Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korkeat puristukset
#1
Kun turbo garret 2876 hajosi,niin ensin tuli öljytikun reiästä öljyä sitten putkiin ja cooleriin (nokalla 630x300x75.HKS tai kiinancooleri) ja vielä dumbista(ennen imusarjaa)
Tehtiin remppa,uusi turbo 3071,kansihuolto,laakerit ja nyt syö öljyä.Puristukset joka pytyssä 10. (noihan nakuttaa) vähän huonosti lähtee käyntiin, laittako hanttiin.Zuikki sääti kumminkin.
- Onko mahdollista,kun ei saatu kaikkia öljyjä coolerista pois (pari desiä valutettiin),että sitä olisi päässyt sylintereihin ja se tiivistää pytyt ja puristukset siksi korkeat?
Metallikannentiiviste toista kertaa käyttöön, ei kai voi mennä niin paljon kasaan,että puristukset nousee noin paljon!
- Voiko cooleri mennä tukkoon jos sinne jäi paljon öljyä,sitä kului 1l/700km muutaman kk:n ajan.
- Onko vinkkiä miten pitäisi edetä!
Reply
#2
Nyt on tainnu puristuspaine ja puristussuhde mennä sekaisin, nehän kaksi eri asiaa Wink
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply
#3
Tase Wrote:Nyt on tainnu puristuspaine ja puristussuhde mennä sekaisin, nehän kaksi eri asiaa Wink
Puristuspaineet mitattiin tulpanreiästä,nippa,letku,mittari! 10 kaikissa sylintereissä.
Reply
#4
nissan200sx Wrote:Puristuspaineet mitattiin tulpanreiästä,nippa,letku,mittari! 10 kaikissa sylintereissä.

Hyvät puristukset siis kun kaikissa lukemat samat eli kunnossa on. Onko siis öljynkulutuksen kanssa vielä ongelmaa vai mitä?
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply
#5
Tase Wrote:Hyvät puristukset siis kun kaikissa lukemat samat eli kunnossa on. Onko siis öljynkulutuksen kanssa vielä ongelmaa vai mitä?
Eikö ole liian korkeat puristukset,varmistelen vain? Kyllä pinta laskee öljytikussa! Menee yöunet,
Reply
#6
Eihän nuo nyt liikaa ole.

Ilmeisesti s14 manuaalissa tämmöistä lukee mitä netistä googletin

Standard: 157psi
Minimum: 128psi

10 bar taitaa olla 140 psi
R32 GTR -90 wruuuuum pop pop pop oho psshhhh wruuum
Reply
#7
Tehtiinkö männille/renkaille mitään tuossa teidän remontissa? Paljon oli sylintereissä kulumaa?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#8
Ei ne liikaa ole. Kattelin tossa s13 manuaalista että:

Standard: 171psi
Minimum: 142psi

Niin ja mä sais mittaustulokseksi jokaiseen pyttyyn 150psi
Reply
#9
jh Wrote:Tehtiinkö männille/renkaille mitään tuossa teidän remontissa? Paljon oli sylintereissä kulumaa?

Ei tehty männille mitään.Hoonattiin.
Reply
#10
hobofin Wrote:Ei ne liikaa ole. Kattelin tossa s13 manuaalista että:

Standard: 171psi
Minimum: 142psi

Niin ja mä sais mittaustulokseksi jokaiseen pyttyyn 150psi
Sittenhän ne on 150psi:10,34bar mulla - Kuinka tohon voi laittaa 1,8bar ahtopaineita Garret GT3071R:lla
171psi:11,79bar
142:9,79bar
123psi:8,5bar - tätä vissiin käytetään ca18det turboConfusedsa Olisko noi vaparijuttuja!
Reply
#11
Sä sekotat puristussuhteen ja puristuspaineen nyt keskenään, puristussuhdetta et saa millään mittarilla katottua, ja nuo sun lukemat on puristuspainetta ja ne on ihan hyvät.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#12
nissan200sx Wrote:Ei tehty männille mitään.Hoonattiin.

