Posts: 9
Threads: 2
Joined: Jan/2014
Kyseessä siis s13 ca18det, ja ongelmana että paineet nousee normaalisti 1bar, mutta heti kun saavuttaa tuon 1 bar paineen, ahdot tipahtaa täysin.
Kun kokeiltiin ajaa 0.5 bar paineilla, niin ahdot pysyi säädetyssä, mutta korkeammilla kierroksilla taas vedot heikkeni ja ahdot katosi.
Mihinkä tuo vois viitata? Ongelmaa bensapuolella? Ahtovuotoja?
Talven aikana kone täysin rempattu + uutta osaa mm. Walbron bensapumppu, ahtoputket + cooleri, s14 ahdin, pakosarja + 3" putkisto, skyline maff, 450cc suuttimet, Z-power kuulajousiventtiili, ECU Z-power lastulla (säädetty 444cc suuttimille + skyline maffille @1.2bar, vanhan omistajan toimesta).
Posts: 765
Threads: 26
Joined: Sep/2010
Turbo sökö? Taikka sitten ahtovuoto jossain paineella, dumppi?
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Posts: 481
Threads: 18
Joined: Mar/2011
Dumpille ääni jos sellanen löytyy?
"Live fast, die young"
180sx "Rata lutka"
E36 325 "Talvi pulkka"
Posts: 9
Threads: 2
Joined: Jan/2014
Ahtovuoto havaittu ja korjattu, ongelman laatu samalla muuttui.
Nyt kun lähtee vedättämään niin pätkii / röpöttää ja pahasti... alipaineiden puolella toimii ok.
Mitähän sitte seuraavaks?
Säädössä ei oo vielä käytetty, mutta tuntuu että on vielä vikaa jossain muussakin.
Vielä kun oli ahtovuotoja niin toimi melkeen paremmin, niin kauan että ahdot katos.. nyt kun ahtovuodot korjattu niin voisko käydä liian rikkaalla?
Ecu siis säädetty 444cc suuttimille ja 450cc suuttimet autossa kiinni, et ei kuiteskaan hirveesti isommat.
Posts: 197
Threads: 9
Joined: Sep/2011
Posts: 217
Threads: 22
Joined: Jun/2010
Puolat / puola rikki, jos moottori on esim pesty tai saanut kosteutta. Tulppien kärkiväli tarkastaa jos vakiopuolat käytössä niin maksimi kärkiväli 0,8mm, nuo nyt aluksi
Posts: 9
Threads: 2
Joined: Jan/2014
Uudet tulpat haettu, kokeiltu vakio 1.1mm kärkivälillä sekä 0,8mm kärkivälillä, ei vaikutusta.
Vag puolat kiinni.
Posts: 765
Threads: 26
Joined: Sep/2010
Onko sitä siis säädetty tuolle maffille, turbolle jne?
Edit: maffille näköjään on mutta entä turbolle?
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Posts: 217
Threads: 22
Joined: Jun/2010
15.06.15, 12:17
(This post was last modified: 15.06.15, 12:20 by Thuuning.)
ITse koittasin ensin saada auton toimimaan sillä 0,5bar ahdoilla koko kierrosalueen läpi ja sitten vasta lisäilemään ahtoja, kyllähän tuo kuulostaa sitten siltä että joku noista palikoista ei toimi mitä oot laittanu esim. tuo että sulla on 450cc suuttimet ja boksi on säädetty 444cc suuttimille niin voi olla että niissä 450 suuttimissa on hieman eri ohmi kuin skyllen omissa 444cc suuttimissa ja sulla vaan menee seokset pieleen korkeammilla kierroksilla eli kartat ei täsmää boksissa... Tai vastaavaa..
Kannattaa kelata siihen asti taakseppäin kun auto toimi ja miettiä että mitä on sen jälkeen muuttanut ja siitä lähtä purkamaan tilannetta.
Veikkaan suuttimia 90% varmuudella viaksi. Ne on nii herkkiä nuo k-arvon säädöt jne että saa toimimaan juurikin koko kartalla oikealla seoksella.
Posts: 2,663
Threads: 27
Joined: Oct/2002
Niin no, noin suuttimet on n. 1% sisällä toisistaan. Väitän ettei näiden suuttimet ole tehtaalta lähtiessäkään noin pienillä toleransseilla.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Posts: 217
Threads: 22
Joined: Jun/2010
Arttu Wrote:Niin no, noin suuttimet on n. 1% sisällä toisistaan. Väitän ettei näiden suuttimet ole tehtaalta lähtiessäkään noin pienillä toleransseilla.
Sama se sille CC arvolle vaan se impedanssi voi olla eri joten ei toimi samanlailla... Voinhan varmistaa asian jos heität suuttimien kyljestä numeron nii selviää sekin voisko ne edes toimia skyllen suuttimien sijasta..
Posts: 2,663
Threads: 27
Joined: Oct/2002
Meinaat et väärän impedanssin suuttimet toimii alipainealueella ja pienillä ahdoilla muttei isommilla...:p
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Posts: 217
Threads: 22
Joined: Jun/2010
16.06.15, 17:35
(This post was last modified: 16.06.15, 17:41 by Thuuning.)
Arttu Wrote:Meinaat et väärän impedanssin suuttimet toimii alipainealueella ja pienillä ahdoilla muttei isommilla...:p
Kyllä, tuossahan on boksi säädetty eri suuttimille niin eipä siinä oikein vaihtoehtoja jos sytkät ja bensat pelaa muuten. Eikä niissä tarvi iso impedassi ero olla niin menee sekaisin varsinkin ahdoilla.
Voi se vika olla muuallakin mutta tuli mieleen ku itsellä oli just samanlainen vika 720cc suuttimille säädetty boksi ja laitoin 740cc ja ei toiminut ahdoilla muutakun säädön jälkeen
Ja jos lukisit kunnolla niin kaverillahan tässä topikissa siis ei ole toiminut 0.5bar ahdoillakaan korkeammilla kierroksilla, lue tuolta eka postauksesta eli ahdot kadonnu ja vedot heikkenee
Posts: 9
Threads: 2
Joined: Jan/2014
Thuuning Wrote:Sama se sille CC arvolle vaan se impedanssi voi olla eri joten ei toimi samanlailla... Voinhan varmistaa asian jos heität suuttimien kyljestä numeron nii selviää sekin voisko ne edes toimia skyllen suuttimien sijasta..
Pitää tarkastaa toi numero / numerosarja heti kun kerkeää tallilla käydä!
Posts: 9
Threads: 2
Joined: Jan/2014
Thuuning Wrote:Voinhan varmistaa asian jos heität suuttimien kyljestä numeron nii selviää sekin voisko ne edes toimia skyllen suuttimien sijasta..
B450L lukee suuttimien kyljessä.. muistaakseni jostain toisesta japski autosta peräisin.