Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Operaatio vanteiden metsästys
#31
Mulla on nyt 16-tuumaiset 7.5" leveät, ET35, ja nuo istuu aika hyvin.. Hivenen voisi olla vielä ulompana mutta ei ole häiritsevän sisällä.

Siinä kyllä turren kanssa samoilla linjoilla, kävin vanneliikkeissä kyselemässä ja ei noita oikein löydy! Ei 16- eikä 17-tuumaisia. Vianorista soitti parille maahantuojallekin ja ei kyllä järin hääppöiseltä kuulostanut..

Sekin kannattaa huomata että vanteen leveydestä puolet vaikuttaa "syvyyteen", eli jos vanne on vain 7" leveä niin ET pitäisi olla vielä 0.25" eli 6.35mm pienempi että vanteen ulkoreuna on samassa kohdassa kuin 7.5" vanteella..

Noh, omani löysin huuto.netistä käytettynä sitten, 250e maksoi renkaineen ja noilla gummeillakin varmaan tämän kesän ajelee.. :Smile
Reply
#32
Ale Wrote:
turre101 Wrote:Mitkäs on sulla mitat?

Aika monta kertaahan se on kerrottu.. Muun muassa siinä kyseisessä viestissä missä se kuvakin on..  ;D

Kappas.. sitä taas touhottaa menemään eikä edes lue. Smile
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#33
Kysäses piruuttaan täältä http://www.mansenauto.fi/ Kannattaa soittaa ja kysyä, voi löytyä jotakin Wink
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#34
Kiitoksia Judas, tuoltahan löytyi heti aika näppärän näköiset vanteet:

[Image: iv02.jpg]

Sivujen mukaan noita löytyisi 17" koossa, jopa ET 30:llä, ja jakoakin sopivaa. Hinta tosi halpa, 450EUR / sarja.

Täytyypä huomenna soitella tonne heti aamusta ja kysellä. Smile
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#35
Zuikkis Wrote:Mulla on nyt 16-tuumaiset 7.5" leveät, ET35, ja nuo istuu aika hyvin.. Hivenen voisi olla vielä ulompana mutta ei ole häiritsevän sisällä.

Mulla taas on 7,5*16" ET30 Borbetit, joissa 225/50 kummit. Sisällä nekin on, tosin edestä juuri ja juuri.
-A-J-
Reply
#36
Saattaa olla tuhoon tuomittu idea, mutta ajattelin laittaa syksymmällä eteen 16" 225/50 kasituumasellle ja taakse 16" 255/45 ysituumaselle. Tuskin löytyy sopivia vanteita. :-\

Tavoitteena on siis jonkinlaiset ajo-ominaisuudet ulkonäöstä tinkien. Jotenkin tuntuu, että ysi 17-tuumasena on jo liian painava kybin kaasuille.

Jos löytyy - myyn alta pois nämä tuumaa isommat azevit, mutta tämä siis vasta syksyllä(mahdollisesti).





Attached Files
.jpg   AZEV_heikkolaatu.jpg (Size: 50.67 KB / Downloads: 2,053)
Nissan 200sx ´89 1.8t
Reply
#37
sit ku myyt noi azevit mikäli siis o 17" ni muista mua ellei mulla oo sitten jo tollasetSmile
Chuck My Norris!
Reply
#38
Kyselin noista Alustar-vanteista, ei myyjä heti tiennyt mutta hankkii lisätietoa (ovat tilaustavaraa, viikon päivät niissä menee) - epäili että saatavilla on 7x17" koossa, ja ET olisi 35.

Ei kai tuo voi enää kovin pahasti jäädä sisälle tuolla ET:llä, vai voiko?

