ulkonäkö)eroa tuskin edes huomaa...
-77 Timangi
05.05.04, 23:09
Silli Wrote:Mittaa navan ja lokasuojan väli. Edessä 375mm ja takana 360mm (nämä ovat sitten noin arvoja ) Sulla on tuossa kuvassa siis ne Avo jouset alla? Näyttää ihan hyvältä... Täytyy vissiin ottaa Muukkoseen yhteyttä täs kun tilipäivä koittaa Millaisia iskareita suosittelisitte??
-77 Timangi
06.05.04, 20:12
Ticsi Wrote:Voi olla hyvä pysytellä -35 mm, jos enemmän madaltaa tarvitaan todella hyvät iskarit. Juu, ajattelinkin että näin on varmaan paras (lue: helpoin/halvin ;D), kun tarkoitus on parantaa suorituskykyä, eikä niinkään ulkonäköä... Nyt ihan offtopic kysymys: eli mikä offset sylvissä on? ei ainakaan yhtäkkisellä selailulla löytynyt mistään > Jakohan siinä on 4x114,3, eikös?
-77 Timangi
06.05.04, 20:22
pikkujussi Wrote:Nyt ihan offtopic kysymys: eli mikä offset sylvissä on? ei ainakaan yhtäkkisellä selailulla löytynyt mistään > Jakohan siinä on 4x114,3, eikös? Offset 35. Mulla tosin näyttäis ainakin etuset olevan melkoisen kivasti kaaren kanssa tasassa nykyisillä pyörillä, offset on 40 mutta vanteella on leveyttä 7" alkuperäiseen 6":een verrattuna. Eli offset vetää vannetta 5mm sisäänpäin mutta leveyden takia vanteen ulkolaita on alkuperäiseen setuppiin verrattuna (1"/2)-5mm = 7.7mm ulompana. Takiset vois olla vähän ulompanakin...
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
06.05.04, 21:50
Hömm..mulla 7,5* leveä vanne ET 35 ja 215 gummi edessä ja silti on vielä kokolailla kaaren sisällä, takana sama vanne 225 kumilla vielä pahemmin (nimim. levikepaloja harkinnut..)
PS13
2JZ V161 E85 Postiautot rok \o/ <VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk |
« Next Oldest | Next Newest »
|