Ok, eli vanhat renkaat ja vaan tehtiin hoonaamalla jälki? Hoonattiinko ihan jossain liikkeessä vai käsin kotosalla?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#13
Häihälällä Tampereella tehtiin lohko.
Tasasesti paska
Reply
#14
Kyllä ihan koneistamolla kunnon laitteilla hoonattiin pelkkä jälki että ei otettu tavaraa pois.
Reply
#15
Tulihan mäntiin uudet renkaat? 10 on hyvä puristuspaine enempi ajettuun koneeseen, esim veljen 350tkm ajetussa corollassa on 10 joka pytyssä ja öljyä kuluu, jos sulla on moottori hetki sitten tehty niin pitäisi mun makuun olla lähempänä 12.. Ja öljyä siis pöllyttää pakoputkesta vai räkiikö se sitä jonneen ahtoputkiin edelleen? Ahtimen öljynpaluuputki tarpeeksi iso ja hyvässä kulmassa? Huohotukset oikein?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#16
Mulla kanssa omassa säxässä puristuspaineet reilu 10 kun viimeksi mittasin, eikä kyllä hirveemmin syö öljyä. Tai no ehkä jonku 0,5-1L joutuu kerran lisäämään öljynvaihto välillä ja öljyillä ajelen yleensä, jonku 5000-7000km
Reply
#17
miihkali200 Wrote:Mulla kanssa omassa säxässä puristukset reilu 10 kun viimeksi mittasin, eikä kyllä hirveemmin syö öljyä. Tai no ehkä jonku 0,5-1L joutuu kerran lisäämään öljynvaihto välillä ja öljyillä ajelen yleensä, jonku 5000-7000km

Mikä turbo ja millaisilla ahtopaineilla ajelet? Mulla takorautaa männät ja kanget aattelin paineita laittaa 1,8-1,9:iin. ja konehan on ca18det.
Reply
#18
nissan200sx Wrote:Mikä turbo ja millaisilla ahtopaineilla ajelet? Mulla takorautaa männät ja kanget aattelin paineita laittaa 1,8-1,9:iin. ja konehan on ca18det.

Ja mitenhän tää nyt liittyy tähän ketjuun..?����
Reply
#19
tuokki Wrote:Tulihan mäntiin uudet renkaat? 10 on hyvä puristuspaine enempi ajettuun koneeseen, esim veljen 350tkm ajetussa corollassa on 10 joka pytyssä ja öljyä kuluu, jos sulla on moottori hetki sitten tehty niin pitäisi mun makuun olla lähempänä 12.. Ja öljyä siis pöllyttää pakoputkesta vai räkiikö se sitä jonneen ahtoputkiin edelleen? Ahtimen öljynpaluuputki tarpeeksi iso ja hyvässä kulmassa? Huohotukset oikein?

Corolla on vissiin vapari,niissä kai isommat paineet,mulla on turbo.
Reply
#20
nissan200sx Wrote:Corolla on vissiin vapari,niissä kai isommat paineet,mulla on turbo.
Mä oon aina luullu et ca18det on vapari :/
Reply
#21
nissan200sx Wrote:Corolla on vissiin vapari,niissä kai isommat paineet,mulla on turbo.

tuokki Wrote:Sä sekotat puristussuhteen ja puristuspaineen nyt keskenään, puristussuhdetta et saa millään mittarilla katottua, ja nuo sun lukemat on puristuspainetta ja ne on ihan hyvät.

Tämä. Googlettele mikä on puristussuhde ("puristukset") ja mikä puristuspaine. Ne on kaks ihan eri asiaa.
Reply
#22
Mutta ihan liki ydintä. Vakiovaparissa yleensä on puristuspaineetkin aika korkeat.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#23
Hieno topic.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#24
Vetää kyl sanattomaksi, kertakaikkiaan.
CA18DET>sr20det
ei se raaka voima, vaan raaka voima ja aerodynamiikka.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)