Olisko kellään kuvaa 7.0" ja ET 35 vanteista 200SX:n alla että näkis?
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#39
Yksi vaihtoehto on tietysti tehdä muutos 5-pulttiseksi niin vannevalikoima laajenee huomattavasti. Ei todellakaan halvin/helpoin vaihtoehto mutta samallahan saisi päivitettyä myös nuo jarrut.
Reply
#40
En mä ihan sellaseen operaatioon rupea.. Ja mulla kun on tuo uudempi malli, eli S13 vuodelta '94 niin siinä on muutenkin nuo isommat etujarrut ja niin edespäin.
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#41
turre101 Wrote:Kyselin noista Alustar-vanteista, ei myyjä heti tiennyt mutta hankkii lisätietoa (ovat tilaustavaraa, viikon päivät niissä menee) - epäili että saatavilla on 7x17" koossa, ja ET olisi 35.

Ei kai tuo voi enää kovin pahasti jäädä sisälle tuolla ET:llä, vai voiko?

Olisko kellään kuvaa 7.0" ja ET 35 vanteista 200SX:n alla että näkis?

Tässä on mun auto 17x7" vanteilla, muistaakseni ET on juurikin 35... Voin vielä tarkistaa sen ET:n. Vanteet on AEZ:t.

Kuvasta ei oikein nää mutta ne jää ylhäältä noin 1-1,5 cm sisään, ei mun mielestä kuitenkaan liikaa. Valitettavasti mulla ei ole parempaa kuvaa. Toivottavasti auttaa hahmottamaan.

[Image: 200sx-600.jpg]

BTW. Taitaa se suomen korkein S13 titteli kuulua nykyään mulle... ;D
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#42
Kiitoksia kuvasta! Joo ei ne nyt pahasti jää, jos rupeaa liikoja vaatimaan niin mulla ei ole niitä vanteita vielä ensi kesänäkään...

Jos nyt saan 17x7" vanteet ET 35:lla alle niin olen tyytyväinen - nyt vaan mallia metsästämään.

P.S. Mites sulla on noin hurjat maavarat, onko ihan orkkisjouset autossa?
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#43

Mä yritin itse tuossa laskeskella mutta en saanut selkoa olenko oikeassa.

Eli jos verrataan näitä vanteita:

17x7.0" - ET 35

ja

17x7.5" - ET 38

niin kumpi tulee ulommas, ja miten iso on ero?

Nimittäin 7.5" / ET 38 kriteereillä löytyisi jo n. 15 vannemallia lisää...
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#44
turre101 Wrote:P.S. Mites sulla on noin hurjat maavarat, onko ihan orkkisjouset autossa?

Jep, saksassa on kai isoja monttuja. Vaihtoi 17" nakit alle niin tilanne vielä paheni. Mulla on ollut tää auto vasta toista kuukautta joten ei oo ehtinyt madaltamaan, kohta kyllä pitää.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#45
turre101 Wrote:Eli jos verrataan näitä vanteita:

17x7.0" - ET 35

ja

17x7.5" - ET 38

niin kumpi tulee ulommas, ja miten iso on ero?

Jälkimmäinen tulee ulommas. Eroa reilut 3 milliä.
Reply
#46
No perhana, se oli siis noinpäin. Siinä tapauksessa valinta on selvä. Rengasmaailmasta vaan Alession 7.5" ja ET 38 vanteet alle niin selviää helpoimmalla, ja saa vielä kesäksi ne vanteet allekin.
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#47
turre101 Wrote:No perhana, se oli siis noinpäin. Siinä tapauksessa valinta on selvä. Rengasmaailmasta vaan Alession 7.5" ja ET 38 vanteet alle niin selviää helpoimmalla, ja saa vielä kesäksi ne vanteet allekin.

Joo, onhan se selvä et 7,5" vanne on muutenkin parempi.. Mahtuu enemmän rengasvaihtoehtoja. Noille voi laittaa jo vähän leveempääkin sit jos (ja etenkin kun) joskus tekee mieli.
Reply
#48
No mä ajattelin että 7.5 vanteille eteen 215 / 45 ja taakse 225 / 45, eikös nuo olis aika nappiin nuo koot?
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#49
Mietin tässä sitä, että jos ET on kovin iso, eli luokkaa 38-40 tai yli, niin tuleeko 7,5*17" vanteilla ongelmia jousilautasten yms. kanssa? Näin tumpulamaalaisjärjellä niin voisi käydä, mutta mites faktana? Tuntuu vain, että nuo ET30 7,5*16" vanteetkin menee aika lähellä.

Sitten joku puhui painosta yms. Eli onko 17" vanne jo liian raskas S13Confusedta alle? Mitä mieltä olette?
-A-J-
Reply
#50
Ale Wrote:
turre101 Wrote:Eli jos verrataan näitä vanteita:

17x7.0" - ET 35

ja

17x7.5" - ET 38

niin kumpi tulee ulommas, ja miten iso on ero?

Jälkimmäinen tulee ulommas. Eroa reilut 3 milliä.

Hetkinen, siis jälkimmäinenhän tulee enemmän auton lokasuojan sisälle, kuin ulos sieltä? Mitä suurempi ET sitä kauempana kiinnityslaippa on vanteen keskilinjasta, eli toisin sanoen sitä lähempänä kiinityslaipan taso on vanteen ulkoreunaa.

Tällöinhän ET:n pienentäminen tuo ulkoreuna ulos lokasuojasta ja suurentaminen vie sitä sisäänpäin. Eikö niin.

[Image: offset.jpg]

Ja nythän puhutaan standardin mukaisesta postitiivisesta ET-luvusta.
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
#51
Kyoishi Wrote:
Ale Wrote:
turre101 Wrote:Eli jos verrataan näitä vanteita:

17x7.0" - ET 35

ja

17x7.5" - ET 38

niin kumpi tulee ulommas, ja miten iso on ero?

Jälkimmäinen tulee ulommas. Eroa reilut 3 milliä.

Hetkinen, siis jälkimmäinenhän tulee enemmän auton lokasuojan sisälle, kuin ulos sieltä? Mitä suurempi ET sitä kauempana kiinnityslaippa on vanteen keskilinjasta, eli toisin sanoen sitä lähempänä kiinityslaipan taso on vanteen ulkoreunaa.

Et varmaan huomannut että vanteet ovat eri levyiset.. Kuten sanot niin ET mitataan kiinnityslaipasta vanteen _keskilinjaan_, eli leveämpi vanne tulee ulommas (ja sisemmäs!) kuin kapeampi vanne samalle ET:llä.

Reply
#52
Zuikkis Wrote:Et varmaan huomannut että vanteet ovat eri levyiset.. Kuten sanot niin ET mitataan kiinnityslaipasta vanteen _keskilinjaan_, eli leveämpi vanne tulee ulommas (ja sisemmäs!) kuin kapeampi vanne samalle ET:llä.

Tuon olen huomannut itsekin. Vakiovanne Silviassa on 6x15" ET35 ja nykyinen 7x16" ET40 ja jälkimmäisen ulkolaita on ulompana. ET:n puolesta se olisi 5mm sisempänä mutta toisaalta vanteen leveys tuo sitä puoli tuumaa (1"/2) ulommas. Tästä saadaan siis että 12,7mm (½") - 5mm = 7,7mm. Eli nykyisen ulkopinta on 7,7mm ulompana.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#53
Mul alla 7,5X17 ET 40, siis S13. Ei ota jousilautaseen kii. Ei nyt niin pahan näkönen vaik vois muutaman millin ulommaskin tulla. Kurat pysyy vähä paremmin lokasuojien sisäl, jos jotain positiivistakin...
AWD
Reply
#54
Zuikkis Wrote:Et varmaan huomannut että vanteet ovat eri levyiset.. Kuten sanot niin ET mitataan kiinnityslaipasta vanteen _keskilinjaan_, eli leveämpi vanne tulee ulommas (ja sisemmäs!) kuin kapeampi vanne samalle ET:llä.

Totta, itseasiassa huomasin sen postaamisen jälkeen mutten sitten enää jaksanut muuttaa. Ajattelin vain tarkentaa tuon ET homman kun monelle on epäselvää sekin ja Ale ei maininnut syytä miksi tulee ulommas tuo toinen vanne. ^___^ Rautalanka vääntyy.

Anyways, tuolla ET:llä voi pelailla melkoisetkin rattaat auton alle.
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
#55
Ei se ET-luku kaikkea kerro. Vanteen muotoilulla on suuri merkitys. Mitä itse tuossa S14:a vanteita keväällä metsästin, niin suuri ongelma oli etupäässä, kun kaikki tuntuivat ottavat jarrujen selkämykseen kiinni. ET-luku oli vain suuntaa antava, joissakin malleissa kun ne vanteen "puolat" ovat esim. mutkallaan ulospäin ja toisissa sisäänpäin, niin samalla ET:llä tulos voi olla aivan toinen.

Itse lopulta hain Autotekiltä spacerit ja nyt on jotkut paskat vanteet alla. Rahaa ei ollut hienoihin ja suht järkihintaisista eivät _mitkään_ menneet alle. Kyllä se v***tti liikkeessä hakea pakasta monta vannetta ja kokeilla alle. Ja koko ajan mentiin vaan rumempaan suuntaan... Sad
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#56
Ei ET-luku kerro oikeastaan mitään sopivuudesta jarrusatulojen kanssa vaan nimenomaan vanteen halkaisija/leveys/malli ratkaisee. ET:llä pelataan juuri sopivuutta kaareen ja iskarintolppaan suhteutettuna...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#57
Xenon Wrote:Ei ET-luku kerro oikeastaan mitään sopivuudesta jarrusatulojen kanssa vaan nimenomaan vanteen halkaisija/leveys/malli ratkaisee.

Aivan, siinä on pyhä kolminaisuus, jonka pitää pelata kokonaisuudessaan. Ei vanteita voi ostaa selvittämällä "sopivan" ET-luvun ja menemällä sitten kauppaan "mulle vanteet joissa on tää ET niin on ok". Voi tulla yllätyksiä vastaan, vaikka ET olisi täysin kelvollisissa rajoissa. Se kokonaisuus ratkaisee.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#58
Löysin tavallaan sopivat vanteet (kai), mutta koska en ole täysin varma sopivuudesta en jaksanut alkaa vaihtorumbaan yms. Eli vanteet olisivat Alession F2 7,5*17" ET38 (tai F1, ne halvemmat kuitenkin).

Onko kellään alla moisia? Olisiko laittaa kuvia? Mitä vain Alession F1/F2 vanteita jos on on (siis millä vain koolla ja ET:llä) niin laittakaa kuvia. Galleriasta en pikaisella vilkaisulla löytänyt.

Hinta ei olisi paha: 215/45/17" Kumhon kumeilla halvemmat Äffät yhteensä 830e / sarja.

Toisaalta, ostin 2 purkkia kiiltävän mustaa maalia ja maalasin vanhat 16" Borbetit tänään. Meni 7e... ;D Ajattelin kyllä vielä satsata kultaväriin ja sutata sillä jotain noihin vielä. Ehkä. :Smile
-A-J-
Reply
#59
Mistä kävit ostamassa vanteet?

Noi on varmaan F1Confusedet, koska F2Confusedta ei taida olla kuin ET42. Näin ainakin mulle selvitettiin rengasmaailmassa, kun kävin tiistaina kyselemässä itelle 18" mallia noista. Olikohan myös rengasmaailma, jossa sanoivat että F2-mallia ei löydykkään 18" koossa, vaan ovat automaagisesti F1-sarjaa. Lisäksi F1-mallisto oli kalliimpi kuin tuo uusi F2, ainakin Tikkurilan renkaassa , rengasmaailmassa olivat saman hintaiset.

offtopic: Toi 7,5x17 ET42 taitaa jäädä s14aConfusedsa aika naurettavan sisälle? Mikä s14a:han mahtuva, 17" leveys/ET -kombinaatio olisi olisi ulospäinlevittävin/vastaavin jos verrataan esim. 8x18 ET38 vanteisiin?

edit:boldaus pois
The one who dies with most toys wins
Reply
#60
Piplis Wrote:Mikä s14a:han mahtuva, 17" leveys/ET -kombinaatio olisi olisi ulospäinlevittävin/vastaavin jos verrataan esim. 8x18 ET38 vanteisiin?

No olipa tyhmä kysymys.. Tietenkin 8x17 ET38 vanteet. Vai mitäköhän tarkoitit?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)